[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rit mee naar Denemarken en Noorwegen


Gast

Recommended Posts

Na een lange zoektocht naar mensen die me graag wouden meenemen op een internationale rit is het me uiteindelijk toch gelukt. Mijn geluk kan niet op want ik kon zelfs op twee ritten meegaan. Een rit met Bernard Bollen naar Denemarken waarmee ik inmiddels ben meegegaan en daarover ga ik vertellen en zeer binnenkort ga ik met een chauffeur van Klintra mee naar Noorwegen.

jv3lao.jpg

Afgelopen zondagavond om 23.00 uur vertrok ik met Bernard Bollen vanuit Vaassen naar Denemarken. Voor de grens op de A37 moest hij nog even tanken, mooi momentje om even een aantal foto’s te nemen. Om 4 uur ’s nachts stonden we een half uurtje stil bij Rastätte HH Holmmoor bij Hamburg. In de Elbtunnel nog even de klep open gezet, even een extra genietmomentje voor mij. 6 uur stipt in de ochtend stonden we bij het eerste losadres in Rødekro net over de grens bij Aabenraa maar er was nog niemand te bekennen dus even een uurtje de ogen dicht gedaan en om 7 uur konden we gelost worden. Doorgereden naar het volgende losadres in Tarm boven Esbjerg. Nou na Tarm het laatste losadresje van de dag in Viborg, toen richting Løgstør
langs het water in de middag om half 1 een parkeerplaatsje opgezocht om te gaan slapen. Filmpje gekeken en om half 3 plat. Van 3 tot half 6 geslapen en van half 6 tot 11 uur wakker gelegen, men telefoon was om 7 uur al uitgevallen en ik kon geen kant op want lag in het bovenbed. Uiteindelijk om 11 uur in slaap gevallen en om half 6 in de ochtend werd ik wakker gemaakt door een wekker waarvan ik wel even stond te kijken, het was een harpgeluidje… nou alles behalve dat had ik dus als wekker verwacht. Nou van de 30 minuten die ik had om me aan te kleden etc. etc. heb ik wel een kwartier lopen kutten om het gordijn aan mijn kant te plooien. 6 uur reden we weg naar Løgstør en daar stonden aardig wat Oostblokkers te wachten voor de poort. Om 7 uur ging de poort open, ook al stonden er aardig wat wagens te wachten, Bernard had er maling aan en zetten de wagen mooi strak voor de poort zodat wij als eerste het terrein op konden. Vond ik alleen maar mooi want ik had vannacht al lang wakker gelegen en ik wou graag rijden i.p.v. stilstaan en televisieschotels tellen is ook niet mijn favoriete bezigheid. Nou eenmaal het terrein opgereden zo snel waren we er ook weer af, op naar Randers waar we moesten lossen bij Vink. Hey dat komt me bekend voor Vink, de vestiging in Didam zit bij mij in de straat. In Randers moesten we ook weer laden en om 11 uur stonden we bij Vejle aan de E45 tot 4 uur in de middag te kijken totdat we werden geladen. Nadat we daar hadden geladen gingen we weer terug richting Nederland. Vlak voor Bremen geparkeerd bij een Autohof, even gedoucht, filmpje gekeken en om 11 uur plat. Was in ieder geval blij dat we maar een korte nacht hadden want heb niet veel slaap nodig en anders lig ik daar maar in het bovenbed knoopjes te tellen van de bekleding in de wagen. Om 9 uur ’s ochtends stond pa me al op te wachten in Deventer waar Bernard als eerste moest lossen. En toen was het al weer het einde van de rit helaas. Het was echt een toffe ervaring met een mooie wagen naar Denemarken en heb veel geleerd van Bernard, zowel over het rijden zelf als over later voor men eigen beginnen.

Aan het einde van deze week of begin volgende week ga ik mee met een chauffeur van Klintra in een zeer mooie wagen naar Noorwegen en dat word men eerste keer op de boot. Naar Texel met de boot telt niet mee. Ik houd jullie op de hoogte en hoop op leuke reacties.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Parkeer deze auto met klimrek niet bij een kinderopvang ;) 

 

 

 

Ieder z'n ding hoor. Ik hou persoonlijk meer van een wat strakkere wagen dan al die spullen erop en het is maar gelukkig dat we er niet allemaal hetzelfde over denken anders zijn alle wagens hetzelfde.

 

Maar je verhaal is mooi om te lezen. Is mooie ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Parkeer deze auto met klimrek niet bij een kinderopvang ;) 

 

 

 

Ieder z'n ding hoor. Ik hou persoonlijk meer van een wat strakkere wagen dan al die spullen erop en het is maar gelukkig dat we er niet allemaal hetzelfde over denken anders zijn alle wagens hetzelfde.

 

Maar je verhaal is mooi om te lezen. Is mooie ervaring.

Haha wel een goede ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was op de weg langs het water richting Logstor, hier hebben we ook overnacht.

143kmdf.jpg

14adki0.jpg

Foto gemaakt onder het tanken op de A37

2u6hizn.jpg

Met deze wagen van Klintra ga ik naar Noorwegen

mwscg6.jpg




 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Gisterenavond terug gekomen uit Noorwegen, echt een super ervaring! Maandagmiddag vertrokken vanuit Hoogeveen met een totaal onbekende maar ik kwam er al gauw achter dat het een toffe chauffeur was :)

Noorwegen is naar mijn mening echt een super mooi land alleen iets aan de dure kant voor een 17 jarige maar had al het eten en drinken in Nederland ingeslagen dus alleen de boottochten en wat souvenirs voor mij en men vriendin betaald.

Zal morgen wel even wat foto's erop gooien.

Hoop in de toekomst op vele ritten naar Noorwegen en dan zo snel mogelijk in men eentje achter het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden