[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeur moet zich verantwoorden na filmpje van gevaarlijk rijgedrag


hoiman

Recommended Posts

Gast henk driehoek

Klopt helemaal Lambiek, maar sommige vinden dit rijgedrag blijkbaar "normaal", ik niet, en ben dan ook van mening dat deze "cowboys" gepakt moeten worden (en zelfs voor hun eigen, en dat van anderen) beschermd moeten worden. Mocht het fout gaan, dan is meestal een ander de dupe van dit soort figuren. En ja, de politie kan nu eenmaal niet overal te gelijk zijn. Wat dat betreft ben ik wel voorstander van een dashcamera in de auto. Weet dat je "gepakt" kan worden bij asociaal rij gedrag. En ik denk inderdaad dat de straf die nu volgt beter werkt dan een bon......

We moeten weer terug naar de basis, een bon dient om een overtreder te attenderen op iets wat hij fout gedaan heeft. Jammer genoeg is het nu geworden tot een middel om gaten in de begroting te dichten. Jammer hoor.

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dus als ik u goed begrijp rubbererobbie.als de planning van dit bedrijf het anders had ingepland. dan had de chauffeur dit niet gedaan???maar een chauffeur kan onderweg toch wel zijn eigen verantwoordelijk nemen. en in ieder geval niet zo actie uithalen.want wat win je er aan tijd mee.

Bovenaan had ik al gezet dat dit niet zo,n slim actie was en of de chauffeur het dan wel of niet gedaan had geen idee?

Maar je hoort en ziet nu alleen een kant van het verhaaltje, dat wel ik alleen maar zeggen meer niet !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal Lambiek, maar sommige vinden dit rijgedrag blijkbaar "normaal", ik niet, en ben dan ook van mening dat deze "cowboys" gepakt moeten worden (en zelfs voor hun eigen, en dat van anderen) beschermd moeten worden. Mocht het fout gaan, dan is meestal een ander de dupe van dit soort figuren. En ja, de politie kan nu eenmaal niet overal te gelijk zijn. Wat dat betreft ben ik wel voorstander van een dashcamera in de auto. Weet dat je "gepakt" kan worden bij asociaal rij gedrag. En ik denk inderdaad dat de straf die nu volgt beter werkt dan een bon......

We moeten weer terug naar de basis, een bon dient om een overtreder te attenderen op iets wat hij fout gedaan heeft. Jammer genoeg is het nu geworden tot een middel om gaten in de begroting te dichten. Jammer hoor.

Ik deel u mening maar ten delen, ja overtreders moet gepakt worden en zo nodig hard gepakt worden, maar dit moet door de controlerende instanties gebeuren en niet door de burgers zelf, waarom niet verdiep u maar eens wat er in voormalig Oost Duitsland gebeurde ten tijde van de communistische heilstaat.

 

En u veroordeeld al iemand zonder de hele cases te kennen toch knap, Ja het videobewijs is zeer helder maar slechts een moment opname. Over wat zich heeft afgespeeld (vlak) voor de opname, dat blijft gissen voor ons.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

 Over wat zich heeft afgespeeld (vlak) voor de opname, dat blijft gissen voor ons.

 

Dat geeft de bestuurder nog steeds het recht niet om anderen door de inhaalactie van hem in gevaar te brengen.

Al ligt zijn vrouw in het ziekenhuis, nog steeds geen reden om anderen er ook naar toe te sturen.....

Ik ben wel eens met de stelling dat een video niet de gehele situatie weergeeft....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik deel u mening maar ten delen, ja overtreders moet gepakt worden en zo nodig hard gepakt worden, maar dit moet door de controlerende instanties gebeuren en niet door de burgers zelf, waarom niet verdiep u maar eens wat er in voormalig Oost Duitsland gebeurde ten tijde van de communistische heilstaat.

En u veroordeeld al iemand zonder de hele cases te kennen toch knap, Ja het videobewijs is zeer helder maar slechts een moment opname. Over wat zich heeft afgespeeld (vlak) voor de opname, dat blijft gissen voor ons.

En politie agent zal toch ook bekeuren op een moment opname??? Ik zie het verschil niet zo. Alles is toch echt duidelijk waarneembaar. Wat wil je dan nog meer als bewijs???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat geeft de bestuurder nog steeds het recht niet om anderen door de inhaalactie van hem in gevaar te brengen.

Al ligt zijn vrouw in het ziekenhuis, nog steeds geen reden om anderen er ook naar toe te sturen.....

Ik ben wel eens met de stelling dat een video niet de gehele situatie weergeeft....

Nogmaals ik zeg niet dat het erg slim was van deze chauffeur, maar dit gedrag is mijn inziens op de een of andere manier uitgelokt door de bestuurder van de in te halen personenwagen en ja dan is het maar net hoe groot of in dit geval klein is z`n lontje.

 

hij is fout dat klopt, maar dan is die ander ook goed fout en is het niet het geval moet deze man toch maar eens bij zich zelf te raden gaan of het chauffeurs vak wel wat voor hem is. Maar op deze manier te kakken worden gezet is niet mijn stijl, gebeurt in een rechtzaal ook niet.

 

Geloof niet in god en de bijdel, maar staan wel wijze spreuken in  : Wie zonder zonde is werpe de eerst steen

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Jij gaat er nu maar steeds van uit dat er "iets" voor dit filmpje gebeurd moet zijn. Dat zien we op het filmpje niet, dus blijft dat speculeren, toch??? In de rechtszaal wordt er ook niet gespeculeerd, en gaat men uit van de bewezen feiten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En politie agent zal toch ook bekeuren op een moment opname??? Ik zie het verschil niet zo. Alles is toch echt duidelijk waarneembaar. Wat wil je dan nog meer als bewijs???

Als die agent precies het zelfde zag als op de video had hij ook gezien dat personenauto in de ankers ging met de vrachtwagen vlak achter zich en had beide kemphanen waarschijnlijk mee genomen naar de kant, iets van artikel 5 JeZelf en anderen niet in gevaar brengen en iets menselijker hoor en wederhoor.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jawel.....meerdere malen zelfs.....

dat was dus alleen op de snelweg...

 

op een enkele Baans weg eigenlijk nog nooit ingehaald....

vind dat allemaal de moeite niet....

 

of ze moeten toch echt wel onder de 40 zitten.

maar dit de mening van dit baasje...

 

ieder heeft zo een eigen mening ....

het zou eens zo zijn...dat iedereen hetzelfde denkt....saaaai......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij gaat er nu maar steeds van uit dat er "iets" voor dit filmpje gebeurd moet zijn. Dat zien we op het filmpje niet, dus blijft dat speculeren, toch??? In de rechtszaal wordt er ook niet gespeculeerd, en gaat men uit van de bewezen feiten...

Feit 1 vrachtwagen probeert in te halen

Feit 2 personenauto gaat harder rijden 

Feit 3 vrachtwagen gaat er weer achter rijden

Feit 4 vrachtwagen gaat in de ankers ( personenwagen remt ook of laat gas los ?)

 

Dit herhaalt zich een keer of wat en dan haalt de vrachtwagen in, er is niet te zien of de personenauto gas bij geeft of hij daadwerkelijk wordt gesneden.

 

Overtredingen vrachtwagenchauffeur :

1 : inhalen doorgetrokken streep

2 : onvoldoende afstand houden

3 : geen richting aangeven

 

Overtredingen personenauto bestuurder

1:  hinderen van de vrachtauto bij het inhalen, meerdere keren

2 : hinderen van de vrachtauto, door het gas los te laten of te remmen en dit bij nat weer

3 : zich zelf ingevaar brengen door onnodige remacties of het gas los te laten bij nat weer

 

Dit zijn de feiten

De vrachtwagenchauffeur gaat niet vrij uit maar de personenauto bestuurder evenmin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja en dan je hoofd koel houden !!

Dat lukt niet iedereen .

 

Ik had daar geen moeite mee hoor , liet me eigen gewoon een stukkie terug zakken of ging even een parkeer plaats op

als er wat gebeurd ben je meer tijd kwijt

maar om zo´n aktie nou hier op een forumpje te gooien , maar we zijn helaas niet alle maal het zelfde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het helemaal met Rubbere Robbie eens.

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar de goede man kan net een slechte dag hebben en even niet met zo'n figuur om kunnen gaan.

Constant zit je met figuren op de weg zonder inzicht, het 'allleen op de wereldsyndroom' of stresskippetjes.

Constant ben je aan het incasseren. Nou gaat dat bijna altijd goed en maak ik me niet zo druk maar soms.... kan ik me best voorstellen dat je een keer gek word in je kop.

En om nou te zeggen dat het echt allemaal zo gevaarlijk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niemand het ooit meegemaakt dat je een inhaal aktie inzet

en dat die aarsloch dan gas bij gaat zitten geven ?

 

Ja hoor, vaak zat. Dan laat ik me al schelden weer terug zakken.

 

De mooiste was nog wel dat trutje op de A50 die met haar telefoon zat te kloten. Ik haalde haar in en dan gaf ze weer gas bij, dan liet ze het weer los en maar op haar telefoon loeren. Die had geen idee van wat er om haar heen gebeurde. 

De auto die ik bij me had had een luchthoorn en daar ben ik maar eens aan gaan hangen. Resultaat: telefoon vloog letterlijk door de auto en ze trapte heel hard het gas in. :D  Die vliegende telefoon vond ik dan wel weer grappig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik deel u mening maar ten delen, ja overtreders moet gepakt worden en zo nodig hard gepakt worden, maar dit moet door de controlerende instanties gebeuren en niet door de burgers zelf, waarom niet verdiep u maar eens wat er in voormalig Oost Duitsland gebeurde ten tijde van de communistische heilstaat.

Volgens mij doet de filmer hier niets verkeerd, sociale controle behoort nu eenmaal in een maatschappij zoals die wij hebben, anders zou je ook niet hoeven te bellen als je iemand ziet inbreken of bij een ongeval foto's te maken en te plaatsen op het internet.

 

Dit heeft niets te maken wat er vroeger in de communistische landen gebeurden, dat waren zelfs gehele andere praktijken, tot op vandaag mogen wij nog steeds overtreders van de wet staande houden en overdragen aan het openbaar ministerie (politie).

 

 

Feit 1 vrachtwagen probeert in te halen

Feit 2 personenauto gaat harder rijden 

Feit 3 vrachtwagen gaat er weer achter rijden

Feit 4 vrachtwagen gaat in de ankers ( personenwagen remt ook of laat gas los ?)

 

Dit herhaalt zich een keer of wat en dan haalt de vrachtwagen in, er is niet te zien of de personenauto gas bij geeft of hij daadwerkelijk wordt gesneden.

 

Overtredingen vrachtwagenchauffeur :

1 : inhalen doorgetrokken streep

2 : onvoldoende afstand houden

3 : geen richting aangeven

 

Overtredingen personenauto bestuurder

1:  hinderen van de vrachtauto bij het inhalen, meerdere keren

2 : hinderen van de vrachtauto, door het gas los te laten of te remmen en dit bij nat weer

3 : zich zelf ingevaar brengen door onnodige remacties of het gas los te laten bij nat weer

 

Dit zijn de feiten

De vrachtwagenchauffeur gaat niet vrij uit maar de personenauto bestuurder evenmin.

 

Blijven nog steeds gissingen, daarbij kan je nimmer vaststellen dat de personenauto geremd heeft danwel gas heeft losgelaten, ook kan je niet vaststellen, als hij het wel deed, wat de reden daarvoor is.

 

Nogmaals als jij kort achter op mijn bumper gaat zitten rem ik ook af, ben ik zelfs wettelijk verplicht, moet namelijk ten alle tijden trachten een ongeval te voorkomen ook al zou ik niet schuldig zijn, en ja ik geef ook weer gas als de dreiging weg is.

 

Er is geen enkele reden om het gedrag van deze opgedrongen "collega" goed te praten, nog niet al reed die personenauto nog maar 20km/h.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij doet de filmer hier niets verkeerd, sociale controle behoort nu eenmaal in een maatschappij zoals die wij hebben, anders zou je ook niet hoeven te bellen als je iemand ziet inbreken of bij een ongeval foto's te maken en te plaatsen op het internet.

 

Dit heeft niets te maken wat er vroeger in de communistische landen gebeurden, dat waren zelfs gehele andere praktijken, tot op vandaag mogen wij nog steeds overtreders van de wet staande houden en overdragen aan het openbaar ministerie (politie).

 

 

 

Blijven nog steeds gissingen, daarbij kan je nimmer vaststellen dat de personenauto geremd heeft danwel gas heeft losgelaten, ook kan je niet vaststellen, als hij het wel deed, wat de reden daarvoor is.

 

Nogmaals als jij kort achter op mijn bumper gaat zitten rem ik ook af, ben ik zelfs wettelijk verplicht, moet namelijk ten alle tijden trachten een ongeval te voorkomen ook al zou ik niet schuldig zijn, en ja ik geef ook weer gas als de dreiging weg is.

 

Er is geen enkele reden om het gedrag van deze opgedrongen "collega" goed te praten, nog niet al reed die personenauto nog maar 20km/h.

 

Als je goed mijn reacties leest praat ik helemaal niets goed van het gedrag van een "collega", maar wil alleen maar laten weten dat er meer kanten aan het verhaal zitten.

 

en dat je wettelijk verplicht bent om te remmen als je een bumper klever achter je hebt, heb ik nog nooit van gehoord en je zoekt zo het gevaar juist op mijn inziens, de bestuurder achter je kan schrikken en dan is jou wagen een stukje korter, Heeft deze chauffeur dan een dashcam aan boord kan hij aantonen dat u opzettelijk remde en u zelf in gevaar bracht. Mogelijk keert dan de verzekering niet uit en moet u de schade zelf betalen.

 

En persoonlijk vindt ik het niet kies dat u op deze hinderlijk manier een ander de regels probeert op/uit te leggen. Nee mijn inziens kunt u beter een beetje gas bijgeven, zodat op een geschikt moment uw achterligger uw voorbij kan gaan. Wat ik ook geleerd hebt en u waarschijnlijk ook is om met het verkeer mee te rijden en als je constant bumperklevers achter je hebt op een 80 of 100 kilometerweg, waar velen op de laatste met hun personenwagen ook streep 80 rijden, het gas iets dieper in te drukken. 

 

Natuurlijk mag een burger een mogelijk overtreder staande houden en over dragen een bevoegde instantie, maar dat iedereen elkaar maar gaat bespioneren en filmen op mogelijk fouten gaat mij een brug te ver, want wat is het volgende buren die elkaar gaan afluisteren aangejaagd door een overheid die een angstcultuur creëert door iedereen een angstgevoel aan te praten. Daarbij geholpen door een aantal politicie.

 

En als de filmers gelijk naar de politie waren gegaan met deze beelden had ik er geen moeite mee gehad, dan hadden wij deze ook niet gezien NB Blik op de weg en consorte mogen de beelden ook alleen uitzenden na goed vinden van de betrokken partijen of belt u als u een inbreker ziet ook het plaatselijke sufferdje ipv de politie ? en dat u foto`s van een ongeval op internet zou zetten noem ik gewoon ramptoerisme, u behoort deze namelijk gewoon over te dragen aan de politie, zodat deze kunnen mee worden genomen in het onderzoek. Wat zulke foto`s trouwens met sociale controlle te maken hebben zie ik niet, maar goed.

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ooit werkte ik bij Brouwer in Nieuwegein. Daar had een collega een soortgelijk akkefietje met een chauffeur van de Friese Vlag.

Het gelazer begon bij Zaltbommel en eindigde bij Beesd.

Resultaat: afgesloten snelweg, twee vrachtwagens en twee luxe wagens in de kreukels en één dode (tegenligger)

Het leek eerst ook allemaal wel mee te vallen :-((

Via de telefoon

 

Was je collega geladen met rollen papier Dolf? Herrinner wel zo een akkefietje, was landelijk nieuws ergen halverwege de jaren 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Verbazend deze reacties, ik zou wel eens willen weten hoe de reacties zouden zijn als de voertuigen een andere volgorde hadden en de personenwagen wou inhalen??????

LOL

Maakt niet uit, de personen wagen is altijd fout op ieder chauffeurs forum op de wereld.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

En toch heeft ook RubbereRobbie wel een punt wat betreft het doorslaan van privé gegevens. Ik had het inderdaad veel "netter" gevonden als deze beelden direct aan de politie over gedragen zouden zijn. Nu wordt het weer een stukje sensatie, wat ook niet nodig is. Wel blijf ik bij mijn standpunt, dat deze actie te gek voor woorden is, en dat dit door de politie bestraft moet worden, na beoordeling van het film materiaal. Is het misschien een idee, dat justitie een upload site krijgt, waar dit soort filmpjes heen gestuurd kunnen worden?? Dan kan justitie zelf oordelen wat hiermee te doen.

Ieder heeft immers de plicht om "misstanden" te melden bij de verantwoordelijke instanties. Het zelf plaatsen van dit soort filmpjes op internet uit sensatie zou wel verboden moeten worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden