[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een weekje met fleur mee.


Gast fleur

Recommended Posts

  • Forumlid

Omdat we in verschillende landen lossen, hebben we dus ook verschillende koppelingen mee.

Waarom zou je ook in de vrede allemaal dezelfde koppelingen gebruiken  :stom:

 

rvyf3.jpg

 

Van links naar rechts: Frans, Belgisch, duits.

 

 

 

in de bulk gebruiken ze precies zo'n zelfde koppeling in frankrijk, (en belgie)(die linkse dus)

vind het maar een link ding... kunt m totaal niet vastzetten ook (wat bij storz koppelingen wle kan)

 

leuk verhaal btw! ga zo door!

bewerkt door GSjuhh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen, wat een snelcursus per skype allemaal niet teweeg kan brengen   :confused:

 

Wel leuk die reacties !!!!!!!!

 

 

Ok, @Teddybeer: klopt Jan al krijgen die oplegger en die trekker geen jeuk al knetter je er 50 ton op  :D

      @Danny: Belooft is belooft hé    LOL

      @Pierre: Gemiste kans ja, had nu waarschijnlijk wel meer slaap   :rolleyes:

      

      @Roadtrain: Okee, weet je een beetje hoe en wat, kom de mannen uit Uithoorn regelmatig tegen  :ja:

 

      @Sindaco: Is een collega John, is ook een 106/euro6 (staat er ook één in Ujen  :D is dan weer een 105/euro5 ) 

 

      @GSjuhh: Klopt, wij gebruiken meestal ook een extra pakking omdat de nokken nogal eens versleten zijn.

                       Puntje onderhoud zullen we maar zeggen   :zegtniets:

                       Sta meestal aan de zijkant naast het bodemventielwiel (  :D = 3X woordwaarde toch ?? ) met een koord naar de eindafsluiter !

                       Als er dan iets gebeurd blijf je schoon en koel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was nog iets vergeten  :stom:  (leeftijd fleur, leeftijd)

 

Zoals een ieder zal begrijpen verandert de maat van een stuk ijzer wanneer je het verhit.

Zelfs al is de buitentemperatuur 41 gr. cesius, zoals m'n Daffie af en toe beweerd  :p , is het verschil met 160/200+ graden reden voor zo'n tank om te groeien.

De geleerden bij ons, zeg maar vanaf 25 diestjaren in die zooi, beweren dat de tank nadat'ie op temperatuur is zo'n 3cm. langer is.

De diameter durven ze zich niet aan te wagen, en is in deze ook niet echt van belang.

 

Nou rust die tank deels op een hulpchassis, wat het bevestigen van assen, luchtbalgen en al die andere 'goed bedoelde' zooi ietwat makkelijker maakt.

Dat hulpchassis heeft ook steunen die wederom deels direct met de tank in contact komen.

Dat groeit dus ook !

Daar heeft die opleggerbouwer ook aan gedacht:

 

kfo4.jpg

 

Nee, nee, nee, zit niet los.

Kan ze met de hand niet draaien, maar tussen de 'poten' van de oplegger, en het hulpchassis zit dus dit.

Zorgt ervoor dat de tank, of het chassis niet allebei een eigen leven gaan leiden !

 

En da's best prettig   :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dorpje door, nog een dorpje door en bij de 'routier'  rechts af.

56pe.jpg

 

 

 

 

 

Dit is geen "routier "hoor. :D

 

Dit is een Tabac/brasserie,daar kun je tussen de middag wel n dagmenutje nuttigen.

(ik deed er wel eens een bakkie als ik die zoo...eeh goederen geladen had waar ze jouw bitumen opgesmeerd hadden)

 

Als je daar rechtdoor gaat( richting Rouen) heb je na 2,5 km een "echte"routier met aan beide zijden van de weg een grote parking.

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/23655-compi%C3%ABgne-beauvais-rouen-rn-31/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

in de bulk gebruiken ze precies zo'n zelfde koppeling in frankrijk, (en belgie)(die linkse dus)

vind het maar een link ding... kunt m totaal niet vastzetten ook (wat bij storz koppelingen wle kan)

 

 

Al eens gedacht aan een simpele lijmtang? gebruik ik ook bij deze koppeling. :er gewoon schuin van de ene ring naar de andere ring en ietsje aandraaien.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat al op antwoord te wachten Peter ! (vakantie of zo  :confused: )

 

Klopt als een zwer......laat maar, maar om de 'goegemeenschap' iets uit te leggen klinkt het wel goed toch ?

 

Dank voor de tip, kan altijd handig zijn !

 

 

 

Oh, en Bauvais is wel met een e     :D 

 

 

 

 

 

 

@Roadtrain: Kan, maar met een extra pakking, en een paar beste hengsten met de 'slangsleutel' weet ik zeker dat dat onding blijft zitten.

   

    Dank voor de tip !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En jij staat nergens op de foto? Ook toch de moeite waard?

Of is daar een aparte topic voor?

 

 Ach als het er eens van komt niets aan de hand, maar opzoeken  :nee: vind dat ook helemaal niet belangrijk.

 

Ja Fleur. Plaats eens en foto van jezelf lekere vent! :D

 

Ik wist het............, ik wist het.................. LOL

 

 

Is toch leuk een actie foto... de werkende kracht blijft tot nu toe achter het scherm

 

Yep.................................. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Dank je Holland !

 

Ja, zag het ding gisteren ineens op 41gr/c staan  :confused:

 

Nou ja, kan ik ook niet zeuren over de temperatuur toch ?   :p

 

Kijk maar uit dat je geen motorstoringen krijgt omdat de motor een andere buitentemperatuur binnenkrijgt dan dat die temperatuurmeter aangeeft ;) Ik weet niet of dat bij Daf ook zo is geregeld maar bij de mijne wel. Toen mijn thermometer kapot was begon hij ineens na een tijdje met allerlei motorstoringen en al dat soort ongein. :p

 

Verder leuk topic! Hoop dingen herken ik wel (aangezien ik met je oud collega getrouwd ben :p )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn gloeiende gloeiende plastic doppen 😠 lekker ..........😂😂😂😂😂😂😂 OK, steel ze wel weer van een andere trekker (zo ben ik de mijne ook.......verloren ???)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'keee, volgende verhaal is dus: een week of drie !!!!!! met fleur mee  :cool:

 

Jaj, ja, mensen, fleur en mevr. fleur gaan op vakantie..............met de Fleurhut (gejat..........van Murphy)..............dusssss  LOL

 

Drie weken naar het noorden, waarvan twee (2  :hamer:) weken in de woeste Noorse wereld.

Kristiansand-Bergen-Flam (met zo'n dinges boven die a) en dan weer terug naar Kristiansand.

 

Heb de (bijzonder) volledige toestemming van mevr. fleur (ja Gé, foto volgt) om er een verslag van te maken, dus piepels, "holt on to jour het"

 

Wordt vervolgt, dat dan weer wel  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden