[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

PL plaat, NL chauffeur


Recommended Posts

  • Forumlid

Zo kan het dus ook, komt net een Poolse Daf het bedrijven terrein oprijden die mij wenkt.

Nu ben ik de beroerdste niet :angel:  en stop.

Je verwacht dan een vrachtbrief en "college", maar nee.

Hey, weet jij of hier dit en dat bedrijf hier zit kreeg ik te horen.

Wist nog net ja te zeggen, helemaal ingesteld op die witte platen.

Stond   :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo kan het dus ook, komt net een Poolse Daf het bedrijven terrein oprijden die mij wenkt.

Nu ben ik de beroerdste niet :angel:  en stop.

Je verwacht dan een vrachtbrief en "college", maar nee.

Hey, weet jij of hier dit en dat bedrijf hier zit kreeg ik te horen.

Wist nog net ja te zeggen, helemaal ingesteld op die witte platen.

Stond   :D

 

 

Ja,lachen, :D  :D

 

Ik deed bij mijn ouwe baas wel eens een rit met een slowaakse auto en als je dan bij de portier kwam ging die er al helemaal voor zitten :D

 

Als je dan in t Nederlands begon zag je dikwijls zijn kin al zakken: je spreekt behoorlijk Nedrerlands,was dikwijls de opmerking.

Ik zei dan altijd maar: Ja,ik woon al en paar jaar hier en ben goed ingeburgerd.

 

Overigens is hier wettelijk niks op tegen;een(Nederlands) bedrijf kan een (b.v) Poolse auto huren van zijn Poolse dochteronderneming.

 

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32006L0001

Hij moet er een chauffeur opzetten die aantoonbaar bij t bedrijf in loondienst is( recente loonstrook-arbeids overeenkomst,en dus volgens Nederlands recht betaald word)

Én er moet een Nederlandse transport vergunning in de auto aanwezig zijn.

Binnenlandse ritten,in Nederland zijn met zo n auto dan ook geen cabotage ritten

 

Anderzijds kan een Pools bedrijf ook in Nederland een auto huren( van t moederbedrijf of bij DAF Volvo,Scania,of waar dan ook)

De chauffeur moet aan kunnen tonen dat ie in dienst is bij een bedrijf op wiens vergunning de auto rijdt.

Dat t een Nederlands gekentekende auto is maakt niet uit.

Wel worden binnenlandse ritten met deze auto dus als cabotageritten gezien.

 

Dus ;zie je n Pool op een Nederlanse wagen: niet gelijk op snelheid liggen,vraag m, eerst om zijn vergunning. :D

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Én er moet een Nederlandse transport vergunning in de auto aanwezig zijn.


Binnenlandse ritten,in Nederland zijn met zo n auto dan ook geen cabotage ritten


 


 


 


Hmmm,dan ben ik dus in overtreding ?


B. wagen, B. vergunning !


 


Bij de laatste contole niets van gezegd, heb ook alleen maar de 'verkgevers verklaring' en het huurcontract bij me !


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

 

 

 

Hmmm,dan ben ik dus in overtreding ?

B. wagen, B. vergunning !

 

Bij de laatste contole niets van gezegd, heb ook alleen maar de 'verkgevers verklaring' en het huurcontract bij me !

 

 

Als je bij een NL bedrijf werkt ben je in overtreding,klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Het lijkt mij (persoonlijk) geen probleem als Fleur via de Nederlandse vestiging aangestuurd word, en dus ook betaald krijgt volgens Nederlandse normen geen probleem. Ik gok dus ook dat het hier een "tijdelijke" constructie betreft, bijvoorbeeld omdat er op de Belgische vestiging een voertuig over was, en bij de Nederlandse een voertuig te kort. Blijkbaar verhuurd het Belgische deel de auto (met vergunning) tijdelijk aan het Nederlandse deel.

Hadden we hier niet ook een Nederlandse dame die bij Wemmers Belgie in dienst was?? Net zo iets lijkt mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hadden we hier niet ook een Nederlandse dame die bij Wemmers Belgie in dienst was?? Net zo iets lijkt mij?

 

Als die Nederlandse dame in Belgische dienst,en op een Belgische auto rijdt, is zal zij volgens de Belgische regels betaald worden.

Een Nederlands bedrijf mag ook een Pool op een Nederlandse auto met Nederlandse vergunning zetten,maar dan zal deze Pool wel een  Nederlandse dienstbetrekking moeten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij (persoonlijk) geen probleem als Fleur via de Nederlandse vestiging aangestuurd word, en dus ook betaald krijgt volgens Nederlandse normen geen probleem. Ik gok dus ook dat het hier een "tijdelijke" constructie betreft, bijvoorbeeld omdat er op de Belgische vestiging een voertuig over was, en bij de Nederlandse een voertuig te kort. Blijkbaar verhuurd het Belgische deel de auto (met vergunning) tijdelijk aan het Nederlandse deel.

Hadden we hier niet ook een Nederlandse dame die bij Wemmers Belgie in dienst was?? Net zo iets lijkt mij?

Huur contract gaat per 9 maanden...........zit daar dan de crux ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Én er moet een Nederlandse transport vergunning in de auto aanwezig zijn.

 

Hmmm,dan ben ik dus in overtreding ?

B. wagen, B. vergunning !

Nee, is niet helemaal waar.

 

Er zijn minimaal nog drie mogelijkheden:

1) Buitenlands Transportbedrijf huurt een Nederland UZB in om werk te verrichten.

2) Bij de uitvoer van tijdelijk contract. 

3) Het transportbedrijf heeft bij het NIWO via zijn eigen transportvergunning aangegeven te werken met chauffeurs uit het land waar de lading wordt gelost EN geladen ( geen cabotage).

En overigens vervallen al deze regels als het gaat om eigen transport.

 

Regel 3 is er een die weinigen kennen maar die wel degelijk bestaat, zo deed Oldenburger het hier in Nederland, en Katee in Zwitserland. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Leg eens uit wat Oldenburger en Katee doen of deden alsjeblieft?

 

Volgens mij werken beiden met nederlandse chauffeurs op nederlandsgekentekende auto's. Dus ik snap even niet waar je op doelt.

Dit is volgens mij niet helemaal waar. Een tijdje terug dacht ik een praatje te maken aan Suben met twee Nederlandse chauffeurs van Oldenburger.

Toen ik ze aan zag komen.lopen had ik al een vaag vermoeden. Achteraf bleken het dus geen Nederlanders te zijn maar iets van Bulgaren.

Het kan ook een oude combi (dat was het namelijk) van Oldenburger geweest zijn maar hij was nog helemaal in de kleuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 weken geleden heb ik een chauffeur gesproken in fr. van Jan de Rooy, dit bleek een Belg te zij op een Pools gekentekende auto, met een Nederlands loon en hij was er zeer tevreden mee,vooral met de beloning.alleen werd hij wel regelmatig afgesneden door NL. en FR.collega's bij het inhalen.sommige van die oetlullen kwamen al naar rechts terwijl ze er nog niet voorbij waren zei hij.zouden die hun lengte verkeerd inschatten misschien?

bewerkt door jean
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, is niet helemaal waar.

 

Er zijn minimaal nog drie mogelijkheden:

1) Buitenlands Transportbedrijf huurt een Nederland UZB in om werk te verrichten.

2) Bij de uitvoer van tijdelijk contract. 

3) Het transportbedrijf heeft bij het NIWO via zijn eigen transportvergunning aangegeven te werken met chauffeurs uit het land waar de lading wordt gelost EN geladen ( geen cabotage).

En overigens vervallen al deze regels als het gaat om eigen transport.

 

Regel 3 is er een die weinigen kennen maar die wel degelijk bestaat, zo deed Oldenburger het hier in Nederland, en Katee in Zwitserland. 

 

Bij regel 1 zal dat buitenlandse bedrijf voor een vergunning moeten zorgen(uit t land waar t gevestigd is)

De regel waar een bedrijf gevestigd is word uitgemaakt door de vergunning,en niet door de kentekenplaat.

De chauffeur zal aan moeten kunen tonendat hij bij dat bedrijf,via een UZB in dit geval,in dienst is.

Het bedrijf doet t vervoer en heeft de vergunning,uitgereikt door t land waar t gevestigd is.

En gebruikt daarvoor een auto( die men koopt of kan huren in heel de E.G.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 weken geleden heb ik een chauffeur gesproken in fr. van Jan de Rooy, dit bleek een Belg te zij op een Pools gekentekende auto, met een Nederlands loon en hij was er zeer tevreden mee,vooral met de beloning.alleen werd hij wel regelmatig afgesneden door NL. en FR.collega's bij het inhalen.sommige van die oetlullen kwamen al naar rechts terwijl ze er nog niet voorbij waren zei hij.zouden die hun lengte verkeerd inschatten misschien?

 

Dan zijn er vier mogelijkheden:

 

1: Die Belg rijdt met een Nederlanse vergunning op een Poolse wagen.

 

2: Die Belg rijdt met een Poolse vergunning op een Poolse wagen en staat in Polen op de loonlijst,waar hij een Nederlands salaris heeft.

 

3: Die belg heeft gelogen.

 

4: men werkt volgens de volgende regel:

    Wetten worden gemaakt in Brussel, Den Haag en in Son en Breugel,,,,wij werken met de wetten van Son en Breugel

 

:D  :D  :kill: 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan zijn er vier mogelijkheden:

 

1: Die Belg rijdt met een Nederlanse vergunning op een Poolse wagen.

 

2: Die Belg rijdt met een Poolse vergunning op een Poolse wagen en staat in Polen op de loonlijst,waar hij een Nederlands salaris heeft.

 

3: Die belg heeft gelogen.

 

4: men werkt volgens de volgende regel:

    Wetten worden gemaakt in Brussel, Den Haag en in Son en Breugel,,,,wij werken met de wetten van Son en Breugel

 

:D  :D  :kill: 

 

 

done!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leg eens uit wat Oldenburger en Katee doen of deden alsjeblieft?

 

Volgens mij werken beiden met nederlandse chauffeurs op nederlandsgekentekende auto's. Dus ik snap even niet waar je op doelt.

Ja dat deden ze allebei ook, maar er reden ook auto's van Kaatee hiervandaan naar Zwitserland waar ze werden gelost en geladen door Zwitsers. En van Oldenburger ( als ik de naam goed heb ( waren ook rode auto's met witte opleggers ) reden auto's met Deense platen hier naar Nederland en werden hier in Nederland gelost en geladen door Nederlandse chauffeurs. Van deze bedrijven weet ik het  omdat ik de ritten voor Kaatee via Worktrans UZB regelmatig ( 1999-2004 ) heb gedaan en Oldenburger voor het toenmalige GPDW (1995-1997). 

 

Voor Kaatee ben ik ook wel in meer landen dan Duitsland geweest, oa GB, Zwitserland, Slovenië, Italië, enz. 

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

omdat ik de ritten voor Kaatee via Worktrans UZB regelmatig ( 1999-2004 ) heb gedaan en Oldenburger voor het toenmalige GPDW (1995-1997). 

 

 

 

 

Dat Katee de auto's laat lossen door lokale mensen gebeurde 20 jaar geleden al.

Dat schreef Harm dus ook al.............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden