[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeurs winkeldistributie


rubberduck

Vraag

  • Forumlid

Nu zie ik veel vacatures voor winkeldistributie.

Wil er niemand in die sector werken?

is het dan zulk k@twerk.

Er zijn hier vast en zeker wel chauffeurs die momenteel transport voor de appie doen of die Hallo jumbo.

Wat zijn de voor en nadelen?

werd vanmiddag gebeld om op winkeldistributie lzv te rijden.

Dus vandaar deze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Mijn hang naar avontuur is helemaal over pierre.

Heb 17 jaar door en buiten Europa gezworven.

Een half jaar geleden was ik er echt helemaal klaar mee, dat kwam door een aantal oorzaken wat ik afgelopen jaar heb meegemaakt.

Dus een half jaar gelee besloten om het over een andere boeg te gooien.

In Waalwijk waren ze blijkbaar doof voor mijn argumenten, dus dan ga ik iets anders doen.

Wilde dus meer thuis zijn.

Ach en geld is ook maar een ding.

Dus het 's avonds in mijn eigen bed liggen vond ik belangrijker.

Dus ander werk gevonden.

Het liefst zou ik dus echt rond de kerk willen rijden.

Vaste tijden en vaste adressen.

Zie de auto's bij de appie regelmatig rijden.

Nu ben ik gevraagd om te pendelen met een lzv.

Dat is wat ik wil, dat is wat ik een half jaar gelee voor ogen had.

Ja mijn vrouw is het er ook mee eens.

Gewoon in een rondje met niet meer dan 100 km van tilburg.

Het liefst gewoon elke dag hetzelfde rondje en adressen.

Gewoon sleur zeg maar.

Ja dat je aan karren staat te trekken...ach scheelt weer een sportschool abonnement.

bewerkt door rubberduck
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Verstand komt met de jaren en iedereen zo zijn voorkeur...

Wie zijn wij om te oordelen over jouw keuze ?

 

Bert, zolang het voor jouw goed voelt, het past in jouw straatje hoef jij aan niemand tekst en uitleg te geven.

 

Maar de vraag die jij stelt, waarom een werkgever geen personeel kan vinden voor dit werk, ik denk dat hier het koren van het kaf word gescheiden,

 

Daarom vinden sommige mensen zonder moeite een andere baan, en de andere met veel moeite een baan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sprak vandaag een chauffeur van een charter die vast rijdt bij het beruchte dc in Breda. Hij vertelde me dat er flink gestreept word. Correctie op correctie. Eerst streept het dc en daarna zijn baas in de uurtjes. Elke minuut moeten ze kunnen verantwoorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

De vraag die ik mij altijd stel bij berichten dat er zoveel word gecontroleerd, zoveel verantwoording moet afgelegd worden, dat men zoveel minuten maar heeft per adres...

 

Er zijn zoveel mensen die werkzaam in deze tak van het transport en zoveel mensen die men niet hoort klagen...

 

Zolang deze mensen niet zelf hun verhaal doen, blijft het van horen zeggen....

Om daar een conclusie uit te trekken, gaat me dus net te ver...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik wel weet dat de chauffeurs de hele dag gepland worden. Zoveel rijtijd naar de winkel, zoveel los/laad tijd en zoveel rijtijd weer terug naar dc en er word bepaald wanneer de chauffeurs pauze moeten houden.

Zijn erbij die de wagen voor het dc op straat parkeren bij terugkomst en daar hun pauze maken voordat ze naar binnen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je hebt vervoerders die op een standplaats alleen maar filiaalritten doen voor een supermarkt. Bij Peter Appel is dat echter veel gevarieerder, je rijdt ook voor andere standplaatsen en andere opdrachtgevers, veel ritten hebben niets met supermarktdistributie te maken.

 

Verder kun je zelf bepalen hoeveel uren en/of dagen je per week wilt werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo..........

Ik ben sinds 3 maanden weer regelmatig voor Hallo ...... in de weer ivm met ontslag vorige werkgever.

Had dat werk daarvoor ook al 3 jaar regelmatig gedaan, voor een transportbedrijf en dus ook wel weer eens ander werk tussendoor.

Op dit moment rij ik winkelritten, pendels en val in op de LZV als de vaste chauffeurs een vrije dag hebben.

Verders ook wel af en toe werk voor een catering bedrijf en voor een ander grote levensmiddelen groothandel uit Veghel.

Bij Hallo wordt je tegenwoordig geholpen met laden> KW is 99% op 2 locaties laden.

Medewerkers van Hallo scannen en rollen de karren mee de auto in, en zelf blok je ze ff of wanneer het er niet meer da 48 zijn zet je er een deel in de lengte in met hier en daar een blok ertussen.

Dit gaat vrij soepel en bij de winkel is het in de regel van de klep af en de rest is voor de ontvangers> je geeft de karren een duwtje in de goede richting laten we maar zeggen.

Laden van embalage verschilt per winkel, want er zijn erbij waar de medewerkers al gelijk zeggen> blijf maar boven en wij zetten de klep wel vol.

Ja ik weet het heren AH chauffeurs> Bij AH is dit normaal.

Voor de rest zeg ik> ik kan maar 1 keer per dag te laat komen, en dat is s,morgens als ik niet op de aangegeven starttijd aanwezig ben die onze planners de vorige dag hebben opgegeven.

Krijg wel een schema mee van bv 3 ritten met de bijbehorende tijden, maar als de rit iets wijzigd zoals gisteren dan verandert je hele dag, behalve je geschatte eindtijd.

Gisteren 1e rit KW Prinsenbeek, maar je er kwam een restje bij voor Fijnaart en dan ben je anderhalf uur later terug en nog een 3 kwartier om dat er ook nog pauze gemaakt moet worden ( deze wordt ook ingehouden dus moet je hem ook maken)

Had daarna eigenlijk nog 2 ritten> Berghem en Raamsdonksveer en dit is uiteindelijk 1 rit naar Stramproy geworden en zodoende toch weer op de geschatte eindtijd terug.

Al met al heb ik het best naar mun zin.

Ik heb voorheen ook heel Europa doorkruist met een bulk erachter en regelmatig een week of 3 onderweg, maar dat buitenland kan voor mij gestolen worden, en zeker met dat gekloot met je uren en pasje en het vinden van een parking voor de nacht.

Eten onderweg kost je ook een vermogen naar wat ik hoor en de OKV is in die jaren ook niet veel verhoogt

Mvg Ouwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zijn er ook chauffeurs hier die voor de ah tilburg rijden.

Begreep dat ze er geen chauffeur voor kunnen vinden.

Hoe is het daar?

Er staat daar dus een lzv die gaat pendelen tussen tilburg en Nijmegen.

Maar ze kunnen er geen chauffeur voor vinden.

Weet iemand er iets over.

qugu8ery.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Lijkt me ook een onding om mee achteruit te zetten.

Die LZV waar ik af en toe mee rij is een motorwagen en een 13.60 oplegger met 2 assige doly ertussen, en daar kan je fantsoenlijk mee achteruit.

Laatst vertelde me er een dat oplegger chauffeurs in Zwolle gek worden als die LZV,s aan het achteruit manoevreren zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niet dat ik er echt rekening mee houd want hoe je b.v. binnen 20 minuten op een DC als Delfgauw van je handel af moet zien te komen is mij nog steeds een vraag.

Rolcontainers is simpel, eerst balk of stangen er achter weg luchtvering trailer naar beneden en luchtvering trekker omhoog, dan lukt het wel, of ze tevredenzijn is een ander verhaal.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zijn er ook chauffeurs hier die voor de ah tilburg rijden.

Begreep dat ze er geen chauffeur voor kunnen vinden.

Hoe is het daar?

Er staat daar dus een lzv die gaat pendelen tussen tilburg en Nijmegen.

Maar ze kunnen er geen chauffeur voor vinden.

Weet iemand er iets over.

qugu8ery.jpg

 

net span! hierin de omgeving ook nog nooit iets slechts gehoord over hun, ze nemen je wel aan via n uitzendbureau in het begin( dit was iig 8jr geleden zo toen ik op gesprek mocht komen).

als dit pendelritten zijn is het toch geen winkel distri? maar van hun eigen warehouse( in nmgn) naar het DC in tilburg?

Lijkt me geen verkeerd werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Sterkte Henri, ik hoop dat je er verder niets aan overhoudt. Als je weer op de auto mag zou natuurlijk helemaal toppie zijn!

 

Leuk topic dit, spreekt me wel aan  :ja:

Ik zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje als Bert: doe al 14 jaar het zelfde kunstje, de mooiere ritten blijven steeds meer uit, eigen initiatief levert weinig op én de tak van sport waarin ik mij begeef is sterk krimpende... Mijn leeftijd zit ook niet meer mee natuurlijk; aan de andere kant zullen de mensen altijd blijven eten en liggen daar dus wel wat kansen.

 

De supermarkt is de basis van mijn werkende bestaan, hoe het daar reilt en zeilt is me wel bekend; inmiddels de problematiek van DC's ook wel. Vandaar m'n overweging om de 'laatste 18 jaar' weer terug te keren naar mijn roots.

Kom maar op met die verhalen!!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je bedoelt de verhalen van dramatisch lange wachttijden, ontvangers of beveiliging die je bloed al doen koken nog vóór jij je deuren open hebt of je papieren op de balie hebt liggen?

Of over receptionistes of ander soort gleufdieren op kantoor waar het kwijl nog nét niet uit je broe...eeeh mond loopt en die je met ogen aankijken die je daarna 3 slapeloze weken bezorgen....

Toe maar Maarten, wat wil je horen? LOL

 

Doe maar die gleufdieren. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden