[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Chauffeurs winkeldistributie


rubberduck

Vraag

  • Forumlid

Nu zie ik veel vacatures voor winkeldistributie.

Wil er niemand in die sector werken?

is het dan zulk k@twerk.

Er zijn hier vast en zeker wel chauffeurs die momenteel transport voor de appie doen of die Hallo jumbo.

Wat zijn de voor en nadelen?

werd vanmiddag gebeld om op winkeldistributie lzv te rijden.

Dus vandaar deze vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Zo zie je maar weer, het begrip 'rust' is ook voor iedereen weer anders... inderdaad zijn onze jongens iets ouder (16 en 13) dus die zijn meestal nog wel op. Daarnaast hebben we sinds 'n paar maanden een derde kind in de persoon van m'n schoonmoeder die de draad steeds meer kwijt raakt; iets van achtervang en steun kun je dan wel zijn, ook iets later op de avond. Wat Bert zegt, je gezin kan dan wel meer van je op aan dan wanneer je 'ergens achter in de week' weer thuis denkt te komen.

Aan de andere kant, met overstaan heb je zelf in ieder geval meer rust: op kantoor afmelden, van en naar huis rijden etc. hoeft niet. In mijn geval zorg ik dat bij de laatste klant alles 'aan kant' is, bij de kroeg de rem er op en rust.

 

Zo tussendoor zit ik eens wat op internet rond te neuzen, en bijna alle supermarktjongens zoeken mensen! Ongelofelijk eigenlijk, misschien iets van doen met het opvullen van verschuivingen om Goes te vervangen? Geen idee... Er is dus ook nog een tussenweg: sommigen vragen bereidheid tot het maken van meerdere overnachtingen. Al blijft het lullig om dat op 'n half uurtje van huis te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rubberduck (Bert als het mag  ;) ) , je moet doen wat jouw het beste lijkt en je eigen ding doen 

Zelf zit ik ook in de rolcontainer-wereld en trap 's morgens rond een uur of 3 de auto aan en vertrek met ongeveer 19 adressen 

's middags rond 13.00 ben ik over het algemeen weer thuis 

Ik werk de ene week 6 dagen en de week erop 4 ....dus een lang weekend 

Voor een chauffeur maak ik weinig uren maar zo in de loop der jaren heb ik me een beetje opgewerkt en denk dat ik met een net salaris thuiskom 

Wat je doet gekletst wordt er toch , zelfs de buurman snapte niet dat er een andere auto op de dam kwam terwijl ik maar "halve dagen" werkte ....immers hij hoort me niet vertrekken midden in de nacht ?  ;)

Ik heb vrede met dit werk en de tijden , ik ben nogal handig aangelegd en met een eigen huis kan ik me 's middags mooi uitleven (wat ook weer scheelt in de kosten) 

Het ga je goed kerel en denk aan je naasten/familie/vrienden  ....het werk blijft er echt wel en dat krijgen jij en ik ook nooit af !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk...Mooi gesproken.

Vertelde vanmiddag aan een kennis dat ik waarschijnlijk bij de appie ga rijden.

Die verklaarde mij voor gek.

Altijd wachten en altijd gezeik bij die dc's.

Oh zei ik...hoe weet je dat?

Ja dat is toch algemeen bekend.

Dat bedoel ik dus.

Zolang men nog zo denkt, wil niemand daar werken.

Terwijl ik ook een hoop goede verhalen hoor.

Ik ben nu ook al weer thuus.

Zit heerlijk in de tuin met moeder de vrouw.

Net even meegeweest met onze zoon om zijn scooterrijbewijs op te halen.

Ha dat zijn leuke dingen om mee te maken.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat wachten en gezeik is van belang voor de toeleveranciers, zodra je de boel leegrijd is het ineens een stukje anders, gaat een redelijke planning aan vooraf om de winkels op tijd vol te krijgen.

Ik vind het geen verkeerd werk hoor, jammer dat er geen DC hier in de buurt was waar men mensen vroeg, anders had ik het ook gedaan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb zelf een jaar voor de Hallo ... gereden in Beilen. Het werk op zich was niet heel verkeerd, maar ik kan slecht tegen weinig slaap. En als je om 20.00u klaar bent en je moet om 5 uur weer beginnen houd je niet veel tijd over.  Verder vind ik het wel prettig om af en toe een verre rit te hebben en dat werd ook steeds minder. 

 

Nu rijd ik op een busje, van 7.00 tot ongeveer 17.00u en dat bevalt wel. Veel rondjes om de kerk, maar af en toe zit er ook wel een verre rit in. Grootste voordeelen: ik denk dat wij een van de rijkste bedrijven van Nederland zijn, ik heb een vast contract, leuke directe collega's en mijn code 95 wordt betaald, evenals wat andere opleidingen. Geen CAO.

 

Nadelen: geen vrachtwagen, zelden buitenland en het salaris is fors minder, maar dat gaat wel elk jaar omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik denk dat in elke tak van transport wel een bepaalde tijdsduur voor staat.

Of het nu distributie is of uitzonderlijk vervoer.

Er word een bepaald bedrag voor een dergelijke rit afgesproken en daar is dus ook ons uurloon in berekend.

 

Ikzelf ben gewoon een stoephoer en ben voor alles te porren, of het nu distributie is of uitzonderlijk vervoer, maar de klok tikt door.

In de distributie maakt het mij niks uit hoeveel klanten ik meekrijg, ik begin bij het begin en zie wel waar het schip strand.

Klinkt alsof het me niet veel boeit, maar in de loop der jaren heb ik 1 ding geleerd.

Als je bij 1 klant een uur vertraging oploopt, haal je dat nooit meer in, en deze regel geld voor alle werkzaamheden.

Ik berust mij dan hierin, pak de telefoon en overleg, wat de beste oplossing is, welke klant kan eventueel een dagje wachten en welke niet.

Uiteraard is mijn planner er niet blij mee, dat houd in, een herindeler, dus verlies van volume op een andere auto, wat misschien al was geboekt, dus als het ergens iets anders loopt dan de planning was, heeft dat dus verdere gevolgen voor de andere ritten.

Prima, nu kan men dus zeggen, dan moet je planner maar minder klanten meegeven, om op zeker te spelen.

Maar wat is zekerheid ?

Soms krijg ik 20 tot 25 klanten mee en los die probleemloos uit en de andere keer heb ik bijna 20 uur nodig voor 10 klanten.

Is een voorbeeld, voor het geval de discussie ontspoort over de RTW.

 

Maar zoiets geld ook voor uitzonderlijk vervoer, soms heb je een machine zo vast staan, kwestie van even kettingen goed vastleggen en gaan met die banaan.

Maar soms krijg je ook iets mee, waar jezelf geen hout van kan snijden, laat staan, hoe vast te zetten zonder dat de kettingen of de spanbanden hun sporen nalaten..

 

Alleen dan heb je dus net even dat uurtje extra nodig...

 

Maar het komt wel altijd hier op neer:

 

Hoe sneller het van a naar b gaat, hoe meer iemand er wat aan verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maat van mij rijdt bij van der meulen in drachten.

Doet nachtritten voor de lidl.

Op 1 nacht 3 adressen en zweert erbij.

 

Mooi man,lekker overdag t kasteel voor jezelf,vrouw weg,kinderen naar school. :eek:  :eek:

Aha.

Ja ik vind het buitenland saai worden en de onzekerheid wanneer je eens een keer thuis bent.

 

 

Ja iedere avond in en andere routier met andere collega's. :D  :D  :wijn:

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mooi man,lekker overdag t kasteel voor jezelf,vrouw weg,kinderen naar school. :eek::eek:

Ja iedere avond in en andere routier met andere collega's. :D:D:wijn:

Nou dat met die collega's dat ken ik.

15 jaar geleden hoorde je wel eens verhalen van collega's wat ze hadden meegemaakt.

Nu hoor je nog steeds diezelfde verhalen maar dan Door andere collega's verteld.

En aangedikt.

Sterke verhalen heet zoiets.

Nu heb je dat in elke tak van sport.

Maar dat is iets wat ik niet mis hoor.

Ken alle verhalen inmiddels wel.

Dadelijk heb ik waarschijnlijk ook een nachtdienst.

Heerlijk overdag het rijk alleen.

Beetje slapen...en natuurfilms kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij de charter van Cornelissen en ook C. Huybregts vragen ze ook nog AH chauffeurs. http://www.marktplaats.nl/a/vacatures/vacatures-chauffeurs/m819338879-gezocht-trekker-oplegger-chauffeurs.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

 

Gisteren na 20.00 uur kwamen er nog enkele wagens van dit bedrijf terug van hun AH-ritten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is het: je ergens thuis voelen en het er prettig hebben. Naar ik aanneem moet je de trekker delen met een collega?

In Waalwijk zullen ze het moeilijk hebben want mij lijkt de overname van de Rooij toch niet de gewenste effecten te geven die men hoopte.

Met het betere gooi- en smijtwerk kom je er niet in deze tijd. Meubeldistributie is heel specifiek werk en er zijn maar een aantal bedrijven die het heel netjes doen weet ik uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Hé rubbere, wee'j nou eindelijk wa'j wille ???

 

Blauw/wit, rood, en halverwege de volgende maand weer wit  :mad:

 

 

 

 

Maar van harte Bert, goed bezig !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden