[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

IKEA slavendrijver???


volfiel

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoorde dat deze mannen voor 300 euro in de maand rijden

100 euro daar betaal je in Macedonië je huis mee per maand.

Een biertje 40 cent. Een maaltje 2 euro.

Naar de hoeren 10 euro.

Ja dan is 300 euro best goed verdienen.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind zelf dat de opdracht gever zeker verandwoordelijk is. Zekers weten dat ze geen bedrijf gaan inhuren waar bv ex bajes klanten de tent draaiende houden, of verkrachters. 

En ja, ook zijn ze mede verandwoordelijk voor het verdwijnen van de midde klas, jij en ik dus. Je kunt niet enkel de regering overal de schuld van geven. Een goed bedrijf verhoogt de prijs, iets wat ikea niet hoeft te doen, die verdienen nu al miljarden, wanneer is genoeg genoeg?

 

Als je iemand inhuurt om je vrouw dood te schieten ben je ook mede verandwoordelijk, dacht ik dus? Om maar een raar maar duidelijk voorbeeld te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Dat zal best Rubberduck.

Maar als je 9 maanden lang hier vertoeft, en dus ook negen maanden lang hier boodschappen moet doen, dan blijft er maar weinig over.

Niet dat ik medelijden heb overigens, want volgens mij staat er niemand achter hem, met een jachtgeweer in zijn nek.

Maar dat het onwenselijk is, dan lijkt mij vrij logisch.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

typisch nederlands weten precies hoe anderen moeten leven ,werken terwijl we zelf al heel lang geen CAO hebben hahaha iets met vinger . :zegtniets:

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Ik niet. Lekker laten rijden voor dat geld met als bonus goedkope zooi van Ikea. Ikea waar zo ongeveer iedereen wel eens komt en wat koopt.

 

Iedereen behalve Hellbengel natuurlijk en zo nog wat andere forummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben er nog nooit geweest EJD, maar sinds we getrouwd zijn is alles van ons allebei...... :D  OK, je bent lang genoeg op ONZE computer, ga de afwas doen, en maak het bed, het is jouw schuld dat de lakens in de hoek liggen bitch... LOL  :kiss: gatver.... :rolleyes:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik niet. Lekker laten rijden voor dat geld met als bonus goedkope zooi van Ikea. Ikea waar zo ongeveer iedereen wel eens komt en wat koopt.

Iedereen behalve Hellbengel natuurlijk en zo nog wat andere forummers.

Dus jij zou ook 9 maanden lang in een cabine leven ???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja hoor, waarom niet? Je moet er wel wat van maken. 's Avonds iets opzoeken waar je wat kunt eten en tijdens je 45 uur ergens gaan staan waar wat te doen is. Stadje of zo.

 

Neem een Shompie of een Frans 1960: die zijn weken onderweg, dan heel even thuis en dan gaan ze weer. Feitelijk hetzelfde dus, maanden in de cabine. Je moet dat natuurlijk wel kunnen én willen. Al dat gejank over onmenselijke toestanden en slavendrijvers. Hoezo hypocriet.

 

 

En ja, EJD heeft, weliswaar in een grijs verleden veel, heel veel tijd en dat ook lang achter elkaar onderweg doorgebracht. In landen waar toen weinig tot niets te verkrijgen was om over faciliteiten onderweg maar te zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Natuurlijk EJD....dus jij vindt het prima als je 9 maanden per jaar verstoten bent van een sociaal leven en hobby's etc.

Dat doen zelfs zeevarenden philipinos niet.

Die gaan na een half jaar varen ook voor een paar maanden naar huis.

Je kan mij veel vertellen, maar als jij er zo'n leven op na wilt houden, dan klopt er echt iets niet in je leven.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit is bull wat je schrijft ejd 

zelfs schompie schreef vaak zat 

dat hij het op een gegeven moment 

wel beu was en graag eens naar 

huis en moeders de vrouw en 

de kinderen wou 

4 tot 6 weken in de cabine heb ikzelf

ook geen problemen mee 

maar 9 maanden 

is voor iedereen teveel van het goede

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je even naar de feiten kijkt is er weinig reden voor de heren werkgevers in de transport sector om hoog van de toren te blazen. De prijzen in de sector zitten ongeveer op het niveau van 1996, daar komt bij dat het rendement in de transport sector in 1996 tussen de 1 en 3 % bedroeg. Ondertussen zijn de kosten van brandstof en onderhoud de pan uit gerezen en dat het er zo belabberd uitziet hebben jullie enkel en alleen aan jezelf te danken. Ieder weldenkend mens kan op zijn twee vingers natellen dat op een normale manier geen rendement meer uit het transport te halen is, zonder de firma list en b....... om hulp te roepen.

Trouwens in het IM en de berging ziet het plaatje er niet anders uit want ook daar gunt man bij de inschrijving mekaar het verlies niet eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat nou "mazen"? Het zijn gewoon mogelijkheden. Misschien niet leuk voor werknemers in een aantal lidstaten, maar daar houdt het ook mee op. En wéér wijzen naar bedrijven en werkgevers, terwijl zij niets anders doen dan waar ze voor staan; ONDERNEMEN. Het kader waarbinnen dit gebeurt wordt door politici geschapen. Dus heb je er moeite mee, dan moet je dáár zijn.

 

 

In z'n afscheidsinterview redeneerde Bernard Wientjes (voorman van ondernemend NL)  ook zo.

 

Het ontslaat de ondernemer van iedere vorm van moreel gedrag.

 

Zo bekeken zou je, als die ruimte er is, ook slaven kunnen houden.

En dan als ondernemer zeggen: tja, als 'men' dat dan niet wil, dan moet de politiek het maar rechtbreien.

 

Het is een wel heel krappe en armoedige opvatting. 

 

Ik snap het wel: het is natuurlijk prima voor de eigen portemonnee. Maar treurig is het.

 

 

-

bewerkt door JWZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

zelfs schompie schreef vaak zat 

dat hij het op een gegeven moment 

wel beu was en graag eens naar 

huis en moeders de vrouw en 

de kinderen wou 

 

 

En dan ging hij ook. Dat kunnen die andere stakkers ook. worden ze dan ontslagen dan kunnen ze zo bij een ander aan de slag.

 

Kijk, dat wij nu in een andere tijd leven weet ik ook wel maar vroeger was dit ook voor de NL chauffeur normaal/kozen ze er vrijwillig voor. En nu zitten die Moelanders in dezelfde fase als wij destijds.

 

Men moet hier eens ophouden om een ander onze mores op te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Hellbengel: met alles respect maar jij "denkt" dit en "denkt" dat. Maar weten doe je het niet.

 

Dat je er nu een plaatje bijhaalt van een volgestouwde cabine vind ik geen goede vergelijking. Ik heb compleet volgestouwde en smerige cabines gezien van chauffeurs die er misschien twee keer in de week in sliepen, de andere nachten waren ze thuis. En ik heb ook heel wat cabines van binnen gezien van chauffeurs die maanden onderweg waren en die waren spik en span, net zoals die chauffeurs zelf.

 

Zoals ik eerder al schreef, je moet er zelf wat van maken. Zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden