[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Dit is een stuk beter omschreven, waar het omdraait.

Voor 30.000 boete, kun je wel een paar hotelnachtjes doorbrengen, echt niet normaal meer.

En anders kunnen ze je ook nog een jaar in het gevangenishotel stoppen.

Gaat echt nergens over, alsof je dan een grote misdadiger bent.

Sowieso zijn de boetes vaak absurd tov de gemaakte overtreding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Moeland bedrijven die "hier" rijden zie ik met die nieuwe wet wel een probleem krijgen, En daar kan ik wel mee leven. :p

 

Overigens heb ik het idee dat al dat geschreeuw over uitbuiting mede aan die wet heeft bijgedragen. Dat daar de NL en B bedrijven die  nog wél ver weg rijden en lang onderweg zijn ook een probleem kunnen gaan krijgen is dan all in the game (in de ogen van vakbonden en hun harde achterban kern) .

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach ja,

 

Is ook een manier om je staatsschuld proberen af te lossen  :ja:

 

En inderdaad de heer Atema draait weer zijn enige draaiorgel muziek af. En die zogenaamde slavendrijvers daar zitten ze mee aan tafel tijdens de cao onderhandelingen. Jaren, jaren en jaren achter elkaar heeft de transport tak met de allergrootste voorop de dumping van de vrachtprijzen geregisseerd. De vakbondsbonzen zwegen hier altijd over als het graf als TNL weer eens aan kwam/komt met niet genoeg vlees op de botten voor extra loon. Je tafelheer echter aanvallen is niet kies en je wilt toch door een deur met iemand, altijd handig voor later.

 

Gaf men van TLN zijde aan dat het door de verladers kwam (er werdt zelfs actie gevoerd door de bonden en TLN met de EVO voor lagere brandstofprijzen  :ja: Hoezo EVO boter op het hoofd  :stom: )  dan gingen de bonden daar gewoon in mee en nu de miljoenen subsidie (soob subsidie) veilig is gesteld geeft men aan op eens actie te willen gaan voeren.

 

Probleem is namelijk mijn inziens niet de sociale dumping maar de massaal dumping van de vrachtprijzen in het verleden. Heb al eens geroepen transport is een zelf distructief iets. Waren de vrachtprijzen veel hoger dan viel er genoeg te verdienen voor iedereen. Ik heb touwens nog nooit loonstroken van een Oost Europese chauffeur gezien, dat even ter zijde.

 

En iemand of ie nu Ier, Deen, Duitser, Slowaak, Pool, Belg of Nederlander is en zij vak met liefde doet en zijn brood verdient met het internationaal transport een hak wordt gezet. 

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

En dat om een wet met een regel die niet bestaat, maar volgens de Fransen  Belsen en het FNV wel. (De regel die er zou moeten staan zou luiden : De verplichte 2 wekelijkse rust van 45 uur aan een gesloten mag niet in de cabine worden door gebracht.)

 

Wat is het volgende een Framboos die controleerd of je thuis een abo hebt op Trucks, Transmobiel of STM en die lezen is toch een onderbreking van een van de voorgeschreven rustperiodes :ja: en dus een een boete uitdeelt van pak `m beet € 40.000 euro  :stom:

Ja bij Truckstar is het makelijk, als die stickert prijkt op den achterbumpert is het al Kassa  :p

bewerkt door RubbereRobbie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fok.nl meldde dit er over :

 

Nederlandse vrachtwagenchauffeurs zijn bezorgd over de nieuwe wetgeving rondom rij- en rusttijden in Frankrijk.

Ze vinden dat de Franse vertaling van de Europese wet 'alle proporties te buiten gaat', stelt Transport en Logistiek Nederland (TLN) woensdag. De branchevereniging heeft Brussel daarom opgeroepen om iets aan de uiteenlopende interpretaties te doen.

 

Vrachtwagenchauffeurs kunnen sinds deze week in Frankrijk stevig worden aangeslagen als ze hun langdurige wekelijkse rustperiode in hun cabine doorbrengen, ook al is die cabine van alle gemakken voorzien. Een nacht slapen in de vrachtauto kan ze op een boete van maximaal dertigduizend euro en een gevangenisstraf van een jaar komen te staan.

TLN noemt de Franse straffen absurd. "De verschillen in interpretatie zorgen voor veel onzekerheid bij ondernemers", aldus de belangenvereniging. "Het laat wederom zien dat Nederlandse chauffeurs in toenemende mate vogelvrij zijn in Frankrijk."

 

Volgens de Europese wet moeten vrachtwagenchauffeurs, naast hun dagelijkse rust, wekelijks nog twee rustperiodes inlassen. Het gaat daarbij om een 'normale' rust van 45 uur en een verkorte rust van 24 uur. Tijdens die verkorte periode mogen chauffeurs wel in hun cabine slapen, maar tijdens de normale periode niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wordt een beetje tureluurs van die bonden over sociale dumping, want als ik als eigenrijder niet eens in mijn eigen auto mag slapen omdat ik een mooie rit heb kunnen aannemen.... Want laten we eerlijk zijn, ook dat is een resultaat van deze uitleg van de wet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TLN noemt de Franse straffen absurd. "De verschillen in interpretatie zorgen voor veel onzekerheid bij ondernemers", aldus de belangenvereniging. "Het laat wederom zien dat Nederlandse chauffeurs in toenemende mate vogelvrij zijn in Frankrijk

 

Nou geloof me maar dit zal weinig nederlandse chauffeurs raken.....denk eerder de nederlandse uitgevlagte bedrijven met moelanders op de bok......dus TLN moet niet zeuren zij hebben de situatie gecreeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

compleet gestoord is dat volk die dit bedenkt.

 

hoe doe je een rit naar griekenland over land retour binnen 14 dagen met nog wat losadressen in diverse landen.

of naar turkije.

 

ach ja dan schrijft harry in asprospyrgos wel een hotel of motel bonnetje uit voor de 48 uur of meerdere uren die je daar staat.

zo zullen vele truckstops onderweg die in het weekend open zijn ineens veranderen in motel of pension.

 

en weer een probleem de wereld uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zeg het nog een keer.

Socialisten houden absoluut niet van een goed draaiende economie, vrijheid en geld verdienen, ze zullen er alles aan doen om het te stoppen.

Nog een paar jaar, dan hang je aan een lantaarnpaal ergens bij een benzine station.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker kan ik dat bewijzen.

qaqazu5a.jpg

 

Dan maar 3000 euro boete ipv daar 45 uur naastliggen......denk dat zelfs de franse gendarme dat begrijpt als e die foto op je dashboard hebt staan :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden