[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

Gast routier

Nu geef je met de 48 uurs-regel een hele andere draai aan het verhaal!

Wat heb jij in de praktijk van deze regel gemerkt?

Ik dus (gelukkig) helemaal niets.

Ik maak (mits voldoende werk) nog altijd mijn uurtjes wel.

Ook dit bleek een storm in een glas water.

Weten we nog dat België streng ging toezien op ladingzekering?

Ook dat was alleen in het begin, want nu hoor je niemand er meer over.

En zo zal het ook wel met de weekendrust gaan eindigen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat iedere Nederlandse int.chauffeur nu onderhand wel kan zien dat het onderhand over en uit is met het lange afstandswerk. En zich dus voor de keus moet gaan stellen met a. Zich erbij neerleggen dat er geen financiële prikkels meer zijn om überhaupt nog een weekend over te gaan staan en b. we hebben nauwelijks nog meerwaarde als ( dure) Nederlander om internationaal werk te blijven doen. Dus je heb de keus om nationaal te gaan rijden en of wat anders te gaan doen op de internationale arbeidsmarkt.

En anders gewoon door blijven door modderen met de regelgeving en beloning die er nu is en zeker niet meer beter word.

Dus keuzes maken nu het nog kan is mijn motto!

bewerkt door KingKong
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik denk dat iedere Nederlandse int.chauffeur nu onderhand wel kan zien dat het onderhand over en uit is met het lange afstandswerk. En zich dus voor de keus moet gaan stellen met a. Zich erbij neerleggen dat er geen financiële prikkels meer zijn om überhaupt nog een weekend over te gaan staan en b. we hebben nauwelijks nog meerwaarde als ( dure) Nederlander om internationaal werk te blijven doen. Dus je heb de keus om nationaal te gaan rijden en of wat anders te gaan doen op de internationale arbeidsmarkt.

En anders gewoon door blijven door modderen met de regelgeving en beloning die er nu is en zeker niet meer beter word.

Dus keuzes maken nu het nog kan is mijn motto!

Ik ken bedrijven genoeg die nog internationaal rijden. En ik geloof dat dit in de toekomst alleen maar weer meer gaat worden.

Maar ik ben gekke Gerritje en ik praat altijd onzin ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik hoop het ook maar hoe realistisch is die gedachte ?

Zoals ik zei, ik ben gekke gerrit.

Het is bij mij een voorgevoel....;-)

Er is nog wel internationaal werk maar je beschreef zelf al een van de problemen, er zijn nog maar weing mensen die onbetaald een weekend stil willen staan. En er zijn nog minder mensen in de toekomst die zich door het mijnenveld aan regels durven wurmen want iedere fout word genadeloos afgestraft. En dan zijn er nog mensen die opgewonden raken van het idee van nog meer regels.

Maar het komt wel goed, voor de mensen die echt van het vak houden en geen problemen hebben om mooie reizen te maken blijft er wel werk. Misschien moeten ze weg uit Nederland maar er blijft echt wel mooi werk voor degene die ECHT willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Rob, de gedachte is denk ik dat het nu niet meer loont om een Roemeen in dienst te nemen, maar 'gewoon' een Fransman of wat dan ook die 'gewoon' naar huis gaat. Maar al zou je die Roemeen in een compagnille hotel stoppen, dan nog zal die wel goedkoper zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

En het komt niet bij jullie op dat het voor een groot deel ook om de mens gaat  ;)

Die mens die zelf een keuze heeft of de mens die wil dat alle keuzes voor hem gemaakt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik zei, ik ben gekke gerrit.

Het is bij mij een voorgevoel....;-)

Er is nog wel internationaal werk maar je beschreef zelf al een van de problemen, er zijn nog maar weing mensen die onbetaald een weekend stil willen staan. En er zijn nog minder mensen in de toekomst die zich door het mijnenveld aan regels durven wurmen want iedere fout word genadeloos afgestraft. En dan zijn er nog mensen die opgewonden raken van het idee van nog meer regels.

Maar het komt wel goed, voor de mensen die echt van het vak houden en geen problemen hebben om mooie reizen te maken blijft er wel werk. Misschien moeten ze weg uit Nederland maar er blijft echt wel mooi werk voor degene die ECHT willen.

Ron hoe denk je dat jouw collega die in Madrid woont ingepland gaat worden? Zat vrijdagavond met oa hem bij de Tweede Steeg en daar vertelde hij dat ie 6 weken onderweg was en dan 1 week naar huis ging met een rit Spanje, personenauto of vliegtuig. Ik vraag me af of het voor hem dan nog mogelijk is dit werk op deze manier te doen of zou ie dan hier een flatje moeten gaan huren voor z'n lange weekendrust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Ger: ik meen oprecht dat ik daar inderdaad nog niet aan gedacht had :o

Maar goed, als je met 2 chauffeurs een weekend overstaat in een kleine(!) cabine dan is er misschien wel wat van te zeggen. Maar 99% van de chauffeurs roept het ook over zich zelf af als zij zich onwaardig behandeld voelen. Je kunt je auto ook bij een restaurant parkeren en dan lekker de omgeving verkennen. Maar nee waar zie je de meeste staan, langs de snelweg... Tja dan duurt het weekend lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kunt het draaien zo als je wilt, een werknemer zal niet vlug zelf een keus hebben, hij loopt altijd tegen keuzes van anderen aan werkgever/wetgever/vakbond/zijn vrouw/en de kinderen maken keuzes voor hem

Dan heeft hij nog altijd een keuze. Kan ja en amen zeggen of nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik weet van het bestaan van taakstraffen, sociale dienstverlening enz.

Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand gedwongen wordt om chauffeur te worden....

Toch wel....voor de crisis zijn er veel werklozen door het UVW gedwongen om voor het chauffeursvak te kiezen.

In een tijd dat er nog echt een redelijk tekort aan chauffeurs was.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Je kunt het draaien zo als je wilt, een werknemer zal niet vlug zelf een keus hebben, hij loopt altijd tegen keuzes van anderen aan werkgever/wetgever/vakbond/zijn vrouw/en de kinderen maken keuzes voor hem

Dit is jou mening en misschien jou praktijk. Dit is niet de mijne en met mij nog meer. Je heb altijd een keuze Ger, altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wel....voor de crisis zijn er veel werklozen door het UVW gedwongen om voor het chauffeursvak te kiezen.

En dat zijn dan vaak degenen die ook nu thuis zitten. De half wasjes en kneuzen. Maken alleen in een booming economie nog kans. En die zal niet snel terugkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een bedenkelijke uitspraak die u hier doet, want wat verstaat men in deze context onder 'halfwasjes en kneuzen'?

Ik denk ongeveer wel te weten wat u bedoelt, en het antwoord daarop toch wel; goede chauffeurs die niet lopen te miepen en degenen die 'echt willen werken komen zo aan de bak.

Dat zou je inderdaad zo zeggen, maar ik heb echter het sterke vermoeden dat dit vandaag de dag in de praktijk vies zal tegenvallen.

Ik denk dat het tegenwoordig gewoon een kwestie van geluk is en goede via via contacten en/of referenties hebben. Ik kreeg half Juni te horen dat ik de 1e 3 weken van Juli vakantiedagen op moest maken. Van die 3 weken heb ik welgeteld 2 dagen niks gedaan en de rest gewerkt via via

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jawel hoor, ik denk dat we elkaar best begrijpen.. ;)

Hoe oud (of jong....) ben je Vince? Dat kan nog wel eens een belangrijke factor zijn...

Buiten dat, kreeg je daar zomaar toestemming voor van je werkgever?

Ja ik ben pas 20 en dat zal misschien wel meespelen. Geen idee wat mn werkgever ervan vind, als hij me niet de kans geeft om zelf een vakantie uit te zoeken, maar me zo 3 weken naar huis stuurt, geef ik hem niet de kans het mij te verbieden voor een ander te werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ron hoe denk je dat jouw collega die in Madrid woont ingepland gaat worden? Zat vrijdagavond met oa hem bij de Tweede Steeg en daar vertelde hij dat ie 6 weken onderweg was en dan 1 week naar huis ging met een rit Spanje, personenauto of vliegtuig. Ik vraag me af of het voor hem dan nog mogelijk is dit werk op deze manier te doen of zou ie dan hier een flatje moeten gaan huren voor z'n lange weekendrust?

Je heb met Hans gezeten?

Je heb hem toch wel gelijk even gevraagd hoe ik in real live ben he. Hans heeft 9 jaar bij mij gewerkt.

Als ze er echt op gaan controleren zullen wij wel, in tegenstelling tot de goedkope collega's een hotel in gaan. Heel triest maar waar.

En dit alles omdat een enkeling denkt dat ze hiermee een strijd kunnen winnen die ql jaren geleden verloren is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Vince je speelt met je baan  :rolleyes:

 

6.a. Het is de werknemer niet toegestaan nevenwerkzaamheden te verrichten behoudens

voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever. Onder nevenwerkzaamheden

worden mede verstaan:

- het bekleden van een betaalde of onbetaalde functie anders dan in dienst van de

werkgever;

- het uitoefenen van enig beroep of bedrijf dan wel het drijven van handel;

- het ontwerpen, het leiden, het uitvoeren van en houden van toezicht op ander werk

dan dat van de werkgever.

Regeltjes regeltjes en nog meer regeltjes.

Had ik al eens gezegd dat we onszelf naar de klote regelen cq al geregeld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ron dus die regel moet er uit? oké en dan gebeurd er wat bij die andere werkgever tijdens de tijd dat hij daar aanwezig is, en dan? wie draait er voor op, ga je dan lopen piepen dat had geregeld moeten worden, het is geregeld ten gunste van de werkgever, en ook dat is weer niet goed.

Dit is echt een werkgevers regel ja.

Maar stel nou, je maakt 60 uurtjes in de week en heb daardoor een leuk salaris. Dan zegt de werkgever in ene, we gaan er allemaal nog maar 40 maken.

Weg leuk salaris....

Dan moet je toch de mogelijkheid en de vrijheid hebben om er wat bij te gaan doen.

We hebben echt veel te veel regels. En op den duur gaan het merendeel van die regels tegen ons werken.

Maar je blijft altijd mensen houden die niet zonder deze regels kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ron dus die regel moet er uit? oké en dan gebeurd er wat bij die andere werkgever tijdens de tijd dat hij daar aanwezig is, en dan? wie draait er voor op, ga je dan lopen piepen dat had geregeld moeten worden, het is geregeld ten gunste van de werkgever, en ook dat is weer niet goed.

Zoiets gaat 99 van de 100 keer goed en dit was de eerste van de 99 dus ik kan nog ff vooruit maar laten we het weer over slapen in de auto gaan hebben. Dat was immers de bedoeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En ik altijd maar denken dat "rust" en "vakantie"  tijd was waarover je VRIJELIJK mag beschikken.... :eek:

 

Maar om nu ff door te gaan op de opmerking "wat als er wat gebeurd? in die beun tijd.....

Zullen we dan maar ook het voetbal en andere zinloze sporten in het weekend verbieden?

Hoeveel werkgevers betalen wel niet omdat een werknemer zonodig in het weekend wilde sporten en geblesseerd raakte? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden