[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

Ron een reisverzekering betaald niet als je zakelijk onderweg bent, zelf meegemaakt toen ik een ongeluk mee heb gemaakt en mijn laptop naar de gallemiesen was, daar ik in de OR zat kreeg ik de helft betaald, wel kreeg ik mijn koelkast betaald, maar dat dan weer gewoon van de verzekering van de werkgever.

Ger, de doorlopende reisverzekering die ik al jaren heb en had (ook vooral mijn chauffeurs) betaalde gewoon uit als spullen weg waren door inbraak vanuit de vrachtwagen. Gewoon goed regelen en de kleine lettertjes lezen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Word een beetje moe vd kreet " loondienstchauffeur " klinkt als een ziekte.

Ik bedoel het niet negatief, ik geef er alleen mee aan dat een werknemer hele andere belangen heeft (en terecht) dan een werkgever.

Voorbeeldje, ik sta net te wachten op een discussie over een kraan die wel of nie5 te licht is.

Sorry voor het wachten chauffeur zegt de klant. Ik krijg per uur betaald is mijn antwoord, al sta ik hier morgen nog.

Mijn werkgever hierintegen zal er niet blij mee zijn.

Snap je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie je probleem is toch heel simpel op te lossen....je vraagt een ritje Douce France en maakt je 45 uur op het plein tegenover de gendarmerie, daar kan je dan al je grieven over stomme regels ter plaatse oplossen en krijgen wij daarna mogelijk een prachtig verhaal met foto's  van je te lezen. LOL  LOL  :wijn:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik bedoel het niet negatief, ik geef er alleen mee aan dat een werknemer hele andere belangen heeft (en terecht) dan een werkgever.

Voorbeeldje, ik sta net te wachten op een discussie over een kraan die wel of nie5 te licht is.

Sorry voor het wachten chauffeur zegt de klant. Ik krijg per uur betaald is mijn antwoord, al sta ik hier morgen nog.

Mijn werkgever hierintegen zal er niet blij mee zijn.

Snap je

Die kreet krijg ik ook weleens van een klant, maar diezelfde klant wil misschien die wachturen niet betalen aan een werkgever .

Maar dat is een andere discussie.

Of je nu in loondienst bent of niet ga ervan uit dat eenieder zijn werk naar behoren doet ..uitzonderingen daar gelaten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is nog nooit een vakantie brief, lees patronaal attest afgegeven aan iemand bij ons die zijn weekend gewoon thuis op standplaats heeft doorgebracht.

Nu heeft de Gebr. Huybregts al sinds heel wat jaren toch een behoorlijke staat van dienst op zuid-Europa, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand bekeurd is in Frankrijk of elders vanwege het ontbreken van een vakantiebrief voor zijn vrije weekend op standplaats.

Ik ook niet tot 2 maanden geleden.

Mocht even 2x 750 betalen wegens het biet hebben van verlofbriefje!!

Nog nooit problemen mee gehad dus nu iedereen standaard een verlofbriefje he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk wel, als jij maandag morgen in Lyon aangehouden wordt mag jij aantonen waar je het weekend was  ;)  dat kun je doen met een vliegticket of een hotel bon, rij je met een collega mee dan moet jou kaart in de bijrijderssleuf.Ook een vakantie brief is nog steeds bewijs, tot maart 2015 moet je die trouwens nog bij je hebben ook als je het weekend op standplaats hebt doorgebracht, in de toekomst is er de gps tacho.

 

 

Volgens mij niet hoor Ger,als chauffeur hoef je niks te bewijzen,net als zoals nu ,met de vakantiebrief,verklaar jij slechts dat je niet met een voertuig gereden hebt dat ondwer 561/2006 valt.

 

Als een controleur hier zijn twijfels over heeft is het aan hem om  te bewijzen dat jij dat wel gedaan hebt.

 

Zo zal dat ook met het verblijven in de cabine gaan denk ik: jij verklaart dat je er niet geweest bent en daar zal hij t mee moeten doen.

 

Hoe ga je dat dan doen als jij in Lyon(b.v) een vriend hebt wonen en jij bent daar twee dagen te gast geweest??

Of je hebt je oplaten pikken door t vrouwtje van een gendarme die t weekend ingezet werd bij de mobiele eenheid????? :D  :D

 

En die GPS tacho werkt in dit geval helemaal niet;het gaat erom waar de chauffeur verblijft,niet waar de auto staat.

En als ik 45 uur vrij ben en vrij over mijn tijd kan beschikken hoef ik daar geen kaart in te doen.

Zelfs Volkert van der Graaf hoeft zich niet te verantwoorden waar ie uithangt,die mag zijn enkelband ook afdoen.

 

IK begrijp aan de ene kant ook wel dat de overheid de uitwassen van bepaalde groepen chauffeurs,die onderweg overstaan opplaatsen die daar niet voor geschikt zijn,in wil dammen.

Die groep parkeren hun voertuigen overal waar t hun uitkomt,doen hun behoeften dikwijls in de struiken en dragen verder niks bij aan de plaatselijke economie zoals restaurants en hotels.

Dikwijls zijn deze voertuigen niet eens geschikt  voor een ;langer verblijf,laat staan voor een wekelijkse rust van 45 uur.

Ik doel hier op de voertuigtypes zoals bestelbusjes,die vreemd genoeg dan weer niet in deze regeling betrokken worden.

 

Men zou beter minimum eisen stellen aan de cabine,dit wettelijk regelen en een gelimiteerde parkeertijd van b.v. 11 uur voor parkeerlaatsen zonder voorzieningen instellen.

En deze onzinnige regel in 561/2006 onmiddelijk afschaffen.

IK heb t al meer gezegd: je schiet niet alleen in de voet van de weinige Nederlandse mensen die nog wat verder weg rijden ,maar je haalt er geen enkele baan mee terug naar Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja Arne, hoe meer ik over je lees hoe meer ik de indruk krijg dat er weinig of niks deugt van je hele toko.

Dat zal dan naar mijn gevoel ook niet alleen met je Cyprus-constructie zijn, en het lijkt mij daarom stug dat je 2 keer €750,- mocht betalen voor het niet bij hebben van een verlofattest voor de vrije weekenden van je chauffeurs.

Ook ik heb hem gehad in Frankrijk Pierre....

Maar ik had dan ook een zeer duister toko met chauffeurs die conform nl cao betaald werden LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop binnenkort de moed bijeen te kunnen rapen om mijn boekhouding van de bv uit de berging te kunnen halen.

daar zitten veel leuke dingen in, onder andere wat bekeuringen en veel correspondentie met de fnv.

Die bekeuring in Frankrijk van het niet bij me hebben van de "vakantiebrief" heeft tln zonder succes proberen aan te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat de chauffeur geen verlofbrief bij zich had om zijn vrije weekend te verantwoorden? Ik heb er nog nooit niemand over gehoord, wel dat men een boete kreeg vanwege een doordeweekse dag die men niet kon verantwoorden.

Dt is zelfs bij ons gebeurd..

Voor de zaterdag 750 en zondag 750.

Kan je de boete zo mailen hoor.

Net wat ik zei,nog nooit last van gehad tot een tijdje geleden.

Is eigenlijk te gek voor worden dat een chauffeur zich moet verantwoorden in zijn weekend.

Auto en pas stonden afgemeld op NL.

Heb Het nu via transport in nood bij de rechter liggen en eens kijken wat het gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch Pierre.

 

Een 4 / 5 tal weken mocht ik achter een autootje van de BAG aanrijden richting parkeerplaats. Na het uitlezen van de tachograaf werd mij gevraagd mee te gaan naar het mobiel kantoortje. Daarbij mocht ik dan ook even o.a. de verlofbrieven meenemen voor de periodes dat ik niet gereden had (dus de weekenden). Gelukkig zorg ik ervoor dat ik voor elk weekend een patronaal attest heb, dus dat was geen probleem. 

 

Toen hij mijn digipas in zijn laptop inlas, zag hij dat ik handmatig de tussenliggende (rust)periodes invoerde in de tachograaf. Toen was volgens hem voor Duitsland geen vakantiebrief (meer) nodig, maar gaf hij wel aan dat omringende landen daar nog anders over denken.

 

Verder had ik ook al ergens geleden dat juist Frankrijk ook voor de weekenden een patronaal attest wil zien en het als een nieuwe bron van inkomsten zag.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou pierre

in mijn actieve tijd ( wat klinkt dat ) werd er bij ons reisbureau zeer nadrukkelijk op gewezen dat de chauffeur ook samen met de planning er aan moest denken om vooral voor vertrek na een weekend de juiste tijden door te geven voor de vakantiebriefjes.

het was al redelijk wat keren in europa voorgekomen dat er voor betaald werd.

 

en zelfs als je een streeptrekkende zeikerd van de bovenste plank had ook voor de niet juiste minuten van einde en weer aanvang.

 

ja ik mis al die zaken niet, maar je hebt ze zeker voorlopig nog nodig ( die zogenaamde bewijzen dat je niks gedaan hebt ) en misschien dat men er nu het gaat verdwijnen extra nog wat op wil cashen, voordat ze die inkomsten ook weer door de neus geboord zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik geloof allemaal wat jullie hier nu vertellen, maar bij ons is daar nog nooit iemand op bekeurd, terwijl er heel veel op Frankrijk gereden werd.

Misschien is het weer iets van de laatste maanden nu die hele heisa aan de gang is over het doorbrengen van je 45 uur in de cabine.

Het moet niet gekker worden, en ik vraag me af wat het volgende weer zal zijn.....

Blijkt al langer dan een paar jaar te zijn.

Hoor het nu vaker dat er bekeurd is voor geen verlof brief.

Iedereen die thuis komt geeft nu tijd door van uitgifte kaart en vertrek tijd.

Maak elk weekend gewoon de verlof briefjes maar want daar is niet tegen te werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las net op facebook dat er dit weekend op Donzere bekeuringen zijn uitgedeeld voor het maken van 45 uur in de vrachtwagen.

Dit moet voor sommige forumleden groot nieuws zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Toch grappig te lezen , dt allemaal. De chauffeurs klagen weer over een regel en uitvoering/controle daarop, maar waar blijft de organisatie die hierin de chauffeur dient bij te staan???

 

En dan lees ik met een glimlach dat de NLF (Noorse TLN) dat ze serieus gaan lobbyen om de RTW BINNEN Noorwegen aan te passen aan Noorse omstandigheden, waardoor de hh chauffeurs niet meer met een stopwatch in de hand (29 sec regel) de veerponten op en af hoeven te rijden en meer van dergelijke onwerkbare en onzinnige EU gedrochten binnen de RTW....

(hmmmm....link kopieren en plakken lukt niet)....

 

http://www.lastebil....a-norske-regler

 

Overigens, na een onderzoek is gebleken dat de regel (wetsvoorstel) voor winterbanden OOK op aanhanger/oplegger uitgesteld gaat worden omdat er 1 klein detail over het hooft is gezien....

De bandenfabrikanten maken nog niet voor alle maten die gangbaar zijn op vooral AHW's winterbanden....

(en nog steeds werkt kopieren en plakken van een link niet)

http://www.lastebil....ekk-paa-hengere

bewerkt door Teddybeer
linkjes ingevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja, sorry hoor maar de waarheid is dat er in Noorwegen iets anders gedacht en gewerkt wordt.

De bonden zijn misschien niet altijd even actief, maar nu zelfs een werkgeversbond de discussie aan gaan mbt de onwerkbaarheid van de RTW....

Wil ik er wel bij vermelden dat er binnen het personenvervoer een grotere actiebereidis dan in het goederenvervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De RTW is wel een probleem!

Wanneer je op een dag maar 9 uur mag rijden terwijl je met lange afstand rijden best langer kan rijden,

Een werkdag die bestaat uit bv 5 wachturen (op bed liggen totdat je weer mag rijden) maar niet verder mag omdat je vlgns de wet moe bent,

Een rit door lawine of ander onheil een stilstaande rij wagens opleverd en daardoor tig uur stilstaat (ja, dat gebeurd er hier dus),

Een verplicht stilstaand weekend terwijl de chauffeurs op weg zijn om geld te verdienen en niet om stil te staan...

Een verplichting om zelfs je VRIJE TIJD te moeten en kunnen documenteren...

Nee, je hebt gelijk, zou houden hoor :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tientallen jaren is er niet zo gemuggenzift en meer naar de geest van de wet gehandeld.

Ger, jij moest toch beter weten...

En dat gelul met dat vakantiebriefje en dat verbod op de weekendrust in de cabine is ook pas van de laatste tijd!

En door invoering van de digitach (hebben we ook nog geen tientallen jaren) wordt je nu op de minuut bekeken.

+ plus al die jaren hadden er zat chauffeurs moeite op de lange afstand met die max 9 rij uren op een dag.

 

Ger, dit is een waardeloos verweer!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden