[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

Ik denk toch dat er eerst een echte boete moet worden uitgeschreven, en daarmee naar de rechter stappen aleer er echt duidelijkheid komt aangaande deze "regel"

Volgen Routier is die al uitgeschreven. Uiteraard aan een goedkope collega....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn al plaatsen in Nederland waar je niet meer mag overnachten in de auto.

Eigenlijk alleen voor campers, maar dat geldt dus ook oor chauffeurs die overnachten in de cabine.

En daar zijn ook al boete's voor uitgedeeld.

Onder andere in Hoek van Holland.

 

En er is zelfs een parkeerplaats langs de A4 (Leiderdorp, bij de total, richting Amsterdam) waar je niet mag overnachten in de cabine.

En dat zijn ''dure jongens''.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ik ondertussen begrepen heb van dat Franse ''niet slapen in de cabine'' is dat dat geldt voor een niet volledige slaapcabine.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de topsleeper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je zal zien als ze dit ''geouwehoer'' doorzetten in Frankrijk, dat je met een Amerikaan met zo'n ''30 meter hok'' achter de cabine ook boete's gaat krijgen als je de gordijntjes dicht trekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn al plaatsen in Nederland waar je niet meer mag overnachten in de auto.

Eigenlijk alleen voor campers, maar dat geldt dus ook oor chauffeurs die overnachten in de cabine.

En daar zijn ook al boete's voor uitgedeeld.

Onder andere in Hoek van Holland.

 

En er is zelfs een parkeerplaats langs de A4 (Leiderdorp, bij de total, richting Amsterdam) waar je niet mag overnachten in de cabine.

En dat zijn ''dure jongens''.

 

Onzin,klinkklare onzin :ja:  :ja: er mag op veel plaatsen niet in recreatie voertuigen geslapen worden,maar een vrachtwagen is toch gen recreatie voertuig? of ben ik nu gek??? :eek:  :eek:

En wat ik ondertussen begrepen heb van dat Franse ''niet slapen in de cabine'' is dat dat geldt voor een niet volledige slaapcabine.

Eigenlijk hetzelfde verhaal als met de topsleeper.

Dan heb je t verkeerd begrepen,de Fransen willen niet dat je een rust van 45 uur in de cabine doorbrengt.

Was t maar waar,dan zou de koeriersbende ,die t vrachtaanbod flink ondermijnen,een groot probleem hebben,maar die blijven  nu buiten schot omdat ze niet onder EU 561/2006 vallen.

 

En wat bedoel je: eigenlijk t zelfde verhaal als met een topsleeper? er is nog nooit en verbod geweest op t slapen in een topsleeper,

Allemaal stemmingmakerij,duidelijk de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

 

Maar je zal zien als ze dit ''geouwehoer'' doorzetten in Frankrijk, dat je met een Amerikaan met zo'n ''30 meter hok'' achter de cabine ook boete's gaat krijgen als je de gordijntjes dicht trekt.

 Inderdaad ja,zo n 30 meter hok is ook een cabine,en de Fransman wil dat gaan verbieden(helaas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

biertje schreef : Onder andere in Hoek van Holland.

 

Dat was om dat ze bij DSM langs de toegangsweg staan

En er een enorme teringzooi van maakten

er is daar geen wc geen douche geen afval bakken

en op het industrie terrein idem dito

en het zijn allemaal oosteuropianen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n Amerikaan met een 30 meter hok daar mag je wel je 45 uurs weekendrust in doorbrengen, want die heeft wel voldoende faciliteiten aan boord.  Sanitair en een keuken, als je je tijd in een camper "onbeperkt" mag doorbrengen zo ook in een vrachtwagen met camper eigenschappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n Amerikaan met een 30 meter hok daar mag je wel je 45 uurs weekendrust in doorbrengen, want die heeft wel voldoende faciliteiten aan boord.  Sanitair en een keuken, als je je tijd in een camper "onbeperkt" mag doorbrengen zo ook in een vrachtwagen met camper eigenschappen.

 

 

Nee,er staat dat je een 45 uurs rust niet in een voertuig mag doorbrengen,waar dan wel word niet gezegd.

Er zijn ook geen specificaties waaraan een voertuig zou moeten voldoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

biertje schreef : Onder andere in Hoek van Holland.

 

Dat was om dat ze bij DSM langs de toegangsweg staan

En er een enorme teringzooi van maakten

er is daar geen wc geen douche geen afval bakken

en op het industrie terrein idem dito

en het zijn allemaal oosteuropianen

 

 

Dan is daar een parkeerverbod,dat is wat anders dan een verbod om in je auto te overnachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een update( zijn we gelijk weer O.T. :D )

 

Mijn vraag in dit topic(P 10):

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/35395-live-frans-westerman-30-09/

 

 

Hoi Frans,

Zit Tjitze van Rijssel nog bij jullie?

Ik had m naar aanleiding van vorige sessie nog een mailtje gestuurd over een antwoord wat hij gaf in zijn sessie(.m.b.t verblijf in de cabine bij 45 uur rust)

Hij heeft t druk denk ik??( omdat ik nog niks gehoord heb  :D )

 

Gr Peter.

 

Zijn antwoord:(in P 12)(n dus niet dat van Tjitze)

 

tjitze van rijssel zit nog bij ons en hij hem heb ik vanochtend gesproken hij geeft aan dat het om een eurtopese richtlijn gaat dat je dan niet in de cabine mag slapen. hieroip wordt nu gecontroleerd in frankrijk en belgie.

 

En P 13:

 

wat tjitze betreft wordt hierop ook in nederland gecontroleerd dit heeft als neven effect dat hopenlijk buitenlandse chauffeurs ook vaker tussentijds eens naar huis gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu komt er ''een ander probleempje om de hoek kijken'' als dit door gaat.

Wat te doen met een chauffeur die geen ''thuis'' heeft?

Die dus woont in zijn truck.

 

Gaan ze die dan door de politie, met een ''huisuitzettingsbevel'' (en een deurwaarder erbij) zijn auto uitzetten als hij zijn 45 uur moet maken?

 

Ik heb er ook 2 bij die verder geen onderkomen hebben, die wonen in de truck.

 

En als jullie mij nog meer ''afzeiken'' om mijn reactie's, dan ben ik klaar met dat chauffeursforum.

Ik heb verder geen ''last'' van CODE95, en van verplichte 45 uur rust buiten de cabine.

 

(ik wordt steeds blijer dat ik in '89 ''de apenlanden'' heb opgezocht om te trucken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En nu komt er ''een ander probleempje om de hoek kijken'' als dit door gaat.

Wat te doen met een chauffeur die geen ''thuis'' heeft?

Die dus woont in zijn truck.

Gaan ze die dan door de politie, met een ''huisuitzettingsbevel'' (en een deurwaarder erbij) zijn auto uitzetten als hij zijn 45 uur moet maken?

Ik heb er ook 2 bij die verder geen onderkomen hebben, die wonen in de truck.

En als jullie mij nog meer ''afzeiken'' om mijn reactie's, dan ben ik klaar met dat chauffeursforum.

Ik heb verder geen ''last'' van CODE95, en van verplichte 45 uur rust buiten de cabine.

(ik wordt steeds blijer dat ik in '89 ''de apenlanden'' heb opgezocht om te trucken)

biertje,laat je niet zo opnaaien man.

Zelfs ik ken Nederlanders die gewoon in hun truck wonen en geen huis hebben.

Die lossen het wel weer op onderweg ga ik vannuit.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ingeschreven staan is meestal het kantooradres van het bedrijf.

 

En dat die ''Ossie's'', als ze de 45 uur moeten maken, op huis aan gaan?

Wat denk je zelf?

 

Die ''duiken'' wel ergens een boerenschuur in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ga je krijgen als ze dit doorzetten?

 

Of het hele West-Europese internationaal transport ''is naar de klote''.

Of je krijgt, zoals vroeger, de ouderwetse springer weer terug.

 

Want sta ik dan in Spanje en ik moet mijn 45 uur rust maken, komt er een springer op de auto en ik rij er dan met een PKW achteraan.

Dat mag wel.

En ik slaap gewoon in de cabine met rusten van de springer.

Dan ben ik zomaar een reisje mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe willen ze dat doen?

Zoals vroeger (wat was dat toch een leuke tijd) bij de ''ossie's'', dat er een ''geheim agent'' mee rijd met iedere vrachtwagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, onder die 45 uur is nog steeds ''onderuit'' te komen.

Gewoon zorgen dat je werkgever niet alleen auto's heeft met een digitale tacho, maar ook nog een paar auto's met de ''ouderwetse'' tacho met schijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ''verdringen'' van de Nederlandse chauffeur in het internationale transport hou je toch niet tegen.

Ik weet van een bedrijf uit de buurt van Zwolle (hier regelmatig genoemd) waar de Bulgaarse chauffeur € 0.25 per uur betaald krijgt.

En in Bulgarije als chauffeur kunnen ze die € 0.25 niet eens per uur verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik een Europese ontheffing voor.

En die heb ik voor alle buitenland trekkers.

En in de meeste Oostblok landen heb je (nog) geen CODE95.

Ik heb ook voor alle buitenland trekkers een Europese ontheffing voor de ''asdruk tandemstel'' voor 12000 kilo de as.

Ik heb met 2 of 3 opleggers achter mijn trekker ook geen ''papiertje LZV'' nodig.

En ik mag met 2 of 3 opleggers achter mijn trekker gewoon het spoor over.

In Rusland (voorbij de Oeral) en in Georgie, Kazachstan en verder, mag je met maximaal 3 opleggers achter de trekker rijden, met een totaal gewicht (inclusief trekker) van 185 ton.

Kom je daarboven dan heb je een ''vergunning'' nodig.

Ik heb ook niet een digitale tacho in de buitenland trekkers.

En het zijn allemaal EURO 0, EURO 1 en (de nieuwste 33 trekkers) EURO 2 motoren.

bewerkt door Biertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdwijn van het forum want mijn waarschuwing helpt niet, ze blijven maar ''zeiken''.

Het gaat jullie verder allemaal goed in het transport met de ''ellende'' van CODE95, en 45 uur rust buiten de cabine.

Misschien nog eens tot horens of tot ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik verdwijn van het forum want mijn waarschuwing helpt niet, ze blijven maar ''zeiken''.

Het gaat jullie verder allemaal goed in het transport met de ''ellende'' van CODE95, en 45 uur rust buiten de cabine.

Misschien nog eens tot horens of tot ziens.

Daag.

Heeft nog niemand jouw afgezeken alleen vragen gesteld.

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie gaat dat controleren?

De een of andere ''huppelkut'' uit Brussel?

We hebben hier zat forumleden die het rijden zat zijn en die met heel veel plezier hun goedkope collega's willen wijzen op de overtredingen die ze maken. En bekeuren natuurlijk, dat is het leukste van alles LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden