[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

 

 

Een citaat:

 

De verordening wordt feitelijk oneigenlijk
gebruikt, meent de organisatie.
 
Het gaat er deze landen immers
niet of nauwelijks om de concurrentievoorwaarden
tussen verschillende
modaliteiten te harmoniseren, de
werkomstandigheden van chauffeurs
te verbeteren of de verkeersveiligheid
te bevorderen.
 
Dat zijn de
doelstellingen die de verordening
wil bereiken, voor ‘normale’ chauffeurs
onder ‘normale’ arbeidsomstandigheden.
 
Sociale dumping,
waarbij werkgevers hun chauff eurs
maand in maand uit door Europa laten
trekken, valt echter buiten dit bestek,
redeneert TLN, en moet daarom
ook op een heel andere wijze
worden tegengegaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij ,en begrijp me niet verkeerd {rij al meer als 2 jaar niet meer} blijft bij mij toch twijfel over

of je niet hoeft aan te tonen waar je je weekendrust heb gemaakt.

Kijk de auto staat toch in het buitenland zal zeggen frankrijk,,behoor jij dan niet uit te leggen tijdens een controle hoe je daar bent

gekomen als je maandag je weg weer gaat vervolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als ik dit globaal lees,   is het volgens mij het beste stoppen met werken en gaan leven van een uitkering,,  heeft best wel veel voordelen,   je hoeft niet meer op tepassen dat je een bekeuring krijgt met al die kromme regeltjes , wat betreft inkomen maakt het ook niet veel uit,,met wat kwijtscheldingen en toeslagen heb je net zo veel of weinig inkomen dan als je werkt, minder kans op ongelukken,schades enz..

minder stress,  je ziet je gezin een stuk vaker, zodat je geen vreemde meer bent die het vlees snijd zondag,s ,   gratis geld,  da,s ook wel prettig,   ik heb mn pensioen overzicht eens bekeken nou daar hoef je het ook niet voor te doen, als ik net zo oud word als de rest in mijn familie zie ik daar zowizo niks van.  als werkende word je toch alleen maar gestraft, dus waarom zou je je nog druk maken eigenlijk,  en dat chauffeuren  is tegenwoordig zeer zeker geen vrij beroep meer,,zoals ik het vroeger kende  maar ik durf wel te zeggen het meest gecontroleerde beroep wat ik ken, daar komt nog bij die rare curcussen enz..  om je rijbewijs te behouden,,  ik zit nu te wachten op mn laatste cuscus van 7 uur dan kan ik mn rijbewijs nog net voor de einddatum verlengen

kreeg gisteren een brief thuis in november ga ik die doen   ik moet de sportkleding mee nemen  haha,  jonge jonge wat een kolder allemaal zeg,,  waar gaat dit toch heen met nederland.

ik kan beter als zwarte piet wat bij gaan verdienen,,  maarja ook die mogen niet meer zwart zijn,  eg waar wat een land hier,,   geef mijn portie maar aan fikkie.

bewerkt door a chauffeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn kromme regels allemaal,maar kan me wel indenken waarom. Alleen denk wel dat er verschil genaakt moet worden tussen de mensen. Een moelander is meer dan 3 maanden onderweg en een Nederlander die 45 uur moet maken is meestal het weekend erop wel thuis. Als ik druk ben op Spanje dan gebeurd het ook wel een dat ik 24 uur onderweg maak en dat de 45 uur ook onderweg valt. Maar dat gebeurd sporadisch. Verschil wel met ons en de moelanders is dat we naar een routier gaan en daar lekker eten en zo,vindt het voor beide partijen wel wat voor te zeggen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen wordt wat gevraagd, maar de meerderheid daarvan doet zijn mond niet open, en als ze er iets voor moeten doen dan zie je ze al helemaal niet.

Dat compromis zal er ook wel komen, ik kan me voorstellen dat 1 lang weekend dadelijk toegestaan wordt of zo.

Laten we het hopen,zijn genoeg jongens die het graag doen.

Anders is het straks helemaal gedaan met de lange ritten voor de nederlanders

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij ,en begrijp me niet verkeerd {rij al meer als 2 jaar niet meer} blijft bij mij toch twijfel over

of je niet hoeft aan te tonen waar je je weekendrust heb gemaakt.

Kijk de auto staat toch in het buitenland zal zeggen frankrijk,,behoor jij dan niet uit te leggen tijdens een controle hoe je daar bent

gekomen als je maandag je weg weer gaat vervolgen.

 Hoe je daar gekomen bent weten ze,je hebt die auto immers in Frankrijk geparkeerd.

Maar hoe jij je tijd doorgebracht hebt hoef je niet te bewijzen,ook hoef je niet te bewijzen dat je in die tijd geen moord gepleegd,iemand verkracht of een inbraak gepleegd hebt,indien ze dat vermoeden is de bewijslast aan hun.

 

Met de vakantie brief(die binnenkort ook gaat verdwijnen)  hoef je ook niks te bewijzen;je verklaart daarin alleen dat je geen voertuig bestuurd hebt dat onder  561/2006 valt,wat je precies wel gedaan vragen ze wel maar kan niet gecontroleerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gedaan is het natuurlijk niet, je kunt altijd nog in een (m)(h)otel of iets, maar dat is ook niet leuk als je dat elke keer weer moet zoeken.

 

IK zie een Nederlandse chauffeur nog niet zo snel genoegen nemen met een bed in een kamertje waar hij die 45 uur door moet brengen,er word dan al gauw gesproken over een "hotelkamer"met alles erop en eraan.

Daar hangt een prijskaart aan

Iemand die een,voor zijn begrippen,torenhoog inkomen kan realiseren door weken van huis te zijn,zal andere eisen stellen waar hij die tijd doorbrengt en misschien wel genoegen nemen met de accomodatie die men m biedt.

 

Als een Nederlandse chauffeur dat van zijn OKV moet betalen blijft er voor weten en n biertje of wijntje weinig of niks over van die OKV.

Als een Nederland bedrijf de hotelkosten voor zijn rekening moet nemen zal dat misschien net t omslagpunt zijn voor een bedrijf om een bedrijf dan maar helemaal uit te vlaggen.

Zit je verder nog met t probleem dat veel hotels geen parkeergelegenheid hebben voor grote vrachtwagen combi,s.

 

Het zou beter geweest zijn als de Franse ,Belgische en Oostenrijjkse regeringen( ja ,die doen ook mee,er zou eens een kans voorbij gaan om het een vrachtwagen bestuurder t leven zuur te maken :D )

zich een zouden verdiepen in het verblijf in een voertuig in t algemeen, en minimuum eisen stellen aan een cabine,dan zou er sociaal gezien,wat gedaan worden aan de misstanden van de vele oost Europese koeriers die weken en soms maanden in hun Sprinter of Crafter busjes verblijven,met de handdoek s nachts aan de zonneklep als gordijn( kan ie gelijk drogen).

 

Deze blijven nu buiten schot omdat ze niet onder de regeling van 561/2006 vallen en geen 45 uur wekelijkse rust hoeven aan te tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Het grote probleem is inderdaad, dat er weer zaken beslist worden (en nageleefd gaan worden) zonder eerst een goed alternatief te bieden. Het blijft dwingen met de kraan open. Zelfde als het bekeuren van 5 minuten te veel rijuren omdat er veel te weinig parkeerplaatsen zijn. Zorg nu eerst eens voor goed alternatief voordat een wet er door (of ingesteld) wordt. Nu wordt er weer een wet aangescherpt om de Oost Europeaan aan te pakken (wat ik prima vind hoor) maar waar vele andere weer de dupe van zijn/worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou beter geweest zijn als de Franse ,Belgische en Oostenrijjkse regeringen( ja ,die doen ook mee,er zou eens een kans voorbij gaan om het een vrachtwagen bestuurder t leven zuur te maken :D )

zich een zouden verdiepen in het verblijf in een voertuig in t algemeen, en minimuum eisen stellen aan een cabine,dan zou er sociaal gezien,wat gedaan worden aan de misstanden van de vele oost Europese koeriers die weken en soms maanden in hun Sprinter of Crafter busjes verblijven,met de handdoek s nachts aan de zonneklep als gordijn( kan ie gelijk drogen).

 

Wat ik ondertussen weet is dat er minimale eisen van ''kubike meter inhoud'' van de cabine gaan gelden om je 45 uur rust in de cabine te mogen (ja mogen) maken.

En daar is men in Brussel/Straatsburg ''hard'' mee bezig.

Waarschijnlijk wordt de cabine van de RENAULT AE als uitgangspunt genomen.

 

Dat ''postiljon systeem'' van STRENG Apeldoorn (bestaat het bedrijf nog?) was achteraf toch zo gek nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zolang er ''wettelijk'' niets geregeld is voor onder de 3500 kilo blijf je die ''ossie's'' met de crafters en sprinters toch houden.

Ik mag met een crafter, sprinter ''in een ruk'' naar Vladiwostok.

Al slaap ik helemaal niet,

 

Op dat soort vervoer is nog steeds geen controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik ook niet begrijp in het Nederlands transport is:

Waarom stappen transportbedrijven niet over op die zogenaamde ''BE combi's''?

Geen last van rijtijden.

Geen last van chauffeursdiploma's en andere ''rarigheid'' zoals code95.

En met een bepaalt type IVECO DAILY (af fabriek als 3 as trekkertje met een slaapcabine) en een bepaalt type oplegger erachter kan je ook 18 tot 20 ton laden.

En dat met niets anders dan je BE rijbewijs.

(kan je ook ''in een ruk'' naar Vladiwostok rijden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IVECO DAILY 3 as trekkertje, 40 FT chassis erachter met kleine wieltjes, en gaan.

Heb je ook geen ''hoogteproblemen'' meer met een ''high cube''.

IVECO DAILY 3 as trekkertje, 13.60 bulk op kleine wieltjes erachter en maar gaan.

Wie doet me wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zou beter geweest zijn als de Franse ,Belgische en Oostenrijjkse regeringen( ja ,die doen ook mee,er zou eens een kans voorbij gaan om het een vrachtwagen bestuurder t leven zuur te maken :D )

zich een zouden verdiepen in het verblijf in een voertuig in t algemeen, en minimuum eisen stellen aan een cabine,dan zou er sociaal gezien,wat gedaan worden aan de misstanden van de vele oost Europese koeriers die weken en soms maanden in hun Sprinter of Crafter busjes verblijven,met de handdoek s nachts aan de zonneklep als gordijn( kan ie gelijk drogen).

 

Wat ik ondertussen weet is dat er minimale eisen van ''kubike meter inhoud'' van de cabine gaan gelden om je 45 uur rust in de cabine te mogen (ja mogen) maken.

En daar is men in Brussel/Straatsburg ''hard'' mee bezig.

Waarschijnlijk wordt de cabine van de RENAULT AE als uitgangspunt genomen.

 

Dat ''postiljon systeem'' van STRENG Apeldoorn (bestaat het bedrijf nog?) was achteraf toch zo gek nog niet.

 

http://www.oud-apeldoorn.nl/van-alles-wat/transportbedrijf-ab-streng.html

 

 

kijk hier eens

is toen overgenomen door van hezik maarssen .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt aangepast?

Hoelang zijn ze daar al niet mee bezig?

En dan ''dichten ze dit gat'', ontstaat er wel weer een ander ''gat'' in de wet.

En dat geen 45 rust in de cabine is alleen voor een gedeelte van West Europa.

Scandinavie doet al niet mee.

Het transport in een groot gedeelte van West Europa wordt ''kapot gemaakt door regelgeving''.

Ik hoef niet, zoals Arne But, naar Cyprus om zelf ook nog iets te verdienen.

Ik kan mijn chauffeurs nog steeds E6 betalen, + een eindejaars van € 0.05 per gereden kilometer.

Die verdienen nog steeds een €8000.-- netto in de maand.

En dan hou ik er zelf ook nog een heel goed belegde boterham aan over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ruim een jaar geleden was ik bij een Nederlands transportbedrijf om wat werkzaamheden op te nemen (was in mijn vorige werk).

Daar hadden ze een accomodatie voor de chauffeurs die hun wekelijkse rust moesten maken, woonkamer met tv enz, keuken en ieder een slaapkamer voor zichzelf. Nu had ik in eerste instantie enkel de woonkamer en keuken gezien maar die verdienden niet de schoonheidsprijs betreffende hygiëne. Kan het me ergens wel voorstellen want wie wil er nu de zooi van een ander opruimen als je er maar hooguit 45 uur blijft en varkens heb je er altijd tussen zitten (kijk maar eens in de cabines). Ik had nog niet de slaapkamers gezien maar wel het humeur van een paar chauffeurs, die waren niet blij daar te verblijven. Toen ik de slaapkamers zag wist ik ook waarom. D'r paste net een eenpersoonsbed in en om op dat bed te komen moest je geen schoenmaat 43 hebben en al helemaal niet een zwaar postuur.

 

Hier lezende en denkende aan bovenstaande is dit dus volgens sommigen de oplossing? Laat ze dan de regelgeving zo aanpassen dat er minimale eisen zijn aan de cabine en minimaal 1 weekend per maand thuis met de mogelijkheid dat je 2x per jaar 8 weken mag overblijven. Volgens mij heb je het dan voor het merendeel wat buitenland rijdt ook afgedekt.

 

 

Groet, Albert 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik ook niet begrijp in het Nederlands transport is:

Waarom stappen transportbedrijven niet over op die zogenaamde ''BE combi's''?

Geen last van rijtijden.

Geen last van chauffeursdiploma's en andere ''rarigheid'' zoals code95.

En met een bepaalt type IVECO DAILY (af fabriek als 3 as trekkertje met een slaapcabine) en een bepaalt type oplegger erachter kan je ook 18 tot 20 ton laden.

En dat met niets anders dan je BE rijbewijs.

(kan je ook ''in een ruk'' naar Vladiwostok rijden)

 

Daar maak je een denkfout: drie as trekkertjes zijn er niet,wel 3 as bakwagentjes( denken wij) maar dat is in feite een twee assig motorwagentje met een oplegger er achter,ook wel een Clixtar genoemd.

 

http://www.veldhuizen.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=57:praktijktest-iveco-daily-clixtar&catid=3&Itemid=26

 

 

 

Overigens is er al sprake van dat de wet zodanig word aangepast dat je met zo n constructie nooit meer dan7,5 ton mag wegen.

En als je met een Sprinter of Crafter met 20 ton lading naar wladiwostok wilt wens ik je veel sterkte. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Europeaan:

Er zijn wel degelijk af fabriek 3 as IVECO DAILY trekkertjes met slaapcabine.

Alleen zijn die in Nederland duurder dan de modellen waar ''later'' een extra as onder gezet wordt.

(en dat schijnt met de BPM te maken te hebben)

Ik ga niet met een crafter of sprinter naar Wladiwostok.

Ik ga wel met mijn DAF 95.

Heb ik alles bij me.

(zelfs een douche)

Hoelang zijn ze al niet bezig om ''dat gat'' in de wet te dichten?

En ik moet zien of ze voor 2025 dat ''gat'' gedicht krijgen.

bewerkt door Biertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeaan:

Er zijn wel degelijk af fabriek 3 as IVECO DAILY trekkertjes met slaapcabine.

Alleen zijn die in Nederland duurder dan de modellen waar ''later'' een extra as onder gezet wordt.

(en dat schijnt met de BPM te maken te hebben)

I

 

 

Als ze er al zouden zijn heb je hier niks aan; om met een B +E rijbewijs te mogen rijden en zonder tachograaf, moet de MTM van t voertuig beneden de 3,5 ton blijven.

Als je een "gewone" Sprinter,Crafter of Daily neemt zijn die al precies 3,5 ton,zet je daar nog een as bij ga je dik over de 3,5 ton heen en moet je niet alleen een een C+e rijbewijs hebben maar ook code 95 en een tachograaf.

 

De truuk met zo n Clixtar is dat je er een oplegger achterhangt,je MTM blijft dan beneden de 3,5 ton ,je aanhanger word daar niet bij opgeteld.

Geladen is t een aanhanger en ,omdat je trekkende voertuig minder is dan 3,5 ton mag je er op de snelweg 90 km/h mee rijden.( net als met n caravan)

 

 

Als je leeg bent kun je deze bak optillen,zodat t lijkt op een auto met geheven sleepas,en is het lading en omdat t totaal gewicht leeg niet boven de 3,5 t uitkomt mag je hier op de snelweg 120 c.q 130 km/h mee rijden.

( je moet dan wel t kenteken van t opleggertje afdekken en t kenteken van trekkertje erop maken.)

Kijk maar als je zo n ding ziet;t opleggertje heeft z,n eigen kenteken en op t trekkertje zit,tussen de twee assen een set verlichting en een kentekenplaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ruim een jaar geleden was ik bij een Nederlands transportbedrijf om wat werkzaamheden op te nemen (was in mijn vorige werk).

Daar hadden ze een accomodatie voor de chauffeurs die hun wekelijkse rust moesten maken, woonkamer met tv enz, keuken en ieder een slaapkamer voor zichzelf. Nu had ik in eerste instantie enkel de woonkamer en keuken gezien maar die verdienden niet de schoonheidsprijs betreffende hygiëne. Kan het me ergens wel voorstellen want wie wil er nu de zooi van een ander opruimen als je er maar hooguit 45 uur blijft en varkens heb je er altijd tussen zitten (kijk maar eens in de cabines). Ik had nog niet de slaapkamers gezien maar wel het humeur van een paar chauffeurs, die waren niet blij daar te verblijven. Toen ik de slaapkamers zag wist ik ook waarom. D'r paste net een eenpersoonsbed in en om op dat bed te komen moest je geen schoenmaat 43 hebben en al helemaal niet een zwaar postuur.

 

Hier lezende en denkende aan bovenstaande is dit dus volgens sommigen de oplossing? Laat ze dan de regelgeving zo aanpassen dat er minimale eisen zijn aan de cabine en minimaal 1 weekend per maand thuis met de mogelijkheid dat je 2x per jaar 8 weken mag overblijven. Volgens mij heb je het dan voor het merendeel wat buitenland rijdt ook afgedekt.

 

 

Groet, Albert 

 

 

Mijn oud-werkgevert heeft ook een bedrijf in Slowakije,hij is uitgevlagd dus, :D  hier zijn Slowaakse en Poolse chauffeurs in dienst die ook 4 a 5 weken onderweg zijn,sommigen rijden ,met vrouw of vriendin,dubbel bemand.

In het weekend staan ze over op de zaak in Etten-Leur of in Cambiago bij Milaan.

 

Daar hebben zij de beschikking over een volledig ingerichte keuken,douche,WC,wasmachine,droger,satelliet tv en WIFI.

Slapen doen zij echter in de auto,dat zou dus in de toekomst niet meer mogen dan???.

 

Hullie worden blijkbaar nogal verwend,maar ook wij hebben de beschikking over deze dingen zoals WIFI ,wasmachiens en drogers,alleen staan die dingen op plaatsen waar men deze faciliteiten aanbied,in ruil voor klandizie: autohof of restaurant genaamd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik allemaal.

Die 3 as trekkertjes van IVECO hebben met schotel en een volle 60 liter tank een gewicht van 3490 kilo.

Alleen zijn ze € 7000 duurder dan een 2as.

Ik weet dat er zeker 1 rijd, of gereden heeft in Nederland.

 

(ik ben met de aankoop van zo'n 3 as trekkertje bezig geweest om in te zetten in de ''koerier'')

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Toen ik de slaapkamers zag wist ik ook waarom. D'r paste net een eenpersoonsbed in en om op dat bed te komen moest je geen schoenmaat 43 hebben en al helemaal niet een zwaar postuur.

 

 

 

Een paar( :D  :D ) postings terug beschreef ik de situatie zoals ik die aantrof in Engeland,begin jaren "70.dat was precies zo wat jij ook aantrof.

Naar deze situatie ga je ook hier weer naar terug,degene die t moeten betalen( werkgevers of werknemers ,maakt niet uit) zullen toch de "goedkoopste mogelijkheden"gaan zoeken.

En als Pietje t doet,doe jij t ook maar. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Hullie worden blijkbaar nogal verwend,maar ook wij hebben de beschikking over deze dingen zoals WIFI ,wasmachiens en drogers,alleen staan die dingen op plaatsen waar men deze faciliteiten aanbied,in ruil voor klandizie: autohof of restaurant genaamd.

 

Je kan ook van je eigen wagen een wifi spot maken.

Bij mij hebben ze allemaal een eigen wifispot.

Zelfs de koeriers en DHL wagens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden