[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

Europeaan, hoeveel werkgevers gaan er denk je mee in een rust van 60 uur?

Wellicht hebben meer chauffeurs deze wens, maar is het onbespreekbaar.

Wat niet wil zeggen dat ik er nu direct voorstander van ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rust van 60 uur is helemaal niet zo'n probleem hoor. Andere chauffeur achter het stuur en die wagen rijdt wel verder. Dat er dan de kans bestaat dat je je vaste wagen kwijt bent óf langer dan 60 uur thuis zit neem je dan met liefde op de koop toe. Toch?

 

En nog een voordeel, minder overuren. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En de werkgever gaat anders denken Geen over uren meer En een of twee chauffeurs er bij Is die vaak nog goedkoper uit ook

 

Om de twee dagen een andere chauffeur er op Dat is hier en daar al gaande En zijn er overuren Vrij er voor

 

Vergeet niet De werkgevers heeft een boekhouder in dienst Die vaak heel goed rekenen kan

 

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rust van 60 uur is helemaal niet zo'n probleem hoor. Andere chauffeur achter het stuur en die wagen rijdt wel verder. Dat er dan de kans bestaat dat je je vaste wagen kwijt bent óf langer dan 60 uur thuis zit neem je dan met liefde op de koop toe. Toch?

 

En nog een voordeel, minder overuren. :p

 

 

Europeaan, hoeveel werkgevers gaan er denk je mee in een rust van 60 uur?

Wellicht hebben meer chauffeurs deze wens, maar is het onbespreekbaar.

Wat niet wil zeggen dat ik er nu direct voorstander van ben.

 Zoals EJD al aangeeft zitten er ook wat nadeeltjes aan :D ,en zoals ik al schreef moet je zulke afspraken binnen het bedrijf maken,dat kan altijd.

Je weet goed genoeg dat er chauffeurs zijn die beslist geen weekenden onderweg zijn,die afspraken hebben ze met hun werkgever en die worden nagekomen,maar je moet dan niet bij een baas solliciteren waar weekend werk structureel is.

( ik weet niet of jij t weet ,maar er zijn zelfs chauffeurs die zonder problemen iedere nacht thuis slapen en daar geen probleem mee hebben. :D )

 

Maar als je wél bereid bent weekenden te werken( en wat extra geld verdienen) moet dat ook kunnen en moet dat niet door allerlei regels onmogelijk gemaakt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De spijker op z'n kop EJD, maar dat wist jij al langer  ;)

 

Werkgever willen namelijk al lang van de vaste auto af, en dat lukt ze wel met Polen en Roemenen, althans bij ons wel. daar hebben ze geen vaste auto meer.

Wij Nederlanders denken nog steeds dat dit niet mogelijk is, wacht maar tot de werkgevers er de 160/172 uur doorgedrukt hebben  ;)

 Hoog tijd dus dat onze vakbonds vertegenwoordigers zich daar druk over gaan maken i.p.v waar jij je wekelijkse rust doorbrengt. :mad:

Dan kunnen ze écht zeggen dat ze wat voor je doen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal fout, dat moeten de leden doen.

Overigens hecht ik weinig waarde aan een vaste auto, het is gemakkelijk dat wel, maar ik laat het niet als een pressie middel gebruiken  :bey:

 

Waar ik me druk over maak is niet de minderheid, maar de meerderheid en ja die willen nu eenmaal meer vrij hebben, voor hun is de toekomst werken om te leven en niet leven om te werken. :p  

 Daar heb je wel gelijk,als er meer mensen lid zouden zijn word er met hun wensen wél rekening gehouden en wordt men niet behandeld als een onmondig klein kind ,dat zelf niet weet wat goed voor m is. :D

 

Dat jij weinig waarde hecht aan een vaste auto is je goed recht,maar dat wil niet zeggen dat anderen er net zo over denken.

Of je wel of geen vaste autio hebt kun je ,binnen t bedrijf waar je werkt ,afspreken en aan jouw en de baas zn wensen aanpassen,de ene hoeft niet gedwongen worden om te doen wat de ander ook doet.

 

En waar haal jij vandaan dat er een meerderheid is die, als chauffeur,meer vrije tijd wil hebben? ik denk dat dit idee ons ook opgedrongen word,en dat we daarover ook een vrije keuze moeten hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wordt de vrije tijd niet op gedrongen door de staat Van wege de uren

Je moet is kijken wat hier en daar met de uren gerotzooid wordt

Ik ken bedrijven die betalen geen overuren Ze krijgen er vrij voor En iedereen is te vrede

Hoeveel bedrijven zijn er die de wachturen nog betalen Iedereen zal wel zeggen ik krijg alles betaald

Gaan de boeken open is het wel anders

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lama zitte, slaap lekker verder  :ja:  :rolleyes:

 

 

Je roept dit nou maar onderbouw het eens Ger ipv te zeggen dat een ander lekker moet blijven slapen. En dan moet je ook het onderscheid maken tussen leden en niet leden van een bond. En dan ook eerlijk. 36 uur per week, geen probleem maar dan weet je wat je netto overhoud. ongeveer net zoveel als een arbeider in een fabriek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helemaal fout, dat moeten de leden doen.

Overigens hecht ik weinig waarde aan een vaste auto, het is gemakkelijk dat wel, maar ik laat het niet als een pressie middel gebruiken  :bey:

 

Waar ik me druk over maak is niet de minderheid, maar de meerderheid en ja die willen nu eenmaal meer vrij hebben, voor hun is de toekomst werken om te leven en niet leven om te werken. :p  

Ik zou je wel is willen horen als je elke week of om de 2a3 dagen in een andere auto moet stappen waar een of andere vet kees in vertoefd heeft . :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou je wel is willen horen als je elke week of om de 2a3 dagen in een andere auto moet stappen waar een of andere vet kees in vertoefd heeft . :eek:

 

Nee, als dat dan toch in het cao geregeld moet worden (want we moeten juist nog meer regels) dan moet er gelijk in komen te staan dat je als werknemer mag weigeren als hij te vies is.

 

En wat vies is beslist de werknemer uiteraard LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is t aan ons,bij monde van onze bonds vertegenwoordigers,om te regelen wat wij in de CAO willen.

Maar wat wij willen hé,niet wat de bonds vertegenwoordiger wilt.

En als wij iets niet willen, en dat aangeven, kan een bond het niet alsnog erdoor drukken omdat hun dat toevallig wel leuk lijkt,als ze dat doen zijn ze verkeerd bezig,wat hier al meer gezegd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Allemaal leuk en aardig.

Maar we gaan zo langszaam met het hele land naar de klote door al die regeltjes.

 

We zijn jaren bezig met regeltjes te maken om alle andere regeltjes te kunnen gebruiken zoals ze bedoeld zijn. 

(en daar dan weer een uitzondering op  :D

 

En als we (de bonden onder andere) altijd maar voor iedereen opkomen...dan wordt iedereen ook wel een beetje monddood gemaakt.

Want waarom zal je je ergens tegen verweren ?

Er is heus wel iemand die dan weer een regeltje voor je verzint zodat je er geen last meer van hebt.

 

Het houdt een keer op.

Laat iedereen lekker zelf bepalen wat ze willen.

En als er werknemers zijn die niet mondig genoeg zijn............gooi ze voor het blok en dan leren ze wel hun bek open te doen.

Nu is de stimulance om voor jezelf op te komen absoluut niet meer nodig  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Natuurlijk hebben werkgevers en werknemers andere belangen

Werkgever is niet blij met een maatregel die gunstiger is voor een werknemer.

 

Maar....dat is ook andersom natuurlijk  ;)

 

Waar het mij om gaat is dat er over een regeling gesproken wordt waar IK geen behoefte aan heb.

En dat is dan alleen maar "omdat er collega's zijn die zelf niet zo mondig zijn " ???

Om hun te beschermen ???

Beetje raar toch !! En dat maakt niet uit of ik als werkgever of als werknemer in de truck blijf slapen  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk die opmerking over het mondig zijn naar je werkgever, maar geef ze de kost die spijt hebben gehad van hun mondigheid (lees geen contractverlenging), of net zo goed tegen de muur kunnen kletsen, omdat de leidinggevende nooit tijd of interesse heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee Ger

 

 

De werkgever moet ook wat ruimte hebben Er zijn er bij die hebben het zwaar Zeker de kleine bedrijfjes

 

De grote slikken alles op Halen de buitenlanders in huis Ze kunnen dat omdat ze in ieder land een B.V. hebben Heel vaak een eigen C.A.O

 

En we zijn zo blij Dat in deze tijd alles mogelijk is

 

Welke chauffeur is nog zelf standig op zijn auto De werkgever kan alles volgen

 

Moet er ook bij zeggen Werkgevers hebben ook van het verleden geleert

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn werkgever mag mij rustig volgen hoor Huub.

Ik heb weinig te verbergen, en doe mijn werk blijkbaar al 16 naar tevredenheid.

Het volgen geeft nog rust ook.

Geen zenuwachtige telefoontjes meer, met bijbehorende discussies.

Bijna alle communicatie verloopt digitaal.

In het begin had ik ook een soort vrees, maar achteraf ben ik er zo best content mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden