[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat kan niet helemaal, ja we mogen per land nog aanvullingen doen aan Europese Wetgeving, maar we mogen geen regelgeving hanteren die tegen de EU wetgeving ingaan tenzij de wetgeving zelf dit toelaat. Dit is met deze wet niet het geval.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

Maar wat lopen we te zeiken over belgie en frankrijk........is het nu ook al niet veboden op meer dan 24 uur op een parking langs de nederlandse snelweg te staan?

 

Nee.... maar wij zijn chauffeurs we moeten wel bezig blijven als we niet rijden. :rolleyes:  :D

bewerkt door El Mas Loco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

Jawel dus, zie bovenstaande foto die ik hier net even gemaakt heb op de parking, maar ja er is geen controle he

.

Ja toevallig daar wel maar het merendeel van de parkings in NL mag je gewoon staan .

Verzonden met telepathie .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb er vandaag eens een beetje op gelet, volgens mij gaat het om elke parkeerplaats waar een tankstation bij is. Dus we worden gedwongen om ergens te gaan staan waar geen voorzieningen zijn, weer een punt om de regel te handhaven dat de lange rust in een hotel doorgebracht moet worden. :p

 

Je zou ook van de snelweg af kunnen gaan en gewoon bij en restaurant parkeren.

In het buitenland zijn die te kust en te keur te vinden,en in Nederland ook wel met een beetje zoeken,bij jou in de buurt de Nobis b.v. in Asten.

Als je daar staat om 45 rust te maken,wat is er dan mis mee om gewoon in je cabine te blijven s'nachts en overdag daar te eten,drinken en evt je was te doen.

Waarom moet dat beslist "in een hotel "zijn???

 

Wat nodig is is een mentaliteits verandering van de mensen die 45 uur op plaatsen zonder voorzieningen gaan staan,geen hinderlijke wetgeving die nergens over gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik zag vorige week in de buurt van Ommen bij een parkeerplaats een bordje dat er op zaterdag en zondag niet langer dan 24 uur geparkeerd mag worden

Dan mag dat daar dus wel...

zaterdag niet langer dan 24u...en zondag ook weer niet langer dan 24u...

Toevallig zijn dat nu net 2 dagen die nooit LANGER dan 24 uur zijn.... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

^^ Volgens mij heb jij je 45 uur er net opzitten. Je bent iig goed uitgeslapen :D

Maar om het voor jou dan iets duidelijker te maken; in totaliteit 24 uur over die 2 dagen, oftewel er blijven dan nog 24 uur over dat je er niet mag staan.

 

Dan moeten ze dat duidelijk vermelden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hmm...om het dan ingewikkeld te maken. Als je kampeert met een tentje naast de auto ben jij aan het kamperen en je auto aan het parkeren. Dan zou ik de auto op een camperparkeerplaats zetten en in de auto kamperen onder het mom van een ander model camper waardoor het in 1x niet meer parkeren is maar kamperen.  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik sprak net een Poolse collega, hij had in Rennes een weekend in het hotel doorgebracht, hij was helemaal happy, 2 dagen niet zelf koken en een goed bed. Volgens hem moet het overal verlicht worden 

 

Wat voor soort hotelletjes stel jij je in de toekomst voor Ger??als dit overal verplicht zou worden. :D

Met een keurig net opgemaakt bedje,bloemetje op tafel en een goed gevulde minibar.??

 

IK vrees dat de realiteit anders zal zijn,dat het een soort gebouw zal zijn met daarin wat afgescheiden ruimtes met daarin een bed en matras en waar je je eigen slaapzak mee naar binnen moet nemen,zo ongeveer als wat nu op de trein van Novarra naar Freiburg is.

Natuurlijk dit alles om kosten te besparen,want t zal allemaal betaald moeten worden denk ik,en onze werkgevers een beetje kennende zullen ze er best wat voor over hebben,die zullen zeggen: doen..als t maar geen geld kost.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat voor soort hotelletjes stel jij je in de toekomst voor Ger??als dit overal verplicht zou worden. :D

Met een keurig net opgemaakt bedje,bloemetje op tafel en een goed gevulde minibar.??

 

IK vrees dat de realiteit anders zal zijn,dat het een soort gebouw zal zijn met daarin wat afgescheiden ruimtes met daarin een bed en matras en waar je je eigen slaapzak mee naar binnen moet nemen,zo ongeveer als wat nu op de trein van Novarra naar Freiburg is.

Natuurlijk dit alles om kosten te besparen,want t zal allemaal betaald moeten worden denk ik,en onze werkgevers een beetje kennende zullen ze er best wat voor over hebben,die zullen zeggen: doen..als t maar geen geld kost.. :D

dan zeggen ze daar is de onkostenvergoeding voor :ja:

 

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat was een beetje kort door de bocht, maar het is aan ons om het te regelen dat het goed geregeld wordt

Het was goed geregeld totdat iemand dacht dat ze met deze regel de goedkope collega's weer naar huis konden jagen, maar helaas. De enige die we er uiteindelijk echt mee hebben zijn die enkele die met heel veel plezier nog door Europa reisden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als jij 2 dagen van de 26 dagen onderweg in een hotel moet doorbrengen dan ben je niet meer met plezier onderweg  :confused:

Er hoeft voor mij niemand te beslissen waar ik mijn vrije weekend doorbreng. Dat kan ik heel goed zelf invullen. En jij zegt nu een hotel, geloof je daar echt zelf in? Het worden zoals eerder gezegd gewoon hokken, meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net zo goed als dat jij je snelheid zelf kunt bepalen en de lengte van je werkdagen en het aantal rijuren, helaas zijner mensen die dat niet zelf kunnen dus moet het voor hun bepaald worden.

 

En hokken is een groot vooroordeel wat je niet hard kunt maken, bedrijven zullen dan toch hun eigen accomodatie moeten hebben willen ze het hokken laten zijn, hoeveel bedrijven hebben dat, de rest staat toch echt wel onder controle, zeker als er klachten komen. 

 

 

Ger, ik heb t ooit al eens meer ergens geschreven,maar weet niet of t hier was.

In het begin van mijn "carriëre" :D als chauffeur,zo rond 1970. ging ik met nog een collega naar Schotland.

In het VK( vereenigd Koninkrijk ) was slapen in de cabine van een vrachtwagen verboden,de politie controleerde daar niet erg streng op maar slaapcabines kenden ze in die dagen niet in Engeland.

Mooi zou je zeggen ,is geregeld.

Wij,de collega en ik, zijn toen eens gaan kijken waar we dan wel konden slapen,

Bij deze" greazy spoon " restaurants,die men daar truckstops durfde te noemen, had men een ruimte waar je dan een bed af kon huren,soms( meestal) met meerderen in een ruimte ,wij hebben stiekem om de hoek van de deur gekeken( en gesnoven ) en zijn toen maar snel in onze auto gaan liggen,waar we de gordijnen maar niet van dicht gedaan hebben.

 

En daar wil jij terug naar toe?want dat gaat m wel worden dan he,want als je een beetje budget hotelletje hebt tegenwoordig betaal je al gauw iets van € 40 a 50,dat gaat wel van je OKV af,anders is t belast en betaal je er ook nog eens belasting over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo goed als dat jij je snelheid zelf kunt bepalen en de lengte van je werkdagen en het aantal rijuren, helaas zijner mensen die dat niet zelf kunnen dus moet het voor hun bepaald worden.

 

En hokken is een groot vooroordeel wat je niet hard kunt maken, bedrijven zullen dan toch hun eigen accomodatie moeten hebben willen ze het hokken laten zijn, hoeveel bedrijven hebben dat, de rest staat toch echt wel onder controle, zeker als er klachten komen.

Sommige mensen kunnen niet zinder regels en daar moet je alles voor regelen. Net als in de "voormalige" communistische landen en oostbloklanden. Simpelweg omdat ze zelf niet in staat zijn om beslissingen te maken.

Ik ben niet een van die mensen. Ik heb geleerd.zelf beslissingen te nemen en zelf in te schatten of iets verantwoord is of niet. De rijtijdenwet kan ik nog enigzins begrip voor opbrengen, dit omdat er mensen zijn die geen tegengas durven geven als hun werkgever ze probeerd op te jagen.

Maar om nu ook al te gaan regelen waar je in het weekend mag slapen, dat gaat me gewoon veel te ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Het was goed geregeld totdat iemand dacht dat ze met deze regel de goedkope collega's weer naar huis konden jagen, maar helaas. De enige die we er uiteindelijk echt mee hebben zijn die enkele die met heel veel plezier nog door Europa reisden.

En dat was ook zo met onze CCV-B/C diploma......

Wat hebben we nu?

35 uur tijd en geld weggooien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden