[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik verdwijn van het forum want mijn waarschuwing helpt niet, ze blijven maar ''zeiken''.

Het gaat jullie verder allemaal goed in het transport met de ''ellende'' van CODE95, en 45 uur rust buiten de cabine.

Misschien nog eens tot horens of tot ziens.

 

Laat je nog effe weten in welke kroeg je altijd zit,waar je al deze "verhalen"gehoord hebt en er je eigen fantasie van gemaakt hebt.

 

Komen we langs;een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. :D  :D

 

:bey:  :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Als het zo is als ik denk dat het is, dan kan hij niet onder zijn oude naam terugkomen SPL.\

 

Maar nu na de grappen en grollen, nogmaals het verzoek weer inhoudelijk op het topic te reageren, anders raakt het zo vervuild dat we het net zo goed kunnen sluiten.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In veel dingen weten we zelf niet waar we het over hebben

 

Voor jaren terug waren we er op tegen dat de Oostbloks chauffeurs op parkeer plaatsen hun weekend door brachten

 

Nu is de wet hier en daar aan gepast Nu zijn we er op tegen Omdat we zelf ook aan de wet moeten houden

 

Daarbij je krijgt genoeg geld om in een klein Hotelletje te slapen  

 

Er is een bedrijf in Limburg Die heeft 3 huizen aan gekocht En ze hebben een eigen cao

 

Met goed keuring van de bonden Nu jij dan ik weer

 

Ga er maar van uit dat het overuren tijd perk voorbij is Want de kosten zijn veel te hoog 

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of ze passen de regel toe naar Franse maatstaven, dat is dan weer minder.

 

 

Er is(nog) geen Franse maatstaf,dat is blijkbaar nog geen gelopen race.

Er is een Europese verordening( EU 561/2006)waarin iets van een gelijke strekking staat.

 

Je zou er dan ook voor kunnen ijveren dat niemand in een tentje of caravan zou mogen verblijven,waarmee je gelijk 10 % van het Franse BNP( brutto nationaal product) om zeep helpt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En hier de oplossing voor het probleem: http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

 

Op iedere parking een aantal sleepboxxen zodat de dodelijk vermoeide en uitgebuitte chauffeurs hun 45 uur niet meer in de cabine hoeven door te brengen. Notoire uitvlaggers als Vos zouden die dingen bijvoorbeeld in hun eigen bedrijfskleuren her en der langs veel gebruikte routes kunnen parkeren. Dixie erbij en een CNV standje bemand door zo ongeveer hun enig overgebleven NLse chauffeur die z'n collega's wijst op de voordelen die overnachten buiten de eigen wagen heeft.  

 

En 's avonds komt Ron's mobiele restaurant langs met allerlei zelfbereide lekkernijen voor de versterking van de inwendige mens. ;)

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De eerste zijn reeds besteld door Transportbedrijven o.a. Reining heeft 3 Optie's lopen , TB Europe , Waberer gelijk 20 stuks etc

En hier de oplossing voor het probleem: http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

 

Op iedere parking een aantal sleepboxxen zodat de dodelijk vermoeide en uitgebuitte chauffeurs hun 45 uur niet meer in de cabine hoeven door te brengen. Notoire uitvlaggers als Vos zouden die dingen bijvoorbeeld in hun eigen bedrijfskleuren her en der langs veel gebruikte routes kunnen parkeren. Dixie erbij en een CNV standje bemand door zo ongeveer hun enig overgebleven NLse chauffeur die z'n collega's wijst op de voordelen die overnachten buiten de eigen wagen heeft.  

 

En 's avonds komt Ron's mobiele restaurant langs met allerlei zelfbereide lekkernijen voor de versterking van de inwendige mens. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wel weer een gat in de markt, ga wat oude koelers ombouwen tot mobile hotels.

Douche en toilet erin die we dan gewoon op de parking neerzetten zodat die arme chauffeurs daar kunnen verblijven in het weekend en toch nog hun truck in de gaten kunnen houden.

Weet niet precies hoelang je op parking mag staan met een camper "hotel" maar daar is wel omheen te werken door een rondje te rijden s'morgens.

50 euro per nacht x 10 kamers is toch mooi 500 per dag kun je met rijden niet meer verdienen toch.

http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

Duzzz gaat er mooi met mijn idee vandoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

I

Dat heb ik ook niet gezegd, maar jij plaatst hier onwaarheden door te zeggen dat er al opleggers besteld zijn. Dus onzin die niets toevoegt

Ik heb niet geplaatst dat er al opleggers zijn besteld dit was voldaf niet ik.

Had alleen een eerdere posting van mij geplaatst waar ik dit idee aanhaalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor Reining, TB Europe en Wabaner zal dit niet nodig zijn, die hebben zelf eigen terrein en loodsen als voetbalvelden zo groot dus kunnen makkelijk een eigen accomodatie bouwen op eigen terrein.

Wat ik bedoelde was een tijdelijk "hotel" op parkings en/of bij truckstops voor de minder bekende "boefjes" die toch aan de regels willen voldoen.

Wel met iets meer luxe dan 3 hoog gestapelde chauffeurs want ja hoe komt een dronken oostblokker in het bovenste bed ;-) ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel die achterlijke regel afschaffen.

Als je er één baan mee terughaalt naar Nederland zou je t voordeel van de twijfel hebben,maar dat is niet,degene die ervan betroffen zijn ,zijn creatief genoeg om hier een "oplossing"voor te vinden.

 

Ik heb nog nooit iemand ontmoet die problemen had omdat ie een weekend in zijn cabine moest verblijven.

Zelfs in onze CAO staat nergens dat je na een bepaalde periode naar huis moet,de meest chauffeurs kunnen dat met hun werkgever prima geregeld krijgen.

 

Ik krijg langzaamaan t vermoeden dat mensen die ons dienen te vertegenwoordigen,gewoon doorgaan met maatregelen te bedenken of ondersteunen die bij velen onwenselijk zijn, zonder kritiek te willen accepteren en dat t enige doel is dat ze een "maatregel"op hun palmares kunnen laten bijschrijven,of dit nu hout snijdt of niet maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terug leren lezen jij  ;)

Er staat nergens dat de chauffeur naar huis moet

En ik had er wel problemen mee als ik een weekend niet kon slapen omdat het 30+ was s'nachts, en vele met mij hadden voor een kamer gekozen, zeker als die voorzien was van airco.

 

Maar waar het vooral om draait is dat het niet normaal is dat mensen 2-3 of meer maanden in dat hok moeten doorbrengen, denk daar maar eens aan voor je je eigenbelang vooropstelt  :mad:

Zie het probleem niet zo wij doen het ook 3 maanden in verotte porto cabin ergens bij 50 graden, wij worden niet gedwongen, hun ook niet, wij doen het all for the money hun toch ook, wij kunnen zo naar huis maar Dan ook niets verdienen hun ook duzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aardig sarcastische opmerking EJD,als je er even over doordenkt spreekt ze boekdelen over je respect voor de mensen die dit werk doen!!!!!!

 

Respect, als ik dat woord hoor moet ik altijd denken aan bewoners van een bepaald land aan de Middellandse Zee.

 

Verder begrijp ik je opmerking niet dus ben benieuwd naar je uitleg. En mij graag met u aanspreken. Over respect gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terug leren lezen jij  ;)

Er staat nergens dat de chauffeur naar huis moet

En ik had er wel problemen mee als ik een weekend niet kon slapen omdat het 30+ was s'nachts, en vele met mij hadden voor een kamer gekozen, zeker als die voorzien was van airco.

 

Maar waar het vooral om draait is dat het niet normaal is dat mensen 2-3 of meer maanden in dat hok moeten doorbrengen, denk daar maar eens aan voor je je eigenbelang vooropstelt  :mad:

 

 

Ger,de meeste auto,s zijn uitgerust met airco's tegenwoordig,zelfs in de oost europese landen is dit tegenwoordig gemeengoed.

Je hoeft per slot van rekening alleen maar in die cabine te slapen,tijdens de maaltijd kun je gewoon in t restaurant zitten waar je ook doucht.

En als je bezorgd bent voor t geestelijk welzijn van mensen moet je een wet zo aanpassen dat ie ook inderdaad om de 3 of 4 weken thuis is,en dat is nu niet,er staat in de wet dat je geen wekelijkse rust in het voertuig mag doorbrengen,maar er staat niet waar je dat moet doen;hotel,portacabine,vakantie park,bijzettentje,bij een vrouwtje. :D

Ook is er geen plicht om te bewijzen waar je dan wel geweest bent in deze periode.

Overigens , wat is precies de definitie : verblijven in t voertuig?? mag je er dan niet in slapen?mag je er wel inkomen om naar je satelliet tv te kijken? mag je wel je cabine schoonmaken? of mag je er helemaal niet bij in de buurt komen??

En als dat laatse zo is; waar laat je die auto dan als je ergens in een hotel,porta cabine,vakantiepark o.i.d bent.

 

 Verder stel ik mijn eigen belang niet voorop hoor,jij weet ongeveer hoe mijn situatie is op t gebied van wekelijkse rusten maken. :D

Waar t me om gaat is dat de wetgever hier onnodig betuttelend optreed in situaties waar mensen zelf voor kiezen en dat deze betutteling er niet toe bijdraagt dat mensen i.d.d. meer thuis zouden zijn.

 

In de ogen van vele medemensen,die iedere avond thuis zijn ,zijn wij chauffeurs ook maar een achterlijk volk omdat we ,zelfs door de week in een auto overnachten,en niet bij moeder de vrouw.

Denk je dat men t in dank af zouden nemen als iemand t initiatief zou nemen om overnachten in een vrachtwagen cabine helemaal te verbieden? zou je toch ook zeggen: waar bemoeit die vent zich mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden