Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD
 Share

Recommended Posts

  • Forumlid

En hier de oplossing voor het probleem: http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

 

Op iedere parking een aantal sleepboxxen zodat de dodelijk vermoeide en uitgebuitte chauffeurs hun 45 uur niet meer in de cabine hoeven door te brengen. Notoire uitvlaggers als Vos zouden die dingen bijvoorbeeld in hun eigen bedrijfskleuren her en der langs veel gebruikte routes kunnen parkeren. Dixie erbij en een CNV standje bemand door zo ongeveer hun enig overgebleven NLse chauffeur die z'n collega's wijst op de voordelen die overnachten buiten de eigen wagen heeft.  

 

En 's avonds komt Ron's mobiele restaurant langs met allerlei zelfbereide lekkernijen voor de versterking van de inwendige mens. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De eerste zijn reeds besteld door Transportbedrijven o.a. Reining heeft 3 Optie's lopen , TB Europe , Waberer gelijk 20 stuks etc

En hier de oplossing voor het probleem: http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

 

Op iedere parking een aantal sleepboxxen zodat de dodelijk vermoeide en uitgebuitte chauffeurs hun 45 uur niet meer in de cabine hoeven door te brengen. Notoire uitvlaggers als Vos zouden die dingen bijvoorbeeld in hun eigen bedrijfskleuren her en der langs veel gebruikte routes kunnen parkeren. Dixie erbij en een CNV standje bemand door zo ongeveer hun enig overgebleven NLse chauffeur die z'n collega's wijst op de voordelen die overnachten buiten de eigen wagen heeft.  

 

En 's avonds komt Ron's mobiele restaurant langs met allerlei zelfbereide lekkernijen voor de versterking van de inwendige mens. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wel weer een gat in de markt, ga wat oude koelers ombouwen tot mobile hotels.

Douche en toilet erin die we dan gewoon op de parking neerzetten zodat die arme chauffeurs daar kunnen verblijven in het weekend en toch nog hun truck in de gaten kunnen houden.

Weet niet precies hoelang je op parking mag staan met een camper "hotel" maar daar is wel omheen te werken door een rondje te rijden s'morgens.

50 euro per nacht x 10 kamers is toch mooi 500 per dag kun je met rijden niet meer verdienen toch.

http://www.transport-online.nl/site/52077/ondernemers-steeds-inventiever-vrachtwagentrailer-als-hotel/

Duzzz gaat er mooi met mijn idee vandoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

I

Dat heb ik ook niet gezegd, maar jij plaatst hier onwaarheden door te zeggen dat er al opleggers besteld zijn. Dus onzin die niets toevoegt

Ik heb niet geplaatst dat er al opleggers zijn besteld dit was voldaf niet ik.

Had alleen een eerdere posting van mij geplaatst waar ik dit idee aanhaalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor Reining, TB Europe en Wabaner zal dit niet nodig zijn, die hebben zelf eigen terrein en loodsen als voetbalvelden zo groot dus kunnen makkelijk een eigen accomodatie bouwen op eigen terrein.

Wat ik bedoelde was een tijdelijk "hotel" op parkings en/of bij truckstops voor de minder bekende "boefjes" die toch aan de regels willen voldoen.

Wel met iets meer luxe dan 3 hoog gestapelde chauffeurs want ja hoe komt een dronken oostblokker in het bovenste bed ;-) ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Maar ook dit is niet mis 

attachicon.gif2.JPG

 

Ja? Wat staat hier? Dat de wet zo geintepreteerd KAN worden? Betekent nog steeds niets dus.

 

 

 

 

En hier moet aan gewerkt worden, ik ben het er mee eens dat 3 weken moet kunnen, ik heb dan ook altijd gezegd dat ze er voor moeten zorgen dat de auto eens in de maand op standplaats moet komen, maar zo mag het van mij ook, Dit is overigens zo als wij werken, onze buitenlander zijn om de 3 weken een week thuis.

attachicon.gif3.JPG

 

En daar gaan we weer: zoals het bij Ger thuis en op de zaak gaat, dat moet maar het keurslijf worden voor elke chauffeur. Geen vrije keuze. Geen ruimte voor het individu. Lekker ouderwets communistisch.

 

Denk jij altijd wel na voordat je wat roept Ger?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is misschien niet het beste voorbeeld nee. Maar je roept wel vaker dingen over hoe jij of je werkgever het doet. En dat zo iedereen maar zou moeten werken. (met iets meer dan 8 rij-uren alvast maar gaan zoeken naar een parkeerplaats bijvoorbeeld)

 

Niet iedereen past in datzelfde keurslijf. Je hebt te maken met mensen die allemaal (hopelijk) een eigen mening hebben, eigen dromen, plannen.

Laat iedereen toch lekker vrij om zijn of haar leven op zijn manier in te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heel die achterlijke regel afschaffen.

Als je er één baan mee terughaalt naar Nederland zou je t voordeel van de twijfel hebben,maar dat is niet,degene die ervan betroffen zijn ,zijn creatief genoeg om hier een "oplossing"voor te vinden.

 

Ik heb nog nooit iemand ontmoet die problemen had omdat ie een weekend in zijn cabine moest verblijven.

Zelfs in onze CAO staat nergens dat je na een bepaalde periode naar huis moet,de meest chauffeurs kunnen dat met hun werkgever prima geregeld krijgen.

 

Ik krijg langzaamaan t vermoeden dat mensen die ons dienen te vertegenwoordigen,gewoon doorgaan met maatregelen te bedenken of ondersteunen die bij velen onwenselijk zijn, zonder kritiek te willen accepteren en dat t enige doel is dat ze een "maatregel"op hun palmares kunnen laten bijschrijven,of dit nu hout snijdt of niet maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terug leren lezen jij  ;)

Er staat nergens dat de chauffeur naar huis moet

En ik had er wel problemen mee als ik een weekend niet kon slapen omdat het 30+ was s'nachts, en vele met mij hadden voor een kamer gekozen, zeker als die voorzien was van airco.

 

Maar waar het vooral om draait is dat het niet normaal is dat mensen 2-3 of meer maanden in dat hok moeten doorbrengen, denk daar maar eens aan voor je je eigenbelang vooropstelt  :mad:

Zie het probleem niet zo wij doen het ook 3 maanden in verotte porto cabin ergens bij 50 graden, wij worden niet gedwongen, hun ook niet, wij doen het all for the money hun toch ook, wij kunnen zo naar huis maar Dan ook niets verdienen hun ook duzzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aardig sarcastische opmerking EJD,als je er even over doordenkt spreekt ze boekdelen over je respect voor de mensen die dit werk doen!!!!!!

 

Respect, als ik dat woord hoor moet ik altijd denken aan bewoners van een bepaald land aan de Middellandse Zee.

 

Verder begrijp ik je opmerking niet dus ben benieuwd naar je uitleg. En mij graag met u aanspreken. Over respect gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terug leren lezen jij  ;)

Er staat nergens dat de chauffeur naar huis moet

En ik had er wel problemen mee als ik een weekend niet kon slapen omdat het 30+ was s'nachts, en vele met mij hadden voor een kamer gekozen, zeker als die voorzien was van airco.

 

Maar waar het vooral om draait is dat het niet normaal is dat mensen 2-3 of meer maanden in dat hok moeten doorbrengen, denk daar maar eens aan voor je je eigenbelang vooropstelt  :mad:

 

 

Ger,de meeste auto,s zijn uitgerust met airco's tegenwoordig,zelfs in de oost europese landen is dit tegenwoordig gemeengoed.

Je hoeft per slot van rekening alleen maar in die cabine te slapen,tijdens de maaltijd kun je gewoon in t restaurant zitten waar je ook doucht.

En als je bezorgd bent voor t geestelijk welzijn van mensen moet je een wet zo aanpassen dat ie ook inderdaad om de 3 of 4 weken thuis is,en dat is nu niet,er staat in de wet dat je geen wekelijkse rust in het voertuig mag doorbrengen,maar er staat niet waar je dat moet doen;hotel,portacabine,vakantie park,bijzettentje,bij een vrouwtje. :D

Ook is er geen plicht om te bewijzen waar je dan wel geweest bent in deze periode.

Overigens , wat is precies de definitie : verblijven in t voertuig?? mag je er dan niet in slapen?mag je er wel inkomen om naar je satelliet tv te kijken? mag je wel je cabine schoonmaken? of mag je er helemaal niet bij in de buurt komen??

En als dat laatse zo is; waar laat je die auto dan als je ergens in een hotel,porta cabine,vakantiepark o.i.d bent.

 

 Verder stel ik mijn eigen belang niet voorop hoor,jij weet ongeveer hoe mijn situatie is op t gebied van wekelijkse rusten maken. :D

Waar t me om gaat is dat de wetgever hier onnodig betuttelend optreed in situaties waar mensen zelf voor kiezen en dat deze betutteling er niet toe bijdraagt dat mensen i.d.d. meer thuis zouden zijn.

 

In de ogen van vele medemensen,die iedere avond thuis zijn ,zijn wij chauffeurs ook maar een achterlijk volk omdat we ,zelfs door de week in een auto overnachten,en niet bij moeder de vrouw.

Denk je dat men t in dank af zouden nemen als iemand t initiatief zou nemen om overnachten in een vrachtwagen cabine helemaal te verbieden? zou je toch ook zeggen: waar bemoeit die vent zich mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Een citaat:

 

De verordening wordt feitelijk oneigenlijk
gebruikt, meent de organisatie.
 
Het gaat er deze landen immers
niet of nauwelijks om de concurrentievoorwaarden
tussen verschillende
modaliteiten te harmoniseren, de
werkomstandigheden van chauffeurs
te verbeteren of de verkeersveiligheid
te bevorderen.
 
Dat zijn de
doelstellingen die de verordening
wil bereiken, voor ‘normale’ chauffeurs
onder ‘normale’ arbeidsomstandigheden.
 
Sociale dumping,
waarbij werkgevers hun chauff eurs
maand in maand uit door Europa laten
trekken, valt echter buiten dit bestek,
redeneert TLN, en moet daarom
ook op een heel andere wijze
worden tegengegaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar zeg ik dat iedereen zo moet werken, kom svp eens met een voorbeeld, zal je moeite gaan kosten om je frustratie te botvieren op me.

 

Nou Ger, dit vind ik zo'n typisch voorbeeld:

 

 

Maar waar het vooral om draait is dat het niet normaal is dat mensen 2-3 of meer maanden in dat hok moeten doorbrengen, denk daar maar eens aan voor je je eigenbelang vooropstelt  :mad:

 

Omdat jij dat vindt is het niet normaal. Dus jouw mening is wet. Dat er mensen zijn die dat vrijwillig doen komt niet eens bij je op.

 

En zo is ook die 48 urige werkweek er doorheen gedrukt. Omdat er mensen zijn die vinden dat andere mensen geen overuren zouden moeten draaien. Terwijl er blijkbaar dus ook mensen zijn die in hun auto leven. Wat moeten die mensen die andere 120 uur doen die er in een week zitten? Slapen? Of mogen ze dat wel zelf bepalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij ,en begrijp me niet verkeerd {rij al meer als 2 jaar niet meer} blijft bij mij toch twijfel over

of je niet hoeft aan te tonen waar je je weekendrust heb gemaakt.

Kijk de auto staat toch in het buitenland zal zeggen frankrijk,,behoor jij dan niet uit te leggen tijdens een controle hoe je daar bent

gekomen als je maandag je weg weer gaat vervolgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als ik dit globaal lees,   is het volgens mij het beste stoppen met werken en gaan leven van een uitkering,,  heeft best wel veel voordelen,   je hoeft niet meer op tepassen dat je een bekeuring krijgt met al die kromme regeltjes , wat betreft inkomen maakt het ook niet veel uit,,met wat kwijtscheldingen en toeslagen heb je net zo veel of weinig inkomen dan als je werkt, minder kans op ongelukken,schades enz..

minder stress,  je ziet je gezin een stuk vaker, zodat je geen vreemde meer bent die het vlees snijd zondag,s ,   gratis geld,  da,s ook wel prettig,   ik heb mn pensioen overzicht eens bekeken nou daar hoef je het ook niet voor te doen, als ik net zo oud word als de rest in mijn familie zie ik daar zowizo niks van.  als werkende word je toch alleen maar gestraft, dus waarom zou je je nog druk maken eigenlijk,  en dat chauffeuren  is tegenwoordig zeer zeker geen vrij beroep meer,,zoals ik het vroeger kende  maar ik durf wel te zeggen het meest gecontroleerde beroep wat ik ken, daar komt nog bij die rare curcussen enz..  om je rijbewijs te behouden,,  ik zit nu te wachten op mn laatste cuscus van 7 uur dan kan ik mn rijbewijs nog net voor de einddatum verlengen

kreeg gisteren een brief thuis in november ga ik die doen   ik moet de sportkleding mee nemen  haha,  jonge jonge wat een kolder allemaal zeg,,  waar gaat dit toch heen met nederland.

ik kan beter als zwarte piet wat bij gaan verdienen,,  maarja ook die mogen niet meer zwart zijn,  eg waar wat een land hier,,   geef mijn portie maar aan fikkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn kromme regels allemaal,maar kan me wel indenken waarom. Alleen denk wel dat er verschil genaakt moet worden tussen de mensen. Een moelander is meer dan 3 maanden onderweg en een Nederlander die 45 uur moet maken is meestal het weekend erop wel thuis. Als ik druk ben op Spanje dan gebeurd het ook wel een dat ik 24 uur onderweg maak en dat de 45 uur ook onderweg valt. Maar dat gebeurd sporadisch. Verschil wel met ons en de moelanders is dat we naar een routier gaan en daar lekker eten en zo,vindt het voor beide partijen wel wat voor te zeggen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen wordt wat gevraagd, maar de meerderheid daarvan doet zijn mond niet open, en als ze er iets voor moeten doen dan zie je ze al helemaal niet.

Dat compromis zal er ook wel komen, ik kan me voorstellen dat 1 lang weekend dadelijk toegestaan wordt of zo.

Laten we het hopen,zijn genoeg jongens die het graag doen.

Anders is het straks helemaal gedaan met de lange ritten voor de nederlanders

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij ,en begrijp me niet verkeerd {rij al meer als 2 jaar niet meer} blijft bij mij toch twijfel over

of je niet hoeft aan te tonen waar je je weekendrust heb gemaakt.

Kijk de auto staat toch in het buitenland zal zeggen frankrijk,,behoor jij dan niet uit te leggen tijdens een controle hoe je daar bent

gekomen als je maandag je weg weer gaat vervolgen.

 Hoe je daar gekomen bent weten ze,je hebt die auto immers in Frankrijk geparkeerd.

Maar hoe jij je tijd doorgebracht hebt hoef je niet te bewijzen,ook hoef je niet te bewijzen dat je in die tijd geen moord gepleegd,iemand verkracht of een inbraak gepleegd hebt,indien ze dat vermoeden is de bewijslast aan hun.

 

Met de vakantie brief(die binnenkort ook gaat verdwijnen)  hoef je ook niks te bewijzen;je verklaart daarin alleen dat je geen voertuig bestuurd hebt dat onder  561/2006 valt,wat je precies wel gedaan vragen ze wel maar kan niet gecontroleerd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden