Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur

EJD
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Ik doe het zo ook altijd, mijn motto is doe je werk goed of doe het helemaal niet

Hierdoor zorg ik er ook altijd voor dat ik voor die tussenliggende tijd ook nog een patronaal attest heb.

Dit is dan wel dubbel op maar ben er zo zeker van dat het goed is.

Groet Harrie

Als je niet weet of het goed of fout is dan is dat ook een mooie dood doender !!!

Zie zo langzamer hand de bomen door het bos niet meer :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Snap jij nu werkelijk nog steeds niet dat niemand die 45 uur onmenselijk vindt?

Ik vind het niet onmenselijk, jij niet, de bonden niet en de overheden niet.

Alleen is het gewoon een nette manier van het bewoorden van het tegengaan van concurentievervalsing.

Op wat voor manier gaat dit concurentievervalsing tegen dan Routier? Een hotel is voor een roemeen net zo duur als voor een hollander of belg. Beiden zullen in een hotel moeten overnachten wanneer ze een lang weekend overstaan.

Alleen de grote bedrijven (die massaal uitgevlagd zijn) hebben er juist voordeel bij. Tegenover de concurentie dan. Want zij kunnen maatregelen treffen om hun chauffeurs goedkoop onder te brengen in huizen, portacabins of tentenkampen waar kleine bedrijfjes aangewezen zijn op dure hotels.

Uiteindelijk winnen we hier niets mee dus. Zelfs als alle oosteuropese collega's in dure hotels worden ondergebracht, dan zijn ze nog goedkoper dan wij. En flexibeler. Dit is dus alleen maar weer een maatregel die het transport duurder en minder leuk maakt. Meer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zo lust ik er nog wel een paar, iets doen en dan afgekraakt worden met de dooddoener waarschijnlijk was het op een fiasco uitgelopen, dank zij zulke denkers is onze cao al een fiasco

Er is mij wel eens voor de voeten geworpen dat ik mijn ogen sluit voor de realiteit. Ik geloof niet dat jij het was toen hoor Ger. Volgens mij Routier. Maar nu ga ik jou toch vragen of alle maatregelen die getroffen zijn nadat 'wij' om actie hebben geroepen voor ons gunstig zijn uitgepakt.

Er zijn werkelijk zat voorbeelden te noemen die juist tegen ons zijn gaan werken. En dat IS de realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Voorts heb ik afgelopen jaren heel wat chauffeurs uit wanhoop, en frustratie de branche zien verlaten.

Vertrokken die vanwege de regeltjes die mensen als Ger zo graag nageleefd zien? Of was dat omdat er ook oosteuropese chauffeurs onderweg zijn?

Nog even mezelf ge-quote: je bent mij geen antwoord verschuldigt hoor Routier, maar misschien heb je over mijn vraag heengelezen. Het lijkt me in ieder geval intressant om en antwoord te zien van je. Dit omdat we nu weer om nog meer regeltjes vragen die het er mijns inziens niet leuker op maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Routier,

er is door onderandere Ger meerdere keren gezegd dat het onmenselijk zou zijn om je 45 uur weekend rust door te moeten brengen in de cabine van een vrachtwagen.

En daar heb ik een probleem mee. Ik, en de meerderheid van de internationale chauffeurs heeft er geen behoefte aan om de 45 uur door te brengen in een goor hotelletje of een smerige portocabin.

Daar gaat het om Routier. Niet om die 45 uur.

Kijk Ron, zoals je het nu schrijft, kan ik het ook volledig met je eens zijn.

Iedereen begrijpt inmiddels wel, dat wat Routier schrijft de achter liggende gedachte van dit alles is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Er is mij wel eens voor de voeten geworpen dat ik mijn ogen sluit voor de realiteit. Ik geloof niet dat jij het was toen hoor Ger. Volgens mij Routier. Maar nu ga ik jou toch vragen of alle maatregelen die getroffen zijn nadat 'wij' om actie hebben geroepen voor ons gunstig zijn uitgepakt.

Er zijn werkelijk zat voorbeelden te noemen die juist tegen ons zijn gaan werken. En dat IS de realiteit.

Wat kan "ons" dan nog terug helpen Rob????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Nu geef je met de 48 uurs-regel een hele andere draai aan het verhaal!

Wat heb jij in de praktijk van deze regel gemerkt?

Ik dus (gelukkig) helemaal niets.

Ik maak (mits voldoende werk) nog altijd mijn uurtjes wel.

Ook dit bleek een storm in een glas water.

Weten we nog dat België streng ging toezien op ladingzekering?

Ook dat was alleen in het begin, want nu hoor je niemand er meer over.

En zo zal het ook wel met de weekendrust gaan eindigen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik denk dat iedere Nederlandse int.chauffeur nu onderhand wel kan zien dat het onderhand over en uit is met het lange afstandswerk. En zich dus voor de keus moet gaan stellen met a. Zich erbij neerleggen dat er geen financiële prikkels meer zijn om überhaupt nog een weekend over te gaan staan en b. we hebben nauwelijks nog meerwaarde als ( dure) Nederlander om internationaal werk te blijven doen. Dus je heb de keus om nationaal te gaan rijden en of wat anders te gaan doen op de internationale arbeidsmarkt.

En anders gewoon door blijven door modderen met de regelgeving en beloning die er nu is en zeker niet meer beter word.

Dus keuzes maken nu het nog kan is mijn motto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik denk dat iedere Nederlandse int.chauffeur nu onderhand wel kan zien dat het onderhand over en uit is met het lange afstandswerk. En zich dus voor de keus moet gaan stellen met a. Zich erbij neerleggen dat er geen financiële prikkels meer zijn om überhaupt nog een weekend over te gaan staan en b. we hebben nauwelijks nog meerwaarde als ( dure) Nederlander om internationaal werk te blijven doen. Dus je heb de keus om nationaal te gaan rijden en of wat anders te gaan doen op de internationale arbeidsmarkt.

En anders gewoon door blijven door modderen met de regelgeving en beloning die er nu is en zeker niet meer beter word.

Dus keuzes maken nu het nog kan is mijn motto!

Ik ken bedrijven genoeg die nog internationaal rijden. En ik geloof dat dit in de toekomst alleen maar weer meer gaat worden.

Maar ik ben gekke Gerritje en ik praat altijd onzin ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik hoop het ook maar hoe realistisch is die gedachte ?

Zoals ik zei, ik ben gekke gerrit.

Het is bij mij een voorgevoel....;-)

Er is nog wel internationaal werk maar je beschreef zelf al een van de problemen, er zijn nog maar weing mensen die onbetaald een weekend stil willen staan. En er zijn nog minder mensen in de toekomst die zich door het mijnenveld aan regels durven wurmen want iedere fout word genadeloos afgestraft. En dan zijn er nog mensen die opgewonden raken van het idee van nog meer regels.

Maar het komt wel goed, voor de mensen die echt van het vak houden en geen problemen hebben om mooie reizen te maken blijft er wel werk. Misschien moeten ze weg uit Nederland maar er blijft echt wel mooi werk voor degene die ECHT willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@Rob, de gedachte is denk ik dat het nu niet meer loont om een Roemeen in dienst te nemen, maar 'gewoon' een Fransman of wat dan ook die 'gewoon' naar huis gaat. Maar al zou je die Roemeen in een compagnille hotel stoppen, dan nog zal die wel goedkoper zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

En het komt niet bij jullie op dat het voor een groot deel ook om de mens gaat  ;)

Die mens die zelf een keuze heeft of de mens die wil dat alle keuzes voor hem gemaakt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Zoals ik zei, ik ben gekke gerrit.

Het is bij mij een voorgevoel....;-)

Er is nog wel internationaal werk maar je beschreef zelf al een van de problemen, er zijn nog maar weing mensen die onbetaald een weekend stil willen staan. En er zijn nog minder mensen in de toekomst die zich door het mijnenveld aan regels durven wurmen want iedere fout word genadeloos afgestraft. En dan zijn er nog mensen die opgewonden raken van het idee van nog meer regels.

Maar het komt wel goed, voor de mensen die echt van het vak houden en geen problemen hebben om mooie reizen te maken blijft er wel werk. Misschien moeten ze weg uit Nederland maar er blijft echt wel mooi werk voor degene die ECHT willen.

Ron hoe denk je dat jouw collega die in Madrid woont ingepland gaat worden? Zat vrijdagavond met oa hem bij de Tweede Steeg en daar vertelde hij dat ie 6 weken onderweg was en dan 1 week naar huis ging met een rit Spanje, personenauto of vliegtuig. Ik vraag me af of het voor hem dan nog mogelijk is dit werk op deze manier te doen of zou ie dan hier een flatje moeten gaan huren voor z'n lange weekendrust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Nou, da's precies een van velen die een probleem hebben nu.  Omdat de man volgens Ger en zijn vrienden van de bond zelf niet de keuze mag maken om zo te werken. Omdat dat niet goed zou zijn voor hem.

Schiet mij maar lek. Volgens mij wordt Europa steeds meer een totalitaire staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

@Ger: ik meen oprecht dat ik daar inderdaad nog niet aan gedacht had :o

Maar goed, als je met 2 chauffeurs een weekend overstaat in een kleine(!) cabine dan is er misschien wel wat van te zeggen. Maar 99% van de chauffeurs roept het ook over zich zelf af als zij zich onwaardig behandeld voelen. Je kunt je auto ook bij een restaurant parkeren en dan lekker de omgeving verkennen. Maar nee waar zie je de meeste staan, langs de snelweg... Tja dan duurt het weekend lang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Je kunt het draaien zo als je wilt, een werknemer zal niet vlug zelf een keus hebben, hij loopt altijd tegen keuzes van anderen aan werkgever/wetgever/vakbond/zijn vrouw/en de kinderen maken keuzes voor hem

Dan heeft hij nog altijd een keuze. Kan ja en amen zeggen of nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik weet van het bestaan van taakstraffen, sociale dienstverlening enz.

Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand gedwongen wordt om chauffeur te worden....

Toch wel....voor de crisis zijn er veel werklozen door het UVW gedwongen om voor het chauffeursvak te kiezen.

In een tijd dat er nog echt een redelijk tekort aan chauffeurs was.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Je kunt het draaien zo als je wilt, een werknemer zal niet vlug zelf een keus hebben, hij loopt altijd tegen keuzes van anderen aan werkgever/wetgever/vakbond/zijn vrouw/en de kinderen maken keuzes voor hem

Dit is jou mening en misschien jou praktijk. Dit is niet de mijne en met mij nog meer. Je heb altijd een keuze Ger, altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Toch wel....voor de crisis zijn er veel werklozen door het UVW gedwongen om voor het chauffeursvak te kiezen.

En dat zijn dan vaak degenen die ook nu thuis zitten. De half wasjes en kneuzen. Maken alleen in een booming economie nog kans. En die zal niet snel terugkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites