[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

slapen in de cabine wordt duur


EJD

Recommended Posts

  • Forumlid

je moet gewoon een camping zoeken daar in fr.

met een nederlandse eigenaar en een rekening vragen .

zijn er genoeg in frankrijk .

verdiend die man ook effe wat pegels .

ik heb jaren terug een goed weekend gehad in

pessac de dourdonge  ook een hollandse camping .

eigenaar kwam uit olst

kwam daar toevallig terecht .

moest daar in een kasteel wijn laden op maandag .

wou vragen of ik er met aw kon komen .

ben daar gelijk blijven staan ,goed weekend gehad :wijn:  :wijn:

 

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Piet, ik heb een aantal jaren voor Freshtrans gereden. Ik kwam elke week 2 keer in Perpignan, Als we de tijd hadden reden we vaak naar Argeles Plage (als ik het goed heb)

Daar op een camping aan het strand zit een Nederlandse kok. Lekker eten en een wijntje aan het zwembad. Douchen was toen ook nooit een probleem. 

 

Mijn neefje zit daar nu voor Frestrans, die doet daar iets met planning voor de auto's die in in Frankrijk rijden. Hij heeft een huisje opzie van Perpignan (waar ik laatst op visite ben geweest) en hij heeft een chalet in Argeles Plage....

 

Goed te vriend houden dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Shompie vroeg, 

 

 

Ik denk dat de politie dat wel mag, maar dat moeten ze wel concrete aanwijzingen hebben dat er op dat terein dingen gebeuren die volgens de wet verboden zijn en ze zullen met een huiszoekings bevel moeten komen en of de eigenaar informeren.

 

Dus zomaar even een controlle uitvoeren zit er denk ik niet in.

 

Bij Frans op den bult gebeuren regelmatig grote controlles en dan wordt de halve parking afgezet en worden de auto`s onder begeleiding naar die parking geleid, maar alles met goedkeuring van de eigenaar van die parking en wellicht staat er ook nog wel een aardige vergoeding voor.  

 

DAt heet heulen met de vijand :p

 

Ik zou wel eens willen weten hoe dat precies zit. Ik sta bij een klant op het terrein 45 uur rust te maken met de pas er uit. De klant geeft geen toetemming aan de controlerende instantie om het terrein op te gaan.

 

In hoeverre kunnen ze je dan bekeuren.

 

Ik weet dat er bij ons ook mensen op het terrein 45 uur maken, vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net onder Perpignan in canet plage bij les peupliers melden met Arne But,krijg je hele grote korting van me,5 plekken voor vrachtwagens.grote camping met alle voorzieningen.en misschien kom je mij ook nog tegen

bewerkt door ArneBut
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Piet, ik heb een aantal jaren voor Freshtrans gereden. Ik kwam elke week 2 keer in Perpignan, Als we de tijd hadden reden we vaak naar Argeles Plage (als ik het goed heb)

Daar op een camping aan het strand zit een Nederlandse kok. Lekker eten en een wijntje aan het zwembad. Douchen was toen ook nooit een probleem. 

 

Mijn neefje zit daar nu voor Frestrans, die doet daar iets met planning voor de auto's die in in Frankrijk rijden. Hij heeft een huisje opzie van Perpignan (waar ik laatst op visite ben geweest) en hij heeft een chalet in Argeles Plage....

 

Goed te vriend houden dus.

 

 

heb ik ook gedaan .

alleen sinds ik niet meer rij kom je er niet meer natuurlijk .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Net onder Perpignan in canet plage bij les peupliers melden met Arne But,krijg je hele grote korting van me,5 plekken voor vrachtwagens.grote camping met alle voorzieningen.en misschien kom je mij ook nog tegen

 

De kok heet Jaap Stam, hij rijd of reed ook veel bij Freshtrans.

 

Maar ik dacht dat jij meer in de Bretagne hoek zat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ja maar in de zomer is dat normaal gesproken mijn thuisbasis he,krijg je als je de eigenaar bent

 

Toch jammer dat jij vind dat ik te duur ben voor je :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

DAt heet heulen met de vijand :p

Ik zou wel eens willen weten hoe dat precies zit. Ik sta bij een klant op het terrein 45 uur rust te maken met de pas er uit. De klant geeft geen toetemming aan de controlerende instantie om het terrein op te gaan.

In hoeverre kunnen ze je dan bekeuren.

Ik weet dat er bij ons ook mensen op het terrein 45 uur maken, vandaar.

Dat is niet zo ingewikkeld hoor.

De politie zal zeer waarschijnlijk eerst een huiszoekingsbevel moeten hebben.

Dat is echter niet bij de douane van toepassing.

Die heeft altijd en overal toegang, en kan absoluut niet tegengewerkt worden.

En ja, ook de douane mag je op je rust controleren.

Dat dit in de praktijk niet gebeurd is dan weer van een andere orde.

Hoe het met de arbeidsinspectie en ILT zit weet ik echter niet.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

De douane die op de 45 uur weekend rust gaat controleren.

Dat is een goed idee, dat die onze grenzen horen te bewaken en zo word maar even ondergeschikt gemaakt. Ze moeten maar even stoppen met het opsporen van drugs en het tegengaan van illegale vrouwen handel.

De douane moet gaan controleren op de 45 uur weekend rust, juist.

Ik zal dit onder het genot van een bak koffie even op mij in laten werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Lul niet Shompie...ik zeg toch ook dat de douane dit in de praktijk niet doet.

Ik heb laatst een aardig gesprek gehad met een douanier, en verbaasde mij over de bevoegdheden die zij nog hebben.

Dat jij nu weer een andere draai aan het verhaal wilt geven, is niets anders dan een kinderachtige houding.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De douane ambtenaar is een BOA.

Dat wil zeggen dat hij/zij wel degelijk de wet mag controleren. Ook de RTW/ATW.

Maar......ze hebben wel iets beters te doen, maar dat is een ander ding.'

Ik werd in een ver verleden in Rotterdam (DFDS oplegger) verzegeld door een douane man. En deze zei dat ik wel een NL plaat achterop moest doen, we mochten niet met een deense plaat rondrijden.....Deze man vertelde mij toen dus al over de bevoegdheden van de douane. Maar zei erbij dat ze daar verder geen zaak van maakten. Wel indien de veiligheid in het geding kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja dat is het zeker,moeten even bakkie doen,ga vanaf 15 augustus naar Frankrijk een tijdje

Met de caravan? Dan maar  hopen dat dat niet als rusten in het voertuig wordt gezien  :rolleyes:

 

De politie zal zeer waarschijnlijk eerst een huiszoekingsbevel moeten hebben.

Dat is echter niet bij de douane van toepassing.

De Politie in Nederland heeft idd een huiszoekingsbevel nodig wanneer de gegevens thuis liggen. Alleen wanneer jij in je voertuig bent en men vermoed een overtreding/misdrijf hebben zij ook gewoon toegang tot....... De Douane mag idd ook zonder aanleiding controleren, maar mag je ook net als de andere instantie's niet uit je "rust" halen hiervoor. De Douane zegt wel dat ze dit mogen, maar als je de letter van de wet handteerd mogen ook zij het niet. 

 

De Douane heeft overigens gewoon de algehele politietaak in haar werkomschrijving zitten en kan/mag dus eigenlijk op het hele RVV en WVW controleren maar ziet dit niet als haar kerntaak.

 

 

Hoe het met de arbeidsinspectie en ILT zit weet ik echter niet.

A I is bij mijn weten tegenwoordig ook ondergebracht bij het ILT, deze mogen alleen controleren wanneer er gebruik wordt gemaakt van het voertuig. En dat doe je ook met rusten in het voertuig.

bewerkt door HIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Lul niet Shompie...ik zeg toch ook dat de douane dit in de praktijk niet doet.

Ik heb laatst een aardig gesprek gehad met een douanier, en verbaasde mij over de bevoegdheden die zij nog hebben.

Dat jij nu weer een andere draai aan het verhaal wilt geven, is niets anders dan een kinderachtige houding.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik vind deze hele discussie kinderachtig en hypocriet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De douane ambtenaar is een BOA.

Dan heeft ie zijn eigen bevoegdheden nog niet helemaal door, hij is AOA Algemeen Opsporings Ambtenaar. Door dit kleine verschil mogen zij ook gewapend rondlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ger, misschien is dit wel de oplossing.

Iedereen die zijn 45 uur weekend rust buiten de standplaats moet maken krijgt een vergoeding. De hoogte maakt nu even niet uit. Met die vergoeding zou je twee dagen in een bb kunnen of zo.

Je heb recht op die vergoeding maar niet de plicht om buiten de auto de 45 uur door te brengen. Je laat dus de keuze aan de chauffeur.

Nu kqn ik jou wel gaan vertellen wat er gaat gebeuren. Buiten een chauffeur van Vos blijft iedereen lekker in zijn auto.

Maar dan laat je de keuze bij de persoon die al dan niet uitgebuit word. Dat lijkt me een eerlijke regel...

Maar reageer hier dan eens op. Wat vind jij van deze stelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Ik had hem nog niet gelezen Ron, maar ik wil je wel vertellen als het om geld gaat is ineens iedereen voor deze regel, dat is dan weer hypocriet

Maar dit is wel eerlijk. Zo laat je iedereen de keuze zelf maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

8

ik begrijp het niet, als we er geld aan over kunnen houden hebben we geen bezwaar meer en dan is het  ineens wel eerlijk  :confused:

Onzin Ger. Ik probeer de middenweg te vinden. Ik vind het onzin om je 45 uur niet in de cabine te maken. Zo laat je iedereen de keuze. Ik stort mijn " weekend vergoeding" op de rekening van een goed doel.

Dit om een verkeerde indruk te voorkomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

8

Onzin Ger. Ik probeer de middenweg te vinden. Ik vind het onzin om je 45 uur niet in de cabine te maken. Zo laat je iedereen de keuze. Ik stort mijn " weekend vergoeding" op de rekening van een goed doel.

Dit om een verkeerde indruk te voorkomen

Moet je mijn rekeningnr hebben ron:LOL::LOL:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden