[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

MH 017, Geen woorden voor...............


andremast

Recommended Posts

Politieke en handelsbelangen, gaan nog altijd boven de burgerbevolking.

Dat blijkt wel weer.

Walgelijke houding van de overheid, maar verbazen doet het mij niet.

Het is een grote doofpot, en de waarheid zal waarschijnlijk, in naam van het staatsbelang, nooit boven water komen.

Hoe lang is men niet over het Lockerbie verhaal bezig geweest.

En de echte waarheid is ook hier nooit boven water gekomen.

Diep triest, voor alle nabestaanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of het een ongeval of bewuste aanslag is kan inderdaad uit de radarbeelden blijken, maar ze zijn niet zaligmakend. 

 

Maar wanneer het een ongeval is maar op de radarbeelden ook te zien is dat er andere dingen in de buurt gebeurden waarmee bepaalde landen denken een reden te hebben om nog meer oorlog te voeren kan ik mij enigszins indenken dat deze beelden nooit boven water komen.

En deze reden lijkt mij waarom de beelden van de VS zo slecht zijn, die waren redelijk in de buurt op oefening. 

Maar ook de Russen konden net over de grens wat hebben staan dat ze niet op beeld wilden hebben, net als de Oekraïners. 

Dan nog heeft Nederland in de regio veel mensen wonen/werken waarvan het ook verplicht is om de veiligheid niet in gevaar te brengen. En we kennen allemaal de reputatie van de boze wolf als het op represailles aan komt. 

Het is te makkelijk te zeggen dat het onze politiek beter uitkomt om de beelden niet op te vragen, daar drijven de media op. Maar uit de onderzoeken die er nu al zijn is redelijk op te maken wat er is gebeurd, om dan een strohalm te pakken die ook niet sluitend hoeft te zijn en daarmee escalatie of een begin van schermutselingen te doen ontstaan waarbij vele doden meer ontstaan.... in mijn ogen nee. 

En het is ook niet nodig, het verleden spreekt voor zich. Als je kijkt op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_neergehaalde_vliegtuigen_in_de_burgerluchtvaart en je graaft iets dieper komt het bijna altijd wel naar boven omdat iemand zijn/haar mond niet kan houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Huub, ik denk dat het heel anders zou zijn wanneer het een ongeluk was geweest. Dit moet nog veel erger zijn voor de nabestaanden, ik weet wel zeker dat wij ons hun pijn en verdriet helemaal niet kunnen voorstellen...

 

Nederland mag dan klein zijn maar er zijn daar op slag 193 Nederlanders vermoord dus heeft Nederland zeker recht van spreken. Maar Nederland is absoluut niet lief en wordt bestuurd door figuren zonder hart en zonder geweten. Misselijkmakend is het...

 

Dit is een oorlogsdaad, het vernietigen van een burgervliegtuig en het is een absolute schande dat "onze" regeringen dan niet echt álles onderneemt wat in haar macht ligt om erachter te komen, wie de dader is, wie onze burgers heeft vermoord.

Een mens komt haast altijd op de derde plaats

 

Eerst de lading

 

Dan het schip

 

Dan de mens

 

Dat zal altijd zo blijven

 

Zo zit het leven in elkaar

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Of het een ongeval of bewuste aanslag is kan inderdaad uit de radarbeelden blijken, maar ze zijn niet zaligmakend.

Maar wanneer het een ongeval is maar op de radarbeelden ook te zien is dat er andere dingen in de buurt gebeurden waarmee bepaalde landen denken een reden te hebben om nog meer oorlog te voeren kan ik mij enigszins indenken dat deze beelden nooit boven water komen.

En deze reden lijkt mij waarom de beelden van de VS zo slecht zijn, die waren redelijk in de buurt op oefening.

Maar ook de Russen konden net over de grens wat hebben staan dat ze niet op beeld wilden hebben, net als de Oekraïners.

Dan nog heeft Nederland in de regio veel mensen wonen/werken waarvan het ook verplicht is om de veiligheid niet in gevaar te brengen. En we kennen allemaal de reputatie van de boze wolf als het op represailles aan komt.

Het is te makkelijk te zeggen dat het onze politiek beter uitkomt om de beelden niet op te vragen, daar drijven de media op. Maar uit de onderzoeken die er nu al zijn is redelijk op te maken wat er is gebeurd, om dan een strohalm te pakken die ook niet sluitend hoeft te zijn en daarmee escalatie of een begin van schermutselingen te doen ontstaan waarbij vele doden meer ontstaan.... in mijn ogen nee.

En het is ook niet nodig, het verleden spreekt voor zich. Als je kijkt op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_neergehaalde_vliegtuigen_in_de_burgerluchtvaart en je graaft iets dieper komt het bijna altijd wel naar boven omdat iemand zijn/haar mond niet kan houden.

Ik denk dat Harm hier de spijker op zijn kop slaat.

Hoe triest voor de nabestaanden het ook is, is dit een zaak waarbij zwijgen meer oplevert dan doorgraven. De belangen zijn te groot, hoe triest ook.....

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het een ongeval of bewuste aanslag is kan inderdaad uit de radarbeelden blijken, maar ze zijn niet zaligmakend. 

 

Maar wanneer het een ongeval is maar op de radarbeelden ook te zien is dat er andere dingen in de buurt gebeurden waarmee bepaalde landen denken een reden te hebben om nog meer oorlog te voeren kan ik mij enigszins indenken dat deze beelden nooit boven water komen.

En deze reden lijkt mij waarom de beelden van de VS zo slecht zijn, die waren redelijk in de buurt op oefening. 

Maar ook de Russen konden net over de grens wat hebben staan dat ze niet op beeld wilden hebben, net als de Oekraïners. 

Dan nog heeft Nederland in de regio veel mensen wonen/werken waarvan het ook verplicht is om de veiligheid niet in gevaar te brengen. En we kennen allemaal de reputatie van de boze wolf als het op represailles aan komt. 

Het is te makkelijk te zeggen dat het onze politiek beter uitkomt om de beelden niet op te vragen, daar drijven de media op. Maar uit de onderzoeken die er nu al zijn is redelijk op te maken wat er is gebeurd, om dan een strohalm te pakken die ook niet sluitend hoeft te zijn en daarmee escalatie of een begin van schermutselingen te doen ontstaan waarbij vele doden meer ontstaan.... in mijn ogen nee. 

En het is ook niet nodig, het verleden spreekt voor zich. Als je kijkt op: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_neergehaalde_vliegtuigen_in_de_burgerluchtvaart en je graaft iets dieper komt het bijna altijd wel naar boven omdat iemand zijn/haar mond niet kan houden. 

 

Dat het geen ongeval is gezien de schade aan de brokstukken van het toestel wel duidelijk. Op radarbeelden is trouwens alleen te zien wat er in de lucht gebeurt, of er iemand iets op de grond heeft staan en waar, daarover zeggen radarbeelden helemaal niets. De beelden van de VS zouden niet slecht moeten zijn, John Kerry wist namelijk vrij kort na het neerstorten al te vertellen dat daarop alles te zien was!

En misschien denk ik onlogisch, maar áls de Russen er iets mee van doen hadden, dan waren die beelden toch allang wereldkundig gemaakt? Het zou mooi de sanctie's tegen Rusland kracht bij kunnen zetten...

 

Ik vind het niet opvragen van radarbeelden om welke reden dan ook ronduit slap. Natuurlijk zullen er in die regio ook Nederlanders zitten (waar niet?) maar is dat een reden om de dader(s) van een 298-voudige moord ongestraft weg te laten komen? Ik durf te stellen dat Nederland door zijn handelen door veel landen absoluut niet meer serieus genomen wordt. Dat was ook in het Europarlement te zien: toen Rutte opkwam om zijn speech als tijdelijk voorzitter van de EU te doen, stroomde de zaal leeg!!

 

Uit de onderzoeken die nu gedaan zijn, is op te maken dat het vliegtuig door gewelddadige invloeden van buitenaf dusdanig zwaar beschadigd is, dat het neerstortte. En dat die radarbeelden slechts een strohalm zouden zijn: Nee, dat is niet waar.

Was het niet John Kerry die zei dat op die beelden de lancering, het vliegpad en de inslag (van het wapen dat MH 17 neerhaalde) te zien waren? Dat is dus de rode draad die rechtstreeks naar de dader(s) leidt. Er is bekend waar de fronten lagen op die dag en aan de hand van die beelden zou je weten waar de lancering heeft plaatsgevonden. -> Dader!

 

Die schermutselingen zijn er allang, de oorlog daar is helaas nog steeds gaande, ook al berichten de media er niet of nauwelijks over. En die oorlog is door de bemoeienis van de EU ontstaan: Het oostelijk deel van de Oekraïne wil partout niet bij de EU horen, de toenmalige president van de Oekraïne -Janoekovitsj- heeft dat erkend en daarom geen verdrag met de EU ondertekend. Daarna is hij uit zijn ambt gezet en de regering "vervangen" door lieden die pro-EU zijn. En toen was het bal....

 

Ik ben van mening dat moordenaars, net als andere zware criminelen, altijd actief opgespoord moeten worden. Ik kan me natuurlijk ook voorstellen dat het vaak "speld in een hooiberg" is, maar in dit geval lijkt er prima informatie voorhanden te zijn.

Het enige wat onze regering hoeft te doen is een officieel verzoek indienen bij de houders van deze informatie. Dat willen ze absoluut niet en daarmee laden ze in mijn ogen een grote verdenking op zich.

 

Afwachten totdat iemand misschien zijn of haar mond voorbijpraat vind ik niet alleen slap, maar ook spugen in het gezicht van de slachtoffers en nabestaanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mens komt haast altijd op de derde plaats

 

Eerst de lading

 

Dan het schip

 

Dan de mens

 

Dat zal altijd zo blijven

 

Zo zit het leven in elkaar

 

Huub

 

Het gaat hier niet om een boot, Huub.

 

 

Ik denk dat Harm hier de spijker op zijn kop slaat.

Hoe triest voor de nabestaanden het ook is, is dit een zaak waarbij zwijgen meer oplevert dan doorgraven. De belangen zijn te groot, hoe triest ook.....

 

Dat de belangen groot zijn, daarmee ben ik het eens. Maar dat zwijgen meer oplevert dan actief naar de dader(s) zoeken? Nee.....

 

De belangen zijn groot, financieel gezien. Veel grote westerse bedrijven hebben al grond en ontginningsrechten in de Oekraïne, die hebben er natuurlijk belang bij dat dit land bij de EU komt. En onze regering zit er ook voor deze bedrijven, maar niet uitsluitend. Ik heb altijd geleerd dat mensenlevens boven geld gaan...

 

 

Politiek belang is in deze veel zwaarder dan de slachtoffers

 

Het wordt als belangrijker gezien, ja. De uitbreiding van de EU naar het oosten mag niet gestopt worden en de bedrijven die daar belangen hebben willen geld zien. Nederland is daarbij slechts een "useful idiot", want geloof maar niet dat wij als land er baat van hebben wanneer deze uitbreiding doorgaat. Sommige werkgevers misschien, die een nieuw blik goedkope krachten kunnen openen, maar voor de rest gaan er straks enkel bakken geld naartoe...

 

Rutte heeft in zijn functie als Minister-President van Nederland de belofte gedaan, niet te zullen rusten voordat de dader gevonden is. Niet alleen aan de Nederlandse nabestaanden, maar ook aan alle nabestaanden van de andere 105 slachtoffers. En nu weigeren hij en zijn regering om een simpel verzoek in te dienen bij hun grootste bondgenoot, bij het land wat "we" zo graag bij de EU willen hebben en bij Rusland?

Daarmee laat je toch zien dat je onbetrouwbaar bent en je beloften helemaal niets waard zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel bij de waarheid blijven Dat land zal nooit bij de E.U. komen

 

Waar jij dat van Daan haalt weet ik niet Wel samen werking Die is er al

 

Je schreef recent ook al dat de Oekraïne nooit bij de EU zal komen. Ik heb je daar toen netjes op geantwoord, compleet met links erbij waarin diverse mensen uitspreken dat het wel hun bedoeling is om Oekraïne bij de EU te voegen...

Daar heb je niet op gereageerd meen ik, maar nu beweer je dat ik niet bij de waarheid blijf? :zegtniets:

 

Hier zijn nogmaals twee links waarin mensen zeggen dat Oekraïne wel bij de EU komt: http://www.nu.nl/buitenland/3728787/oekraine-moet-volwaardig-lid-worden-van-eu.html en http://www.unian.info/politics/1190749-yatsenyuk-sure-ukraine-will-become-eu-member.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat het geen ongeval is gezien de schade aan de brokstukken van het toestel wel duidelijk. 

Heb ik ook niet in twijfel getrokken ik zei dat dat niet zaligmakend uit de radarbeelden op te maken is. 

 

Op radarbeelden is trouwens alleen te zien wat er in de lucht gebeurt, of er iemand iets op de grond heeft staan en waar, daarover zeggen radarbeelden helemaal niets. De beelden van de VS zouden niet slecht moeten zijn, John Kerry wist namelijk vrij kort na het neerstorten al te vertellen dat daarop alles te zien was!

En misschien denk ik onlogisch, maar áls de Russen er iets mee van doen hadden, dan waren die beelden toch allang wereldkundig gemaakt? Het zou mooi de sanctie's tegen Rusland kracht bij kunnen zetten...

Laat ik nou weten hoe die radarbeelden in elkaar zitten, en daaruit kan ik je vertellen dat als ze zijn gemaakt met een awacs of via sataliet ( onder de radarbeelden wordt allang niet meer de oude manier van radar alleen bedoeld ) dat er heel wat meer is te zien dan alleen luchtbeelden. Waarom denk je dat ze die beelden willen hebben? Zoals je al aangaf is het duidelijk dat hij is neergehaald, via de radarbeelden willen ze zien waar en welk geschut er is gebruikt.  

 

Ik vind het niet opvragen van radarbeelden om welke reden dan ook ronduit slap. Natuurlijk zullen er in die regio ook Nederlanders zitten (waar niet?) maar is dat een reden om de dader(s) van een 298-voudige moord ongestraft weg te laten komen? Ik durf te stellen dat Nederland door zijn handelen door veel landen absoluut niet meer serieus genomen wordt. Dat was ook in het Europarlement te zien: toen Rutte opkwam om zijn speech als tijdelijk voorzitter van de EU te doen, stroomde de zaal leeg!!

De radarbeelden zijn opgevraagd, dat is ook erkend. Dat de beelden niet geven wat men graag wil omdat ze zijn "onbruikbaar" gemaakt is waar dit nu allemaal om speelt. 

Ik heb al een lijstje gegeven met vliegtuigen die zijn neergehaald, je mag zelf  nazoeken hoeveel er ook zijn veroordeeld. Bij mijn weten nog geen 10%. 

Jij zegt laten wegkomen met 298-voudige moord, ik zeg het voorkomen van een vertienvoudiging van dit aantal. En dat die zaal leegstroomde, ik zie niet in wat dat met deze discussie te maken heeft. 

 

 

Uit de onderzoeken die nu gedaan zijn, is op te maken dat het vliegtuig door gewelddadige invloeden van buitenaf dusdanig zwaar beschadigd is, dat het neerstortte. En dat die radarbeelden slechts een strohalm zouden zijn: Nee, dat is niet waar.

Was het niet John Kerry die zei dat op die beelden de lancering, het vliegpad en de inslag (van het wapen dat MH 17 neerhaalde) te zien waren? Dat is dus de rode draad die rechtstreeks naar de dader(s) leidt. Er is bekend waar de fronten lagen op die dag en aan de hand van die beelden zou je weten waar de lancering heeft plaatsgevonden. -> Dader!

Is het ook niet dezelfde meneer met zijn land die er alles aangelegen is om de schuld ergens te zien? Is het daarom ook niet vreemd dat de radarbeelden van de VS ineens onduidelijk zijn? 

En nee, dan heb je nog niet de dader. Beide vechtende partijen hebben aangegeven wel troepen in dat gebied te hebben gehad, maar geen geschut. En omdat beide partijen over hetzelfde geschut beschikten kun je dus niet zeggen dat je gelijk een dader hebt. 

 

 

Die schermutselingen zijn er allang, de oorlog daar is helaas nog steeds gaande, ook al berichten de media er niet of nauwelijks over. En die oorlog is door de bemoeienis van de EU ontstaan: Het oostelijk deel van de Oekraïne wil partout niet bij de EU horen, de toenmalige president van de Oekraïne -Janoekovitsj- heeft dat erkend en daarom geen verdrag met de EU ondertekend. Daarna is hij uit zijn ambt gezet en de regering "vervangen" door lieden die pro-EU zijn. En toen was het bal....

Wow, jij gelooft echt in fabels. Oekraïne was ooit een zelfstandige natie die destijds al toenadering zocht naar het westen, juist daarom is Rusland in 1922 eerst het oosten binnengevallen en later bij het verdrijven van de Duisters zijn ze gebleven. In 1954 wilde het Okraïnse zelfbestuur weer de banden met het westen aanhalen en is toen teruggefloten ( gewelddadig ) door Rusland. 

Het Oekraïnse volk wil zelf bij het westen horen, een minderheid van Russen wonende in de Oekraïne wil dat niet. En dus weer een reden voor Rusland om te stoken. 

 

Ik ben van mening dat moordenaars, net als andere zware criminelen, altijd actief opgespoord moeten worden. Ik kan me natuurlijk ook voorstellen dat het vaak "speld in een hooiberg" is, maar in dit geval lijkt er prima informatie voorhanden te zijn.

Het enige wat onze regering hoeft te doen is een officieel verzoek indienen bij de houders van deze informatie. Dat willen ze absoluut niet en daarmee laden ze in mijn ogen een grote verdenking op zich.

Nederland heeft het verzoek ingediend, en heeft gekregen waar ze om vroeg. Nederland weet dat wanneer ze tegen het grote Rusland of VS gaan schreeuwen dat ze andere beelden ook willen de Nederlander ineens wel eens zonder gas kan komen te zitten. De Russische inwoners van Oekraïne zich wel eens tegen de paar duizend Nederlanders die daar wonen kunnen gaan keren.

De onderzoeksraad voor de Veiligheid heeft via documenten aangetoond dat een van de eerste dingen die men heeft gedaan is beelden opvragen. Maar men vraagt niet door en daar is politiek een reden voor.

 

Afwachten totdat iemand misschien zijn of haar mond voorbijpraat vind ik niet alleen slap, maar ook spugen in het gezicht van de slachtoffers en nabestaanden.

 Ik vind het spugen van de nabestaanden in het gezicht van de mensen die daar wonen. Die moeten hun maar voor hun veiligheid vrezen omdat..... 

Nee er moet niet worden afgewacht, maar andere wegen worden bewandeld om een resultaat te verkrijgen. Maar alleen opkomen voor de nabestaanden is ook het in het gezicht slaan van al die anderen die hierdoor voor hun leven mogen vrezen. 

 

En als ik eerlijk ben, is niet de schutter hier de verantwoordelijke. Maar die meneer die willens en wetens heeft verzwegen dat er is gemeld dat het luchtruim niet veilig was voor commercie. Dat was al dagen voordat het gebeurde bekent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De radarbeelden zijn opgevraagd, dat is ook erkend. Dat de beelden niet geven wat men graag wil omdat ze zijn "onbruikbaar" gemaakt is waar dit nu allemaal om speelt. 

Ik heb al een lijstje gegeven met vliegtuigen die zijn neergehaald, je mag zelf  nazoeken hoeveel er ook zijn veroordeeld. Bij mijn weten nog geen 10%. 

Jij zegt laten wegkomen met 298-voudige moord, ik zeg het voorkomen van een vertienvoudiging van dit aantal. En dat die zaal leegstroomde, ik zie niet in wat dat met deze discussie te maken heeft. 

 

Goed, ze zijn opgevraagd maar Oekraïne heeft ze niet gegeven omdat de radar uit zou hebben gestaan wegens onderhoud. Absoluut ongeloofwaardig voor een land wat zich in een oorlog bevindt....

Het is heel makkelijk te checken of de bewering van de Oekraïne waar is: personeel van de luchtverkeersleiding vragen, of bij het ICAO vragen of er bekend was dat de radars uitstonden danwel kapot waren. Dat is namelijk meldingsplichtig.

Maar dan moet je wel actief worden en precies dat weigert de overheid, want het OM zegt de beelden niet nodig te hebben.

 

Het is waar dat er maar weinig daders worden veroordeeld, dat is helaas dichter bij huis ook het geval. Maar niet naar bewijzen gaan zoeken omdat de kans op een veroordeling niet zo heel groot is, maakt de kans op een veroordeling nihil, willen we dat?

 

Dat de zaal in Brussel leegliep onderstreept dat Nederland/Rutte door veel landen niet meer serieus genomen wordt, dat stond in het zinnetje ervoor ook al geschreven...

 

Is het ook niet dezelfde meneer met zijn land die er alles aangelegen is om de schuld ergens te zien? Is het daarom ook niet vreemd dat de radarbeelden van de VS ineens onduidelijk zijn? 

En nee, dan heb je nog niet de dader. Beide vechtende partijen hebben aangegeven wel troepen in dat gebied te hebben gehad, maar geen geschut. En omdat beide partijen over hetzelfde geschut beschikten kun je dus niet zeggen dat je gelijk een dader hebt. 

 

Dat ik de VS niet op haar blauwe ogen vertrouw moge duidelijk zijn, maar waar haal je de informatie vandaan dat die beelden onduidelijk zijn?

 

Ook met de beelden heb je nog geen dader, maar met meer informatie is een dader wél makkelijker op te sporen. En met een lanceerpositie wordt in ieder geval duidelijk of de Russen danwel pro-Russische separatisten terecht beschuldigd worden of dat de Oekraïne misschien toch verantwoordelijk draagt.

 

Wow, jij gelooft echt in fabels. Oekraïne was ooit een zelfstandige natie die destijds al toenadering zocht naar het westen, juist daarom is Rusland in 1922 eerst het oosten binnengevallen en later bij het verdrijven van de Duisters zijn ze gebleven. In 1954 wilde het Okraïnse zelfbestuur weer de banden met het westen aanhalen en is toen teruggefloten ( gewelddadig ) door Rusland. 

Het Oekraïnse volk wil zelf bij het westen horen, een minderheid van Russen wonende in de Oekraïne wil dat niet. En dus weer een reden voor Rusland om te stoken. 

 

Voor de tweede wereldoorlog zag Europa er heel anders uit, niet vergelijkbaar met de huidige situatie.

Wat betreft de wil van het Oekraïnse volk: "Slechts weken voordat de interimregering het EU-akkoord ondertekende, was volgens een wetenschappelijke peiling grofweg 40 procent van Oekraïne voor het akkoord en veertig procent tegen. Inmiddels zijn die verhoudingen een beetje verschoven, mede door het verlies van de overwegend pro-Russische Krim provincie, maar is er nog altijd geen duidelijke meerderheid onder de Oekraïense bevolking die vóór het akkoord is."

bron: http://www.ftm.nl/artikelen/op-zoek-naar-feiten-en-achtergronden-eu-associatieakkoord-oekraine en link naar de genoemde peiling: http://www.kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=556&page=1 

 

Mocht je met het stoken van Rusland erop doelen dat ze hebben beweerd dat de Oekraïne wordt opstookt door de EU, ze hebben nog gelijk ook.... Ook jij kent toch de beelden van Verhofstaft en Van Baalen op het Maidanplein in Kiev, die de betogers toeriepen dat Europa heb niet in de steek zou laten? Mocht je niet overtuigd zijn van de inmenging van de EU in Oekraïnse binnenlandse zaken, kijk dan deze video even vanaf 3:30: https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ

 

Nederland heeft het verzoek ingediend, en heeft gekregen waar ze om vroeg. Nederland weet dat wanneer ze tegen het grote Rusland of VS gaan schreeuwen dat ze andere beelden ook willen de Nederlander ineens wel eens zonder gas kan komen te zitten. De Russische inwoners van Oekraïne zich wel eens tegen de paar duizend Nederlanders die daar wonen kunnen gaan keren.

De onderzoeksraad voor de Veiligheid heeft via documenten aangetoond dat een van de eerste dingen die men heeft gedaan is beelden opvragen. Maar men vraagt niet door en daar is politiek een reden voor.

 

Waarom ga je er vanuit dat de russische bewoners van de Oekraïne zich tegen Nederlanders daar zouden keren?

 

Slechts 5% van het gas in Nederland wordt geïmporteerd uit Rusland en een deel van die 5% wordt trouwens ook nog weer geëxporteerd. Het gas uit Rusland is trouwens niet geschikt voor onze huishouders omdat het hoogcalorisch is. Dus dat we zonder gas komen te zitten is pure bangmakerij...

 

Het niet doorvragen kan deze reden hebben: mócht het zo zijn dat Oekraïne een (mede-)schuld draagt, zou de bevolking massaal nee kunnen gaan stemmen op 6 april en dat schaadt de belangen van grote bedrijven die in Oekraïne geld willen gaan verdienen.

 

 Ik vind het spugen van de nabestaanden in het gezicht van de mensen die daar wonen. Die moeten hun maar voor hun veiligheid vrezen omdat..... 

Nee er moet niet worden afgewacht, maar andere wegen worden bewandeld om een resultaat te verkrijgen. Maar alleen opkomen voor de nabestaanden is ook het in het gezicht slaan van al die anderen die hierdoor voor hun leven mogen vrezen. 

 

Je stelt hier voor de derde keer dat mensen die daar wonen voor hun veiligheid moeten vrezen. Ben heel benieuwd naar het waarom...

 

En als ik eerlijk ben, is niet de schutter hier de verantwoordelijke. Maar die meneer die willens en wetens heeft verzwegen dat er is gemeld dat het luchtruim niet veilig was voor commercie. Dat was al dagen voordat het gebeurde bekent. 

 

Er hoeft niet slechts één verantwoordelijke te zijn, maar dat zul je pas kunnen vaststellen, nadat je gedegen onderzoek hebt gedaan én er alles aan gedaan hebt om de feiten boven water te krijgen.

 

 

Zomaar een gedachte...:

Stel, iemand heeft een dochter en die wordt verkracht maar de politie vindt "andere belangen" zwaarder wegen dan de opsporing van de dader. Wie hier zou het daarmee eens kunnen zijn? Of is het lot van die dochter dan toch belangrijker dan de belangen van derden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de schuld vraag daar komt zoveel bij kijken

Want het zal toch bij iemand verhaalt moeten worden Want veel nabestaanden willen geld zien

En zolang er geen schuldige zijn wordt er ook niet uitbetaald

En mensen die geen reisverzekering hadden Kunnen alles op hun buik schrijven Die waren er bij

Bij zoiets komt zoveel bij kijken En zit jaren aan vast om onderzoek te doen

Voor de nabestaanden hoop ik dat ze er uit komen Ik zelf geloof er niet in

Rusland geeft heel gewoon het laste stukje bewijs niet vrij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Zomaar een gedachte...:

Stel, iemand heeft een dochter en die wordt verkracht maar de politie vindt "andere belangen" zwaarder wegen dan de opsporing van de dader. Wie hier zou het daarmee eens kunnen zijn? Of is het lot van die dochter dan toch belangrijker dan de belangen van derden?

jij draaid het ff om, de belangen voor een individueel zijn belangrijke dan die van anderen.  

 

En ja, als ik denk als overheid moet ik toegeven dat het grote belang ik toch ook moet over nadenken

Als mens,.... wel zoek eens goed online en je weet waar mijn familie als het gaat om familie toe in staat is.

 

Maar ff wat anders, let wel op. Ik heb nergens gezegd dat ik het 100% eens ben met de gang van zaken nu, wel dat ik in het grotere beland zie wat waarom wordt beslist.

 

En over jouw "onderzoek" om bij de EU of Rusland aan te kloppen..... Is het niet vreemd dat iemand die wel ziet dat PvdA kiezers slecht spreken over VVD niet ziet dat de onderzoekspartij voor de kiescijfers nu nog steeds in het oosten van Oekraïne actief is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want het zal toch bij iemand verhaalt moeten worden Want veel nabestaanden willen geld zien

 

Misschien heb je gelijk, misschien ben ik ook wel heel naïef... Ik zou als nabestaande waarschijnlijk gewoon willen weten wát er gebeurt is en dat de schuldige berecht wordt.

Ik denk zelfs dat nabestaanden juist alles wat ze hebben wel zouden willen geven, om hun dierbare terug te krijgen.     Dat is het tegenovergestelde van op verzekeringsgeld azen....

Rusland geeft heel gewoon het laste stukje bewijs niet vrij

 

De Oekraïne verbiedt luchtverkeersleiders erover te spreken en heeft alle informatie uit de luchtverkeersleiding tot geheim verklaard.

En dan noem jij dat Rusland geen bewijs wil vrijgeven? Dan moet je toch in diezelfde adem ook de VS en de Nato noemen, die er "om de hoek" een oefening hadden?

Of ben je er gewoon zeker van, dat Rusland de schuld heeft? Niet omdat er bewijzen zijn die erop duiden, maar gewoon, omdat het Rusland is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij draaid het ff om, de belangen voor een individueel zijn belangrijke dan die van anderen.  

 

En ja, als ik denk als overheid moet ik toegeven dat het grote belang ik toch ook moet over nadenken

Als mens,.... wel zoek eens goed online en je weet waar mijn familie als het gaat om familie toe in staat is.

 

Maar ff wat anders, let wel op. Ik heb nergens gezegd dat ik het 100% eens ben met de gang van zaken nu, wel dat ik in het grotere beland zie wat waarom wordt beslist.

 

En over jouw "onderzoek" om bij de EU of Rusland aan te kloppen..... Is het niet vreemd dat iemand die wel ziet dat PvdA kiezers slecht spreken over VVD niet ziet dat de onderzoekspartij voor de kiescijfers nu nog steeds in het oosten van Oekraïne actief is? 

 

Zoals eerder geschreven staan bij mij mensenlevens boven geld. En dat zijn (of waren...) de belangen in deze. Ik blijf het heel erg vinden dat een land, de belangen van derden boven die van haar eigen burgers stelt.

Natuurlijk, als ergens één aanwonende tegen een snelweg is, dan kan ik me voorstellen dat het belang van het volk, voor zijn/haar belang gaat. Maar het gaat hier niet om één individu, het gaat hier om 298 omgekomen mensen waarvan 193 Nederlanders.

Klopt, je hebt ook nergens gezegd dat je het ermee eens bent maar we verschillen van mening over de genomen en te nemen stappen. Misschien kijk je er meer vanuit zakelijk oogpunt tegenaan en ik vanuit emotioneel, menselijk oogpunt?

 

Wat ik me blijf afvragen is waarom Nederlanders in de Oekraïne voor hun veiligheid of zelfs leven zouden moeten vrezen, wanneer er gedegen onderzoek gedaan wordt.

Als dat zo is, zou dat namelijk iets over de cultuur in dat land zeggen, namelijk dat het allesbehalve een fijn land is. Misschien iets om op 6 april a.s. mee te nemen in het stemhokje...

 

Overigens, als deze discussie verder gaat als een discussie over belangen verstrengeling van VS of Rusland, dan uit respect voor alle partijen, kunnen we een ander topic daarvoor beginnen.

 

Ben ik met je eens Harm. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat we het eens gaan worden. Ik respecteer je mening, maar kijk er zelf heel anders tegenaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wil ik jou iets vragen

Heb jij wel eens voor een rechter gestaan Waar ook mensen levens mee bemoeit waren

En dat de waarheid gewoon niet verteld werd. Want de andere belangen waren te groot

Jij moet bij Smit bergingen bedrijf gaan werken Dan leer je meteen dat een mensen leven op de laste plaats komt

Ik heb wel eens voor een rechter gestaan waar een mensen leven op het spel stond Ze betaalden liever de schade

Dan hun geheim

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste man

 

Ik heb er zelf gewerkt

 

En verder ga ik er niet op in

 

Want ik heb verslagen genoeg gemaakt

 

Voor de verzekering en schepvaart inspectie

 

Het klopt veiligheid staat boven alles

 

Maar voor juristen Komt een mens op nr. 3  

 

Lading of wat dan ook staat altijd boven aan

 

En bij zeerecht komen veel andere dingen bij kijken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog iets

Wat is het belang om alles te weten van dat vliegtuig

Vraag ik het aan een Belg Die heeft er geen belang bij

En wil je alles weten Dan moet je een Rus zijn mond open maken met een breekijzer

En kan dan nog zijn dat er niks uit komt

Het mooie is De nabestaanden Die hebben er heel veel belang bij

Ik ben bang dat ze er nooit achter komen Ja over 20 jaar

Als de verhouding Rusland Europa weer goed is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden