[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ben ook maar eens voor mezelf begonnen...........


oliebaron

Recommended Posts

  • Forumlid

Half april was het zover, ik ben voor mezelf begonnen.

Jaja en dat met mijn volle verstand. en ook nog niet eens een vaste opdrachtgever (dan heb je toch echt een steekje los).

Ben wel op zoek geweest naar een vaste opdrachtgever maar dan kan ik net zo goed in dienst gaan en daar kwam ook nog bij dat de prijzen die ik kon krijgen niet je van het waren.

Eerst maar eens een fotootje van mijn auto (en van de bank).

post-7336-0-88305800-1405857251_thumb.jp

Hij is van april 2011 en had toen ik hem kocht 285000 km op de klok staan.

Dit is naar mijn mening een mooi autootje om mee van start te gaan.

Een beginkapitaal bij de bank bij mekaar geluld, Jaja bij de bank beste mensen, als je je verhaal goed voor mekaar hebt en de boel netjes op papier hebt staan kun je nog wel een beetje geld los krijgen.

Oja heb bij de bank wel verteld dat ik voor een vaste opdrachtgever ging rijden, wat ik ook netjes op papier had, de hele rataplan, hoeveel km per week tegen een x kmprijs dan kreeg je een mooie omzet op papier.

Ik was mij er terdege van bewust dat ik een buffer moest hebben om de 7 tot 9 weken op te vangen. Dit heb ik onderschat, maar van je fouten moet je leren.

Ik zag dat arne but laatst een bedrag van 40000 noemde (geloof ik). Dit is wel aan de hoge kant, ik denk dat je met 25000 een heel eind komt. Mijn vergissing was dat ik te weinig rekening hield met de aanbetaling en de btw,

Dacht dat ik het wel zou redden maar het was kantje boord. Ik heb nog wel een extra gesprekje met de bank moeten voeren, maar die bleven vertrouwen in mij houden.

Nu naar het werk ik doe.

Ik heb mij aangemeld bij teleroute, jaja beste mensen bij teleroute waar volgens de geleerden alleen maar vrachten op staan voor 60 tot 80 ct de km, nu kan ik vertellen dat de realiteit anders is.

Mijn eerste vracht die ik heb aangenomen was voor voor een heel grote vervoeder uit Duitsland.

Het eerste telefoontje van mij om een vracht aan te nemen vond ik heel speciaal, maar was wel onzeker natuurlijk want had nog nooit zoiets gedaan, nu 3 maand later is dat routine geworden.

De eerste opdracht heb ik ingelijst en hangt op "kantoor". Mijn eerste rit ging van noord naar zuid duitsland en de beste man noemde een prijs die ik van te voren bedacht had en ik was veel te verbouwereerd om meer te vragen wat natuurlijk bij het spel hoort.

Toen moest ik natuurlijk ook nog weer terug, en aangezien het mij geen bal uitmaakte waar ik naar toe ga, was dit ook redelijk vlot geregeld.

Heb nu voor ongeveer 20 verschillende opdrachtgevers gereden,hoofdzakelijk uit frankrijk duitsland en nederland en een verdwaalde deen.

Wat mij opvalt is dat de grote vervoeders en een paar Nederlandse vervoeders goed en op tijd betalen en ook vanuit frankrijk heb ik geen klagen qua betalingen.

Het zijn de wat kleinere en voornamelijk Nederlandse vervoeders waar je achter je centen aan moet, maar tot nu toe krijg ik mijn geld wel binnen.

Heb in het begin voornamelijk nederland-duitsland gereden vooral naar regio hamburg, wel vaak een adres of drie vier laden en ook drie vier adressen lossen vaak een volle bak terug en dan weer stukgoed laden voor duitsland.

Of in regio Hamburg weer laden voor zuid duitsland wat ik dan weer deed voor die grote vervoeder.

Je kringetje van opdrachtgevers wordt kleiner naarmate je langer bezig je bent, ze beginnen je te kennen en weten dat je goed werk aflevert en beginnen je dan ook te bellen voor vervolgopdrachten. 

 

Volgende keer meer, onder andere over het rijden op Frankrijk.

 

 

 

bewerkt door oliebaron
  • Like 10
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hele verstandige keus gemaakt met de auto kerel,ziet er netjes uit en kan je goed je geld mee verdienen,tuurlijk is 40.000 veel maar daardoor kan je wel klappen opvangen en als er een klant niet op tijd betaald heb je nog ruimte,je kan het ook met minder en dat is perfect.Zou alleen ook lid worden van timocom want die club heeft het ook goed voor elkaar.mocht je vragen of inlichtingen ergens over willen hebben dan kan je altijd bellen. Wens je veel veilige betaalde KMS en veel sterkte

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oliebaron van harte gefeliciteerd met je stap en eerste successen. Dat er nog veel mogen volgen.

Net wat Arne zegt, zou zeker een abonnement op Timocom nemen. Mocht het nodig zijn dan is hun afhandeling nadien (bij incasso) veel beter en serieuzer. Zij zitten er beter boven op dan Teleroute, die meer aan her behouden van beide kanten denkt (dus dat beide partijen hun abonnement maar houden).

Veel veilige en leuk betaalde kilometers.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Een verstandige keuze Egbert. Zo'n "oude" Verhoek trekker (gok ik) is een goede keuze en een mooie kilometer stand. Veel veilige kilometers gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er nog 1 te koop voor je

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nog niet arne ten eerste kan ik het nog niet betalen en ten tweede wil ik binnenkort een koeler huren aangezien ik hier ook wel wat ervaring mee heb. Daarna ga ik bekijken wat het beste voor mij is,wil eerst dus nog even flexibel blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Heerlijk eigenwijs....

Ik heb het er wel eens over gehad met hem.... Doe het niet heb ik hem letterlijk en meerdere malen gezegd.

Gelukkig is Egbert erg eigenwijs.

Ik wens hem heel veel winst....;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heerlijk eigenwijs....

Ik heb het er wel eens over gehad met hem.... Doe het niet heb ik hem letterlijk en meerdere malen gezegd.

Gelukkig is Egbert erg eigenwijs.

Ik wens hem heel veel winst....;-)

Dat deze twee eigenwijze chauffeurs een week samen hebben gewerkt en gereden zonder een onvertogen woord is toch wel knap eigenlijk ;)

bewerkt door oliebaron
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden