[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de wereld van Albert


albertvv

Recommended Posts

^^ Ligt eraan, er zijn plekken waar men er geen gevaar o.i.d. inziet maar je wordt ook wel eens 'vriendelijk' verzocht toch maar een andere plek te zoeken.

 

Is in het Belse niet anders trouwens, een 'zwaantje' tussen Antwerpen en Breda is daar aardig fanatiek met 'verzoeken'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen woensdag werd ik gebeld of ik een rit naar Béttiny wilde doen. Ik had een paar weken geleden hetzelfde ritje al gemaakt en wist dus waar het om ging, heb meteen ja gezegd. Nou zou ik een bericht van de planning krijgen hoe laat ik donderdag moest vertrekken, de vorige keer was dit pas eind van de middag omdat de vracht nog onderweg was uit Duitsland maar wist niet zeker of dit nu ook het geval was. Eind van de middag nog geen bericht gehad dus zelf maar even gebeld eind van het verhaal eerst nog een dagrit rijden en dan vertrekken naar Béttiny.

 

Donderdagmorgen dus eerst naar Deventer gereden om een trailer te lossen, vervolgens Doesburg en Emst terug laden waarvan een deel op de zaak lossen en vervolgens het restant met trailer en al bij de klant voor het dock te zetten. Vervolgens met losse trekker naar de klant waar de trailer voor Frankrijk stond. Deze zou al geladen staan moest enkel nog een bundel staal bijladen in Hoogeveen. Niet dus waren nog volop bezig met laden, uiteindelijk om 15.00 vertrokken richting Hoogeveen, moest daar voor 15.30 uur laden maar omdat dit ook een vestiging van hun was hebben ze even gebeld dat ik er aan kwam. 

 

En op naar Frankrijk, ik ging het toch niet halen dus maar even bij Napoleon Hank gestopt voor de inwendige mens en vervolgens nog 2 uurtjes de uren vol gereden, kon ik nog mooi even voorbij Brussel komen tot aan dat brugrestaurant over de snelweg. 9 uur gemaakt en vrijdagmorgen weer fris verder. Ik had van de planning te horen gekregen om het laatste stuk binnendoor te rijden dus bij Mons van de A7 af en via de R5 naar de N2 Route National om naar beneden te zakken naar Béttiny om daar eind van de morgen aan te komen. Eerst even het staal lossen met een bovenloopkraan om vervolgens de auto voor het vaste plekje aan het dock te zetten.

 Foto-3RMWEARR-D.jpg

 

Mijn pauze gemaakt terwijl zij het lossen en laden deden, papieren invullen deuren dicht en weer retour Nederland. Ik had de planning al gebeld dat ik het niet ging halen met de uren om tot de zaak te komen. Moest eind van de middag maar even bellen hoever ik was. Na Antwerpen de eerste pomp eraf om pauze te maken en meteen nog maar even gebeld, ik kon nog max 1,5 uur rijden en kwam dus zeker nog eens 1,5 uur tekort. Uiteindelijk bericht terug ik kon de trailer vanmorgen afkoppelen bij de klant en de auto bij de zaak zetten. Das mooi op naar Hank waar ik dus nog een 1/2 uur over had. Even lekker happen in een varkenshaas, een flesje bier en een paar koppen koffie. Nog even wat ouwehoeren met een collega die toevallig ook bij Jobtrans had gewerkt en vervolgens om 22.15 uur mijn nest opgezocht. Redelijk vroeg voor mijn doen en was dus vanmorgen om 3.00 uur al wakker, iets te vroeg dus maar even blijven dommelen om om 4.45 uur er toch maar uit te gaan, ff ontbijten en vervolgens om 5.30 uur het gas erop. Trailer afgekoppeld en om 8 uur stond de auto bij de zaak, einde van weer een leuke week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ligt eraan, er zijn plekken waar men er geen gevaar o.i.d. inziet maar je wordt ook wel eens 'vriendelijk' verzocht toch maar een andere plek te zoeken.

 

Is in het Belse niet anders trouwens, een 'zwaantje' tussen Antwerpen en Breda is daar aardig fanatiek met 'verzoeken'

 

Wordt dus eigenlijk oogluikend toegestaan tenzij het overlast geeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

^^ Ligt eraan, er zijn plekken waar men er geen gevaar o.i.d. inziet maar je wordt ook wel eens 'vriendelijk' verzocht toch maar een andere plek te zoeken.

Is in het Belse niet anders trouwens, een 'zwaantje' tussen Antwerpen en Breda is daar aardig fanatiek met 'verzoeken'

Maar op dat stuk heb je ook 2 parkeerplaatsen, dus terecht (lijkt mij)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Wordt dus eigenlijk oogluikend toegestaan tenzij het overlast geeft

Daar zou ik toch maar niet te veel op rekenen. Afgelopen week is er nog in Duitsland een groot ongeluk gebeurd met een Russische truck die op Oostblokker met een Van Swieten oplegger erachter pauze stond te maken geklapt is op de vluchtstrook. Geloof mij, die hebben ALLEBIJ een groot probleem....... bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weer een leuke week achter de rug. Stond afgelopen maandag op reserve, had daar geen probleem mee want ik was de zaterdag ook aan het werk geweest dus was het meteen gecompenseerd. Maandagmiddag bericht of ik de volgende dag stukgoed kon rijden, prima.. kreeg ik 's avonds om 22.15 te horen dat de rit niet doorging. Had meteen een berichtje naar de zaak gestuurd maar om die tijd kunnen ze natuurlijk ook niet 123 iets anders regelen.

Dinsdagmorgen dus maar op tijd opgestaan om mijn boot winterklaar te maken, krijg ik halverwege de ochtend een telefoontje of ik de komende 2 nachten bulk wilde rijden, een koppelrit naar Duitsland. Zou in eerste instantie om 17.00 uur vertrekken, dit werd al verplaatst naar 20.00 uur en werd uiteindelijk 21.30 omdat de auto niet eerder terug was. Ze hadden me wel gevraagd of ik ervaring met bulk had...eh nee het enige wat ik weet is als je remt moet je blijven remmen. Hoefde verder ook niet veel te doen, lossen werd gedaan door een andere chauffeur die dan ook ter plaatse was en spoelen was ook niet aan de orde want die werkten niet in de nacht.

Om 21.30 dus vertrokken vanuit Hasselt met een lege bulktrailer naar Evergem, deze afgekoppeld en een containerchassis met tank er weer achter. Mijn 3 kwartier gemaakt en op naar Dierdorf. Een 1/2 uur voor aankomst gebeld met de andere chauffeur, niet bereikbaar uiteindelijk 1,5 uur later en wat over en weer bellen met de baas hem gevonden. Stond er vlakbij zijn rust te maken en werd net wakker toen ik achter hem parkeerde. Trailer afgekoppeld en de trekker erachter gezet en mijn rust gaan maken, was ondertussen al 26 uur geleden dat ik mijn nest had gezien dus werd wel tijd.

 

Lag net 3 uurtjes te maffen werd ik wakker gebeld door de planning (had niet in de gaten dat ik mijn rust maakte) of ik donderdag en vrijdagnacht ook een koppelrit kon doen. Werd vooral gevraagd omdat ze weten dat dit weekend mijn kinderen bij mij zijn en ik dan dus iets moest verzetten.

Nog maar wat proberen te slapen, een pan boerenkool met worst warm maken op het brandertje en na 9 uur de trailer (die ondertussen was gelost) aankoppelen en weer terug naar Evergem. Werd ik onderweg gebeld door de andere chauffeur oh je bent al weer op pad..ja mijn rust zit erop, hoop rond 5.30 uur weer in Hasselt te zijn...nou dat gaat je niet lukken want ze zijn je trailer nog aan het laden en dan moet je ook nog in en uitwegen. Daar aangekomen de trailer afgekoppeld en eerst maar even 3 kwartier maken, het terrein op en me even gemeld bij de controlekamer de trailer was net geladen dus wegen, papieren invullen en terug naar Hasselt. Nou had ik naar Duitsland een redelijk vaste lading maar nu ruim 26 ton aan vloeistof dus eerst maar eens het gedrag in de gaten houden. Had van de vaste chauffeur wat tips en adviezen gekregen en eigenlijk liep het vanzelf, had al vrij snel door dat schakelen het soepelst gaat op het moment dat de lading naar voren wil. De auto donderdagmorgen bij de zaak gezet, papieren binnen gelegd, een berichtje naar de baas waar hij ze kon vinden en naar huis om te slapen.

Had nog niet eerder bulk gereden en was vooraf wel iets zenuwachtig, tis toch bewegende lading maar het liep lekker. Wilde eigenlijk wel graag even bij het lossen zijn om te zien hoe dat in zijn werk gaat maar omdat we het koppelen op een ander industrieterrein deden en ik eigenlijk wel volledig naar de kloten was nu maar even achterwege gelaten.

Foto-6PXYNYR4-D.jpg

"mijn" combinatie van deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen woensdag werd ik gebeld of ik een rit naar Béttiny wilde doen.  

.

.

.

.

.

.Ik had van de planning te horen gekregen om het laatste stuk binnendoor te rijden dus bij Mons van de A7 af en via de R5 naar de N2 Route National om naar beneden te zakken naar Béttiny om daar eind van de morgen aan te komen. 

 

 

 

 

 

Ikke zoeken,maar bedoel je soms Bettignies,de oude grens net boven Maubeuge ??

 

Mierenneuken( van mij) natuurlijk,maar K**e en K*t beginnen allebei met n K ,maar zijn niet dezelfde dingen,alhoewel;als je bij t ene zit,je vlak bij t andere bent. :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden