[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

De nieuwe cao


Wilbert

Vraag

  • Forumlid

Zoals tijdens de live sessie met Tjitze van Rijssel voorbij is gekomen,

 

Even een vraag aan jullie beste forum leden.

Als we weer gaan praten over een nieuwe cao. Vind je dat we dan een 1-jarige cao moeten afspreken? Of zou je de voorkeur geven aan een 2-jatige cao, dus voor 2014 en 2015?

Bijkomende vraag is dan natuurlijk: wat wil je geregeld hebben in die cao?

Laat maar eens horen wat je er van vind.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Nu zijn we er

Het inkomen van een chauffeur wordt berekent van het totale

Want de overuren is ook inkomen Waar veel belasting over betaald wordt

Huub

 

 

Naturlijk betaal je over n overuur meer belasting,omdat een overuur meer opbrengt.

Maar procentueel betaal je over n overuur evenveel als over een 100 % uur.

 

Of wilde jij wat anders suggereren?? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Welk recht? 

 

Een recht heb je als je daarvoor kiest op het moment van ergens mee beginnen. Je hebt ooit gekozen voor het vak chauffeur met de daarbij behorende salarissen, nu gaat men huilen omdat men zelf verkeerd heeft gekozen terwijl de rechten en plichten hetzelfde zijn/blijven..... 

 

Je hebt een verlangen, dit verlangen wordt lang niet door iedereen gedeeld. Maar onder de noemer van vakbond moet de rest het maar slikken.

 

En noem heel arrogant de chauffeurs maar slaapkoppen omdat jij een verlangen hebt en een ander tevreden is. 

 

 

Toch heeft Ger een punt,

Vroegâhh,toen het allemaal niet op kon en wij nog zoveel overuren konden maken als mogelijk was,.verdiende n we een beste boterham,daar moest hard voor gewerkt worden,maar dat gaf niks,dat was een keuze.

 

Nu t allemaal wat minder gaat,er werk naar lage lonen landen verwijnt en er voor ons minder uren te maken zijn,komt er wat minder binnen,en dat is geen keuze.

 

Deze ontwikkeling is langzaam en onomkeerbaar tot stand gekomen ,en daar hebben we met zijn allen bijgestaan en naar gekeken.

Jaren geleden waren de handen misschien nog op elkaar gekomen voor een beter basissalaris en een wat minder overuren niveau.

 

We hebben er toen met zijn allen voor gekozen om daar niets aan te doen want de bomen groeiden toch tot de hemel.

En ja,Ger heeft misschien wel gelijk dat we met zn allen hebben zitten slapen.

En ,een chauffeur die tevreden is met alleen zijn basis salaris,en die geen overuren kan maken, is een zeldzaamheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gaat Het inkomen van een Nederlandse chauffeur met 10% om hoog

Dan is het Nederlands transport met Nederlandse chauffeurs verleden tijd

Huub

Hoezo verleden tijd, dan moeten de vrachtprijzen maar eens omhoog.

Nu gaat het maar goedkoper en goedkoper via allerlei constructies tot...........en dan ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die vrachtprijzen gaan niet omhoog enkel zouden ze nu op dit nivo kunnen blijven.

 

 

Tot er weer een vervoerder komt met een constructie die t nog goedkoper kan doen.

Dan gaan de opdrachtgevers weer "hun deel"opeisen van het uitgespaarde gedeelte.

Zodat de vervoerder wel goedkoper is voor zijn opdrachtgever maar t water m tot de lippen blijft staan,en hij nog tegen ,of in ,de rode cijfers blijft werken.

Ten koste van zijn medewerkers,want zij zijn de enigen waarop nog bespaard kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ten koste van de medewerkers...

Ik moet de eerste transportwerkgever nog tegenkomen die rouwt om het welzijn van zijn werkgever.

Voorbeeld: hoeveel nette werkgevers hebben de uitvlaggers bekritiseerd, waardoor wij alsmaar inleveren of vervangen worden?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Arne je slaat de spijker op zijn kop.

laten wij alles weer gewoon maken.

dat jou chauffeurs tevreden zijn is omdat zij zelf met jouw in zee zijn gegaan.

omdat de markt van chauffeurs gevraagd laag ligt en omdat deze chauffeurs ook hun betalingen na moeten komen.

dus deze werknemers van jou staat ook het water aan de lippen.

maar dat jij daar gebruik van maak om zoveel te betalen dat ze de lippen vrij hebben en kunnen ademen

door ze een contract aan te bieden die niet deugd.

maar het zij zo en als het bij jouw regent druppelt het bij jouw jongens.

maar het ergste is dat jij het aan durft om met een nieuwe cao te komen een die nog goedkoper is zeker.

nee als je nu echt oprecht bent ga je bij de bond van de werkgevers aan en zegt zo kan het niet langer

de chauffeur doen alles voor ons en wij laten ze in de kou staan.

pas dan ben jij mijn man nu ben je gewoon een profiteur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Arne je slaat de spijker op zijn kop.

laten wij alles weer gewoon maken.

dat jou chauffeurs tevreden zijn is omdat zij zelf met jouw in zee zijn gegaan.

omdat de markt van chauffeurs gevraagd laag ligt en omdat deze chauffeurs ook hun betalingen na moeten komen.

dus deze werknemers van jou staat ook het water aan de lippen.

maar dat jij daar gebruik van maak om zoveel te betalen dat ze de lippen vrij hebben en kunnen ademen

door ze een contract aan te bieden die niet deugd.

maar het zij zo en als het bij jouw regent druppelt het bij jouw jongens.

maar het ergste is dat jij het aan durft om met een nieuwe cao te komen een die nog goedkoper is zeker.

nee als je nu echt oprecht bent ga je bij de bond van de werkgevers aan en zegt zo kan het niet langer

de chauffeur doen alles voor ons en wij laten ze in de kou staan.

pas dan ben jij mijn man nu ben je gewoon een profiteur.

Pleit al langer voor een jaarlijkse cao.

Van mij mogen de chauffeurs meer verdienen hoor.

Maar er moeten wel andere dingen goed geregeld worden voor beide partijen.

Ben zelf ook altijd chauffeur geweest he dus weet echt wel waar het struikelblok ligt.

Doe al jaren aan vast loon omdat het voor beide partijen gunstig is en dat je weet wat eind vd maand op je rekening staat en dat ik weet wat de kosten zijn.

OKV mag wel hoger want die stamt nog uit de 80e jaren.

Ben wel van mening dat de opleiding van code95 bij de chauffeur moet liggen.

Maar dan moet wel het persoonsgebonden budget van toepassing zijn.

Reiskosten zal van mij kant nooit komen want ik vind dat het er bij hoort voor de chauffeur.ik heb jaren door heel Nederland gewerkt en nooit reiskosten vergoed gekregen.

Basissalaris kan hoger maar er moet nu eens met de regering ook rond de tafel betreft de loonbelasting,deze moet in een andere box geplaatst worden.

Het ontslag moet ook op de schop gegooid worden want vind dat als iemand niet functioneer dat je hem zonder problemen kan moeten ontslaan.

Dit zijn een paar punten die ik persoonlijk vind he.

Ben maar een kleine ondernemer die niks heeft in te brengen bij TLN en daardoor moet ook verandering in komen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

nu klink je als een goede werkgever.

maar waarom betaal jij je chauffeurs dan cypro loon.

niet omdat je slechter van word.

neem nu maar van mij aan dat je trots ben op je wagens met alle strippings en lampjes prima.

maar betaal het dan zelf en niet over de rug van je werknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben maar een kleine ondernemer die niks heeft in te brengen bij TLN en daardoor moet ook verandering in komen.

Deze worden eigenlijk net als de niet gebonde chauffeur maar weggecijferd want die zijn niet belangrijk. :nee:

Terwijl de kleine bedrijven en niet gebonde chauffeurs juist de meerderheid in het transport zijn. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

nu klink je als een goede werkgever.

maar waarom betaal jij je chauffeurs dan cypro loon.

niet omdat je slechter van word.

neem nu maar van mij aan dat je trots ben op je wagens met alle strippings en lampjes prima.

maar betaal het dan zelf en niet over de rug van je werknemers.

Heb maar 2 auto's die alles erop en aan hebben,de andere 12 stuks niet meer.

9 superspace cab met niks er op,2 spacecab met niks erop en 1 Volvo met lampenbeugel op dak.

De 2 scanias stammen nog uit de abt tijd en de r620 rij ik zelf mee en de andere r500 daar rijdt me bedrijfsleider op.

Ben aardig aan het indammen hoor.

Cyprusloon omdat het anders nu niet uitkan doordat ik aardig aan het groeien ben,maar dat wilt niet zeggen dat het straks weer anders is.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

als je gebruik maak van de situatie dat er weinig werk te vinden is en je kunt bij Arne werken om je lasten te kunnen betalen doe dit.

dat daar Arne gebruik van maak vind ik asociaal.

want om bij Arne te kunnen werken heb je geen keus werken onder een loon uit een ander land of in de ww blijven zitten.

de keus is voor iemand die wil werken en niet thuis wil blijven zitten is dan niet zo moeilijk.

want als je thuis zit heb je geen controle over de banen die vrijkomen onderweg heb je contacten.

wel vind ik het raar dat Arne open en bloot toegeeft dat je bij hem kunt werken onder loon uit een ander land en de bonden doen hier niets aan.

nee ze gaan liever achter een groot bedrijf aan en dan op deze manier in de media te komen met als zijnde dit hebben wij weer gedaan.

dus Arne niet in krippen maar uitbreiden misschien komt je dan in het vizier van de bonden en heb je gratis reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kan aan mij liggen hoor, maar als je chauffeur bent en je accepteert een contract via een ander land dan je eigen land, en je accepteert ook het salaris, wie zijn wij dan om die werkgever aan te vallen ?

 

Je kiest toch zelf voor deze constructie's ? De chauffeurs van Arne hoor ik niet maar chauffeurs die niet bij hem werken wel, erg vreemd vind ik dat. Ik werk niet bij Arne dus wat kan mij het schelen hoe en wat hij zijn chauffeurs betaald, iedereen heeft een vrije keus om ja of nee tegen Arne te zeggen

Hou je wel rekening met vakbonden die denken dat zij wel het beslissingsrecht hebben?! Want dit is hetzelfde antwoord als ik heb tegen vakbonden die vinden dat de chauffeurs onderbetaald worden.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik begrijp goed dat wij in Holland leven.

maar dat sommige het niet breed hebben is ook in Holland een feit.

ook ik weet dat er inwoners zijn die de touwtjes bijeen moeten knoppen.

juist deze mensen zijn vatbaar om voor een fooitje te gaan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Beste Rik,

Dat geeft niemand nog het recht om maar te zeggen dat deze mensen tegen een schijntje werken. Ik geef ze alle lof dat ze zijn gaan werken, want de ervaring leert wel dat werkende mensen sneller ander werk vinden dan mensen die niets doen.

 

En het is nog steeds een overeenkomst tussen twee partijen waar geen derde partij dan op dat moment tussen zit. Ook heb je nog steeds de tijd om toch nee te zeggen achteraf, dus nergens maar ook nergens staat dat een andere partij de werknemer en de werkgever moet/mag schofferen om de verlangens van de andere partij voorrang te geven.

 

Ik vind het nog al wat dat er mensen zijn die werkgevers een schop willen geven omdat zij gebruik maken van de regels en/of werknemers omdat zij de regels wel goed vinden.

Er is een woord voor landen waar de minderheid met een grote mond het beslissen voor een meerderheid die het wel goed vonden, namelijk:  DICTATUUR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

als je gebruik maak van de situatie dat er weinig werk te vinden is en je kunt bij Arne werken om je lasten te kunnen betalen doe dit.

dat daar Arne gebruik van maak vind ik asociaal.

want om bij Arne te kunnen werken heb je geen keus werken onder een loon uit een ander land of in de ww blijven zitten.

de keus is voor iemand die wil werken en niet thuis wil blijven zitten is dan niet zo moeilijk.

want als je thuis zit heb je geen controle over de banen die vrijkomen onderweg heb je contacten.

wel vind ik het raar dat Arne open en bloot toegeeft dat je bij hem kunt werken onder loon uit een ander land en de bonden doen hier niets aan.

nee ze gaan liever achter een groot bedrijf aan en dan op deze manier in de media te komen met als zijnde dit hebben wij weer gedaan.

dus Arne niet in krippen maar uitbreiden misschien komt je dan in het vizier van de bonden en heb je gratis reclame.

Rik, ook al zet ik nog 30 auto's neer dan veranderd er niks. Hoe ik werk is in samenspraak met de chauffeur in kwestie.

En de vakbonden kunnen hier niks tegen beginnen want het gebeurd helemaal legaal.

Het is zelfs zo dat ik een held ben en een standbeeld moet krijgen eigenlijk!! Want ik neem wel Nederlanders aan die thuis zitten en ga niet met moelanders beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast henk driehoek

Rik sorry hoor wij komen niet uit hongarije waar we nog geen droog brood verdienen en geen uitkeringen zijn, wat Arne doet is niet verboden zo simpel ligt dat, en je heb nog steeds een keus, maar als je in de gouden jaren alles bij elkaar geleend heb voor een auto huis nieuwe keuken vakantie, en Scheringa zijn beste vriend was, en je nu niet meer aan die verplichtingen kan voldoen moet je dat niet op een werkgever verhalen

Dit geldt ook voor de werkgever toch??? Toen het goed ging streepte hij ook niet. Waarom nu dan wel????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

nou breekt toch mijn klomp.

Arne stelde een vraag die hij zelf al wist over het Cyprus CAO.

toen gingen ineens alle alarmen rinkelen.

niets was goed hij was een crimineel.

nu is hij een held.

nu zijn de chauffeurs oenen om voor hem te gaan rijden.

want hij is zo goed dat er zelfs een standbeeld voor hem moet worden neer gezet.

lees nu eens zelf de topic Cyprus CAO na een lees dan wat je hier schrijft.

en dat geld voor jullie allemaal die hier reageren.

weet je wat ga bij Arne solliciteren want hij is de werkgever van het jaar 2014.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden