[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met bitumen in brand


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

RAAMSDONKSVEER: Een vrachtwagen geladen met bitumen heeft zaterdagmiddag voor veel werk gezorgd bij de brandweer. Vermoedelijk is er een storing opgetreden in het mechanisme dat de warmte in de tank genereert om het bitumen vloeibaar te houden. Hierdoor ontstond brand in de tank waardoor de druk in de tank opliep tot 240 graden. Uit voorzorg heeft men de omstanders op veilige afstand gezet maar er was geen sprake van acuut gevaar voor de omgeving van de Otter-geerde. Rond 17.00 uur was het grootste gevaar geweken en heeft de brandweer nog speciale wagens laten komen om het bitumen te blijven koelen om zo de druk in de tank naar beneden te brengen. Bij de brand raakte niemand gewond. De eigenaar van het bedrijf waar de vrachtwagen toe behoort, is onderweg om de lading te lossen.

PICT1550-1.JPG

Bron.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals ik kon zien is de generator oververhit geraakt en in brand gevlogen(beveiliging heeft waarschijnlijk niet gewerkt)of de isolatie is in brand gevlogen , de tank word namenlijk verwarmd doormiddel van verwarmingsspiralen rondom de tank, denk maar aan een electrische deken. En de bitumen 240 graden, staat leuk in de krant maar is niet zo schokkend, de gemiddelde temperatuur ligt tussen de 160 en 230 graden, ik heb zelf al 270 graden achter in de tank gehad. En als de bitumen in brand had gestaan dan had de brandweer niks anders kunnen dan toekijken, bitumen mag je niet blussen met water (denk maar aan een brandende frituurpan, zelfde efect:eek:) .

Groeten Pieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals ik kon zien is de generator oververhit geraakt en in brand gevlogen(beveiliging heeft waarschijnlijk niet gewerkt)of de isolatie is in brand gevlogen , de tank word namenlijk verwarmd doormiddel van verwarmingsspiralen rondom de tank, denk maar aan een electrische deken.

Dat is in 2006 ook al eens gebeurt ...

En dat is toen ook al op een vrij sensationele wijze in de media gebracht ... ja ja dat verkoopt exemplaren he? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Da's fijn spul om te rijden :(

Je leert wel afstand houden denk ik ;)

Dat valt allemaal REUZE mee!!!

Je moet weten wat je doet, maar erg gevaarlijk is het nou ook weer niet.

'gevaarlijk' is je werk met name tijdens het laden en het lossen. Dan moet je je aan je werkwijze (procedure) houden.

Zorgen dat er geen water in je tank zit .... of niet laden als het teveel regent en er dus regenwater in je tank kan komen. Dit omdat water ... zich door die warme bitumen, waar het water dus doorheen zakt en als het ware vast komt te zitten op de bodem van de tank ... en wat gebeurt er dan?: het water gaat over van zijn vloeibare vorm in dampvorm (gas) dat neemt dus even veel heel veel meer plaats in dat 'gas' .... dan heb je de poppen aan het dansen dus. Je kunt dan een soortement vulkaanuitbarsting uit je tank krijgen ... en dat is met heet spul niet lekker ....

Er zijn in dit werk gewoon zaken waar je goed van op de hoogte moet zijn ... geen risico's nemen dus en altijd alert blijven in wat je doet!!!

Met name dus tijdens het laden en het lossen.

'ts goed te leren en je krijgt er een inwerkperiode van zo'n 2 weken.

'ts redelijk relaxed werk* .. en goed betaald!!! (E-loonschaal dus)

*laden bij de Q8 kon nog wel eens lang gaan duren als je verschillende wagens voor je had (en dan ben ik zelf niet zo relaxed meer .....foutje in mijn karakter ;) <geintje> )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zorgen dat er geen water in je tank zit .... of niet laden als het teveel regent en er dus regenwater in je tank kan komen. Dit omdat water ... zich door die warme bitumen, waar het water dus doorheen zakt en als het ware vast komt te zitten op de bodem van de tank ... en wat gebeurt er dan?: het water gaat over van zijn vloeibare vorm in dampvorm (gas) dat neemt dus even veel heel veel meer plaats in dat 'gas' .... dan heb je de poppen aan het dansen dus. Je kunt dan een soortement vulkaanuitbarsting uit je tank krijgen ... en dat is met heet spul niet lekker ....

<geintje> )

Klopt helemaal, heb dat al eens gezien bij de Esso in Antwerpen.

Stond ook iemand butimen te laden terwijl de tank nat was.

Werd dus een grote piunhoop, de beschermplaten op de laadplaats waren helemaal weggesmolten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt helemaal, heb dat al eens gezien bij de Esso in Antwerpen.

Stond ook iemand butimen te laden terwijl de tank nat was.

Werd dus een grote piunhoop, de beschermplaten op de laadplaats waren helemaal weggesmolten.

toevallig was dat geen van Transolux? ik was aan het laden in Total antwerpen toen ik het bericht hoorde van chauffeur die net toekwam in antwerpen bij de total.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
toevallig was dat geen van Transolux? ik was aan het laden in Total antwerpen toen ik het bericht hoorde van chauffeur die net toekwam in antwerpen bij de total.

Nee, was een wagen van Baguette (what's is a name...). Was gebeurt op de Esso of Exxon, scheldelaan, antwerpen.

Is trouwens alweer en paar jaar geleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden