[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer één!


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Inderdaad, wederom één die in vreemde tijden iets anders gaat doen binnen het transport. Wie? Moi  :angel:

 

Inmiddels al 14 jaar onderweg langs vnl. bouwmarkten en houthandels in Nederland, België is al weer een jaar of zes voorbij. Aanvankelijk met een lading van meerdere afzenders voor dezelfde adressen, zeg maar een soort groupage binnen dezelfde branche. Afkomstig van van Gend en Loos destijds was dat 'n enorme gebiedsvergroting en heb ik naast veel plezier gehad ook veel geleerd. Maar tijden veranderen; afzenders houden op te bestaan of vertrekken naar andere vervoerders, de losadressen veranderen ook van werkwijze en er komt iets heel moderns bij: particuliere leveringen via internetaankopen. En hoe goed ik me ook kan voorstellen dat geen enkel bedrijf van de ene op de andere dag het hele wagenpark kan vervangen, blijf ik me meer en meer een postbode met 'n veel te grote brommer voelen... En net zoals die postbode alles in de handen heeft.... juist.

 

Dus al met al was ik al een tijdje aan het snuffelen wat er meer te koop is, 49 met baan klinkt ook beter dan 51 zonder baan, of in de ziektewet bij een sollicitatie. Vier jaar geleden tegen alle verwachting in nog aan tafel gezeten bij 'n brandstoffenrijder, maar door het niet meer hebben van een ADR-diploma afgewezen. En net na het halen van dat papiertje raakt dat bedrijf 'n grote klant kwijt: ca. 30 man er uit... In die tak van sport zijn ook een hoop veranderingen geweest, bovendien krimpen de volume's en zeker in deze (grens)streek. Wederom dood spoor... wat dan? Voor vrouw en kinders liefst wel in de Benelux, verder hoeft voor mij eigenlijk ook niet meer.

Na de middelbare school bleef ik (via stage en vakantiewerk) in de supermarkt hangen totdat er toch maar 'n groot rijbewijs moest komen, bovendien moest dat ook betaald worden natuurlijk. Nu de oudste zoon alweer een tijdje in de vulploeg bij Appie zit, komen die beelden weer boven en is er daar ook best het één en ander veranderd qua logistiek. Bovendien is daar bijkant 'n ouderwets chauffeurstekort zo hier en daar. Mooi één-tweetje? Misschien... in december 2012 heel hoopvol proefgereden via een uitzendburo bij Bakker Deventer en Müller Holten; daar bleef het bij. Dat was gewoon de vijver van het uzb vullen zo van: "wij kunnen best 30 chauffeurs leveren in december hoor".

 

In ieder geval hield het mij wel bezig, en ten tijde van het starten van dit topic http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/33498-chauffeurs-winkeldistributie/ stond mijn 'dagje mee' al gepland! Heb me ook aardig in moeten houden qua reageren daar :D .

Zaterdag 19 juli dus met 'n chauffeur mee, twee ritten van ieder één adres. Het is ook zeker geen licht werk, maar wát een rust vergeleken met het 'koerieren met deuren' wat ik gewend ben! Gewoon meegewerkt met die man, 200 containers sleuren bij ruim 30 graden buiten.

Die dag was voor beide partijen 'n positieve ervaring, maandag weer contact gehad en er zou een uitnodiging komen voor een sollicitatiegesprek! 's Avonds om een uur of half zeven telefoon, of ik dinsdagmiddag tijd had? Dan kwam er iemand van het hoofdkantoor en konden we verder in het proces. Dát is een lastige vraag, ik wil de lopende zaken ook netjes afwerken namelijk en stond al ingepland op 'n rit. Geen probleem, uitnodiging volgt.

 

En die kwam: 31 juli een eerste gesprek bij Simon Loos in Wognum! Goed gesprek gehad, ik was er al wel uit en achteraf m'n gesprekspartners ook. Alleen voelden zij zich verplicht om me nog 'n dag bedenktijd te geven omdat ik veertien dienstjaren opgeef... Zo kan het ook! Aangenomen onder voorbehoud van medische goedkeuring; en die goedkeuring is er sinds gistermiddag :banaan:

Maandag 25 augustus gaat het beginnen vanuit standplaats Raalte: C1000-winkels vol rijden in Noord-Oost Nederland. De mensen blijven eten, de winkels moeten vol en dit bedrijf rijdt voor bijna alle grote jongens in Nederland. Best slim! Bovendien acht ik mijn kansen ook iets groter bij een vervoerder met 500 auto's in de levensmiddelen. Gistermiddag mijn voorlopige opzegging dus definitief gemaakt, de gezichten werden er niet vrolijker op. Doe je toch íets goed in al die tijd...Het is ook best dubbel: qua collega's en sfeer hoef ik niet weg; maar voor de rest gaan de dingen waar je tegen aan loopt niet weg. Ik ken mezelf onderhand, en vroeg of laat ga ik daar over struikelen op wat voor manier dan ook en zijn de problemen groter.

 

Dus... dat zijn de overwegingen en dat hield mij bezig de laatste tijden. Huiswerk: minimaal 6 kilo afvallen... óók een uitdaging ;)

Eén van onderstaande samenstellingen zal m'n nieuwe brommer gaan worden, of anders 'n witte bak er achter. Voorlopig maar eens netjes incognito; maar een bekende merkt me wel op t.z.t.   

 

Foto's geleend van Google, makers staan er op vermeld. 

post-341-0-31298500-1407845927.jpg

post-341-0-67035300-1407845944.jpg

  • Like 12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 14 jaar een vaste baan opzeggen.

Dat getuigd best van durf en lef.

Heel veel succes met je nieuwe job in een andere sector.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Na 14 jaar een vaste baan opzeggen.

Dat getuigd best van durf en lef.

Heel veel succes met je nieuwe job in een andere sector.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Bedankt Routier, ga m'n best doen!

Eerlijk gezegd zijn er ook nog steeds momenten dat ik me afvraag wat ik gedaan heb, maar die worden vlot minder. Ben m'n hele leven nog geen dag thuis geweest, en hier in Zutphen gaat er alleen maar vervoer weg. Behalve meubels blijft er weinig over en dan ben ik liever de eerste die gaat dan één van de velen 

 

Welkom bij de club

Grt. Weske

Bedankt man! Dat zei die arts gistermiddag ook al: bedrijfsspreuk?  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Maarten,

Na 14 jaren je baan opzeggen. Het is nogal wat. Maar zoals je zegt, mensen blijven eten. Dus het moet wel naar de winkel. Zo vullen we mekaar mooi aan. Ik zorg dat t dc de producten ontvangt en jij zorgt dat de winkel t ontvangt vanuit t dc.

Heel veel succes daar!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bedankt mensen, doet me goed  :ok:

 

Ondanks dat het al langer in m'n kop zit, kun je het ook zien als een impulsieve beslissing; de juiste term wisselt nog wel af en toe ;) 

Maar er staan hierboven al meer leden die eenzelfde beslissing hebben genomen in 'n onzekere tijd, en die leven én rijden ook allemaal nog naar tevredenheid voor zover ik dat in kan (en mag) schatten. Er is dus ook hoop voor mij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou me niet te druk maken als je gevoel goed is.

je zult weer fris worden van wat anders doen.

en als je je werk normaal doet zijn er geen normale redenen om je weg te jagen......toch.

onverwachte zaken kun je toch niet voorkomen en je zult toch wel  een jaarcontract krijgen.

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mijn gevoel zei van: gewoon doen  ;)

En normaal ben ik niet zo van handelen naar gevoelens, maar nu toch wel!

 

Standaard is 'n half jaar-contract, dan 'n jaar met de intentie tot vaste dienst; vandaar dat ik ook eerst uitgezocht had dat je voor 'n UWV-uitkering minimaal 26 weken gewerkt moet hebben. Just in case... Maar we gaan maar eens uit van het positieve, ook dat is een deel van het plan! Dank jullie wel voor de goede wensen  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maarten respect voor de stap die je hebt durven zetten. Niet vastgeroest zitten in het bekende, maar de knoop te durven doorhakken na een dienstverband van 14 jaar chappeau. Het is een iets andere tak van sport die je gewend bent misschien, maar waarom zou het je slecht bekomen?

 

Ik wens je veel succes en heel veel werkplezier bij je nieuwe werkgever en ga er gewoon van uit dat die tijdelijke contracten bij jouw wel worden omgezet.

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe luidt het gezegde ook al weer? beter spijt van hetgeen je hebt gedaan dan van de dingen die je had willen doen.

Ik zou me niet te druk maken, je verhaal lezende heb je voor je gevoel de juiste stap genomen en dat is nog steeds heel veel waard.

Veel geluk en plezier in je nieuwe baan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Allen weer hartelijk dank voor de goede en gemeende wensen, toppie!

 

Beginnen bij het begin (vrijdag de 22e bellen voor de 25e wat te doen) en dan maar zien waar het eindigt lijkt mij wel een goed plan in ieder geval :ja: 

Qua werk ben ik best een control-freak, maar deze termijn is me te lang om te voorspellen... geef me over nu en ga plezier maken  :D

Maarten.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden