[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weer één!


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja Maarten ik heb toen negen jaar geleden ook de stap gemaakt,zat al bijna 11 jaar bij die baas.. Werd toen al gezegd het gras lijkt altijd groener aan de overkant.. ;) Bij mij bleek dat wel het geval,maar na 7 jaar wel weer een hoop ervaring rijker.. Toen bijna 2 jaar even als tussensprong bij mn vorige baas gezeten,en nu alweer bijna een jaar in het exeptionele.. het is overal wat,en overal moet er gewerkt worden.. :ok:

Hoop dat je het naar je zin gaat krijgen.. :ja: Succes met je nieuwe job..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Klopt helemaal Arjan, ook daar zal niet alles rozengeur en maneschijn zijn en zal er heus wel eens geknetterd worden. Maar dat is ook vrij normaal, als iedereen hetzelfde is wordt het erg saai!

Werken moet je overal en altijd, qua loonschaal steek ik zo over maar eens wat anders houdt de spanning en het plezier er in! Bedankt man! 

 

Edit: er zit nog 'n Arjan tussen ineens  :D  dus dit verhaal 2 X...

 

Aanvulling dan maar efkes voor Arjan 1980: ook dat speelt mee en heeft de keus zeker makkelijker gemaakt. Daar in Rotterdam zitten ze alleen om centen te verdienen en hun handel halen ze steeds dichterbij  :zegtniets:

bewerkt door Marotrans
edit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Succes met je nieuwe baan.

Ik hoop voor je, dat er uiteindelijk een vast contract uitrolt.

Anders zou je nog wel eens spijt kunnen krijgen :(

 

Dat afvallen gaat overigens vanzelf.

Ik heb nu in de bouwvak, omdat het in de bouwmaterialen rustig is, 1 week met rolcontainers gesleept naar de winkels.

En ben al 3 kilo kwijt,in 1 week!

Mijn vrouw begint zich al zorgen te maken :D

 

Dus die 6 kilo kun je in 2 weken wel kwijt zijn,

Met rolcontainer werk, heb je geen abonnement nodig op de sportschool :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat hoop ik ook ja, niets is meer vast maar alleen het idee al geeft rust.

 

Wat jij zegt gaat volgens de bedrijfsarts niet op, chauffeurs bewegen passief... Mijn ervaring is ook écht anders tot op heden!

Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er wel een kern van waarheid in zit: volgens de standaard-regels moeten er 10 af. Puur voor lijf en leden, dan zijn die 6 een leuk begin ;)   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, rolcontainer werk is echt niet passief hoor.

Eerst laden, een stuk of 62 in een combi, of 54 in een trailer.

Dan heb je al de eerste metertjes gemaakt.

Vervolgens een stukje rijden om uit te rusten, en dan begint het echte werk.

Containertjes op de klep, stukje lopen over de hobbelige stoep als je pech hebt.

Weer lege containers mee, de klep op duwen, de wagen in

Stukje rijden om uit te rusten.

Vervolgens de lege containers weer lossen op het DC.

En dan wellicht de volgende rit.....

 

Die bedrijfsarts van jou moet maar eens een dagje mee met de rolcontainers, dan piept hij wel anders  :D

bewerkt door Showfeur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Weet ik, was al eens mee geweest én loste tot voor kort bijna alles met de hand of in het gunstigste geval met de handpompwagen ;) 

En dat noemen ze passief, je moet ook tot je grens gaan qua ademhaling en hartslag om aktief bezig te zijn geloof ik. Dus rennen, hard fietsen of roeien bijvoorbeeld! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het vandaag al gezegd: jammer dat het voor de verkeerde winkels is  :p  :D .

 

Ik riep altijd bij Vos: als ze mij drie keer in de week voor 5 uur laten beginnen kunnen ze mij bij de vuilnisbak zetten.

En kijk, de wekker loopt hier een keer of 5 a 6 in de week om 3.15 uur af en ik leef nog steeds  ;)

 

Ik heb het voordeel dat ik mijn vaste rit heb en daardoor een band kan opbouwen met de vaste mensen die daar werken en dat is ook fijn.

Er wordt zelfs aan mij doorgegeven als er bepaalde aanbiedingen zijn  :ja: .

 

Ik weet zeker dat jij je draai gaat vinden in dit werk, en helemaal als je de diepvries in kan en we eens een keer bij dezelfde winkel staan en het tijd is voor  :koffie.

 

Nogmaals succes Maarten, je kunt het :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dank je Bert, ik heb er ook wel vertrouwen in!

 

Die tijden zijn niet te volgen inderdaad, zeker als iedereen alles doet... Met een vaste rit zul je er iets minder last van hebben maar het blijft vroeg; de eersten in Raalte gaan om 3.45 uur weg van horen zeggen.  Van nature ben ik wel van de vroege dus... we gaan het zien.

 

Voor straks: melk, suiker en een lepeltje graag  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha, rolcontainer werk is echt niet passief hoor.

Eerst laden, een stuk of 62 in een combi, of 54 in een trailer.

Dan heb je al de eerste metertjes gemaakt.

Vervolgens een stukje rijden om uit te rusten, en dan begint het echte werk.

Containertjes op de klep, stukje lopen over de hobbelige stoep als je pech hebt.

Weer lege containers mee, de klep op duwen, de wagen in

Stukje rijden om uit te rusten.

Vervolgens de lege containers weer lossen op het DC.

En dan wellicht de volgende rit.....

Die bedrijfsarts van jou moet maar eens een dagje mee met de rolcontainers, dan piept hij wel anders :D

Max 50 in de C1000 trailer. Zijn iets korter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maarten , van harte gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging 

Dat via internet bestellen heeft z'n voordelen en voor ons soms nadelen , wij vliegen ook met één doos bitterballen een woonwijk in (weliswaar met een kleinere auto) ;) 

Straks heb je adressen waarvan je van te voren weet hoe je er komen kunt , dat scheelt al een hoop gestress zeker als de tijdsdruk ook een factor gaat meespelen !!

Verder een kleine tip , meestal zal bij die supermarkten het stoeppie wel geveegd zijn neem ik aan , maar mocht er een paar cm. sneeuw liggen druk er geen (volle) rolcontainer in .........rolcontainers en sneeuw gaan echt niet samen !

Het ga je goed vriend en we gaan elkaar zien onderweg  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hoop ik ook ja, niets is meer vast maar alleen het idee al geeft rust.

 

Wat jij zegt gaat volgens de bedrijfsarts niet op, chauffeurs bewegen passief... Mijn ervaring is ook écht anders tot op heden!

Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er wel een kern van waarheid in zit: volgens de standaard-regels moeten er 10 af. Puur voor lijf en leden, dan zijn die 6 een leuk begin ;)   

 

 

Bewegen is een bijkomstigheid als je af wilt vallen,begin maar eens met je voedingspatroon aan te passen.

Dus wat minder koolhydraten( brood,aardappelen,pasta) en zeker geen vette snacks bij t tankstation.

Wat minder bier, :wijn: mag dan weer wel :ja:  :ja:  :D  ( de glycemische index van rode tafelwijn is praktisch 0 ( nul)

Met alleen bewegen redt je t echt niet als je overwicht hebt. :nee:

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Leuk om een onverwachtse move te lezen.

Vaak zie je dat men juist de omgekeerde weg bewandeld , die van de winkeldistributie naar het klantenwerk i.p.v. andersom.

Enige eigenwijsheid is mij zeker niet vreemd Gé  ;)

 

Kom je vast nog wel tegen in Raalte,los daar regelmatig vanuit Eindhoven

Ongetwijfeld, ik ga opletten bij de vers

 

Verder een kleine tip , meestal zal bij die supermarkten het stoeppie wel geveegd zijn neem ik aan , maar mocht er een paar cm. sneeuw liggen druk er geen (volle) rolcontainer in .........rolcontainers en sneeuw gaan echt niet samen !

Goede tip Hendrik! Dat wordt dus naast m'n schop ook een bezem mee in de winterdag.

 

Bewegen is een bijkomstigheid als je af wilt vallen,begin maar eens met je voedingspatroon aan te passen.

 

Met alleen bewegen redt je t echt niet als je overwicht hebt. :nee:

Je wilt niet weten wat er aan dieët- voedings- en beweegadviezen in m'n mailbox zitten van die man! In mijn geval wordt het in ieder geval véél minder caffeïne gebruiken, en aangezien ik 'n zoetekauw ben ligt daar de volgende kans. Verder best een gematigd persoontje... 

 

Maarten proficiat.

Zo herkenbaar dat verhaal van je.

Ik a.s. maandag beginnen bij nieuwe werkgever op de lzv voor de appie.

Succes Bert, volgens mij hebben we inderdaad een beetje dezelfde drijfveer in deze; ook jou gaat dit lukken. Al zal het verschil voor jou groter zijn dan voor mij.

 

En uiteraard iedereen weer bedankt voor de goed wensen; ga proberen ze waar te maken :ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maarten , van harte gefeliciteerd met je nieuwe uitdaging 

Dat via internet bestellen heeft z'n voordelen en voor ons soms nadelen , wij vliegen ook met één doos bitterballen een woonwijk in (weliswaar met een kleinere auto) ;)

Straks heb je adressen waarvan je van te voren weet hoe je er komen kunt , dat scheelt al een hoop gestress zeker als de tijdsdruk ook een factor gaat meespelen !!

Verder een kleine tip , meestal zal bij die supermarkten het stoeppie wel geveegd zijn neem ik aan , maar mocht er een paar cm. sneeuw liggen druk er geen (volle) rolcontainer in .........rolcontainers en sneeuw gaan echt niet samen !

Het ga je goed vriend en we gaan elkaar zien onderweg  :ja:

In Breda krijgen ze in de winter allemaal strooizout mee.

Moet het wel zelf in een emmertje doen daar 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen kettingen om de rolcontainers?

Bij de appie hoef ik alleen maar de klep te laten zakken.

Mag ze niet naar binnen rollen.

Dat is de pest met ons werk , we staan altijd (alleen) veelal midden in de nacht bij een klant (verzorgingstehuis/hotel e.d) te klooien als de "strooiploeg" nog lekker licht te maffen  ;)

In Breda krijgen ze in de winter allemaal strooizout mee.

 

 

Dat is bij ons ook wel mogelijk , maar voordat het strooizout z'n werk doet moet ik al bij de volgende klant zijn  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Proficiat Maarten, wel jammer dat het werk van vol douwen van de C1000 snel ophoud, maar dan de nieuwe uitdaging, de Jumbo's vol zien te houden, veel succes.

Dank u!! Dat werk blijft wel, alleen af en toe een ander kleurtje er over  ;)

 

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan Maarten. Moedig besluit,maar denk ook wel een goeie keuze :ja:

 

:ok: Veel succes & plezier daar in Roalte...

Komt goed Wijnand, bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden