[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Koops Furness in surseance en failliet


Recommended Posts

  • Administrators

De rechtbank in Utrecht heeft dinsdagavond vijftien bv’s van Koops Furness failliet verklaard. Onder de failliete BV’s bevindt zich ook Cosmo Trucks. Dat  heeft de rechtbank Utrecht verklaard aan TTM.nl. Vooralsnog is niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor werknemers en of er een reële

Bekijk volledig bericht

 

 

En wat staat er in het artikel waar de onderste quote naar verwijst:

           "Enig aandeelhouder van Cosmo Trucks Nederland B.V. is met ingang van 18 augustus 2014 BEE Truck Dealer Holding BV,..."

 

Volgens mijn kalender was het dinsdag de 19e augustus! Dus failliet na de overname??? Vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er wordt tegenwoordig wel heel makkelijk met de belangen van schuldeisers omgegaan: doorstart lijkt veel belangrijker dan het netjes betalen van personeel en leveranciers. Ik sta ervan te kijken dat hier zo eenvoudig mee om wordt gegaan. Als schuldeiser zou ik dit niet zomaar pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eric Berkhof, directeur-eigenaar van de Van Mossel Groep, ontkent dat er op dit moment sprake is van een doorstart van Cosmo Trucks. Daarmee reageert hij op het bericht van Transport Online waarin staat dat Bee Trucks Holding, een onderdeel van de Van Mossel Groep, een doorstart met Cosmo Trucks zou hebben gemaakt. Transport Online voert stukken aan van de Kamer van Koophandel.

 

Berkhof zegt dat er 'geen overname' is van Cosmo Trucks. De onderhandelingen met de curatoren van het failliete Koops Furness zijn nog in volle gang. De Van Mossel Groep heeft interesse in alle bedrijfsonderdelen. De Groep heeft wel nieuwe vennootschappen opgericht met als doel de overname te bewerkstelligen, maar als dat niet lukt dan worden ze weer opgeheven, laat directeur-eigenaar Berkhof weten. "De vennootschappen zijn puur uit voorzorg opgericht, omdat snel handelen in zo'n faillissement van belang is." De kans op overname achtte Berkhof zondagmiddag nog vrij klein.

 

Bron: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/van-mossel-groep-ontkent-doorstart-cosmo-trucks-1.4501072

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hadden wel een iets minder grote broek mogen aantrekkken. Voordat koops failliet ging zetten ze zich neer als de belangrijkste kandidaat om de doorstart te realiseren om vervolgens al heel snel af te haken. Of is dit ook onderdeel van het spel om er dan toch straks met een paar krenten uit de pap vandoor te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De krenten uit de pap zeg maar....

Eerst gaat de curator de niet-levensvatbare bedrijven opdoeken en opruimen, incl personeel.

De nog levensvatbare delen laat ie nog even doorwerken (haalt ie toch nog iets van de onkosten terug).

 

Daarna komen de mannen met de grote mond weer en nemen de restanten over.

Scheelt de mannen zelf weer een saneringsronde, waarbij eventueel teveel personeel alsnog zou verdwijnen....

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Zoiets noemt men een sterfhuisconstructie.

Dat is echter niet de manier waarop curatoren hun zaak in een faillissement afwikkelen, eerder andersom. Dus eerst de gezonde delen verkopen en daarna de restanten opruimen.

In dit geval gaat het overigens om een hele rits afzonderlijke faillissementen. Weliswaar allemaal zusjes van elkaar omdat ze dezelfde moeder (Koops Furness) hebben, maar ze zijn juridisch gezien ieder een aparte rechtspersoon.

Zo had de van Mossel groep interesse in Cosmo Trucks, welk slechts één van de failliete BV's uit de Koops Furness groep is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zijn zwarte dagen voor Peter Koops. Met lede ogen moet de president-commissaris toezien hoe de curatoren zijn trotse bedrijf uit elkaar trekken en aan de meest hongerige bieder verkopen. Hoe kon het zover komen?
 

Snijtafel van curatoren

 

Even, een paar dagen maar, was er de hoop dat de Brabantse Van Mossel Groep zijn bouwwerk intact zou laten. Maar de onderhandelingen liepen op niets uit en inmiddels ligt het bedrijf met 1200 personeelsleden op de snijtafel van de curatoren. De Herwers Group in Hengelo neemt een paar Nissan-dealers over, in de regio Twente verhuist het dealerschap voor Volvo naar Harrie Arendsen en autobedrijf Nieuwenhuijse, BEE Trucks studeert op een overname van Cosmo Truck en de Stern Group heeft interesse in de DAF-activiteiten, de Land Rover dealers en een aantal Fiat-vestigingen. Koops Furness NV, een concern dat in een periode van veertien jaar is opgebouwd, wordt binnen enkele weken ontmanteld.

 

Bron en rest van het verhaal: http://www.faillissementsdossier.nl/nieuws/10460/koops-furness-als-spareribs-uit-elkaar-getrokken.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Vrachtwagendealer Sent Waninge, met vestigingen in Hoogeveen, Emmen, Assen, Stadskanaal en Hamburg, werkt aan de overname van de failliete vestigingen van Cosmo Trucks in Hardenberg, Hengelo en Zwolle.

 

"De gesprekken zijn in een vergevorderd stadium", zegt algemeen directeur Hans Geerdink.

 

Waarschijnlijk komt de deal vrijdag rond. De vestigingen van Cosmo Trucks waren onderdeel van Koops Furness, dat vorige maand failliet ging.

 

Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/overname-overijsselse-bedrijven-door-sent-waninge-dichtbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Nog even een klein vervolg op deze ondergang van o.a. Cosmo trucks, in Woerden zat ook een Cosmo truck en was een onderdeel van Cosmo Harderwijk, nu zag ik pas dat Midland trucks uit hetzelfde Woerden de garage heeft overgenomen, dus Midland heeft nu twee vestigingen, maar niets gelezen erover dat Midland (Gerard vd Meer) dat bewuste ex Cosmo had overgenomen.

Overigens hierbij nog een plaatje van die Cosmo vestiging in Zweden, eentje van een oud collega die er ooit een nachtje heeft gestaan en eentje van Google maps geplukt en het zijn beide dezelfde locaties.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet dus,

Cosmo heeft naast de vroegere Daf dealer Vink gezeten, op de Klompenmakersweg.

Midland zit op een andere locatie, bij de rotonde Middellandbaan/Wulverhorstbaan.

Of Cosmo Woerden bij  Harderwijk hoorde weet ik niet, ze deden veel samen met Cosmo Utrecht (voorheen TSU)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Johannie

Pssst, Steenhaas:

http://www.garagemidlandwoerden.com/

Het zijn wel twee separate bedrijven, maar wel met een verbondenheid.

"WIE ZIJN WIJ

Ik ben begonnen als 16-jarige leerling monteur bij Van Dijk Harmelen, toen nog DAF-dealer. Hierna heb ik gewerkt als bedrijfswagenmonteur bij verschillende bedrijven en doorgegroeid tot werkplaats chef en later aftersalesmanager. Hierbij heb ik kennis opgedaan op alle gebieden betreffende lichte en zware bedrijfswagens en getrokken materieel. In 2006 heb ik de functie aangenomen om de hoofdvestiging van Renault Trucks Commercial Europe in Amsterdam te bouwen en te exploiteren tot juni 2013. Na de integratie tussen Renault Trucks en Volvo Trucks ben ik begonnen als bedrijfsleider bij Autobedrijf Midland. Bij de start van deze functie werd snel duidelijk dat er een mogelijkheid tot overname of splitsing van de verhuur en werkplaatsactiviteiten zou plaatsvinden.

In overleg is er gekozen voor een nieuw te starten bedrijf Garage Midland Woerden BV. op de locatie Klompenmakersweg 3 in Woerden zogenaamd ex Cosmo Trucks pand. Hierbij is het uitgangspunt met overname van vier monteurs en een deel van het klantenbestand en de werkplaatsactiviteiten voort te zetten per 1 maart 2015. In aanloop naar de start werd duidelijk dat mijn zoon Luuk Kwakkenbos jr. tevens deel zou gaan uitmaken van het bedrijf. Na zijn studie MTS is Luuk jr. ook werkzaam geweest in de bedrijfswagens. Hiervoor heeft hij alle benodigde certificaten behaald en is een goede aanvulling op de voortzetting en continuïteit van het bedrijf.

Wij stellen ons ten doel een full-service universeel bedrijfswagencenter te exploiteren voor zowel lichte als zware bedrijfswagens en getrokken materieel."

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Niet dus,

Cosmo heeft naast de vroegere Daf dealer Vink gezeten, op de Klompenmakersweg.

Midland zit op een andere locatie, bij de rotonde Middellandbaan/Wulverhorstbaan.

Of Cosmo Woerden bij  Harderwijk hoorde weet ik niet, ze deden veel samen met Cosmo Utrecht (voorheen TSU)

En Cosmo Utrecht aan de Atoomweg staat nog steeds leeg.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Steenhaas heeft geen Google :stom:  hoe ik hier op kwam is dat een kennis van mij daar zijn DAF in onderhoud heeft bij Midland maar hij had ooit die DAF gekocht bij Cosmo in Woerden en ik wou weleens weten of die Cosmo vestiging, die ik nergens meer kon terugvinden in de overnames, nog wel bestond of dat deze vestiging was overgenomen door wie dan ook, zodoende kwam ik erachter dat Midland deze locatie had overgenomen, wel separaat dus zoals Johannie schreef, en even maar op Google gekeken en daar wordt je dan veel wijzer, kortom deze kennis (eigen rijder overigens) is daarna, na wat onhebbelijkheid met die Cosmo medewerkers, naar Gerard vd Meer overgestapt oftewel Midland en dat is hem tot op heden nog altijd zeer goed bevallen, goede service etc. en dat telt ook mee nietwaar.

 

Grt. Henry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het pand van Cosmo Woerden heeft wel een tijd leeg gestaan, kwam er toen regelmatig langs.

Mijn auto komt bij Midland vandaan en die van m'n collega bij de Cosmo.

Een andere collega die voor zichzelf begonnen is heeft z'n auto geleverd door Midland overgenomen

en doet het onderhoud nog steeds bij Gerard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden