[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Op de kop in de sloot


Paulo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Op dat "hondebot" rotonde geval is ook een engelsman op zijn kant gegaan, hij reed met de rotonde over met de

duizelingwekkende snelheid van wel 6,2 mijl/uur.

Dat is omgerekend 10 km/u.

Het geniepige daar is dat wanneer je de rotonde richting HvH verlaat ze het binnenbochtje verhoogd hebben

(waar bij andere rotondes van die dijkblokken liggen) zodat de personenwagens niet de binnenbocht kunnen nemen.

Het gevolg voor vooral trailers is dat juist wanneer je van de linker naar de rechterbocht stuurt op het moment dat de trailer

maximaal hangt de trailer net ff een tikkie krijgt door die verhoogde binnenbocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met die rotonde is niets mis, ik rij er dagelijks over heen zowel leeg als geladen al dan niet compleet of half geladen.

De rotonde is makkelijk te nemen zonder over die schuine/verhoogde binnenbocht te gaan, zowel stuurassen als met starre assen.

Ik rijdt vaak achter andere vrachtwagens en met name buitenlandse vrachtwagens ''pakken'' de binnenbocht te kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ze staan al jaren bekend onder "kanteltrans" "heisterramp" enz. De naam "kanteltrans" heeft men gekregen nadat in 2 weken tijd vier combi's bij de rotonde Coldenhove ( Maasland ) om zijn gegaan.  :ok:

 

Eind jaren 90 toen de A1 bij Holten nieuw asfalt kreeg, moest je daar op de vluchtstrook rijden richting het oosten. Het hoogte verschil tussen vluchtstrook en berm was aanzienlijk. Daar zijn er in 1 week 2a3 auto's van hun op zijn kant gegaan. Vandaar dat ze hier in de regio kanteltrans genoemd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Je moet eens kijken hoe laks sommigen een rotonde nemen.Het liefst gaan ze gewoon rechtdoor.In ieder geval willen ze zo min mogelijk aan het stuur draaien.

Is mij zo geleerd met de cursus zuinig rijden zelfs!

Minder weerstand, sneller weer op cruise-snelheid etc. dus zo recht mogelijk er over zeggen ze daar...

Maar de meningen zijn er wel verdeed over, bijv. in Rijssen hebben ze het afgeplatte middendeel weer  voorzien van hoge ribbels   :confused:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden