[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

gebruik van senseo in vrachtwagen.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid
Zijn helaas niet op 24v te krijgen. Ik heb het zelf geprobeerd met een omvormer van 1500W maar dat was niet genoeg.

Heb phillips al eens gemaild hierover, maar geen respons gehad.

nee ik weet dat die op 220 volt werkt. maar als ik een nog zwaardere omvormer zou pakken dan 1500 watt. zou het dan wel werken?

want wat ging er bij jou met die 1500 watt omvormer niet goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ging er bij jou met die 1500 watt omvormer niet goed?

De piekbeveiliging die er (gelukkig) in zit was het er niet zo mee eens. Op het apparaat staat 1450 watt dus dacht dat het wel zou lukken met 1500 watt maar blijkbaar is er dus een piek die boven de 1500 watt uitkomt.

Met een zwaardere zal het ongetwijfeld wel lukken, maar alleen voor een kopje koffie zie ik dat niet zo zitten om nog een omvormer aan te schaffen.

Als je nog geen zware omvormer hebt en van plan bent een te halen pak dan dus een 2000 watt ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als ik ene zou moeten kopen (omvormer) zou ik naar de zwaartse versie gaan, weet niet hoeveel dit bij jullie is , maar die dat ik hier al gezien heb zijn er denk ik van 3000 watt.

ik ga dan ook een hele zware kopen.

heb ik meteen een goede omvormer voor mijn combioven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij de senseo is het niet alleen het wattage wat je nodig hebt maar zit ook met de sturing van het app. (net als met magnatron zonder draaiknoppen)

maar is hier al een eerder topic over geweest http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=10199&highlight=senseo

sorry heb ik niet kunnen vinden. dus van mij mag hier een slotje op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Beste chauffeurs,

Bij deze wil ik jullie meedelen dat het eerste omgebouwde Senseo exemplaar uitvoerig getest wordt door een kieskeurige chauffeur.

De eerste reactie is goed, het duurt alleen een paar tellen langer voor de Senseo op temperatuur is. MAAR: "Het is een lekker bakkie koffie", aldus de testpersoon.

Het geteste type is een HD7822 op een 2500W mod.sinus omvormer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je beter een mailtje sturen of even bellen naar Special Interior te Urk. Die heeft het interieur van Gerhard gedaan(Fleurs vd Eijkel R620 combi, mooiste truck 2008). Ze hebben ook de senseo erin gebouwd.

ek42.jpg

(Foto van de site van Special Interior)

En dit is de contactpagina van Special Interior: http://www.specialinterior.nl/Contact.html

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • Forumlid

Beste chauffeurs,

Drie weken geleden heb ik de 2e gebruiker van hetzelfde bedrijf voorzien van een aangepaste Senseo in zijn kraanwagen op een gewone omvormer van 24V->230V 2500W continue, 5000Wpiek. Deze laatste versie heeft ook géén langere opwarmtijd meer. Tevens is deze Senseo ook getest op een 1700W omvormer, waar deze ook prima op werkt. De 1e chauffeur gebruikt hem nu al bijna een jaar zonder problemen. Dus waarom een dure sinus omvormer kopen, als je ook voor zo'n €35,- je eigen Senseo om kunt laten bouwen...

Tevens blijft de omgebouwde versie ook nog te gebruiken op gewone 230V.

Groeten, Da-Vince

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste chauffeurs,

Drie weken geleden heb ik de 2e gebruiker van hetzelfde bedrijf voorzien van een aangepaste Senseo in zijn kraanwagen op een gewone omvormer van 24V->230V 2500W continue, 5000Wpiek. Deze laatste versie heeft ook géén langere opwarmtijd meer. Tevens is deze Senseo ook getest op een 1700W omvormer, waar deze ook prima op werkt. De 1e chauffeur gebruikt hem nu al bijna een jaar zonder problemen. Dus waarom een dure sinus omvormer kopen, als je ook voor zo'n €35,- je eigen Senseo om kunt laten bouwen...

Tevens blijft de omgebouwde versie ook nog te gebruiken op gewone 230V.

Groeten, Da-Vince

waar moet ik hem heen sturen??? :kiss:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je kunt ook senseo apparaten komen met een lager wattage (500watt) ze werken net zo goed alleen je kunt ze dan ook op een omvormer aansluiten met een lager vermogen (min 1000 watt cont.)

en voor de prijs hoef je het niet te laten ca 18,= ex verzendkosten.

:)

hier een linkje; http://www.4launch.nl/shop/product/055324/-koffiezetapparaat-dcm100-500w--zwart-/beslist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kunt ook senseo apparaten komen met een lager wattage (500watt) ze werken net zo goed alleen je kunt ze dan ook op een omvormer aansluiten met een lager vermogen (min 1000 watt cont.)

en voor de prijs hoef je het niet te laten ca 18,= ex verzendkosten.

:)

hier een linkje; http://www.4launch.nl/shop/product/055324/-koffiezetapparaat-dcm100-500w--zwart-/beslist

ja klopt heb er al een gekocht bij de kijkshop werkt mooi is iets robuuster als op de link was ong 45 euro maar toch dank voor je tip.

p.s. werk je bij taylers ik kom er af en toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja klopt heb er al een gekocht bij de kijkshop werkt mooi is iets robuuster als op de link was ong 45 euro maar toch dank voor je tip.

p.s. werk je bij taylers ik kom er af en toe

nee ik werk niet meer bij taylors, maar rij er af en toe nog wel voor i.o.v. mijn huidige werkgever. foto is beetje oud en wil hem nog steeds wijzigen maar komt er steeds niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kunt ook senseo apparaten komen met een lager wattage (500watt) ze werken net zo goed alleen je kunt ze dan ook op een omvormer aansluiten met een lager vermogen (min 1000 watt cont.)

en voor de prijs hoef je het niet te laten ca 18,= ex verzendkosten.

:)

hier een linkje; http://www.4launch.nl/shop/product/055324/-koffiezetapparaat-dcm100-500w--zwart-/beslist

werk deze op een gewone omvormer of op de dure sinus omvormers??

gr. mart

bewerkt door piraat
tekst veranderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In doetinchem zit een truckerszaakje die senseo apperaten voor de vrachtwagen heeft.

weet de naam zo even niet.

gewoon op 24 volt.

klopt die dingen zijn er ,kosten rond de 60 euro.

maar als je toch al een om vormer hebt in je truck waarom dan duur kopen als het met een app van 18 euro ook werkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden