[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

gebruik van senseo in vrachtwagen.


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo iedereen

heb sinds 3 weken ook een senseo in mijn auto

hij loopt op een omvormer van 1500 watt en 1700 watt over 30 minuten en 2000 watt piek verm. met een 80 amperé zekering ertussen

eerst had ik er eentje tussen zitte van 40 maar die klapt eruit.....

op die omvormer gaat het net de kabels worden niet echt warm

wel beginne de licht binnen te knipperen.

groetjes tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kunt ook senseo apparaten komen met een lager wattage (500watt) ze werken net zo goed alleen je kunt ze dan ook op een omvormer aansluiten met een lager vermogen (min 1000 watt cont.)

en voor de prijs hoef je het niet te laten ca 18,= ex verzendkosten.

:)

hier een linkje; http://www.4launch.nl/shop/product/055324/-koffiezetapparaat-dcm100-500w--zwart-/beslist

hmmm ik moet hier wel ff een maartje bij zetten:rolleyes:, nu ik hem zelf al een tijdje heb. Je kunt er inderdaad senseopads indoen, maar het komt niet in de buurt van een echte senseo. Gelukkig kan je er ook gewone koffie mee zetten en je hebt binnen enkele minuten een heerlijk kop koffie. Bij gebruik van pads gebruikte ik er 2 voor 1 kopje.

Verder wel een handig apperaatje tot 2 weken terug. Klep van het middelste kastje los laten staan en daar stond best zwaar spul in wat naar beneden viel na het nemen van een drempel en ja hoor weg koffie apparaat...grrrr....:stom:maar goed ik ga nu wel over na de echte senseo echter aangepast tot 750 watt max zodat ik hem op mn 1000watt sinus omvormer kan gebuiken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
je kunt ook senseo apparaten komen met een lager wattage (500watt) ze werken net zo goed alleen je kunt ze dan ook op een omvormer aansluiten met een lager vermogen (min 1000 watt cont.)

en voor de prijs hoef je het niet te laten ca 18,= ex verzendkosten.

:)

hier een linkje; http://www.4launch.nl/shop/product/055324/-koffiezetapparaat-dcm100-500w--zwart-/beslist

Het zal wel aan mij liggen.Maar dat apparaat wat je te zien krijgt als je op de link in jouw post klikt is echt geen senseo.....................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt was wat voorbarig met mijn reactie.

ah geef niet! ik was ook een beetje voorbarig met mijn "imitatie" senseo, was ervan overtuigd dat dit ongeveer hetzelfde zou werken als de "echte".

Maar goed nu heb ik dan wel een echte, maar of dat nu goed is.....drink nu wel erg veel koffie:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

hallo, ik heb een tijdje senseo op vrachtauto gehad met een omvormer van 2500 watt.

dat werkt prima todat de omvormer het begaf.

nu blijkt dat senseo en ook laptop gevoelige onderdelen bevat die een hekel hebben aan gemodifisceerde sinus.

de enige oplossing voor dit probleem is om een zuivere sinusomvormer aan te schaffen.

bedenk wel dat deze een heel stuk duurder en ook niet door iedereen door iedereen is te leveren.

met blijft russisch roulette met gemodificeerde voedingen, of je apparatuur gaat stuk of je voeding gaat stuk. gr paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi.

Ik heb dus zo'n dure omvormer. Werkt prima, na 8 jaar niks geen schade aan laptop, magnetron of koffiemachine. Het ding is 1400Watt continu, 2000Watt piek vermogen en kostte 8 jaar geleden al 750 Euri. Bijkomend voordeel is wel dat je geen Deense koffiemachine van 150 Euri aan hoeft te schaffen maar gewoon bij Scheer en Foppen naar binnenstapt en daar een apparaat van 3 tientjes weghaalt.

mvg, Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
rare vraag... wat is die deense koffiemachine? ik zelf drinkt nauwelijks koffie...maar zoals heman 't zei....de deense koffie maschine die elke morgen staat te kraken? en die ding kost€150,-? euh...is dat niet zo'n grote machine waar je koffiebonen instopt om heerlijke verse koffie te maken? hoe groot is dat ding, en waar laat je die in de cabine?

Hij is groot, duur én goed. Alleen moet Herman soms een keuze maken wie hij meeneemt ivm de ruimte. De vrouw of de Kirk:ja:

Ik vertel je denk geen geheim als ik je zeg op wie of wat de keuze meestal (altijd) valt he? De 2e!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast midweek

ik heb thuis een senseo,

maar onderweg hou ik het ook bij de kirk. daar kan geen senseo tegenop.

(smaken verschillen)

Meestal heb ik deze mee, als ie leeg is ga ik naar huis. :cool:

Gewoon een simpel dingetje dus.

werk je tegenwoordig halve dagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...
  • Forumlid
Inmiddels een tijdje verder sinds de laatste schrijver.

Heeft iemand de campeo toevallig in zijn auto staan? Zo ja, ben je er tevreden over?

Voor de liefhebbers en mogelijk zoekers:

Inmiddels heb ik zelf een campeo aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over, Het is een gewone senseo appr. maar die is omgebouwd voor omvormers (gericht op campers en caravans.) Je hebt geen zuivere sinus nodig en een omvormer van 1000 W is al voldoende (appr. is 700 W). Ik zet er dagelijks vele bakjes koffie mee.:D

Echter.... Met een 1000 W omvormer moet je wel je accu's in de gaten houden, 1 bakje kan je wel zetten, maar als je meer gaat zetten moet je even je motor laten draaien om niet zonder stroom te komen te staan.

Het hele 'zet'-proces duurt wat langer dan thuis, dit omdat het appr. eerst water gaat pompen, daarna gaat verwarmen en dan pas gaat 'tappen'. Een normale thuis-senseo pomp en verwarmt het water tegelijk. Het verwarmen duurt het langs, circa 4 á 5 minuten, maar je kan hem al aanzetten voor je stopt. (ik zet geen koffie als ik rijd)

Het appr. is in te stellen zodat je, naar eigen wens, de hoeveelheid water kan bepalen, dit is wel een heel karwei aangezien je het per stap doet en maar 1 stap tegelijk kan doen, daarna moet je het hele proces opnieuw doen, een tijdrovend karwei. Je kan echter ook op het knopje van 2 bakkies drukken, dan krijg je een goed gevuld koffiemok 3/4 vol. ;)

Je kunt de campeo bestellen op http://www.campeo.nl

Je hebt van wabco (dacht ik) inmiddels ook een pad-apparaat, die is een stuk kleiner en schijnt minder lekkere koffie te zetten, hij is ook iets duurder dan de campeo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid
Nou eindelijk...ik heb mn senseo werkend! :D

Kleine investering van 30 euro. Maar je moet wel in het bezit zijn van een zuivere sinus omvormer van ca 1000 watt (en die had ik gelukkig al)

Waar heb je dit laten doen? Ik heb ook een senseo over en die zal dan ook omgebouwd moeten worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Bij de meeste moet je dan 2 bakkies zetten want bij 1 bakkie krijg je een half potje:ja:

Dat had ik met de vorige Senseo ook. 2x drukken voor een heel bakkie. Maar toen het zo koud was, is die denk ik kapot gevroren.

Nu had ik vorige week een nieuwe Senseo gehaald.

Heb er een 2.000 watt met piek 4.000 watt in, van 399 euro. Dat zou het probleem niet moeten zijn.

Maar de nieuwe Senseo doet het niet. Lampje gaat knipperen zoals normaal, en als dat klaar is, dan denk je op het knopje

voor bakkie koffie te drukken, maar geen reactie.

De magnetron net wel gewoon gebruikt, die doet het wel.

Het de stekker van de Senseo ook een keer omgedraaid (lijkt me al niet uit te maken, maar je weet het niet), maar helpt ook niet.

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden