[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

gebruik van senseo in vrachtwagen.


corne64

Recommended Posts

Gast Reindert

VraagWaarom werkt mijn Senseo® niet op mijn boot/in mijn vrachtwagen/in mijn camper?

AntwoordDe Senseo® kan niet worden gebruikt in combinatie met een transformator.

Heb je hier misschien iets aan?

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VraagWaarom werkt mijn Senseo® niet op mijn boot/in mijn vrachtwagen/in mijn camper?

AntwoordDe Senseo® kan niet worden gebruikt in combinatie met een transformator.

Heb je hier misschien iets aan?

Groet,

Reindert

Nee, daar hebben we niks aan Reindert. Want de vorige Senseo deed het wel gewoon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Nee, daar hebben we niks aan Reindert. Want de vorige Senseo deed het wel gewoon...

Jammer. En kun je niets vinden over dit probleem in je instructieboekje van de vrachtwagen? Misschien een andere zekering erin? Maar wel vreemd dat deze andere Senseo het wel deed. En anders even een telefoontje of een mail naar de winkel waar je het gekocht heb.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zekering is goed, anders deed de magnetron het niet. Omvormer is ook goed, anders deed vorige Senseo het niet.

Instructieboekje zit er niet bij, da's altijd foetsie, maar zou daar ook weinig aan hebben denk ik. En de winkel, die heb jij me toen gemailed, die advertentie van Marskramer. Maar thuis deed hij het wel. Dus Marskramer zal er ook maling aan hebben denk ik. Raar.

Zo, nu effe kijken of ik kan laden, sta er pas weer 5,5 uur hier. En als het niet kan, dan maar meteen de 9 uur rust maken, dan vannacht laden. Wereldbedrijf hier :-(.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Zekering is goed, anders deed de magnetron het niet. Omvormer is ook goed, anders deed vorige Senseo het niet.

Instructieboekje zit er niet bij, da's altijd foetsie, maar zou daar ook weinig aan hebben denk ik. En de winkel, die heb jij me toen gemailed, die advertentie van Marskramer. Maar thuis deed hij het wel. Dus Marskramer zal er ook maling aan hebben denk ik. Raar.

Zo, nu effe kijken of ik kan laden, sta er pas weer 5,5 uur hier. En als het niet kan, dan maar meteen de 9 uur rust maken, dan vannacht laden. Wereldbedrijf hier :-(.

Das wel balen zonder een bakkie te moeten sturen! De enige oplossing die ik nog voor je heb is, is bij thuiskomst even langs je dealer te rijden waar je deze vrachtauto gekocht heb. De garage zal het wel weten wat er aan de hand kan zijn? Of bij een volgende olie beurt?

Maar het blijft vreemd dat deze het nu net niet doet en die andere wel? Maar ga verder maar niet lopen kloten, want voor je het weet heb je brand in de cabine en kun je vluchten.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die Senseo "merkt" gewoon dat het via een omvormer gaat en schakelt dan niet in. Dat is een beveiliging die er vroeger niet in zat.

Klopt de oude senseo deed het wel op een normale omvormer ( blokgolf of gemodificeerde sinus)

Voor de nieuwere modellen heb je een zuivere sinus nodig ( De Dure omvormers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Frans als de senseo opgewarmd is en je drukt op het knopje begint dan de aanzetknop weer opnieuw te knipperen net zoals als deze aan het opwarmen is ?

Wij hebben thuis ook een nieuwe gekocht en dat wil deze ook nog wel eens doen.

Dat betekent dat de klep niet goed gesloten is.

Druk als hij dit doet maar eens bovenop en dan weer op de startknop. Grote kans dat hij het dan wel doet.

Als dat zo is dan zijn de pads die erinzitten waarschijnlijk te dun.

Laat maar horen of het is opgelost hiermee.

groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt de oude senseo deed het wel op een normale omvormer ( blokgolf of gemodificeerde sinus)

Voor de nieuwere modellen heb je een zuivere sinus nodig ( De Dure omvormers).

Zou kunnen, heb geen verstand van sinus en cosinus, maar heb 399 euro voor de omvormer betaald, zijn er nog duurdere?

Frans als de senseo opgewarmd is en je drukt op het knopje begint dan de aanzetknop weer opnieuw te knipperen net zoals als deze aan het opwarmen is ?

Wij hebben thuis ook een nieuwe gekocht en dat wil deze ook nog wel eens doen.

Dat betekent dat de klep niet goed gesloten is.

Druk als hij dit doet maar eens bovenop en dan weer op de startknop. Grote kans dat hij het dan wel doet.

Als dat zo is dan zijn de pads die erinzitten waarschijnlijk te dun.

Laat maar horen of het is opgelost hiermee.

groet Harrie

Ja, zo gaat het. Zal het straks nog eens proberen. Nu effe 4 uurtjes slapen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Zou kunnen, heb geen verstand van sinus en cosinus, maar heb 399 euro voor de omvormer betaald, zijn er nog duurdere?

Ja, zo gaat het. Zal het straks nog eens proberen. Nu effe 4 uurtjes slapen...

De duurste in deze link is Euro 369. Maar misschien vindt je hier iets tussen?

Omvormers - Nergens Goedkoper - Vandaag Besteld - Vandaag Verstuurd

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb me een Tefal 9000 aangeschaft heeft nagenoeg dezelfde stroomverbruik en je kan er van alles mee behalve koffie zetten

ik lees alleen maar gunstige reviews en ideaal voor dikkerds lijkt me

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is het verder met je senseo afgelopen Frans? Doet dat ding het alweer?

Groet,

Reindert

Nee, doet het niet. Heb het nog enkele keren geprobeerd, ook het deksel harder dicht duwen, maar niks. Als je hem aanzet, gaat lampje knipperen, tot hij klaar is. Druk je daarna op knopje voor koffie, gaat hij weer opnieuw knipperen. Heb het 6 keer achterelkaar geprobeerd, maar niks. Denk dat er dan een beveiliging inderdaad in de senseo zit.

Maar dat de ruitewissersproeier het niet doet, dat vind ik vervelender.

Ben inmiddels wel geladen. Van gister 14:30 uur tot vandaag 11:45 uur. Bijna de 24 uur weekendrust erop kunnen hebben. En geen sorry of bakje koffie gekregen daar.

Enneh Willem: daar de Senseo proberen? Pfff. Vreselijk bedrijf. Daar mag je nog niet eens naar de wc. Maar ze laten je wel 21 uur staan. Er waren erbij die er gister al voor mij stonden, en na mij pas konden laden. En natuurlijk wachtgeld geclaimed: maar niks. "als we al die auto's wachtgeld moeten betalen, zijn we failliet" kreeg ik te horen. Tsja. Is al 2e keer dat ik daar heb geladen. Vorige keer stond ik daar ook 8 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net wel varkenslapjes warm gemaakt in de magnetron. Smaakte goed. En een broodje bapao erachter aan. Magnetron gaat me veel geld besparen. De deense koffiezetter doet het gelukkig wel altijd. Zo weer de 3 kwartier erop. Dan op naar de boot. Nog 280 km. Maar van Senseo toch jammer. Vind dat best goed smaken. En het is snel klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Nee, doet het niet. Heb het nog enkele keren geprobeerd, ook het deksel harder dicht duwen, maar niks. Als je hem aanzet, gaat lampje knipperen, tot hij klaar is. Druk je daarna op knopje voor koffie, gaat hij weer opnieuw knipperen. Heb het 6 keer achterelkaar geprobeerd, maar niks. Denk dat er dan een beveiliging inderdaad in de senseo zit.

Maar dat de ruitewissersproeier het niet doet, dat vind ik vervelender.

Ben inmiddels wel geladen. Van gister 14:30 uur tot vandaag 11:45 uur. Bijna de 24 uur weekendrust erop kunnen hebben. En geen sorry of bakje koffie gekregen daar.

Enneh Willem: daar de Senseo proberen? Pfff. Vreselijk bedrijf. Daar mag je nog niet eens naar de wc. Maar ze laten je wel 21 uur staan. Er waren erbij die er gister al voor mij stonden, en na mij pas konden laden. En natuurlijk wachtgeld geclaimed: maar niks. "als we al die auto's wachtgeld moeten betalen, zijn we failliet" kreeg ik te horen. Tsja. Is al 2e keer dat ik daar heb geladen. Vorige keer stond ik daar ook 8 uur.

Dan bij thuiskomst even zien wat er met de senseo aan de hand is.

En wat zei je terug? Zonder wachtgeld ga ik failliet? 21 uur wachten pppfffffff.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en volgende week weer daar laden Frans???:zegtniets:

Hoop het niet, maar zou zo maar kunnen. Je hebt het niet altijd voor het zeggen. Lossen gaat wel weer snel, daar was ik vorige keer in 30 minuten leeg. Vrijdag lossen. Nog 1.570 km naar losadres :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Hoop het niet, maar zou zo maar kunnen. Je hebt het niet altijd voor het zeggen. Lossen gaat wel weer snel, daar was ik vorige keer in 30 minuten leeg. Vrijdag lossen. Nog 1.570 km naar losadres :p

Je maakt tenminste nog je kilometers, en is toch ook wel van belang.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, doet het niet. Heb het nog enkele keren geprobeerd, ook het deksel harder dicht duwen, maar niks. Als je hem aanzet, gaat lampje knipperen, tot hij klaar is. Druk je daarna op knopje voor koffie, gaat hij weer opnieuw knipperen. Heb het 6 keer achterelkaar geprobeerd, maar niks. Denk dat er dan een beveiliging inderdaad in de senseo zit.

Maar dat de ruitewissersproeier het niet doet, dat vind ik vervelender.

Ben inmiddels wel geladen. Van gister 14:30 uur tot vandaag 11:45 uur. Bijna de 24 uur weekendrust erop kunnen hebben. En geen sorry of bakje koffie gekregen daar.

Enneh Willem: daar de Senseo proberen? Pfff. Vreselijk bedrijf. Daar mag je nog niet eens naar de wc. Maar ze laten je wel 21 uur staan. Er waren erbij die er gister al voor mij stonden, en na mij pas konden laden. En natuurlijk wachtgeld geclaimed: maar niks. "als we al die auto's wachtgeld moeten betalen, zijn we failliet" kreeg ik te horen. Tsja. Is al 2e keer dat ik daar heb geladen. Vorige keer stond ik daar ook 8 uur.

Frans welk type senseo is het ?

Er zijn n.l. meerdere types.

Heb nog wel een beschrijving van 2 verschillende liggen.

Zou het dan misschien voor je uit kunnen zoeken.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

Ik heb in mijn nieuwe scania deze omvormer zitten.   http://en.waeco.com/4207_919.php

 

Continu 2000 watt maximaal 4000 watt. Maar is ook een gemodificeerde sinus omvormer. Volgens sommige collega,s werkt daar toch echt een normale senseo op. Ik ga het maar eens een keer proberen met de senseo van thuis. Ik wil het weten nu ook.

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Freddepet

Ik heb in mijn auto een zuivere sinus omvormer van 2000 Watt. Hier zet ik dagelijks mijn koffie mee. Dat is dan geen Senseo, maar Nespresso. Speciaal gekozen voor Nespresso omdat dit apparaat geen piekspanning kent.

Hier een LINK naar een aanbieder van deze omvormer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
. Deze heb ik hier thuis in de kast staan. Werkt redelijk. Alleen word de koffie niet erg warm.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden