[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is de beste Route met ADR door Luik /Liege Belgie.


groteboer

Recommended Posts

  • Forumlid

Wanneer je niet door de tunnel mag en om moet rijden wanneer je ADR bv  DE heb geladen.

Blijkt het best lastig te zijn de juiste route te vinden.

Afgelopen Vrijdag kwam ik vanaf  Luxemburg in Luik mocht niet door de tunnel.

Borden staan aangegeven maar wanneer van de weg  (autobaan ) in Luik af bent moet je het zelf maar uit zoeken.

Ben  in Luik bij Angleur Richting Seraing de  brug over weer de A604 op naar boven gereden.

Er blijken wel meerdere routes mogelijk te zijn.

Samen met iedereen wil ik dit eens in kaart brengen en meerdere  suggesties zijn welkom om dit met zijn allen uit te zoeken en

dit in kaart  te brengen.

 

 

Eventueel in de toekomst een  complete aangegeven route maken.

Wij zo dicht bij huis en blijkt dit nogal  redelijk probleem  te zijn.

Sommige chauffeurs rijden om over Namur/Namen wat nogal een forse omweg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wanneer je niet door de tunnel mag en om moet rijden wanneer je ADR bv  DE heb geladen.

Blijkt het best lastig te zijn de juiste route te vinden.

.

Ben  in Luik bij Angleur Richting Seraing de  brug over weer de A604 op naar boven gereden.

Er blijken wel meerdere routes mogelijk te zijn.

.

Sommige chauffeurs rijden om over Namur/Namen wat nogal een forse omweg is.

 

 

Volgens mij is dit de enige mogelijkheid;je mag op de E 25 de afslag Sprimont niet meer nemen en dan via Theux,de N 678-62  en N657,naar Verviers gaan.(7,5 t)

 

De tunnel du Cointre is een D tunnel,als je D/E goederen geladen hebt mag je er dus met een tank niet,maar met colli vervoer( stukgoed) wel door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee,net voor de afslag staat een bord waarop te lezen is dat t dorp Theux max 10 ton en de "liaision"(koppeling) naar de E 42 7,5 ton is.

 

Als je via Spa wilt kun je beter 1 afslag eerder (remouchamps) eraf gaan( als dat mag).

Maar als je daar moet gaan rijden kun je beter de route nemen zoals T.S. al aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Over de N697  van Remouchamps naar Spa is niet echt een aanrader. 

 

Ik vraag mij af of het tonnageverbod bij Theux ook geld op de N62 richting Spa of alleen op het stuk N657/690 wat door de kern van Theux loopt richting de E42- Verviers. Uit post #3 ga ik er van uit dat je gewoon richting Spa kan,maar  of het een goed alternatief is vraag ik mij af.

 

https://www.google.nl/maps/place/Spa,+Belgi%C3%AB/@50.5094164,5.7699691,13z/data=!4m2!3m1!1s0x47c0622ca0928b3b:0x34af87ecfc9b2e36?hl=nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je in Spa moet laden ben je bestemmingsverkeer.

Een stuk voor de afslag Sprimont staat een groot bord in de berm; links op dat bord staat dat Theux verboden is voor + 10 ton,sauf desserte local( behalve plaatselijk verkeer).

Links op dat bord staat: liaison E25-E40/42 verboden + 7,5 ton.

"liaison wil zoveel zeggen als "koppeling,verbinding, dus volgens mij mag je van af de afslag Theu niet naar de E 40/42 rijden,waar je ook langs gaat,door Theu of via Spa.

 

Ik krijg de link hier niet van google maps,maar kijk zelf maar ,ongeveer 1 km voor de afslag Sprimont,komende vanuit t zuiden.

 

http://goo.gl/maps/szzA3  ( bij t groene pijltje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je vanaf luxemburg komt zou je ook de A7 en N7  via ettelbruck...weiswampach...st vith kunnen nemen......

 

Maar denk persoonlijk dat via Namen nog gewoon de beste optie is ipv gekloot door dorpjes etc met adr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat verbod geld alleen voor het Centrum van Theux.  Je kunt via de N657/690 (deze loopt door het centrum) niet naar Verviers E42 rijden, men moet op de N62 blijven en via Spa rijden.  Kom daar al meer dan 10 jaar.

 

das een best eind om om de tunnels in luk te mijden........conclusie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen maandag vanaf Maastricht naar Luxemburg.

Eerst richting Namen bij Vliegveld de A604 op naar beneden voor het water linksaf

en blijkt dat de complete ADR omleiding route staat aangegeven borden S1 volgen .

Terug weg moet je borden volgens mij S20 volgen Oranje borden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden