[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wit tolkastje voor oostenrijk


Gast rik bos

Vraag

hallo ik ga morgen rijden en waarschijnlijk richting Oostenrijk.

nu zit er in de trekker een wit kastje tegen de voorruit.

dit zou voor tol oostenrijk zijn.

kan iemand mij vertellen hoe dit werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Rij oostenrijk in. 1piep= ok 2 piep krediet bijna op dan is t geen postpay maar een prepay en moet je bij n tank stoppen om m op te laden met je tankpas. 3 piep =krediet echt op. Let wel op dat je m op t goeie aantal assen hebt staan even op de knop drukken dan licht t lampje oo bij de assen nr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat kastje dat is de GO BOX.

6fbae4803ac068334cbe1c93276aea9a.jpg

f6f0ba9d679508cfbbdba33102ae6917.jpg

Je kunt er tegoed opzetten maar het kan ook automatisch worden afgeschreven.

Op het moment dat je de grens passeert hangt er een soort sensor boven de weg. Die activeert het kastje. (Die zet hem aan zeg maar)

Na een paar honderd meter is er weer een sensor als je daar onderdoor rijdt hoor je piep.

Dat betekent dat ie contact heeft en het kastje staat geregistreerd.

Hoor je 2x piep dan bij de eerste autohof of tankstation eraf om te laten activeren.

Daarvoor heb je nodig.

-Je kastje. Trek je zo van het raam af.

Zit vast met klittenband.

-je kentekenpapieren

-je dkv pas of andere betaalmethode.

Dan doen ze het kastje aan de computer koppelen en kunnen ze zo zeggen wat er loos is.

Als je een nieuwe krijgt heb je kans dat je een gele of oranje kastje krijgt.

Zijn er tegenwoordig in diverse kleuren.

Als er niks loos is...doorrijden.

Tussen 2 afslagen staan tolpoorten en hoor je piep.c1bd8f3cc6ae523a766c2e9c9850eae2.jpg

Mocht je nou problemen hebben en niet weet waar je moet zijn...overal waar het bord GO BOX staat kun je met je kastje terecht. Tankstations, garages enz.

Mocht je nou echt trammelant hebben met je kastje maar het niet in de gaten hebben...de volkswagenbusjes van asfinag pikken je er dan wel uit.

Geen paniek hoor die controleren geen tachokaarten.99260f2c783edd34e54ad52e544ab8d9.jpg

Als je nou Door toltunnels gaat rijden dan altijd de GO BOX laan aanhouden. Rechtse baan.

Zit geen slagboom in die baan.

Maar je hoort wel piep in je kastje.

Ook zijn er een soort schnellstrassen. Daar hoor je ook op piep47b103c89c996c6b572e048ae5b4754a.jpg95d8cfe2fb0820ac5688b3c3dd1d12cc.jpg

Als je Oostenrijk uit gaat gaat het kastje vanzelf uit.

Kijk anders even hier.

http://www.asfinag.at/en/home

En anders de asfinag app downloaden.

Succes.

bewerkt door rubberduck
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rik,je kunt al ver voor München bij zowat iedere tankstelle dat mautkastje laten controleren of nakijken.

Maar weet je zeker dat je Oostenrijk met dit kastje moet betalen??? het is n.l. ook mogelijk om de Oostenrijkse maut te laten registreren door de Duitse mautbox,vraag me niet hoe t werkt,volgens dat ik me herinner gaat dan je maut ook registereren zodra je Oostenrijk binnenrijdt,maar dan moet ie wel geregistreerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Rik,je kunt al ver voor München bij zowat iedere tankstelle dat mautkastje laten controleren of nakijken.

Maar weet je zeker dat je Oostenrijk met dit kastje moet betalen??? het is n.l. ook mogelijk om de Oostenrijkse maut te laten registreren door de Duitse mautbox,vraag me niet hoe t werkt,volgens dat ik me herinner gaat dan je maut ook registereren zodra je Oostenrijk binnenrijdt,maar dan moet ie wel geregistreerd zijn.

 

Klopt.....dit moet wel ff van tevoren geregeld worden vanaf kantoor naar ik meen....erg handig heb et zelf ook gewoon doorrijden op grens geen omkijken naar.

 

prepayd opwaarderen is vanaf minimaal 75 euro....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Klopt. Als je een kastje aanschaft dan moet je een brief opsturen naar Wenen zodat de aanvraag afgewerkt wordt.

Doe je dat niet. Dan plukt de asfinag je van de weg.

Mag je de dkv pas weer gebruiken.

Is inderdaad 240 euro.

Je moet bewijs van euroklasse faxen anders inderdaad boete achteraf!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Rik,je kunt al ver voor München bij zowat iedere tankstelle dat mautkastje laten controleren of nakijken.

Maar weet je zeker dat je Oostenrijk met dit kastje moet betalen??? het is n.l. ook mogelijk om de Oostenrijkse maut te laten registreren door de Duitse mautbox,vraag me niet hoe t werkt,volgens dat ik me herinner gaat dan je maut ook registereren zodra je Oostenrijk binnenrijdt,maar dan moet ie wel geregistreerd zijn.

Je kunt in de Duitse mautbox zien of ie is aangemeld voor oostenrijk. Ik dacht via 'diensten' ergens submenuutje tolheffing D, tolheffing A.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook al heb je zelf netjes een kastje gekocht, dan nog kan het je 240 euro kosten. In mei is iemand van ons op kantoor vergeten binnen twee weken wat zaken te faxen naar Oostenrijk. Gisteren bekeuring voor gekregen.

Verzonden vanaf mijn aaifone 5S met tapakwats

En wel binnen 14 dagen anders...... ook €240,- . (Was 1 dag te laat)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden