[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederland uit de EU


Gast

Recommended Posts

Beste mensen,
 

Allereerst heb ik geen flauw idee waar ik dit kan plaatsen dus gooi het hier maar gewoon neer.

Ik hoef jullie vast niets te vertellen over het leuke oosten van Europa.
Momenteel ben ik net begonnen aan de chauffeursopleiding en mijn droom is later mijn eigen transportbedrijfje te beginnen.
Nu weet ik zo ongeveer hoe verrot alles is geworden, niet alleen vanwege de regelgevingen van de laatste jaren, maar ook de oneerlijke concurrentie uit het oosten van Europa wat mogelijk word gemaakt door de EU.

Al een aantal dagen ben ik op het werk aan het nadenken hoe de Nederlandse transportsector van de oneerlijke concurrentie zou kunnen afkomen. Het voor de hand liggende oplossing is natuurlijk uit de EU stappen zodat er geen vrij verkeer meer is van personen, diensten en producten maar alles zit zo in elkaar geweefd, ook wat betreft de markt die alle EU landen samen hebben.

Maar nu zat ik dus te denken, zou het mogelijk zijn dat als Nederland uit de EU zou stappen wel mee zou doen met de EVA (Europese Vrijhandelsassociatie) waarin Noorwegen, Liechtenstein, IJsland en Zwitserland ook in zitten zodat we zelf beslissen waarmee we handel drijven en dus ook alle lui uit het Oosten tegenhouden? Maar dat we dan niet in de EER (Europese Economische Ruimte) gaan, want dan heb je gewoon vrij verkeer van goederen, diensten en personen en kunnen al die lui als nog hier werken. Maar wat heeft dat dan voor invloed op onze handel en ons internationaal transport? 

Ikzelf kom er niet uit, misschien dat iemand zich hierin heeft verdiept en wel oplossingen voor de hand heeft liggen? 

Jullie zullen wel denken, ach wat kun jij in je eentje nou doen? Nou meer dan 0 personen. Gewoon mailboxen van mensen uit de politiek volspammen met vragen en zelf komen met oplossingen. Ergens heb ik gelezen dat ze verplicht zijn te reageren op de mailtjes van burgers.

Ik wil niet afwachten totdat ik verplicht wat anders moet gaan wat ik totaal niet leuk vind omdat de EU mijn dromen naar de knoppen helpt. 



 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Klopt helemaal wat je zegt. Maar de andere zijde is dat als ze daar in Den Haag zeggen we doen het toch wij massaal als een geslagen hond terug kruipen in onze mand. 30 jaar geleden zouden we misschien nog de hoofdstad en het wegennet hebben platgelegd tot er wel werd geluisterd maar dat zit niet meer in de mens (de meesten dan).

 

Verder denk ik dat de gedachtegang van TS wel aardig opgaat. Het enige excuus wat ik de laatste tijd heb gehoord om wel in de EU te blijven is omdat we dan gebruik kunnen blijven maken van de handelswegen. Daar kun je dus ook gebruik van blijven maken als je enkel deelneemt aan de EVA. Maar het is een utopie om te denken dat het gebeurd mede vanwege vorenstaande

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verrotte aan de hele EU is dat hun wetgeving hoger ligt dan de wetgeving van een individueel land. Hoe hebben ze dat ooit kunnen bedenken?

Maar stel dat we er vanuit zullen gaan in mijn/onze oplossing tegen oneerlijke concurrentie in de transport/tuinbouw e.d. dat we wél in de EU zullen blijven, wat voor dingen zullen er dan in Nederland moeten veranderen om het allemaal zo ver te krijgen dat wij weer macht hebben over de vrachten/banen wat nu naar de Oostblokkers gaan? Want juist de EU heeft het meer voor het zeggen als Nederland zelf ...
 

Ja en wat betreft staken ... ik woon nog geen mwah... 700 meter van de grensovergang Beek - Elten A12 / A3(?) en zou zo als een gekke waus wegwerp pallets in de hens gaan steken om alles tegen te gaan houden maarja dan word ik opgepakt kan ik alles wel vergeten wat betreft de toekomst. Er zal echt een volksopstand moeten komen voordat er wat veranderd word ...



 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

misschien moeten we hier in NL het anders doen bijvoorbeeld zie link: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/2056951/2014/09/20/Franse-boeren-steken-belastingbureau-in-brand.dhtml

Bron : de morgen .be

Ja zoiets moeten we echt gewoon doen met iedereen, misschien slaat het dan aan.

Maar dit is ehmm.. het oproepen tot geweld en dat mag niet ...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof dat wat helpt, trouwens dat ging over de lage prijzen ivm de boycot van Rusland.

Ja had het gelezen. Maar wij als burgers hebben ook reden zat om zoiets te doen toch? Of zeg ik nu iets verkeerds.

 

 

Maak van Nederland een soort Noord Korea. 

 

Ja dat lijkt me dus géén goed idee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een belastingkantoor in brand steken? nee lijkt me geen goed idee.

 

Of bedoel je Rusland boycotten, dat lijkt me wel een goed idee. 

 

 

Ik heb een beetje het idee dat je wel de voordelen wil maar niet de nadelen. 

Ik bedoel gewoon in opstand komen , niet perse dingen in de fik steken. Maar goed op de één of andere manier moet er een oplossing komen. Laten we terug komen op het nadenken van een oplossing.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een belastingkantoor in brand steken? nee lijkt me geen goed idee.

 

Of bedoel je Rusland boycotten, dat lijkt me wel een goed idee. 

 

 

Ik heb een beetje het idee dat je wel de voordelen wil maar niet de nadelen. 

En wat betreft ik de nadelen niet wil ... Noord Korea is héél wat anders dan een democratie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens ben ik van mening dat als de EU niet zo had aangedrongen destijds op die samenwerking van Oekraine met de EU het nu daar nog rustig was geweest en hadden we nu niet met die sancties temaken gehad, maar dat terzijde.

De hele EU is er ook om elkaar te helpen met oorlogen, we drukken hun alleen maar in de vernauwing wat heeft dat dan voor nut, haha godverdomme hoe dom is dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het niet al een hele verbetering om de cabotage regeling te laten vervallen? Ik weet dat Nederland dit er zelf heeft doorgedrukt maar om onze transportmarkt te beschermen zal het wel een verbetering zijn naar mijn mening. Kunnen buitenlandse bedrijven in ieder geval geen binnenlandse vrachten rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De oplossing is vrij simpel denk ik, we moeten als een speer uit die crissis zien te komen zodat de economie weer op volle toeren draait en dan zullen er ook vanzelf weer genoeg banen bij komen. 

Ja oké maar daarmee heb je de oneerlijke concurrentie niet weg ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt, de EU had daar beter de handen vanaf kunnen houden, ik ben bang dat sommige landen het deze winter zonder gas moeten doen.

En wat betreft dat gas, had nooit iemand zo erg afhankelijk van moeten worden. Geeft Rusland macht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In opstand komen kan helpen maar dan zal dat moeten gebeuren door het hele volk, en zoals ik al aangaf dat gebeurd niet.

Zowel in de EU als los van de EU zal voor en nadelen hebben. Vergeet niet dat de oprichting van de EU nog maar net iets van 60 jaar bestaat en dus nog in de kinderschoenen.

Zoals scania440 ook opmerkt, als de crisis over is zal je er geen last van hebben. Tot die tijd is het slikken en doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar is het niet al een hele verbetering om de cabotage regeling te laten vervallen? Ik weet dat Nederland dit er zelf heeft doorgedrukt maar om onze transportmarkt te beschermen zal het wel een verbetering zijn naar mijn mening. Kunnen buitenlandse bedrijven in ieder geval geen binnenlandse vrachten rijden.

En kunnen de Nederlandse bedrijven het omgekeerd ook niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb daar ook wel eens aan gedacht, iets van dat je maar 1 binnenlandse vracht mag doen, om de lege km`ters te beperken, iets waar die Kallas helemaal op geilt.

1 cabotagerit klinkt in ieder geval beter dan 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste mensen,

 

Allereerst heb ik geen flauw idee waar ik dit kan plaatsen dus gooi het hier maar gewoon neer.

Ik hoef jullie vast niets te vertellen over het leuke oosten van Europa.

Momenteel ben ik net begonnen aan de chauffeursopleiding en mijn droom is later mijn eigen transportbedrijfje te beginnen.

Nu weet ik zo ongeveer hoe verrot alles is geworden, niet alleen vanwege de regelgevingen van de laatste jaren, maar ook de oneerlijke concurrentie uit het oosten van Europa wat mogelijk word gemaakt door de EU.

Al een aantal dagen ben ik op het werk aan het nadenken hoe de Nederlandse transportsector van de oneerlijke concurrentie zou kunnen afkomen. Het voor de hand liggende oplossing is natuurlijk uit de EU stappen zodat er geen vrij verkeer meer is van personen, diensten en producten maar alles zit zo in elkaar geweefd, ook wat betreft de markt die alle EU landen samen hebben.

Maar nu zat ik dus te denken, zou het mogelijk zijn dat als Nederland uit de EU zou stappen wel mee zou doen met de EVA (Europese Vrijhandelsassociatie) waarin Noorwegen, Liechtenstein, IJsland en Zwitserland ook in zitten zodat we zelf beslissen waarmee we handel drijven en dus ook alle lui uit het Oosten tegenhouden? Maar dat we dan niet in de EER (Europese Economische Ruimte) gaan, want dan heb je gewoon vrij verkeer van goederen, diensten en personen en kunnen al die lui als nog hier werken. Maar wat heeft dat dan voor invloed op onze handel en ons internationaal transport? 

Ikzelf kom er niet uit, misschien dat iemand zich hierin heeft verdiept en wel oplossingen voor de hand heeft liggen? 

Jullie zullen wel denken, ach wat kun jij in je eentje nou doen? Nou meer dan 0 personen. Gewoon mailboxen van mensen uit de politiek volspammen met vragen en zelf komen met oplossingen. Ergens heb ik gelezen dat ze verplicht zijn te reageren op de mailtjes van burgers.

Ik wil niet afwachten totdat ik verplicht wat anders moet gaan wat ik totaal niet leuk vind omdat de EU mijn dromen naar de knoppen helpt. 

 

 

 

 

Ik wil niet afwachten totdat ik verplicht wat anders moet gaan wat ik totaal niet leuk vind omdat de EU mijn dromen naar de knoppen helpt. 

 

 

 

Zodra je wakker word zul je merken dat je droom misschien geen werkelijkheid kan worden.

Wat jij wilt is dus wel de lusten maar niet de lasten van de EU.

 

Ik denk dat je nog jong bent ,je kunt, behalve in t transport, nog alle kanten op,t is een baan hoor,geen sportvereniging.

Als je zoals velen hier al wat ouder bent is t heel moeilijk om te veranderen,maar als je nog aan t begin staat kun je nu nog de goede keuze maken.

 

Ik bedoel: toen ik jong was wilde ik graag koning worden,maar zag al vlug in dat ik tegen die van Oranje -Nassaut'jes weinig kans maakte.

Gelukkig heb ik toen mijn verstand gebruikt en heb voor een carriëre gekozen die toen nog wel in de lift zat( en ben dus chauffeur geworden :D  :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zodra je wakker word zul je merken dat je droom misschien geen werkelijkheid kan worden.

Wat jij wilt is dus wel de lusten maar niet de lasten van de EU.

 

Ik denk dat je nog jong bent ,je kunt, behalve in t transport, nog alle kanten op,t is een baan hoor,geen sportvereniging.

Als je zoals velen hier al wat ouder bent is t heel moeilijk om te veranderen,maar als je nog aan t begin staat kun je nu nog de goede keuze maken.

 

Ik bedoel: toen ik jong was wilde ik graag koning worden,maar zag al vlug in dat ik tegen die van Oranje -Nassaut'jes weinig kans maakte.

Gelukkig heb ik toen mijn verstand gebruikt en heb voor een carriëre gekozen die toen nog wel in de lift zat( en ben dus chauffeur geworden :D  :D )

Ehm, dus je vergelijkt mijn droom met een droom van een jongen van ik schat 6?

Wat betreft 'Het is maar een baan' moet het wel men hele leven lang doen elke dag weer wil wel wat leuks doen. En dat is vrachtwagenchauffeur, niets anders.

 

En iedereen probeert altijd de lusten te nemen en niet de lasten, is menselijk begrijp je. Alleen de lasten die de EU met zich meebrengt is té erg in mijn ogen.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden