[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuw Vrachtwagen ontwerp red levens


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

166---HGV-main-.jpg

Foto bron: Lboro.ac.uk

 

 

Nieuw Vrachtwagen ontwerp zou de levens van Voetgangers & Fietsers kunnen redden.

 

Onderzoekers stellen een nieuw cabine-ontwerp voor vrachtauto's, die bestuurders een beter zicht kunnen bieden op de weg om hen heen.
De bedoeling is potentieel het redden van de levens van voetgangers en fietsers. Door de herinrichting van de cabine neemt het Gezichtsveld met maar liefs  50 % toe dan de vergelijking die de huidige traditionele cabines bieden. 
 
 
 
 
 
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tsja...

Zal wel weer een tijdje een afname van het aantal ongelukken zijn en daarna, als de fietsers en voetgangers er aan gewend zijn, nog weer een hogere ongeval statistiek opleveren.....

Ik heb liever dat er meer aandacht aan de "overige" verkeersdeelnemers gaan, vooral voor wat betreft de beweustwoording dat zij NIET onkwetsbaar zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben van mening dat het geen fl*kk*r uit maakt omdat het over het algemeen niet de vrachtauto is die wat aan dit soort ongevallen kan doen. 

Fietsers zijn net vlooien, die komen soms uit het niets vallen in je dode hoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik de tekst goed lees scheelt dat 18% van de dode hoekongelukken met fietsers.

Ervan uitgaande dat het een Engels onderzoek betreft scheelt dit ontwerp maar liefst 11% aan ongelukken.

 

 

"

The study analysed 704 accidents involving HGVs and found that 31 per cent of road fatalities were caused by drivers pulling away, 19 per cent were caused by left turns, seven per cent by right turns, and 25 per cent from drivers reversing.

Surprisingly, vehicles changing lanes were responsible for half of all accidents, but no fatalities."

 

Hang er zo'n 360 graden camera systeem op, en klaar is John.

Engeland toch ook enorm europees ... moeilijk doen als het makkelijk ( en cost-effective) kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet om fietsers te zien Ibo, maar ik vind het een heerlijk ding om auto's die in je dode hoek rijden te zien. Heb er ook eentje in de Mack.

Ik voel me ook erg oncomfortabel als er ooit wel eens iemand meerijdt die dan met zijn benen voor dat venstertje zit. Dan mis je toch een stukje zicht.

 

Moet ook wel bij gezegd worden dat de spiegelbezetting van amerikaanse vrachtwagens nog hele grote gaten openlaat. In een europese truck heb je vanzelf al veel meer zicht.

Maar zou het niet beter zijn om met camera's te werken Zeker voor de doden hoek Dat wordt dan verleden tijd

 

Die kun je instellen dat je alles ziet

 

Want heel veel chauffeurs gaan met de doden hoek de mist in

 

De tijd tussen zien en hersen duurt vaak te lang ????????????

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In de meeste trucks hier zit ook zo een raampje onderin de deur aan de rechtse kant. Niet dat er ook maar iemand met een fiets rond rijdt..... :stom:  :D  :D

Het is wel makkelijk met achteruit steken, dan kan je zien of je weg kan draaien

Is anders niet te zien met die "neuzen" die wij hier hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe is dat eigenlijks bij jullie Ibo, aan de andere kant van de plas, gebeuren daar ook zoveel aanrijdinge met fietsers in en rond de steden? met een torpede met extra Spiegels voor op, lijkt me ook overzichetelijker.

Er zijn hier echt geen fietsers. Kinderen worden met de bus op gehaald en terug gebracht naar school, ma rijdt ze overal naar toe, en zodra je 16 word kun je examen voor auto rijbewijs doen, ze lessen dus als ze 15 zijn.

Ook voetgangers zie je niet.....

 

Veel hebben wel een extra spiegel rechts voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden