[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Vakopleiding beroepsgoederenvervoer


M-H

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Mijn vraag is,

Wie heeft er ervaring met de vakopleiding beroepsgoederenvervoer over de weg.

En dan de thuisstudie!

Ik kom er door werkzaanheden niet aan toe om lessen te volgen helaas.

Maar wil wel graag een Niwovergunning om in mijn slappe tijd erbij te gaan rijden,

Of als zzper of als eigen rijder met een oude trekker ofzo.

Ben altijd chauffeur geweest en zou het graag weer oppakken.

Ik zie de positieve berichten van jullie graag verschijnen! 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Zelf heb ik dit ook gehaald zonder cursus. De boeken die ik gebruikt heb kwamen van N.O.V.L. Hiermee had ik ruim voldoende kennis voor de examens.

Okee mooi,

Dank je voor je reactie.

Hoe lang heb je er ongeveer over gedaan?

Ik ga ervanaf deceber of januari mee starten, erg zin in.

Even de hersens kraken,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is zelfstudie dus je kan je eigen tempo volgen, en dan kan je zelf een examen plannen, die geven ze op vaste dagen op diverse locaties in het land

Dank je, maar kan het bijvoorbeeld ook in een maand?

Ik kan mijn eigen tijd vanaf januari inplannen.

Dan zijn mijn eigen werkzaamheden weer gedaan.

En ik wil graag gauw aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het ligt er aan hoe snel je het oppakt en of je makkelijk leert. Ik heb alles in anderhalve maand gedaan. Ligt er ook aan hoe je je examens in kan plannen bij het CCV.

Zou eens informeren bij NOVL of je de boeken nog los kan kopen. Als je de boeken in kan zien weet je ook hoe lang je ongeveer nodig denkt te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

M-H, heb het zelf via TLEC gedaan, via zelfstudie. Goede studiematerialen, en voor mij belangrijk, veel oefenvragen kunnen maken via internet.

 

Personenvervoer heb ik gedaan via Beroepsvervoercollege. Die hebben ook goede studiematerialen (vond TLEC beter), maar geen mogelijkheden om online te oefenen en proefexamens te maken.

 

Ik denk dat het te ambitieus is om alles in 1 maand te willen doen. Het hangt natuurlijk af van je achtergrond en van hoe snel je kunt leren, en hoe goed je bent met cijfers en boekhouden (voor de vakken calculatie en financieel management). Ik denk dat als je 2 vakken + examens per maand doet het te doen moet zijn. Op de site van Beroepsvervoercollege staat een 'spoed-opleiding' van 3 maanden, maar dat is met klassikale lessen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gewoon via studieplan en zelf de examens aanvragen maar anderhalve maand is wel erg krap om het te halen, eerst even kijken welke vrijstellingen je kunt krijgen voor bepaalde examens vanwege eventuele vooropleiding vooral financieel examen is het pittigst en bij middelbare vooropleiding kun je daarvoor vrijstelling krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden