[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Starten als eigen rijder met goedkope truck.


M-H

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien wel door hebben, ben ik zoveel mogelijk informatie aan het vergaren om naast mijn huidige bedrijf te starten als zelfstandig eigen rijder.

Ik heb namelijk een half jaar per jaar over om dit soort dingen te doen,

Mijn onderneming loopt heel goed, maar ik mis het chauffeursvak ontzettend.

Ook wil ik nooit weer in loondienst.

Nu lijkt mij het een goed idee, om als ik een niwovergunning heb, te starten met een eigen gebruikte, tweedehands trekker.

Het klinkt misschien stom, maar ik dacht zelf aan een renault premium of magnum want die zijn met bijvoorbeeld een miljoen op de klok zo goedkoop als een meubelstuk😃.

Ook heb ik jaren bij mijn werkgever van vroeger met een premium gereden, en die ging nooit stuk!!

Volgens mij kunnen ze ongeacht het werk wat ze gedaan hebben nog makkelijk 500000 km rijden.

Mijn vraag is;

Is het verstandig om een euro3 truck te kopen?

Het werk wat ik wil gaan doen is in het gebied benelux en duitsland.

Dagritten, met soms een overnachting.

En als ik weer met mijn eigen andere werkzaamheden verder ga zet ik hem in de opslag.

Misschien hebben jullie nog tips?

Ik hoor het graag van jullie.

En graag positieve berichten, ik heb gemerkt dat dat WEL kan!!!!😃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Hoewel je gedachtengang wel redelijk is geef ik je weinig kans....

1) een half jaar zou je kunnen werken als zelfstandige transport man? Denk jij dat de opbrengst genoeg is om de zooi een half jaar stil te zetten?

2) 2e hands is niet erg, maar een kadaver van een 1.000.000 km??? Denk jij dat het onderhoudsverhaal niet een beetje wispelturig kan uitvallen? Vergeet niet, alles kan en gaat kapot, maar in de tijd dat die wagen binnenstaat, levert ie geen centen op.....

3) afhankelijk van wat je denkt te gaan doen, die euro 3 is zowat museum en de stedelijke zone's waar je niet meer in mag groeien explosief....

4) suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hee daar....

Onze olie is nogal duur, maar je kunt er meer km mee rijden. Die zal er waarschijnlijk niet in zitten.

 

Ook is er een product, dat heet Oil Stabelizer, dat zorgt ervoor dat de druk wat hoger is, plus, zeer belangrijk, de olie blijft overal zitten als je de motor uitzet. Dus bij koude start is er olie aan de cilinder wand, zuigers, lagers en tandwielen.

Ook blijft de olie koeler, maar je hoeft mij niet te geloven, vraag het aan Caelan, die gebruikt het in zijn KW.

Of aan de veele eigen rijders die erbij zweren.

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Huren of leasen is voor mij geen optie.

Ik heb de middelen wel om 1 aan te schaffen.

En als ik wil rijden kan ik hem zo pakken.

Ik vind het ook fijn om alles in eigen bezit te hebben.

Ik dacht aan het boeren transport, uit die tak kom ik ook.

Maar zeecontainers lijkt mij ook leuk.

Het mag ook nationaal transport zijn, vind ik ook niet erg.

Ik sta eigenlijk overal voor open, als ik maar kan rijden.

Makkelijke jongen ben ik eigenlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zijn inmiddels ook genoeg euro 5 trekkers met een miljoen km op de teller, of meer.

 

Lijkt mij toch wel het verstandigste ivm milieuzones en maut in Duitsland.

 

Maar als je toch euro 3 wilt rijden is dit misschien wel iets? :D

 

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/10013/4637438

 

Kavelgegevens
 
 
305.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Maar zeecontainers lijkt mij ook leuk.

Makkelijke jongen ben ik eigenlijk

 

Maar niet erg verstandig. :D

 

Als je in de zeecontainers iets wilt gaan doen ontkom je er niet aan dat je vroeg of laat op de Maasvlakte moet zijn.

Daar moet je Euro 6 hebben,of een auto die niet ouder is dan 7 jaar,met euro 5 kom je er al niet op als hij na 01-01-2013 toegelaten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je euro 3 koopt betaal je je scheel aan de maut buiten het feit dat je veel steden niet meer in mag.Als je toch de middelen heb zou ik gaan voor een euro 5.Als je zeecontainers ook leuk vind zal je toch aan de euro 6 moeten anders kom je de tweede maasvlakte al niet eens meer op (als je auto ouder is als 7 jaar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach 1,000,000 km op de teller daar beginnen ze hier pas mee zie dat probleem niet zo dat auto dan een kadaver zou zijn.

 

Niemand stelt dat t een kadaver zou zijn bij miljoen km.

Je hebt een hoop beperkingen als je auto geen juiste Euro classificatie heeft,en dat staat een goede bedrijfsvoering in de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je de auto een halfjaar gebruikt en daarna een halfjaar schorst en uit de verzekering haalt is het misschien nog wel te doen. Ga jij hem echter af en toe gebruiken lopen alle kosten door (behalve eurovignet, maar 155 losse dagen kost evenveel als een jaar) en ga je er niets aan verdienen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Niemand stelt dat t een kadaver zou zijn bij miljoen km.

Je hebt een hoop beperkingen als je auto geen juiste Euro classificatie heeft,en dat staat een goede bedrijfsvoering in de weg.

Lees toch echt kadaver in dit stukje van Mr. Murphy

2) 2e hands is niet erg, maar een kadaver van een 1.000.000 km??? Denk jij dat het onderhoudsverhaal niet een beetje wispelturig kan uitvallen? Vergeet niet, alles kan en gaat kapot, maar in de tijd dat die wagen binnenstaat, levert ie geen centen op.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Paulo, in europa is het niet meer gewoon om zulke ouwe wagens in vol continu drift te hebben.

Tuurlijk, er zijn er nog zat en er zullen ook wel binnen het CF lieden zijn op oudere wagens, maar het onderhoudsverhaal blijft staan.

En als je (zoals de TS) het moet hebben van wel liefst 1 wagen, dan zou ik persoonlijk geen oud kadaver nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een collega van mij rijd met een Actros (bouwjaar weet ik zo niet maar begint met PB),ouwe weet wel welke auto dat is denk ik.Heeft er nu 1,1 miljoen op staan en rijd nog steeds erg goed.Wordt volgende week wel vervangen trouwens voor een Volvo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn kameraad is 3 jaar geleden gestart als eigen rijder, auto gehuurd en na een lange zoektocht een auto gekocht 5 jaar oud goed 5 ton op de teller. Auto was ingeruild bij de dealer op een nieuwe. 2 jaar verder nog geen kosten eraan gehad en elke week 4000km.

Je moet de tijd nemen om te zoeken er is genoeg te koop ook best net spul.

Voor mijn neef zijn we bijna jaar op zoek geweest naar een specefieke auto. Na 2 in dld en 1 in belgië bekeken te hebben die voldeden aan de eisen maar verder zagen ze er niet uit en mankeerde te veel aan met in verhouding hoge kilometerstanden. Uiteindelijk 7 week geleden 1 gekocht van 3 jaar oud met 2 ton op de klok uit een faillisement

Ze zijn er wel goed zoeken en de tijd nemen.

checked by my phone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden