[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

handmatige invoer


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

Nu heb ik hier laatst ergens gelezen dat ergens volgend jaar het bij hebben van de vakantiebrief veranderd, en dat het dan ook mogelijk is om het handmatig in de tacho in te voeren.. (kan zo snel het topic niet meer vinden)

Nu mijn vraag, bij het handmatig invoeren van 3wkn vakantie... springt de tacho dan naar een groter tijdvak? of moet ik dit minuut voor minuut indrukken? (keertje of 50.000?? )

lijkt me nogal rompslomp op deze manier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dus :

handmatige invoer : JA

dan staat er in het bovenste balkje de tijd dat je je kaart ingevoerd hebt en onderin knippert de tijd die je aankunt passen? maar dit is standaard 1 minuutje terug??

dat de tacho standaard vraagt dat dit rust is doet de mijne geloof ik niet? (tis t apparaat dat ze standaard in een daf bouwen? VDO geloof ik?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee !!!!!!!!!!!!!!!!

als je de kaart er in doet vraagt hij of al de tijd die er tussen het er uithalen en er weer indoen rust is, gewoon met ja antwoorden, klaar

Ehh bij ouder model eg nie hoor!

toevoegen: ja

Einde dienst: nee

En dan pijltjestoets niet 1x voor elke minuut indrukken, maar gewoon vast blijven houden, dan verspringt ie eerst met wat minuten tegelijk en dan ineens naar je huidige tijd.

Druk op ok, let op of t wel bedje is dat knippert, invoer bevestigen: ja

Klaar.

Onee begin land vraagt ie dan niet om dus voor de volledigheid nog even zelf invoeren.

Ik heb ook heel lang gedacht dat ik 30.000x op t knoppie moest drukken kwam er pas vorige maand achter dat dit ook kan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Even een vraagje.

Vorige week dinsdag verliep mijn pas, dus heb ik  netjes printjes ingevuld de rest van de week.

Nu wil ik echter de handmatig ingevulde prints van vorige week op de nieuwe bestuurderskaart invoeren.

Echter zijn er maar drie keuzes en daar zit ""rijden"" niet bij. 

Moet ik eigenlijk de ontbrekende tijd wel verantwoorden aangezien ik de printjes bij me heb?

Zo ja hoe voer ik dan mijn rijtijden in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je aan houden ben je echt de lul.

het rijden zonder kaart.

geen geldige documentatie.

en het niet kunnen aantonen van je rust per dag en weekend.

 

als je buitenland rijd laat dan Brinkers achter je aan rijden met een wagen vol geld want dat zul je dan nodig hebben.

je kunt ook met je werkgever afspreken om voorlopig niet de grens over te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou nou..overdrijven is ook een vak.

En nee...het is niet erg handig.

Maar als je geen kaart hebt...of kapot/gestolen/kwijt etc. moet je dat doorgeven aan de Kiwa

Dan krijg je een bevestiging van die melding.

Verder alles bijhouden op de uitdraai van de taco, incl je naam, rijbewijsnummer en handtekening.

 

Officieel zou dit ook voldoende moeten zijn om geen gezeik bij controle te krijgen.

Je zou kunnen zeggen dat dit ook geldt als je kaart verlopen is.

We zijn allemaal mensen en kunnen dus wel eens een foutje maken......

Maar het buitenland zou ik zelf voor de zekerheid vermijden. Die kunnen alles wel eens anders benaderen.

In Nederland zou ik niet zo bang zijn.....als je je uitdraaien maar op orde hebt !!

En natuurlijk een bewijsje dat je al een nieuwe kaart hebt aangevraagd  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

als je aan houden ben je echt de lul.

het rijden zonder kaart.

geen geldige documentatie.

en het niet kunnen aantonen van je rust per dag en weekend.

als je buitenland rijd laat dan Brinkers achter je aan rijden met een wagen vol geld want dat zul je dan nodig hebben.

je kunt ook met je werkgever afspreken om voorlopig niet de grens over te gaan.

uhhh Rik. Meneer Oliebaron is zelf de werkgever. Hij weet uit ervaring dat die man nogal eigenheid is en toch gaat :LOL:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar als je dagelijks je taco uitdraait op papier en voorziet van je naam, rijbewijs nummer en handtekening.........

Dan mag dat toch gewoon ??

Dat is de procedure als je kaart defect is, gestolen of kwijt.

Oké .....je bent erg nalatig als je vergeet je kaart op tijd  te vervangen .....maar foutjes zijn menselijk

 

Ik zou dan wel voor de zekerheid een kopietjes van de nieuwe aanvraag van de Kiwa bij me hebben.

En buitenland....dat zou ik denk ik even overslaan  ;)

(alhoewel....ik ben niet zo bang aangelegd haha)

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duidelijk verhaal !!!

 

Jammer dat op de site van Kiwa andere dingen verteld worden..........

Je zou verwachten dat juist een Kiwa weet hoe de wetten gehanteerd dienen te worden lijkt me

 

 

 

 

Kaart verloren, defect of gestolen

Indien uw kaart verloren of gestolen is, bent u verplicht dit binnen zeven dagen telefonisch te melden bij Kiwa Register via telefoonnummer 070-414 48 88. Dit geldt ook in het geval uw kaart defect is. Hieraan zijn kosten verbonden. De vervangende kaart heeft dezelfde geldigheidsduur als de verloren, gestolen of defecte kaart. Op het moment dat u de kaart verloren, gestolen of defect heeft gemeld, zal deze zijn geldigheid verliezen. Mocht u de verloren of gestolen kaart terugvinden of krijgen, is deze niet meer te gebruiken. U bent verplicht om de teruggevonden of gekregen kaart terug te sturen naar Kiwa Register. 

Zolang u niet over een bestuurderskaart beschikt, dient u uw werk-, rij- en rusttijden bij te houden met behulp van uitdraaien uit de digitale tachograaf. Deze uitdraai moet u voorzien van uw naam, rijbewijsnummer en handtekening.
bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oliebaron heeft misschien gedacht, een maandje of 2 voor de kaart verloopt moet toch genoeg zijn, helaas denkt KIWA in periode's van een maandje of 3 want ze krijgen al zo weinig betaald voor al het werk.

Nieuwe kaart aangevraagd na ong 2 wkn bericht nw kaart af te halen op postkantoor ?dus ong 2/3 weken van het moment van aanvraag.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Oliebaron heeft misschien gedacht, een maandje of 2 voor de kaart verloopt moet toch genoeg zijn, helaas denkt KIWA in periode's van een maandje of 3 want ze krijgen al zo weinig betaald voor al het werk.

lezen mensen. Oliebaron woont tegenwoordig in Duitsland, alwaar hij de nieuwe kaart ook heeft aangevraagd. De wachttijd is daar ook minder en de kaart veel goedkoper...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is simpel of ik zet hem 28 dagen stil wat een partij omzet kost.

Of ik ga gewoon rijden en als ze mij aanhouden zie ik wel wat er gebeurt

Misschien tref je dan een goeie en kom je er genadig vanaf, of je treft een slechte en je kan dokken.

Kortom we ziet wa wat er gebeurt,aan het eind van de maand vertel ik wel hoe het afgelopen is.

Weet trouwens niet of het wel verstandig was om het hier te melden aangezien hier ook ex ilt actief is en je weet maar nooit wie hij allemaal nog kent

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mebo 07

Het is simpel of ik zet hem 28 dagen stil wat een partij omzet kost.

Of ik ga gewoon rijden en als ze mij aanhouden zie ik wel wat er gebeurt

Misschien tref je dan een goeie en kom je er genadig vanaf, of je treft een slechte en je kan dokken.

Kortom we ziet wa wat er gebeurt,aan het eind van de maand vertel ik wel hoe het afgelopen is.

Weet trouwens niet of het wel verstandig was om het hier te melden aangezien hier ook ex ilt actief is en je weet maar nooit wie hij allemaal nog kent

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

 

Je weet maar nooit , werd laatst door de BAG gecontroleerd en die beste man kon 2 van de gebr bij voornaam!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Even een vraagje over handmatige invoer, ik ben nu ziek (had 2 breuken), ga een donderdag eerst even kijken of het weer gaat en dan gelijk even BBS cursus doen, nu voer ik altijd wel als ik mij kaart erin doe rust toe,maar is er ook een schermpje met ziek (zoals vroeger op het attest) of moet ik nu na een maand gewoon rust invoeren??

Gewoon rust invoeren als je het pasje erin doet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden