Spring naar bijdragen

politie je beste vriend


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

^^ Ja, ik spring hierop. Ooit in een grijs verleden had ik zelf een pet van de KMar op mijn hoofd, ik weet dus waar ik over praat.

 

Het gezeur van zij mogen alles en ik mag niets hangt gewoon mijn strot uit, en niet alleen als het gaat om politie.

 

Ik heb in mijn werk heel veel te maken met hulpdiensten, en sindsdien ook nog meer respect gekregen voor het werk dat ze doen. Maar zoals ik al zeg lees de diverse blogs eens van hulpverleners en je ziet wat een enkele minuut al kan betekenen. 

Als je dan komt met voorbeelden van links rijden, parkeren, hardrijden enz. heb je duidelijk niet begrepen welke taakomschrijving dat ze hebben. Maar ook de kleinigheden die wijzelf ook wel eens vergeten zoals richtingaangeven bij verplaatsing van rijstrook enz... 

 

Een tweede kan elke bergingschauffeur ook mee beamen is het rijden over de vluchtstrook, stoere grote jongens blokken je op de vluchtstrook omdat je met oranje zwaailamp aankomt rijden over de vluchtstrook. Alsof we dat voor onze plezier doen, we proberen ongevallen te voorkomen, op te ruimen en het verkeersbeeld te verduidelijken. Maar het enige dat je via de bak hoort "daar komt weer zo'n idioot die denkt dat hij met oranje alles mag" waarop ik dan weer vriendelijk terug kan lachen als er wel een motoragent achter mij aan komt rijden ( en gelukkig gebeurt dat tegenwoordig hoe langer hoe vaker ). :D

 

Zoals ik al eerder met andere bewoording omschreef: "Pas als je zelf zonder fouten bent, oordeel dan over anderen".  :mad:

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken dit maar al te goed Hit, maar ook de andere kant van het verhaal vertellen. Ik heb ook vaak zat op de A16 twintig minuten en langer op politie staan wachten bij een ongeval, waarmee ik niet wil zeggen dat ze daar schuld treft want de bezuinigingen hebben daar ook al jaren toegeslagen, al krijgt de uitdrukking elke seconde telt een wat bittere bijsmaak. Een gebrek aan respect voor elkaar is heel normaal geworden in onze maatschappij en al helemaal van zodra men  in een auto stapt. Wat je snelheid berekening betreft, die klopt wel al vind ik het persoonlijk grote onzin om voor een snelheidsovertreding dergelijke risicos te nemen,in de hoop dan mogelijk wel mogelijk niet een bekeuring kan schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in mijn werk heel veel te maken met hulpdiensten, en sindsdien ook nog meer respect gekregen voor het werk dat ze doen. Maar zoals ik al zeg lees de diverse blogs eens van hulpverleners en je ziet wat een enkele minuut al kan betekenen. 

Als je dan komt met voorbeelden van links rijden, parkeren, hardrijden enz. heb je duidelijk niet begrepen welke taakomschrijving dat ze hebben. Maar ook de kleinigheden die wijzelf ook wel eens vergeten zoals richtingaangeven bij verplaatsing van rijstrook enz... 

 

Nogmaals, respect voor hun werk heb ik ook en ik wil niet met hen ruilen, maar wat heeft het negeren van verkeersregels met hun taakomschrijving te maken?

Het zijn de zogenaamde "huftergedragingen" waarvoor zij juist hoge boete's (moeten) uitschrijven. Kijk eens, als ze met spoed ergens heenrijden en met spanning in de auto zitten, zal ik de laatste zijn die zich stoort aan het niet gebruiken van een knipperlicht. Maar als ze gewoon rustig aan het patrouilleren zijn, vind ik dat ook zij zich als fatsoenlijk verkeersdeelnemer moeten gedragen. Want voorbeeldfunctie, ook al wil jij daar niets van weten.

 

Een tweede kan elke bergingschauffeur ook mee beamen is het rijden over de vluchtstrook, stoere grote jongens blokken je op de vluchtstrook omdat je met oranje zwaailamp aankomt rijden over de vluchtstrook. Alsof we dat voor onze plezier doen, we proberen ongevallen te voorkomen, op te ruimen en het verkeersbeeld te verduidelijken. Maar het enige dat je via de bak hoort "daar komt weer zo'n idioot die denkt dat hij met oranje alles mag" waarop ik dan weer vriendelijk terug kan lachen als er wel een motoragent achter mij aan komt rijden ( en gelukkig gebeurt dat tegenwoordig hoe langer hoe vaker ). :D

 

Mee eens, maar dat alles heeft natuurlijk he-le-maal niets meer te maken met datgene waar je bovenop sprong...

 

Zoals ik al eerder met andere bewoording omschreef: "Pas als je zelf zonder fouten bent, oordeel dan over anderen".  :mad:

 

Geen mens is zonder fouten maar daartegenover staat ook dat zonder enige sociale controle, veel mensen in beesten veranderen. Lijkt me ook niet zo heel wenselijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • Forumlid

HHMMM net eens gekeken. En je reed veel te hard. Die 57 kun je er later wel onder zetten met een beetje handigheid.

Hier is hoe ik t berekende. De bomen staan daar 75 meter uit elkaar. Iedere seconde rij je langs drie bomen, dat is 150 meter per second.

Dat maal 3600 is 540.000. Haal er twee nullen vanaf, en je doet nog Mach III. Daarom hoorde we ook niks totdat je vaart minderde en t geluid je weer kon bij benen.

 

Je heb geluk dat hij je liet gaan.....

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden