Spring naar bijdragen

politie je beste vriend


trieftol

Recommended Posts

  • Forumlid

in nieuw vennep... vanaf de snelweg voor het kanaal links.....een bordje verboden voor vrachtverkeer...

behalve voor bestemmings- verkeer

 

na gelost te zijn.in die straat....dezelfde weg weer terug..

 

en staande gehouden door de politie... die vroeg of ik wist wat er verkeerd was

 

ik van geen kwaad bewust...

 

hij legde mij uit als ik de andere kant uit gereden was ...dat ik eerder van deze weg af kon....

 

dus kreeg een boete voor een straat inrijden verboden voor vracht verkeer  :(

 

ik had toen geen navigatie noch stond het in het stratenboek...

 

maar daar had mijn vriend boodschap aan LOL

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ergens in nederland...( wil geen provincie benadelen :D )

 

s'nachts gelost....terug naar het filiaal op een 80 km weg.....zo;n 25 jaar terug

 

ik zag 2 lichtjes achter mij....die kwamen voorbij....en meteen zo'n stopbordje omhoog ...

 

hij vroeg om de papieren en eventuele vrachtpapieren

 

en of ik nog iets in de oplegger had :D

 

ik antwoorde met eigelijk niets.....

 

hij vroeg meteen ja of nee....

 

ik antwoorde met een lach zeilboten brandstof...

 

en de papieren.....geen papieren..niet nodig..

 

hij sommeerde de deuren te openen...

 

hij keek raar toen hij niets zag...

 

ik blaasde een keer ...en zei lucht ...ZEILboot brandstof ........LOL

 

dat was een boete voor beledigen van ambtenaar in functie 

 

hij had het kunnen weten....maar hij had zijn dag niet denk ik :D

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik probeer het leven van de zonnige kant te bekijken....

 

en dan komen er soms dingen op mijn pad....waar ik dan op reageer....kan er ook niks aan doen:D

 

ik heb hier een stukje waar de politie niet in voor komt...

 

wel een loodgieters bedrijf :D

 

op een maandag morgen...rond de klok van 8 uur..

 

kwam er een loodgieters busje voorbij ...waarop stond ....:

 

personeel gezocht...en het tel nr ......

 

ik heb meteen gebeld,

 

u zocht uw personeel?

 

waarop zij zei...ja dat klopt...

 

ik heb al iemand gevonden...ze rijden hier voor mij in uw busje op de a 16  ...

 

ik kreeg als antwoord....en u bent zo'n kutchauffeur die nils te doen heeft ??

 

en de hoorn werd meteen neergegooit LOL...( sorry )

 

woensdag tegen de middag werd er gebeld...

 

datzelfde bedrijf met die vriendelijke mevrouw :confused:

 

u was die chauffeur die ons personeel gevonden had ??

 

ik antwoorde met ja dat klopt ...

 

ze zei u hoeft niet meer te bellen...we hebben ze allemaal gevonden....LOL

 

ik vroeg vanwaar deze reactie?

 

ze antwoorde : ik was nog niet geheel wakker....op maandag..

 

maar achteraf vond ze het toch heel grappig 

 

en de rest van dat bedrijf schijnbaar ook :D

  • Like 9
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb altijd geluk dat ik dan de goede tref steeds. Laatst (met motor dan) en mooi stukje weg in Rotterdam op ons achterwiel , waren heel de dag al zo bezig. Later politie erbij en kregen even een preek en dat was het. 

 

Ze wisten niet precies wie het waren dus konden ze geen artikel 5 geven , anders had hij het toch echt wel gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo'n oudere diender zou toch moeten weten dat dat teller-verhaal niet op gaat, al die dingen geven teveel aan! En hebben ze zelf geen ge-eikte teller aan boord dan? Beetje wat je noemt 'n strepentrekker... En nou houd jij je rustig, maar waarschijnlijk had deze mafkees nog geschreven ook als je meer weerwoord gegeven had!  :zegtniets:

Daarom wordt er ook een ''çorrectie'' toegepast. In jouw voordeel omdat iedere teller (ook de geijkte) een afwijking heeft of krijgt hoe verder je van het ijkpunt af komt.

 

Als hij echt een punt had dan had je wel een prent gekregen want ruim 80 waar je 60 mag is dat terecht.....

 

Maar ik zou de discussie ook wel aan willen gaan. Laat maar uitlezen de tacho/kaart en dan zien wie er gelijk heeft.

 

Even off topic: Heb zelf nog nooit een (twijfelachtige) discussie met de politie gehad. En een keer een prent aangezegd gekregen maar deze achteraf nooit gehad.... :confused:

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Als hij echt een punt had dan had je wel een prent gekregen want ruim 80 waar je 60 mag is dat terecht.....

 

Dat was ook mij idee. Als ie zo zeker was van zijn zaak dan had ie wel een boete uitgeschreven. Het einde van het jaar nadert en dus moeten de quota wel gehaald worden....

 

Maar ik zou de discussie ook wel aan willen gaan. Laat maar uitlezen de tacho/kaart en dan zien wie er gelijk heeft.

 

Het zal mij niets verbazen als deze diender niet eens weet dat dat op de tachograaf geregistreerd wordt....

 

Even off topic: Heb zelf nog nooit een (twijfelachtige) discussie met de politie gehad.

 

Ik wel.

 

 

Toen de regeling ingevoerd werd dat de strepen op het wegdek je kunnen vertellen wat de snelheid van dat weggedeelte is, werd ik eens aangehouden.

 

Het wegbeeld was het zelfde als uit het filmpje, dus onderbroken strepen aan weerszijden, op een halve meter vanuit de berm. In principe is dat een 60 km zone, maar dan moeten er aan het begin wel borden staan waar dat op vermeld staat.

 

Vrij jonge agent hield mij aan omdat ik ruim 80 in een 60 km zone zou rijden. Op mijn vraag waar die zone begon, want er staan nergens borden, kwam het antwoord dat dat niet nodig was omdat de strepen voldoende waren.

 

Prima, dan geef me die boete maar en dan zullen we eens horen wat de rechter er van vind dat jouw kennis van de verkeersregels niet op peil is. Want ik vecht hem aan en weet nu de uitslag al. :D

 

Nou die was goed op peil volgens hem, maar blijkbaar was ie toch niet erg overtuigd van zijn gelijk want hij liep weg met de mededeling dat ik het niet weer moest doen. Ze zijn overigens de rest van die weg, 8 km, achter mij aan blijven rijden.

 

Gewoon 80 km/uur. :D :D :D

 

Later van meerderen gehoord dat op die weg dat vaker gebeurde. Maar nooit dat er bekeurd zou zijn, wel dat het bij waarschuwingen bleef.

 

Overigens ook nooit een boete gekregen terwijl er vrij veel geflitst wordt op dat stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik snap dat niet, ik zie ze gewoon, wat voor instellingen hebben jullie :confused:

Heeft jullie pa/ma misschien een beveiliging er opgezet zodat je geen verkeerde filmpjes kunt zien :D

Via Tapatalk is het niet te zien (ook niet via een andere mobiele versie) dus blijkbaar alleen via de "vaste" computer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden