[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Transportroof vaak door het personeel


hellbengel

Recommended Posts

  • Forumlid
HOOGEVEEN - 

De logistiek en transportsector wordt vooral beroofd door eigen personeel. Maar liefst 80% van alle diefstallen gebeurt van binnenuit met hulp van eigen medewerkers.

Beter+Bed+vrachtwagen+3.jpgFoto: Beter Bed
 

Dat constateert topman Egbert-Jan van Hasselt van de Nationale Politie. De landelijk projectmanager infrastructuur – en daarmee belast met de bestrijding van transportcriminaliteit – pleit voor een betere screening „omdat daar nog een wereld te winnen is”.

De schade door transportcriminaliteit is opgelopen tot €350 miljoen per jaar. Ladingdiefstal, zeilsnijden, overvallen op onbewaakte parkeerplaatsen, het stelen van diesel. Vaak wordt dit soort zaken gefaciliteerd door mensen die aan de voorkant op kantoor werken en weten waar vracht naartoe gaat en welke routes gereden worden.

Bewustwording

De politietopman zegt dat ondernemers zich veel beter bewust moeten zijn dat informatie beschermd moet worden en mensen die in dienst worden genomen goed gescreend moeten worden. „Er is ook een speciale site ontwikkeld vol tips ter voorkoming van transportcriminaliteit”, stelt Van Hasselt. „Wie die raadplegingen opvolgt, heeft de grootste klap aan criminelen al uitgedeeld. Vaak zit voorkomen in kleine dingen.”

Ook minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) roept op personeel beter te screenen en te selecteren. „Om zo min mogelijk kans te maken criminele werknemers binnen te halen, moet om een Verklaring Omtrent het Gedrag worden gevraagd. Ook moet veel beter worden gekeken in het Waarschuwingsregister Logistieke Sector, waarin werknemers die de boel in het verleden hebben opgelicht, zijn ondergebracht. Dat is er niet voor niets, maar nu maakt slechts 10% daar gebruik van.”

Volgens Arthur van Dijk, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland, moet er weer een landelijke officier van justitie komen die zich met deze specifieke misdaad bezighoudt. „Onze vrees is helaas een beetje bewaarheid dat de aanpak van transportcriminaliteit zou teruglopen door het weglekken van specialistische kennis en aandacht.”

Dat wordt bevestigd door recente cijfers van het gezaghebbende Transport Asset Protection Association, die aantonen dat vrachtwagenchauffeurs in Nederland de meeste kans lopen slachtoffer te worden van transportcriminaliteit als overvallen en ladingdiefstal. Met 59 incidenten in het eerste kwartaal is Nederland koploper en laat het voor het eerst landen als Italië, Frankrijk en Engeland ver achter zich.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog interesse in 2stuks: 200 liter vaten bitumen ?????

 

Je moet ze wel even verwarmen om het eruit te krijgen  :D

bewerkt door fleur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

 

Hetzelfde bericht, maar nu de waarheid !!!!!!!!!!!!! :D  :D  :D 

 

 

 

 

 

 

HOOGEVEEN - 

De Chauffeur wordt vooral beroofd door logistiek en transportsector. Maar liefst 80% van alle diefstallen gebeurt van binnenuit met hulp van logistiek en transportsector.

 
Beter+Bed+vrachtwagen+3.jpgFoto: Beter Bed
 

Dat constateert topman Egbert-Jan van Hasselt van de Nationale Politie. De landelijk projectmanager infrastructuur – en daarmee belast met de bestrijding van transportcriminaliteit – pleit voor een betere screening „omdat daar nog een wereld te winnen is”.

De schade door transportcriminaliteit is opgelopen tot €350 miljoen per jaar. Schrappen van uren,beneden het CAO betalen,goedkope Oost Europeanen te werk stellen

Vaak wordt dit soort zaken gefaciliteerd door mensen die aan de voorkant bij TLN werken .

Bewustwording

De politietopman zegt dat chauffeurs zich veel beter bewust moeten zijn dat hun baan beschermd moet worden en mensen die een transportbedrijf hebben goed gescreend moeten worden. „Er is ook een speciale site ontwikkeld vol tips ter voorkoming van transportcriminaliteit”, stelt Van Hasselt. „Wie die raadplegingen opvolgt, heeft de grootste klap aan criminelen al uitgedeeld. Vaak zit voorkomen in kleine dingen.”

Ook minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) roept op transportbedrijven beter te screenen en te selecteren. „Om zo min mogelijk kans te maken criminele werkgevers binnen te halen, moet om een Verklaring Omtrent het Gedrag worden gevraagd. Ook moet veel beter worden gekeken in het Waarschuwingsregister Logistieke Sector, waarin werkgevers die de boel in het verleden hebben opgelicht, zijn ondergebracht. Dat is er niet voor niets, maar nu maakt slechts 10% daar gebruik van.”

Volgens Arthur van Dijk, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland, moet er weer een landelijke officier van justitie komen die zich met deze specifieke misdaad bezighoudt. „Onze vrees is helaas een beetje bewaarheid dat de aanpak van transportcriminaliteit zou teruglopen door het weglekken van specialistische kennis en aandacht.”

Dat wordt bevestigd door recente cijfers van het gezaghebbende Transport Asset Protection Association, die aantonen dat vrachtwagenchauffeurs in Nederland de meeste kans lopen slachtoffer te worden van transportcriminaliteit als onderbetaling en ontslag. Met 590 incidenten in het eerste kwartaal is Nederland koploper en laat het voor het eerst landen als Italië, Frankrijk en Engeland ver achter zich.

bewerkt door potvis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden