Spring naar bijdragen

Werken in zweden


rolandjonkers1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen zondag (19-10-2014) erg laat aangekomen op ons tijdelijke logeeradres.

Ik moest me maandagmorgen om 08.30 uur melden op kantoor. Zo gezegd zo gedaan, maar op kantoor waren ze niet echt voorbereid. Contract was niet klaar...dus dat werd geen papieren regelen bij de zweedse belastingdienst. Dus dan maar samen met mijn vrouw....hoe kan het ook anders, naar de Ikea in Malmö. Om 12 uur telefoon, of ik me ff wou melden op kantoor, want er was iemand bezig om een contract in elkaar te flansen. Daarna maar naar huis, s'middags telefoon dat de papieren klaar waren. Dinsdag morgen eerst mijn vrouw op de trein gezet, die is terug naar het apenland (lees Nederland) daarna naar de zaak, en ja Inderdaad, de papieren lagen klaar. Met goede moed naar Skatteverket(belastingdienst) om een persoonsnummer aan te vragen. s'Middags om 13.00 uur was alles officieel geregeld, en mag ik aan de slag. Vandaag hadden ze nog geen werk voor me, dus even lekker de omgeving verkend. Je moet toch wat. Zoals het er nu voorstaat gaan we morgen aan de slag, op een voor Nederlandse begrippen een LZV, hier een " truck med släp" waar je dus gewoon met CE rijbewijs op mag, zonder die onnodige en verschrikkelijk dure certificaten in Nederland.

Over een paar dagen komt er weer een update.

Med vänliga hälsningar,

Roland

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uiteraard, ben ook op papier geheel verdwen uit het apenland, "verhuist naar het buitenland" is alles wat ze in NL weten.

Ik begrijp niet zo goed waarom jij Nederland een apenland noemt, want jij en je hele familie komt hiervandaan. 

Dus.... daaaag aap.  :bey:

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wauw, wat goed dat je je droom achterna gaat. ik kijk uit naar jou verhalen over het rijden met zo'n truck daar.

veel succes!!!

 

(nu maar hopen dat je niet naast je schoenen gaat lopen zoals de meeste andere Nederlanders die naar Scandinavie zijn geemigreerd en zo'n beetje denken dat ze de enige zijn die kunnen rijden)

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Succes ik ben benieuwt naar je verhalen en anders is het nog niet zo heel ver rijden om terug te komen ;) .

 

 

wauw, wat goed dat je je droom achterna gaat. ik kijk uit naar jou verhalen over het rijden met zo'n truck daar.

veel succes!!!

 

(nu maar hopen dat je niet naast je schoenen gaat lopen zoals de meeste andere Nederlanders die naar Scandinavie zijn geemigreerd en zo'n beetje denken dat ze de enige zijn die kunnen rijden)

 

Scandinavië is groot he :ja: .

Of je nu in Malmö rijdt of in in het uiterste noorden maakt nogal verschil lijkt mij? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ooit komt hij huilend terug en wil graag van de voorzieningen van dit land gebruik maken, daarom zei ik in mijn vorige post al dat hij de instanties moet vertellen dat hij uitgeschreven wil worden als staatsburger en nergens meer op terug wil vallen.

Echt niet....ben zat van het gezeik en geouwehoer in Nederland...het land waar men de asielzoekers boven eigen bevolking plaatst...je overal veel te veel voor moet betalen...voorbeeld chauffeurskaart: Nederland €121,-

Zweden €26,-

En ga zo maar door. Ik ben het zat om door de overheid uitgemolken te worden. Vandaar Apenland.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Succes Roland, het is een keus die je niet zomaar even maakt dus dan heb je er vast goed over nagedacht.

En als je er zelf niet voor 200 % achter staat maak je die keus niet lijkt mij.

 

Het komt vast goed, en anders heb je het tenminste geprobeerd én ben je een ervaring rijker  :ok:

Maarten

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdagmiddag om 15:00 uur vertrokken om te laden in Helsingborg, appeltje eitje toch. Ik kreeg voor de gelegenheid een nieuwe FH4 mee, en een koeltrailer met jordgubbar (aardbeien) op de zijkant. 3 adresjes geladen in Helsingborg, en 3 adressen lossen in Goteborg, makkie toch? De eerste 2 adressen vlogen eruit in Goteborg, maar toen de 3e, mijn navi stuurde me steeds verder het centrum van Goteborg in....ik denk, dit klopt niet, eindelijk bij de klant aangekomen, blijkt het een supermarkt te zijn, daar doe je op vrijdagavond 23:30 uur ook niet veel meer. Dus maar een Nederlandse collega gebeld, ja maar hebben ze jou dat niet verteld? Die moet er bij Hebe uit. Nou fijn weer, met pijn en moeite het spul weten te keren in het centrum, en terug naar Hebe. Daar was die zooi er zo uit. Nog even snel naar de Grootmarkt, denen laden, ook zoiets aparts in Zweden, ik dacht dat dat alleen in Denemarken kon....maar zoals julle wel begrijpen, bloemenkarren laden....wat een LOL. Daarna weer vol gas naar Malmo...daar aangekomen, hek op slot...dus eerst het hek open, parkeerterrein vol.....dit schiet weer lekker op. Dus de auto maar in de put laten vallen, dat zoekt de loodsbaad maar uit straks. En snel naar huis, waar ik nu net een blikje bier open trek, om 06.15 uur. Het was me het dagje/nachtje wel weer.

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alles moet de eerste keer zijn he de volgende keer weet je het :D

Maar ben je met je hele combinatie Goteborg in gegaan dan?

Mag je daar trouwens overal rijden met LZV?

Hoi Lientje,

Voor de gelegenheid, en vanwege het 2e adres, wat niet combi waardig is, normaal gaat deze klant in de bakwagen. Maat deze hadden ze teveel, dus een FH4 trekker oplegger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijdagmiddag om 15:00 uur vertrokken om te laden in Helsingborg, appeltje eitje toch. Ik kreeg voor de gelegenheid een nieuwe FH4 mee, en een koeltrailer met jordgubbar (aardbeien) op de zijkant. 3 adresjes geladen in Helsingborg, en 3 adressen lossen in Goteborg, makkie toch? De eerste 2 adressen vlogen eruit in Goteborg, maar toen de 3e, mijn navi stuurde me steeds verder het centrum van Goteborg in....ik denk, dit klopt niet, eindelijk bij de klant aangekomen, blijkt het een supermarkt te zijn, daar doe je op vrijdagavond 23:30 uur ook niet veel meer. Dus maar een Nederlandse collega gebeld, ja maar hebben ze jou dat niet verteld? Die moet er bij Hebe uit. Nou fijn weer, met pijn en moeite het spul weten te keren in het centrum, en terug naar Hebe. Daar was die zooi er zo uit. Nog even snel naar de Grootmarkt, denen laden, ook zoiets aparts in Zweden, ik dacht dat dat alleen in Denemarken kon....maar zoals julle wel begrijpen, bloemenkarren laden....wat een LOL. Daarna weer vol gas naar Malmo...daar aangekomen, hek op slot...dus eerst het hek open, parkeerterrein vol.....dit schiet weer lekker op. Dus de auto maar in de put laten vallen, dat zoekt de loodsbaad maar uit straks. En snel naar huis, waar ik nu net een blikje bier open trek, om 06.15 uur. Het was me het dagje/nachtje wel weer.

kun je toch zien dat apen ook roedeldieren zijn .

ze bellen elkaar al :D

gr piet

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals jullier in het vorige verhaal hebben kunnen lezen, was ik zaterdagmorgen om 06:15 uur eindelijk thuis...om 6:45 uur lag ik onder de wol...en gelukkig mijn zweedse en nederlandse telefoon op stil gezet, om 11:30 uur schrok ik wakker, en zie vanuit mijn ooghoek 2 telefoons liggen te knipperen....de zweedse....24 oproepen gemist....de nederlandse....16 oproepen gemist.....pfff ik ben wel erg belangrijk...ff gekeken wie het meedt gebeld had....de planner...of ik wel zo snrl mogelijk een bakwagen kon halrn in Helsingborg ( uurtje rijden vanaf huis) ff 14 pallets wil laden en ff wil lossen in Goteborg....euh ja ok is goed....dus maar ff een een V8 uitgezocht, stond toevallig een R730 leeg...dus die maar mee....ben net weer thuis...dus druk dagje weer...en voor de criticie op het forum...uren op de kaart kloppen gewoon...voordeel van een zweedse en een Nederlandse chauffeurskaart.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden