[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

IRT Trucking, Hendrik Ido Ambacht


Recommended Posts

  • Forumlid

Die hebben er een paar rijden. Zag wel dat ze nog een transport BV hebben die nog overeind staat.

 

Naam:I.R.T. Trucking B.V.
Plaats:Hendrik-Ido-Ambacht
Provincie:Zuid-Holland
Status:Faillissement
Insolventienr.:F.10/14/921
Rechtbank:Rotterdam
vestiging Dordrecht
Rechter-commissaris:mr. R. Kruisdijk
Rechtsvorm:(Niet bekend)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wel zonde,was/is een begrip in containerwereld.

 

De naam Sprokholt was ook een begrip. En bijv. een Altinus Klaassen ook. Zonde dat ook hun bedrijven er niet meer zijn.  

 

 

 

Er vallen in de containers weinig bedrijven om. Is dit een uitzondering op de regel of gaan we de volgende faillissementenfase in?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dreigende chauffeur krijgt bijval van ex-collega's - UPDATE!

Bron TO

 

Duim-omlaag.jpg

HENDRIK IDO AMBACHT - "Het is niet goed te praten dat chauffeur O.L. transportondernemer Patrick Pieters en zijn familie van IRT Transport in Hendrik Ido Ambacht met de dood heeft bedreigd. Wel kan ik zijn boosheid voorstellen”, reageert een collega die nog steeds voor de transportondernemer rijdt.

"Zodra je kritiek hebt op de leiding pakt Patrick de vaste auto af en moet de chauffeur het voortaan doen met een werkweek van 40 uur en vervallen alle extra's", laat de chauffeur woensdagmiddag aan de nieuwsredactie van Transport Online weten.

"Ik werk verschillende jaren voor dit bedrijf. Het was er fantastisch om er te werken. Als chauffeur kreeg je genoeg uren en altijd netjes betaald. Maar toen kwam zoon Patrick aan de leiding en veranderde alles", verzucht de chauffeur. "Hij bemoeit zich overal mee en neemt taken van de planning over."

Connecties

{C}

 
"Chauffeurs durven niet snel te vertrekken. Eerlijk gezegd lukt dat amper, want Pieters heeft overal connecties. Dus andere transportbedrijven durven geen chauffeur van hem in dienst te nemen. Voor de chauffeurs van IRT Transport is het frustrerend. Wij weten allemaal dat er fraude wordt gepleegd met de tachograaf en hij sjoemelt met de belastingen."

 

"Hij belazert de boel waar iedereen bijstaat. Daarom is er inderdaad een klacht ingediend bij de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT). Nadat dit gebeurde ging de tamtam binnen het bedrijf snel. Daarom begrijp ik de frustratie van mijn ex-collega. Hij wil erkenning. Het was ooit een goed bedrijf, maar dat ventje, Sjef, maakt het helemaal kapot", zegt de chauffeur.

"Maar een doodsbedreiging gaat te ver. Mijn ex-collega had moeten afwachten. En dit transportbedrijf via de normale weg moeten aanpakken."

Dodelijk ongeluk

"Er kloppen veel meer zaken niet bij dit transportbedrijf. Zo’n half jaar geleden heeft een jonge collega van mij in Duitsland twee personen dood gereden. Van hem was bekend dat hij steeds kleine ongelukjes had. En mocht op een gegeven moment niet meer dan zijn vaste uren rijden. Toch hebben ze hem naar Duitsland gestuurd en veel uren laten rijden. Wij wisten met zijn allen dat er een keer een ernstig ongeluk zou komen. En helaas is dat gebeurd.”

"Hij is jong en gedreven en durfde geen nee te zeggen. Hij voelde de druk van de baas. Dus reed hij 70 tot 80 uur met een verschrikkelijk ongeluk als gevolg", klinkt het.

Nog een chauffeur klapt uit de school...

"Ook ik werk bij IRT en keur een doodsbedreiging niet goed, maar heb desondanks begrip voor de ex-collega die dit gedaan heeft. Ook ik heb een aantal keren op het punt gestaan mijn wagen door de pui van IRT te rijden. Ik heb verschillende keren geprobeerd om op een nette manier zaken bespreekbaar te maken, maar ik werd of genegeerd of ik kreeg te horen 'dat ik maar geen chauffeur had moeten worden', of 'maar moet oprotten als het me niet bevalt."

"De familie Pieters is er een kei in om continue de schuld in de schoenen van de chauffeur te schuiven. Je voelt je als chauffeur een roepende in de woestijn: het inschakelen van een vakbond bijvoorbeeld heeft tot nu toe tot niets geleid. Zoon Patrick Pieters kickt op de macht die hij heeft. Hij kan de grote verantwoordelijk die hij draagt helemaal niet aan en daar hebben met name de werknemers last van."

"Het wordt tijd dat de familie Pieters stopt met het wijzen naar hun personeel, maar gaat kijken hoe er zaken veranderd kunnen worden. Zodat er weer op een prettige, verantwoorde manier gereden kan worden."

Politieaangifte

Inmiddels heeft de politie Dordrecht aan Transport Online laten weten dat er in de zaak van de doodsbedreiging dinsdag aangifte is gedaan door Pieters. De laatste beweert zelfs dat L. inmiddels in een politiecel zit.

Pieters: "Wij sjoemelen niet met loonheffingen of de tachograaf. Ook hebben wij geen kwalijke rol gespeeld bij het dodelijke ongeluk in Duitsland. De chauffeur reed 90 km/u op een weg waar hij 50 mocht en was aan het WhatsApp’en."

Reacties                   

Het redactieteam van Transport Online krijgt veel reacties op de kwestie. Ook op de Facebook-pagina van Transport Online is er veel gereageerd.

Een van de reagerende chauffeurs: "Als die vent niet de lonen betaalt dan vind ik het vreemd dat er nog mensen werken. Die zullen dat toch niet gratis doen neem ik aan. Dus als ze werken zonder volledig salaris dan zijn ze het naar mijn mening zelf schuldig."

Een ander stelt: "Waar rook is, is vuur. Ik ga het niet goed praten, zo’n bedreiging. Maar als ze het bloed onder je nagels vandaan halen, dan snap ik die bedreiging van de chauffeur…."

Reactie mogen, voorzien van naam en contactgegevens naar: info@transport-online.nl [uw reactie kan voor publicatie gebruikt worden]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dreigende chauffeur krijgt bijval van ex-collega's - UPDATE!

Bron TO

Duim-omlaag.jpg

HENDRIK IDO AMBACHT - "Het is niet goed te praten dat chauffeur O.L. transportondernemer Patrick Pieters en zijn familie van IRT Transport in Hendrik Ido Ambacht met de dood heeft bedreigd. Wel kan ik zijn boosheid voorstellen”, reageert een collega die nog steeds voor de transportondernemer rijdt.

"Zodra je kritiek hebt op de leiding pakt Patrick de vaste auto af en moet de chauffeur het voortaan doen met een werkweek van 40 uur en vervallen alle extra's", laat de chauffeur woensdagmiddag aan de nieuwsredactie van Transport Online weten.

"Ik werk verschillende jaren voor dit bedrijf. Het was er fantastisch om er te werken. Als chauffeur kreeg je genoeg uren en altijd netjes betaald. Maar toen kwam zoon Patrick aan de leiding en veranderde alles", verzucht de chauffeur. "Hij bemoeit zich overal mee en neemt taken van de planning over."

 

etc. etc.

Is toch al een ouder bericht?

Grt. Weske

bewerkt door Marotrans
Quote ingekort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

zo is het jaren geleden bij Bontrans ook gegaan. Zoontje Jacco neemt het roer over, bedrijf gaat naar de klote. Het bestaat nog wel, maar in de hoogtij dagen had het meer dan honderd auto's lopen, en nu nog????

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze kunnen het begrijpen dat die ex chauffeur de baas met de dood bedreigd.... Hoe kansloos!!!


 


En dan die arme chauffeur die 2 mensen dood reed, hij kon er echt niets aan doen. Hij moest die whats app beantwoorden en daardoor lette hij niet op en reed hij met 90 over 2 mensen heen. Duidelijk zijn schuld niet maar schuld van de baas.


 


Wat ik hiermee wil zeggen is dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. En zoals gewoonlijk ga ik niet klakkeloos het verhaal van een paar gefrustreerde ex chauffeurs voor waar aannemen.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Ze kunnen het begrijpen dat die ex chauffeur de baas met de dood bedreigd.... Hoe kansloos!!!

 

En dan die arme chauffeur die 2 mensen dood reed, hij kon er echt niets aan doen. Hij moest die whats app beantwoorden en daardoor lette hij niet op en reed hij met 90 over 2 mensen heen. Duidelijk zijn schuld niet maar schuld van de baas.

 

Wat ik hiermee wil zeggen is dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. En zoals gewoonlijk ga ik niet klakkeloos het verhaal van een paar gefrustreerde ex chauffeurs voor waar aannemen.

 

Je reactie op de eerste zin is helemaal fout.

 

Met je tweede zin ben ik het helemaal eens.

 

Maar dat laatste 'een paar gefrustreerde ex chauffeurs' slaat weer nergens op. Als je niet weet waar je over praat, kun je beter niks zeggen.

 

En ja, ik weet heel goed waarover ik praat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En ja, ik weet heel goed waarover ik praat. ;)

 

 

Ik geloof je gelijk.

 

Maar sorry, als ik een probleem met iemand heb, hoe groot dat ook is ga ik niemand met de dood bedreigen. Als er mensen zijn die dat wel kunnen begrijpen vind ik dat kansloos.

 

En nee, ik weet beter om enkel af te gaan op een paar boze (netter woord) ex chauffeurs. Zoals ik zei, er zitten twee kanten aan een verhaal en ik als ex werkgever (leuk he al die exen) weet hoe er over werkgevers gesproken kan worden door (ex) personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waar suggereer ik dat ik "iets" weet. 

 

Ik lees hier een stukje en daar reageer ik op. Of klopt dat stukje niet.... pas het dan even aan, als je dat niet kan, weet ik dus wel waar ik over praat, ik heb het stukje gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Shompie,je hebt gelijk maar ik heb meegemaakt vroegere tijd 2006 dat chauffeur zat te sms en met iemand anders en belande in greppel kosten € 2100.00 voor kraan en takelwagen gelukkig geen personen daarbij betrokken,kon het bewijzen via de afrekening van de provider,dus ik kan het volledig met jou vinden gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

Ik zeg juist niet dat je iets weet. :D

 

Shompie, stel: je bent het niet eens met iemand en je gaat verhaal halen.

Stel: er komen 3 man op een behoorlijk intimiderende manier om je heen staan en schreeuwen van alles naar je hoofd..

Stel: je zou terug schreeuwen dat ze op moeten donderen omdat je er anders een z'n hersens inslaat.

 

Zelfs de politie die erbij was geroepen vond het allemaal niet de moeite waard.

En de chauffeur heeft de rechtszaak gewonnen en heeft nog steeds het geld tegoed.

Dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Dus...

 

Dus kan die chauffeur zich nu gaan melden bij de curator. En als hij pech heeft zit er te weinig in de pot om hem dat uit te betalen.  

 

 

Bij het UWV vangt hij sowieso bot. Maar wellicht heeft de bond een potje voor dit soort gevallen. :p 

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden