[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

300 liter diesel ontsnapt


Harrie76

Recommended Posts

  • Forumlid

Woensdagmiddag 20-02-2008 is rond half drie 300 liter diesel het riool ingelopen. Dit gebeurde nadat een vrachtwagen door een plantsoen reed en daarbij een grote (begroeide) steen raakte. Hierdoor kwam er een lek in de dieseltank. De chauffeur (die waarschijnlijk nog niets in de gaten had) reed door en parkeerde de vrachtauto bij het bedrijf waar hij moest zijn (ongeveer 100 meter verderop). Daar ontdekte hij dat hij een flink spoor had achtergelaten. Hierop kwamen politie en brandweer ter plaatse. Ook kwamen een berger en een monteur ter plaatse. Men heeft 200 liter diesel over kunnen pompen. De overige 300 liter is op straat en in het riool terecht gekomen.

De bevelvoerder van de brandweer constateerde dat hij materiaal nodig had uit een ander voertuig waarop een hulpverleningsvoertuig en een Officier van Dienst ter plaatse kwamen. Ook 'Waterschap Rivierenland' en medewerkers van de gemeentewerf kwamen ter plaatse. De officier liet ook 'Gebr. van Doorn' ter plaatse komen om het riool en het wegdek te reinigen. De vrachtauto is door de berger afgevoerd.

Nadat de brandweer vertrok hebben medewerkers van de gemeentewerf de weg afgesloten.

300%20liter%20diesel%20vrijgekomen%20025.jpg

meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja ja, een chauffeur die door een ongeluk diesel verliest, gelijk even de Officier van Dienst erbij, CSI, Bones, Waterschap, Gemeente, Van Doorn. In wat voor een gehucht was dit? En hadden die "belangrijke" ambtenaren allemaal zo maar even de tijd op hier voor te komen opdragen?

nog even en: "de boevenbus kwam, en de chuaffeur werd geboeid en met een zak over het hoofd afgevoerd en opgesloten in afwachting van verhoor met licht en electoden".

Waar gaat het om, over een enorm millieu delict? Of is het menselijk falen? in mijn optiek is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar de brandweer alleen de taak had kunnen vervullen, door het uitgeopen diesel in te perken en op te ruimen. De dealer/garage had het gat kunnen dichten en een adequate oplossing kunnen aanbieden zodat de auto de rit weer kon vervolgen.

Wat een ophef allemaal..... (zie het niet als dat ik het niet serieus neem, maar om er zoveel aandacht aan te besteden riekt naar een redacteur met Telegraaf ambities!!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, een chauffeur die door een ongeluk diesel verliest, gelijk even de Officier van Dienst erbij, CSI, Bones, Waterschap, Gemeente, Van Doorn. In wat voor een gehucht was dit? En hadden die "belangrijke" ambtenaren allemaal zo maar even de tijd op hier voor te komen opdragen?

nog even en: "de boevenbus kwam, en de chuaffeur werd geboeid en met een zak over het hoofd afgevoerd en opgesloten in afwachting van verhoor met licht en electoden".

Waar gaat het om, over een enorm millieu delict? Of is het menselijk falen? in mijn optiek is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden, waar de brandweer alleen de taak had kunnen vervullen, door het uitgeopen diesel in te perken en op te ruimen. De dealer/garage had het gat kunnen dichten en een adequate oplossing kunnen aanbieden zodat de auto de rit weer kon vervolgen.

Wat een ophef allemaal..... (zie het niet als dat ik het niet serieus neem, maar om er zoveel aandacht aan te besteden riekt naar een redacteur met Telegraaf ambities!!!)

Wat mij betreft is het gewoon domme pech, door een menselijke fout. Waarom men de hele poppenkast opentrekt hiervoor weet ik ook niet, maar een tikje overdreven mag het zeker genoemt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik nog op Hazeldonk werkte hebben wij eens zoiets meegemaakt met een gastankster. Hazeldonk, toen nog 20 pompen en dag en nacht open en dan ineens ging het mis. Terwijl een vrouw niets vermoedende gas stond te tanken zag een van mijn collega's dat haar ruiten bevroren wit aansloegen. Ze was dus niet alleen haar gastank maar haar complete auto met gas aan het vullen. Paniek in de tent!

Dan krijg je die noodprocedures die je elk jaar tien keer moet oefenen maar waarbij op het moment van echte shit niemand meer weet wat te doen. Iemand was dan toch zo helder dat hij besloot dat de werkstroom het eerste van het station afmoest. Daarna terrein afzetten en alle hulpdiensten bellen.

Enfin uren later met behulp van politie en brandweer hebben ze dan toch op een of andere manier het gas langzaam uit haar auto kunnen laten ontsnappen en was het ontploffingsgevaar geweken.

Wat was er nu gebeurd? De echtgenoot had de week voordien zijn gastank laten verwijderen en was vergeten zijn vrouw dat mede te delen. Maar ja daar kijkt Shell niet naar. Een schadeclaim van hier tot Tokyo waarin alle gemiste winsten die dag vermeld werden. Bovendien nog een tweede schadeclaim want een deel van de brandweer kwam uit België en die moven ook niet voor niets.

De echtgenoot, ook niet een van de minste, plaatste gelijk een tegenclaim dat het personeel had moeten zien dat er belachelijk veel liters getankt waren en dat wij in hadden moeten staan voor de veiligheid van de klant. (Waar die meneer misschien ook wel gelijk in had.)

Enfin die kloterige Milieudienst er ook nog eens bij en de poppenkast was compleet. Na drie of vier jaar getrouwtrek tussen alle partijen en hun lachende advokaten werd dan eindelijk de schuldige gevonden en weet je wie de final claim voor zijn kiezen kreeg?

De garage waar meneer de auto had gebracht, díe hadden de vuldop zodanig onklaar moeten maken dat er geen gas mee getankt meer kon worden of tekst aan moeten brengen dat de vuldop buiten gebruik was.

Mijn toenmalige werkgever die al het gezeur al heel snel beu was noemde het geval later een 'banenscheppend project' terwijl dit ook niet meer of minder was dan een menselijk foutje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb het anderhalve week geleden meegemaakt.

Heb in het centrum van Eindhoven gelost en wil achteruit de andere straat insteken om zo weer het centrum uit te kunnen toen ik naar voren wilden zag ik dat er mensen vlak langs de wagen liepen en er een klein bestelbusje nogal hard kwam aanrijden.

De bestelbus reedt erg langs ded voetgangers waardoor ik besloot iets uit te wijken waardoor de voetgangers veilig waren met als gevolg dat het paaltje wat er stond recht me tank doorboorde en ruim 200 liter diesel zo het riool instroomde.

In een korte periode stonden er 8 agenten om me heen en de brandweer, en natuurlijk een van de gemeente.

Ben door het bedrijf weg gesleept en dat zonder stuurbekrachting:(

Tja een ongeluk zit in een klein hoekje maar als de pers er over schrijft ligt het altijd wel aan de chauffeur:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men heeft 200 liter diesel over kunnen pompen. De overige 300 liter is op straat en in het riool terecht gekomen:D:cake:

klopt volgens mij niet.

500 ltr? hangt er een 600 ltr tank onder?

wastie vol?

hmm,, riekt sterk naar halve waarheden..

of tel ik dan zo verkeerd?

tenminste, ik zie op de pic alleen een 450 ltr tank.... als 2 tanks,,euh is de rechter dan niet vaker de kleinste?

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Men heeft 200 liter diesel over kunnen pompen. De overige 300 liter is op straat en in het riool terecht gekomen:D:cake:

klopt volgens mij niet.

500 ltr? hangt er een 600 ltr tank onder?

wastie vol?

hmm,, riekt sterk naar halve waarheden..

of tel ik dan zo verkeerd?

tenminste, ik zie op de pic alleen een 450 ltr tank.... als 2 tanks,,euh is de rechter dan niet vaker de kleinste?

mvgr wupke;)

Als je op alle foto's kijkt, zie je dat hij 2 tanks heeft...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb vandaag effe gekeken, en ik heb aan beide zijden 700 liter standaard tanks.

Gr Erik

Tja, dan zou het idd 300 ltr kunnen zijn geweest ,wat weg is gevloeid uit de tank.

toch vind ik het knap dat ze weten dat het 300 liter is geweest.

ik zou eerder iets gemeld hebben van ,,, " ongeveer" 300 liter..

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden