Spring naar bijdragen

Avonturen uit Zweden


rolandjonkers1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja vooral blijven schrijven.

Het is toch een hele andere manier van werken en leven daar.

Ik ben benieuwt of het ook echt zo is al dat je je voorstelt en hoe het je is belooft.

 

Maar aan de andere kant, je doet of het heel wat is wat het in mijn ogen niet is in vergelijking met veel ander internationaal vervoer.

Mijn mening kan nog veranderen maar dat lezen we dan wel.

 

Je rijdt lange afstanden. Hebt meters de ruimte om te rijden, te laden en te lossen en ja een beetje sneeuw.

Is het dat nu moeilijker rijden dan sneeuw in de Ardennen?

We zullen het allemaal nog wel lezen ik zou zeggen ga zo door.

bewerkt door lientje
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja vooral blijven schrijven.

Het is toch een hele andere manier van werken en leven daar.

Ik ben benieuwt of het ook echt zo is al dat je je voorstelt en hoe het je is belooft.

Maar aan de andere kant, je doet of het heel wat is wat het in mijn ogen niet is in vergelijking met veel ander internationaal vervoer.

Mijn mening kan nog veranderen maar dat lezen we dan wel.

Je rijdt lange afstanden. Hebt meters de ruimte om te rijden, te laden en te lossen en ja een beetje sneeuw.

Is het dat nu moeilijker rijden dan sneeuw in de Ardennen?

We zullen het allemaal nog wel lezen ik zou zeggen ga zo door.

De sneeuw in de ardennen en hier is gelijk denk ik, misschien hebben de vlokjes andere paspoorten, maar dat weet ik niet. Het grote verschil is dat de ze in de ardennen met zout, dus smeltwater, opvriezing ijsbaan.

Hier strooien ze met zand, dat scheelt, want de sneeuw word er stroef van, met veel minder kans op ijsbanen.

Het rijden is hier heel relaxed, bijna geen files, soms eens een file door een ongeluk, de personenauto' s geven je de ruimte die je nodig bent, zonder kwaad te worden, en als je s'avonds binnendoor rijd, kan je zo een paar uur rijden zonder ook maar iemand tegen te komen.

Ik had het laatste jaar in Nederland behoorlijk last van stress, en zat, door alles wat ik de laatste jaren heb meegemaakt, tegen overspannenheid aan.

Mijn huisarts vond dat ik moest stoppen met het transport, want dat was beter voor mijn gezondheid. Hier heb ik de rust gevonden, denk ik, en heb het hier super naar mijn zin.

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De afgelopen week ben ik op woensdag begonnen, een ritje stockholm, of ik om 15:00 op de zaak kon zijn, ik was een beetje lui, en zei is 15:30 ook goed, was geen probleem. Op de zaak ff 33 pallets met peperkoek geladen op 11 palletplaatsen, en toen naar Laholm, aardappels bij laden. s'Avonds om een uur of 18:30 vol, en op pad naar Stockholm, ondertussen had ik niet goed op zitten te letten, en zat er nog een kwart diesel in de tank....euh, dan maar via Halmstad, en daarna de 25 op, sta ik bij de IDS in Halmstad, ongeldige kaart zei dat gekke ding...nog 3 keer geprobeerd, collega gebeld, ja dat gebeurd wel vaker daar. Oke, dan maar door, via de 25 weer naar de snelweg. Bij Klevshult er maar af, ondertussen brande er al ruim 60 km een oranje lampje op het dashboard...maar het ging goed. Tankje vol en gas erop...oh nee het is al 20:30...eerst maar ff eten, veel belangrijker. Heerlijk Kottbullar met patat gegeten, en toen had ik ondertussen ook 46 minuten rust op de kaart, dus gas erop, naar de partihallen in Stockholm, voor de genen die het niet kennen, het is geen grote feesttent, maar een groothandelsmarkt.

Daar aangekomen stond er al een collega op me te wachten, en zijn we samen naar het hotel gelopen, wij lossen daar ivm rij en rusttijd de auto's zelf niet, dit word gedaan door chauffeurs van ons, die in Stockholm wonen.

De volgende middag om 15:30 weer op pad, ik mocht terug om 30 pallets papier te laden, dit moest in de trailer, want de truck stond vol met lege europallets. Ik voirzag nog geen problemen, tot dat de planning zei "dubbel stack" ok, ik zal kijken wat ik kan doen. We hebben van die balken erin om dubbel stack te laden, alleen zoals ik er vanmorgen achter kwam, ging deze vlieger niet op....30 pallets, 90x90 cm...dat past dus van geen kant, na een hoop gepuzzel toch een constructie in elkaar geflanst van multiplex, en zo hield ik genoeg ruimte over voor het 2e adres, 6 europallets voor de USA.

Alles nog ff gelost bij MFT in Malmö, en daarna snel naar de zaak, 14:45 uur klaar. Zondag gaan we weer met aardappelen naar Goteborg.

Helaas geen foto's deze keer, had mijn goede gsm thuis laden ligen.

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kotbullar??? Is dat verse vissekop? :D:D:p Europallets mogen hier het land niet in, het heet euro voor een reden... :cool: plus, ze zijn te zwaar. Zie die dingen nooit hier.

Heb je die vreselijke amerikaan weer

Kott bular

Kott, spreek uit als sjut, is vlees

Bular, is bal.

Oftewel gewoon gehaktballetjes in roomsaus met patat, en rode bietensalade, en uiteraard een wasa cracker met smør...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

HHMMM...

Na ABBA is er niet veel vooruitgang geboekt in de muziek werteld. Waarover zingt ie? Dat ze vroeger Europa plunderden? :D:wijn:

Volgens www.vertalen.nu is het dit:

Raakte me hard in het gezicht als ik krijg om te weten dat ik woon, schieten mij hier en nu omdat nu ik sterven kan, me hard in het gezicht raakte als ik krijg om te weten dat ik leef, schiet mij hier en nu omdat nu ik kan sterven, u krijgt om te doen wat je wilt, krijgen om te doen het allemaal en dan wat, je krijgt om te doen wat je wilt met me vanavondHoofd naar beneden in het asfalt, voel ik dat ik levend ben, branden van onze stad met het vuur binnenin jullie, Carve uw naam op mij omdat ik wil weten wat uw naam is, neem me waar de lions slapen vanavond, u kunt doen wat je wilt, krijgen om te doen het allemaal en dan wat, je krijgt om te doen wat je wilt met me vanavond, u kunt doen wat je wilt met me vanavondTrek me over grind omdat ik wil voelen dat ik leef, trekken me door de stad aan uw huis, Kiss me over de borst, voel ik me dat ik leven, adem diep in mij tot ik 'm yours, je wat je wilt doen kan, krijgen om te doen het allemaal en dan sommige, krijg je te doen wat je wilt met me vanavond, ik wil alleen maar iets voelenIk wil alleen maar het gevoel iets, ik wil gewoon om iets te weten, je kunt doen wat je wilt met me vanavond, Hit me hard in het gezicht als ik krijg om te weten dat ik leven, schiet mij hier en nu, omdat nu ik kan sterven, Hit me hard in het gezicht als ik krijg om te weten dat ik leef, schiet mij hier en nu omdat nu ik kan stervenU kunt doen wat je wilt, krijgen om te doen het allemaal en dan wat, u krijgt om te doen wat je wilt met me vanavond, u kunt doen wat je wilt met me vanavond, u kunt doen wat je wilt met me vanavond, 

Ondanks de gebrekkige vertaling niet echt een positief nummer, als je de tekst niet begrijpt klinkt het een stuk vrolijker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja... chagerijnig wereld vreemd ventje, vroeger te lang bij moeders aan de borst zitten lurken.... :D  Pak slaag en 4 jaar in dienst, dan praat ie weer normaal. :ja:  :angel:

Die Vikingen van vroeger staan me beter aan, die deden tenminste normaal. LOL  :p  De maatschappij is te zacht geworden :ja: .

  • Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam vroeger ook wel eens in die contreien, en zal het wel mis hebben, maar had altijd het idee dat lachen zeer deed bij die vikingen.

Dus hopelijk is de strekking van dat liedje niet een algemeen beeld van de viking  :D

 

Maar ga lekker door met je verhalen en vergeet de foto`s niet!

 

O ja, en onze vrolijkste liedjesschrijver, Cornelis Vreeswijk, is toch ook daar gaan wonen?

bewerkt door janjoh
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanmiddag heeft een collega even voor mij in Boras gekeken naar een toekomstig hobbyproject.

http://www.blocket.se/vi/56787273.htm

Hij is hard, en het idee wat ik er bij had, toen ik de eerste keer de foto's zag, zijn realiseerbaar, namelijk ombouwen tot een trekker met sleepas, dit in navraag met de autoriteiten is geen enkel bezwaar. En de prijs is interresant. Hij is zelfs rijdbaar, en kan op handels kenteken gewoon naar huis gereden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil m best naar locatie rijden.

Zie soms wel eens foto's of ook van die bizar oude trucks voorbij komen en denk ik toch...straalt dat net even wat meer uit.

Zou er graag mee rijden(een keer dan)... denk dat ik de automaat en alle opties dan toch snel zal missen :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil m best naar locatie rijden.

Zie soms wel eens foto's of ook van die bizar oude trucks voorbij komen en denk ik toch...straalt dat net even wat meer uit.

Zou er graag mee rijden(een keer dan)... denk dat ik de automaat en alle opties dan toch snel zal missen :p

Als het allemaal lukt, en hij is opgeknapt, ben je bij deze uitgenodigd om een ritje te maken.
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden