[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

weer geen nieuw CAO !!!!


potvis

Recommended Posts

  • Forumlid

UTRECHT - In de nacht van 5 op 6 november is er opnieuw geen overeenstemming bereikt over een nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer. Wel hebben de werkgevers een eindbod bij de onderhandelingsdelegaties van de vakbonden neergelegd. Dit geldt voor de cao voor de jaren 2014, 2015 en 2016.

 

Born: 

http://www.transport-online.nl/site/52895/onderhandelaars-cnv-vakmensen-wijzen-cao-eindbod-af/

 

 

Ikzelf zeg dat het terecht is dat het bod is afgewezen

We worden er anders in 2014 met z'n allen wederom niet beter van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals gewoonlijk wordt het cao voor ons afgewezen en wat gaan we NU doen.Een grote bek op zetten en daarna gewoon weer aan het werk.Wacht met spanning af wanneer er nu eens echt akties komen en de boel plat gaat dit is naar mijn mening het laatste wat wij als chauffeurs willen maar er zijn werkgevers die hier gewoon om vragen.Moet echter ook toegeven dat er ZEER VEEL chauffeurs zijn die een grote bek hebben maar verder niet durven te gaan.Kijk maar naar de akties die geweest zijn het zijn altijd de zelfde die hier bij aanwezig zijn en zich ook laten horen.Nee dan moeten ze boodschappen doen of met de vrouw op visite bij de schoonouders tot ze de zak krijgen en dan is het te laat.Wat dat betrefd heb ik respect voor de chauffeurs uit Frankrijk , Duitsland , Italie die doen wat maar hier in Nederland is het veel geschreew maar weinig daden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Sophia Keenesburg

Nov is m.i. helemaal niet afgewezen.
Dit is het eindbod van TLN wat de bonden aan hun leden zullen gaan voorleggen!

Het is dus nu aan de leden van de bonden om hierover te beslissen.

2014  0%
2015  2.25%
2016  2.75%

(pensioengedoe snappen de meesten -waaronder ook ik- toch niets van)
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Sophia Keenesburg

Ik ben is benieuwt hoe het afloopt

Ik ben bang dat de chauffeur bedondert wordt waar die bij staat

Ik heb nog nooit een werkman met winst uit de strijd zien komen

Huub

Ze mogen nu allemaal (leden) hun stem gaan uitbrengen.

Bod aannemen of niet.

Het is straks dus aan de leden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien morgen tijdens de live sessie aan Tjitze van Rijssel vragen over hoe en wat..

Dat is per slot van rekening de onderhandelaar voor de Cao had ik begrepen..

 

of je vragen even naar forumbeheer@chauffeursforum.nl sturen als je niet aanwezig kan zijn.. Dan stellen wij ze voor je.

 

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hier graag willen lezen of het goed was de aanbieding of slecht of welke bedenkingen men hierover heeft.

Zeuren kunnen we allemaal wel hoor.!

Zelf lijkt het mij onder de gegeven omstandigheden niet slecht.

Maar wat zijn jullie ideén hier over.?

 

gr.Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb er niks meer mee te doen van wege de leeftijd

Mijn A.O.W is in twee jaar tijd met 4 Euro in de maand omhoog gegaan

Het pensioen is niks omhoog gegaan Maar de laste zijn wel van alle kanten omhoog gegaan

Jullie moeten eerder mede lijden hebben met oude chauffeurs die van een oude dag moeten leven Dus boven de 65 jaar

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had hier graag willen lezen of het goed was de aanbieding of slecht of welke bedenkingen men hierover heeft.

Kankeren kunnen we allemaal wel hoor.!

Zelf lijkt het mij onder de gegeven omstandigheden niet slecht.

Maar wat zijn jullie ideén hier over.?

gr.Peter.

Ziet er redelijk uit alleen 2014 niks erbij schiet niet op loop je weer een jaar achter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziet er redelijk uit alleen 2014 niks erbij schiet niet op loop je weer een jaar achter

 

IDD.. Andre.

Maar aangezien de belangstelling te gering is om verder acties te ondernemen (geen draagkracht) zullen we hier tevreden mee moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je alles objectief probeert te bekijken mogen we eigenlijk blij zijn met deze voorstellen. Vooral internationaal moet er worden opgebokst tegen lage lonen landen, en die concurrentieslag kunnen wij nooit winnen. Ben daar ook niet blij mee maar das wel de realiteit.

Eigenlijk zouden we ons sterk moeten maken dat de cao voor roemenen en litouwers etc op ons niveau komt. Dan kost elke chauffeur hetzelfde. dan ook zorgen dat de autokosten overal gelijk zijn en dan kunnen we de concurrentie aan en ook een loonsverhoging vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IDD.. Andre.

Maar aangezien de belangstelling te gering is om verder acties te ondernemen (geen draagkracht) zullen we hier tevreden mee moeten zijn.

Waarom is er geen draagkracht? Hebben de meeste geen rugegraat of zijn de meeste zo reeel om te denken dat elke loonsverhoging (of kostenstijging voor de werkgever) de stap om met goedkopere mensen te gaan werken dichterbij brengt ?

Dat wil niet zeggen dat ik dan maar vind dat we niet meer mogen gaan verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik gok, dat de meeste bang zijn om dan gedumpt te worden door hun werkgever. Immers het omslag recht is er soepel genoeg voor (en anders laten we "ons" gewoon even failliet gaan, schulden weg en "lastpakken" weg, klaar)

(Sorry ik heb op tapatalk geen smilies)

bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of het goed of slecht is?

 

Ikzelf vind het een slecht iets

In 3 jaar 5% erbij, klinkt goed

Maar we lopen al een paar jaar achter

In 2014 krijgen we er helemaal niets bij, dus weer een extra jaar achterstand

 

Ikzelf ben van mening dat de bedrijven die nu zijn overgebleven, het geld echt wel hebben om die 5% te verdelen over 3 jaar

2% in 2014

1.5% in 2015

en 1.5 in 2016

 

Dan zou het er echt niet zo slecht uit zien

 

Maar ja........

 

De heren moeten eerst nog onderhandelen, en er over praten en wellicht nog wat debatteren

 

We zien wel waar dit schip strand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden