[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Andere denkwijze:


rolandjonkers1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Het valt mij heel erg op, dat de gemiddelde gebruiker van het CF met een cao boekje in de kontzak rondloopt. Deze mannen (en misschien vrouwen, ik wil niet discrimineren) doen er alles aan om alles via de cao regeltjes te laten lopen. Wat heel erg opvalt is Arne But (ABT) die alleen maar kritiek over zich heen krijgt, vanwege een andere denkwijze, en de cyprus route, nou en, what's the problem, je kiest er als chauffeur ZELF voor, of niet, om bij hem aan het werk te gaan. Ikzelf hoef er geen moment over na te denken en zou graag bij Arne in dienst willen. Zelf ben ik vertrokken, zoals jullie weten, naar Zweden, betaal hier gewoon belasting, en ben druk bezig om staatsburger van Zweden te worden.

Maar het comnentaar wat we krijgen als wij het anders doen dan de gemiddelde Nederlandse chauffeur, niet te geloven, dan moet je toch bij jezelf gaan nadenken, waarom ben ik niet eerder uit de BV Nederland gestapt???

Het is gwoon zielig hoe jullie omgaan met Nederlanders die een andere denkwijze hebben, en daarmee wel succes hebben, in plaats van voor D3 bij dezelfde baas te blijven hangen, omdat je bang bent je baan kwijt te raken!

Kom op nou, pak jezelf eens bij je reet, en doe wat je moet doen. Kom voor jezelf op en zorg voor geluk in je leven, EN HOU ALSJEBLIEFT EENS OP MET ZEIKEN?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is gewoon zielig hoe mensen zo als jij denken en spreken over mensen die precies hetzelfde doen als jij, namelijk gewoon werken in het buitenland, en jij niet discrimineren :confused: nou dan lees al je postings nog maar eens terug.

En wat Arne betreft, ik heb hem zelf niet horen klagen, het is namelijk geen afbouwende kritiek wat hij over zich heen krijgt maar soms een terechtwijzing en en men vraagt zich af of het allemaal legaal is.

Doe jij nu maar wat jij moet doen, je leven opbouwen in een vreemd land, en bericht daar over in je avonturen, die ik overigens nog wel mis ;)

Daar gaan we weer, mister Scania-CAO-1001, discriminatie nee, absoluut niet, ik discrimineer niet, lees gewoon eens goed wat er staat, en accepteer mensen met een andere denkwijze. We kunnen namelijk niet allemaal zoals "u" leven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En wat Arne betreft, ik heb hem zelf niet horen klagen, het is namelijk geen afbouwende kritiek wat hij over zich heen krijgt maar soms een terechtwijzing en en men vraagt zich af of het allemaal legaal is.

Mij zal je ook niet zo snel horen klagen,heb het zelf goed en mijn chauffeurs ook.

Krijg er steeds meer werk bij en aanvragen van chauffeurs.

Probeer alles bespreekbaar te maken hier op het forum en dat bots nog wel eens met de meningen van andere.

Ben wel van mening dat er sommige allen maar naar cao boekje kijken en naar hun rechten kijken,dat ze ook plichten hebben vergeten ze soms ook.

Elke werkgever in Nederland probeert onderste uit de kan te halen en soms moet dat linksom en soms rechtsom en soms in grijs gebied.

Heb al vaker gezegd dat het taalgebruik hier op het forum soms wel een peil bereikt van een stelletje pubers.

Zolang iedereen elkaar netjes en met respect behandeld dan krijg je dat ook terug. En dan wordt het forum misschien weer iets aantrekkelijker.

Gr Arne But

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Roland ik lees je verhalen en ervaringen graag, maar misschien een tip lees je eigen postings eens na, misschien ga je het dan begrijpen, of zij worden misschien verkeerd gelezen en bedoel je het anders.

Maar allemaal gezeik om niks blijf schrijven is mijn tip

Het valt mij erg op, ook in de discussies met ABT dat het elke keer weer terug komt op de nederlandse belasting, en dat JULLIE dat moeten betalen. Ik vind dan op mijn beurt, lees nou eens wat er staat, en niet wat JULLIE willen lezen. Dat is een groot verschil, en dat stoort mij echt.

Helaas voor het grote gedeelte van de Nederlandse chauffeurs zien wij wel de aankomende dreiging van geen werk meer, en passen ons erop aan, of dit nou via Cyprus of Zweden gaat, maakt geen fuck uit, het gaat uiteindelijk gewoon om keiharde euro's. Maar dat er dan zo'n golf van commentaar over ons heen komt, nou nou nou, dat slaat toch nergens op, wacht maar 2 jaar af, dan lachen Arne en ik jullie allemaal uit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik wou niet reageren maar doe het toch............ Je loopt alles af te kraken wat Nederland betreft. Is je goed recht hoor dat je het niet eens bent met de regels hier. En dat je Nederland verlaat dat siert je wel. Maar wat doe je in Gods naam dan nog op een Nederlands forum. Gaat de Zweden lekker vertellen hoe slecht het hier is. Wij weten het al.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wou niet reageren maar doe het toch............ Je loopt alles af te kraken wat Nederland betreft. Is je goed recht hoor dat je het niet eens bent met de regels hier. En dat je Nederland verlaat dat siert je wel. Maar wat doe je in Gods naam dan nog op een Nederlands forum. Gaat de Zweden lekker vertellen hoe slecht het hier is. Wij weten het al.....

Misschien, en dan heeeeeeeeel misschien, probeer ik jullie te laten ervaren wat er nog mogelijk is. CAO heb je niks aan, alles wat daar afgesproken word is weer tegenstrijdig met de wet, we lopen allemaal af te geven op de polen, roemenen, bulgaren en noem maar op, maar beseffen jullie wel dat jullie als NL chauffeur hetzelfde lot hebben? Dat je voor een hongerloon in bijvoorbeeld Engeland aan het werk moet, of in Zweden, Denemarken? Binnen nu en 2 jaar is dit werkelijkheid, dus waarom nu je kop in het zand steken, kom op mensen, wees nou een helder, en zie nou eens wat er gebeurd....nu kan je nog een goed loon verdienen, straks sta je allemaal met je kloten voor het blok, omdat de BV Nederland toch niet de kop boven water kan houden. En dan, daar sta je dan, met het CAO boekje in de hand te huilen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Misschien, en dan heeeeeeeeel misschien, probeer ik jullie te laten ervaren wat er nog mogelijk is. CAO heb je niks aan, alles wat daar afgesproken word is weer tegenstrijdig met de wet, we lopen allemaal af te geven op de polen, roemenen, bulgaren en noem maar op, maar beseffen jullie wel dat jullie als NL chauffeur hetzelfde lot hebben? Dat je voor een hongerloon in bijvoorbeeld Engeland aan het werk moet, of in Zweden, Denemarken? Binnen nu en 2 jaar is dit werkelijkheid, dus waarom nu je kop in het zand steken, kom op mensen, wees nou een helder, en zie nou eens wat er gebeurd....nu kan je nog een goed loon verdienen, straks sta je allemaal met je kloten voor het blok, omdat de BV Nederland toch niet de kop boven water kan houden. En dan, daar sta je dan, met het CAO boekje in de hand te huilen...

Je zou voorspeller moeten worden, misschien wordt je er wel rijk mee......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien henk driehoek, moet je eens wat verder kijken dan wat je neus lang is, ik doe dit niet om te stoken, op te ruien, of wat dan ook, ik voorzie grote problemen, en dien zuen we allemasl, al zijn de meesten te bang om er wat over te zeggen. Ik heb wel het lef om er wat over te zeggen, en nu ben ik de gebeten hond.....ik zal je nog een keer helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat jij hem eens geholpen hebt moet hij maar in jou standpunt geloven en meegaan in je domme praat. 

 

Nee hoor Ger, niet alleen maar stomme praat. Ik heb het ook tot in den treure geroepen. Zoals het nu gaat gaat het niet goedkomen en staan jullie echt straks met het cao boekje in de hand te huilen vanaf de zijlijn  (leuke uitspraak)  En dat ligt dan echt niet aan de anders denkende, die hebben het voor hunzelf wel aardig geregeld maar dat komt door de onwil van de bonden en hun leden plus een groot deel van de beroepschauffeurs om mee te gaan in de "nieuwe" tijd.

 

Maar ondertussen kraken jullie alles en iedereen af en weigeren jullie verder te kijken dan jullie neus lang is. En daarmee verpesten het jullie indirect voor de komende generatie gemotiveerde beroepschauffeurs. Alles om ons heen brokkelt af maar we willen nog steeds niets veranderen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien henk driehoek, moet je eens wat verder kijken dan wat je neus lang is, ik doe dit niet om te stoken, op te ruien, of wat dan ook, ik voorzie grote problemen, en dien zuen we allemasl, al zijn de meesten te bang om er wat over te zeggen. Ik heb wel het lef om er wat over te zeggen, en nu ben ik de gebeten hond.....ik zal je nog een keer helpen...

Ik weet het niet, maar die laatste zin komt niet van mij... Ik zal je nog een keer helpen...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Misschien henk driehoek, moet je eens wat verder kijken dan wat je neus lang is, ik doe dit niet om te stoken, op te ruien, of wat dan ook, ik voorzie grote problemen, en dien zuen we allemasl, al zijn de meesten te bang om er wat over te zeggen. Ik heb wel het lef om er wat over te zeggen, en nu ben ik de gebeten hond.....ik zal je nog een keer helpen...

Waar help jij mij mee dan????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Ik weet het niet, maar die laatste zin komt niet van mij... Ik zal je nog een keer helpen...

Dan zijn de "admins" Je blijkbaar ook al slecht gezind (als jij beweerd dat hun dit aangepast hebben in jou tekst, alleen hun kunnen de tekst van een ander aanpassen, en JIJZELF natuurlijk). of zorgt de kou daar voor geheugen verlies bewerkt door henk driehoek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan zijn de "admins" Je blijkbaar ook al slecht gezind (als jij beweerd dat hun dit aangepast hebben in jou tekst, alleen hun Kune vreest van een ander aanpassen, en JIJZELF natuurlijk). of zorgt de kou daar voor geheugen verlies

Ik beweer helemaal niets, heb wel een idee hoe het er komt, ik heb namelijk alleen internet op mijn tablet, en de laatste dagen de ervaring dat sommige post niet verzonden worden, dan vraagt tapatalk bij een nieuw bericht of je het vorige concept wil gebruiken, dus zal wel op die manier zijn gebeurd, maar hoort dus niet bij deze posting, sorry.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Het lossen van kratjes worst of zo :angel:

Ahhhhh ook weer met het goede been uit bed gestapt Ron???? Kom nu eindelijk een met bewijzen..... Je begint steeds ongeloofwaardiger over te komen. Op mijn aanbod destijds ben je ook al niet ingegaan. Had je gelijk het "raadsel'" kunnen ontrafelen, maar dat heb je nagelaten. Dus nu eindigt eens ophouden met je gezever ja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Nee hoor Ger, niet alleen maar stomme praat. Ik heb het ook tot in den treure geroepen. Zoals het nu gaat gaat het niet goedkomen en staan jullie echt straks met het cao boekje in de hand te huilen vanaf de zijlijn (leuke uitspraak) En dat ligt dan echt niet aan de anders denkende, die hebben het voor hunzelf wel aardig geregeld maar dat komt door de onwil van de bonden en hun leden plus een groot deel van de beroepschauffeurs om mee te gaan in de "nieuwe" tijd.

Maar ondertussen kraken jullie alles en iedereen af en weigeren jullie verder te kijken dan jullie neus lang is. En daarmee verpesten het jullie indirect voor de komende generatie gemotiveerde beroepschauffeurs. Alles om ons heen brokkelt af maar we willen nog steeds niets veranderen......

Dat het niet goed gaat Ron weten wij allemaal. Daar heb je gelijk in. Maar wat is wel de goede oplossing dan???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat het niet goed gaat Ron weten wij allemaal. Daar heb je gelijk in. Maar wat is wel de goede oplossing dan???

De goede oplossing is niet voor de HELE groep chauffeurs te maken, maar wel induvidieel. Zoals Arne But dit doet via Cyprus, of een aantal chauffeurs die in het buitenland is gaan werken. Mijn ervaring is hier in Zweden bijvoorbeeld, een hoger loon, minder stress, en een rustiger leven. Niet druk hoeven te maken over cao's, en andere narigheden.

Voor mij persoonlijk is dit een goede oplossing, had het in Nederland niet meer naar mijn zin, door het "haastige" leven. De file's en noem maar op.

Ik heb nu al een paar keer gehoord dat ik dus de werkplek van een Zweed heb ingenomen als buitenlander. In deze mening kan ik niet meegaan. Mijn werkgever kiest voor nederlandse chauffeurs, vanwege het vakmanschap, en heeft mij uit Nederland naar Zweden gehaald. Ik betaal gewoon belasting in Zweden, woon in Zweden, en rij met een Zweeds kenteken in Zweden.

Wat de oplossing voor jullie persoonlijk is, weet ik niet, maar misschien is het de moeite waard om eens wat te overwegen, in plaats van alles maar de grond in te trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar zijn al topics genoeg over geweest.

 

Hoe ik er over denk weten de meeste wel maar zoals topicstarter al zei, we zitten vastgeroest. Stilstand is achteruitgang en dit geld helemaal voor het transport. Ik lees af en toe reacties van mensen hier dat ik bij mezelf denk, onder welke steen heb jij geleefd.

 

Ik heb laatst eens gemeld dat ik toevallig getuige was van een bijeenkomst van fnv bouw. Ik zat in de keet op een grote bouw. Ik zat daar en hoorde de discussie aan. Totdat een van de dames begon over het feit dat de bonden groeide en dat het beter ging dan ooit te voren. Toen kon ik mijn mond niet houden en heb ik er een opmerking over gemaakt. In de keet zaten 6 mensen waarvan er 5 rondom de 60 waren en dan nog durven beweren dat er meer nieuwe aanwas was dat ooit tevoren. De jongeren op dat bouwterrein waren gewoon aan het werk, wat later ook bevestigd werd door de leden.

 

Wat ik hier mee wil zeggen is dat de bonden ook eens anders moeten durven denken, een heel klein groepje leden maakt nu het beleid uit. En dat dit beleid niet werkt moge duidelijk zijn.

 

En dat moeten ze zich eens gaan realiseren ipv mensen die het anders doen de grond intrappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, dat kan een gevaarlijke bewering zijn.

 

Ik was vorig jaar in Noorwegen bij een scheepswerf in Egersund. Het viel mij tijdens het weekend dat ik daar was op dat er maar heel weinig Nooren liepen. Het overgrote deel van de mensen daar kwam uit voormalig Oostbloklanden.

 

Nu hebben wij een forumlid die al enige tijd woont en werkt in Noorwegen waarmee ik toen de discussie aanging. Noorwegen kent in principe geen werkeloosheid. Maar van de 2000 arbeiders die daar werkte waren er 1800 niet Noors. Maar allemaal waren het wel vakmensen, stuk voor stuk.

 

De abeiders moeten ze van buitenaf aantrekken, iets wat wij hier in Nederland ook gaan krijgen. En dan niet omdat ze goedkoop zijn maar omdat we een tekort gaan krijgen aan mensen die iets kunnen en willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch vreemd, als de werkgever kiest voor vakmanschap dan mag een ander (lees buitenlander) de werkplek innemen, maar als er gekozen wordt voor de portomonai dan mag het ineens niet, dan komen ze de kaas van je brood eten, overigens hebben ze ook in Zweden wetten en een CAO, maar ja die geld natuurlijk niet voor jou want dan zou je geen werk ebben, ik durf de weddenschap aan te gaan dat jij goedkoper bent als een Zweed, maar zeker niet qualitatief beter.

Ik ben niet goedkoper of duurder dan een Zweed, we verdienen allemaal hetzelfde uurloon bij ons op de zaak, op sociaal gebied is het, naar mijn mening stukken beter geregeld dan in NL.

Bij ons word zuinig rijden bijgehouden, schades noem maar op, daarbij valt het erg op dat de Nederlanders binnen ons bedrijf het beter doen dan de Zweden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden