[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

E. van der Veen Burgum failliet:


Recommended Posts

  • Forumlid

Bron: http://www.transport-online.nl/site/53471/e-van-der-veen-burgum-failliet-52-ontslagen/

E. van der Veen Burgum failliet: 52 ontslagen

BURGUM - De rechtbank van Noord-Nederland in Leeuwarden heeft dinsdag Expeditiebedrijf E. van der Veen in Burgum failliet verklaard. Bij het bedrijf, aan de Mr. W.M. Oppedijk van Veenweg 18-24 werken 52 personen, hen wacht ontslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zijn bezig met een doorstart, alle auto's rijden gewoon er is werk genoeg!

 

Blijkbaar bracht dat werk niet genoeg op om de lasten van te betalen.

Expeditiebedrijf E. Van der Veen uit Burgum kampt met een schuld van 3.3 miljoen euro. Zo liet curator Oudman aan Omrop Fryslân weten. Het faillissement is door de directie zelf aangevraagd.

 

De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden van een doorstart en daarom rijden de meeste vrachtwagens momenteel gewoon door. Er zouden diverse bedrijven zijn die interesse hebben om E. Van der Veen over te nemen.

 

De werknemers van het bedrijf hebben via de vakbonden laten weten dat ze een doorstart willen zonder de huidige directie. De curator zal daarmee rekening gaan houden.

 

Bron: www.waldnet.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is zo'n gevalletje waar ik braakneigingen van krijg. Het bedrijf kampt met een schuld van 3,3 miljoen euro. Dat betekent dus dat er mensen/bedrijven zijn die voor dat bedrag diensten en/of goederen hebben geleverd en naar hun centen kunnen fluiten. Het is gewoon niet meer of minder dan een gelegaliseerde vorm van oplichting.

Morgen ga ik eens proberen om bij de Appie met een volle kar zonder te betalen langs de kassa te komen. Ik laat de kassière wel vriendelijk weten dat ze de rekening mag sturen. Ben bang dat mij dat niet gaat lukken, en dat ik wegens winkeldiefstal opgepakt wordt. En dat voor nog geen â‚¬ 100,=.  Kun je beter een aantal bedrijven voor 3,3 miljoen euro een poot uitdraaien. Je mag dan als beloning weer verder spelen, bent bovendien schuldenvrij en krijgt zelfs een schouderklopje omdat je toch maar mooi werkgelegenheid behouden hebt. 

Mijn conclusie is dan ook dat je in het groot moet denken. Alleen jammer dat ergens iemand is die de rekening toch gepresenteerd krijgt. Waarschijnlijk ben jij, en jij, en jij die deze posting nu leest één van die iemanden. Net als ik. Nou ja, dragen wij tenminste wel bij aan het behoud van een aantal banen. Ben benieuwd of ik op die baanbehouders een beroep kan doen als ik met mijn karretje aan de kassa sta bij de JUMBO. Nee niet meer bij de Appie. Ben in privé ook doorgestart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag gisteren nog op n kantoor in madrid, affiche: "Si vas a robar, roba mucho, legalmente y bien vestido."

(Als je gaat stelen, steel dan veel, doe t legaal en draag n net pak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van der Veen is sinds 2 jaar huis vervoerder bij ijsselmeer beton is toen ver onder de prijs door gegaan om het werk binnen te halen. Dit zijn de gevolgen. Een geïnteresseerde overnamen kandidaat gaat toch niet voor de zelfde prijs rijden?

Chauffeurs hebben laatst allemaal een voorschot van 1400,- euro gekregen , er zijn er bij die meer als 200 overuren tegoed hebben.

In deze periode verkoopt Pim wat materiaal en gaat lekker met zijn gezin naar disneyland!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je verhaal klopt niet helemaal. Van der Veen was al jaren (begin jaren 80) huisvervoerder van IJB. Van der Veen Garijp was de partij die onder de prijs ging maar het werk niet (volledig) kreeg. De marges binnen de transport zijn zo laag dat er maar één chauffeur langdurig ziek thuis zit dat die persoon de kleine "winst" doet verdwijnen. Pim heeft inderdaad geen goed beleid gegeven aan het bedrijf maar vergeet niet dat veel chauffeurs niet achter de keuze stonden dat Kees werd uitgekocht en daar ook naar gehandeld hebben. Door zich spontaan ziek te melden en de kantjes er vanaf te lopen. Ik praat Pim niet schoon want ik had zelf ook liever gezien dat Kees aan het roer was blijven staan. De zonen hebben ook een aandeel in hun beleid. Wel directeur spelen maar meewerken ho maar. Al met al erg jammer dat dit bedrijf naar de knoppen is gegaan. Maar als ze met de juiste chauffeurs en directeur doorgaan komt het goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van der Veen Garijp was de partij die onder de prijs ging maar het werk niet (volledig) kreeg.

En die heeft ook al eens het zelfde trukje uitgehaald.

 

Failliet gaan. Schuldeisers met hun rotzooi laten zitten, wat personeel er uit en daarna vrolijk verder gaan.

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/29580-van-der-veen-transport-sumar-vraagt-faillissement-aan-2/?hl=garijp#entry526963

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je verhaal klopt niet helemaal. Van der Veen was al jaren (begin jaren 80) huisvervoerder van IJB. Van der Veen Garijp was de partij die onder de prijs ging maar het werk niet (volledig) kreeg. De marges binnen de transport zijn zo laag dat er maar één chauffeur langdurig ziek thuis zit dat die persoon de kleine "winst" doet verdwijnen. Pim heeft inderdaad geen goed beleid gegeven aan het bedrijf maar vergeet niet dat veel chauffeurs niet achter de keuze stonden dat Kees werd uitgekocht en daar ook naar gehandeld hebben. Door zich spontaan ziek te melden en de kantjes er vanaf te lopen. Ik praat Pim niet schoon want ik had zelf ook liever gezien dat Kees aan het roer was blijven staan. De zonen hebben ook een aandeel in hun beleid. Wel directeur spelen maar meewerken ho maar. Al met al erg jammer dat dit bedrijf naar de knoppen is gegaan. Maar als ze met de juiste chauffeurs en directeur doorgaan komt het goed!

Wat versta je onder de "juiste chauffeurs".

Chauffeurs die niet ziek zijn soms.

Het is niet de schuld vd chauffeurs dat de vrachtprijzen zo belabberd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat versta je onder de "juiste chauffeurs".

Chauffeurs die niet ziek zijn soms.

Het is niet de schuld vd chauffeurs dat de vrachtprijzen zo belabberd zijn.

 

Als je het bedrijf goed kent dan weet je precies wat ik bedoel. Chauffeurs die inderdaad niet ziek zijn maar toch thuis zitten. De kostprijs bepaald ook de vrachtprijs dus indirect heeft de chauffeur hier wel degelijk invloed op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het bedrijf goed kent dan weet je precies wat ik bedoel. Chauffeurs die inderdaad niet ziek zijn maar toch thuis zitten. De kostprijs bepaald ook de vrachtprijs dus indirect heeft de chauffeur hier wel degelijk invloed op.

Je praat over een langdurig zieke die de winst doet verdwijnen en spontane ziekmeldingen dat zijn volgens mij twee verschillende zaken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast henk driehoek

Als je het bedrijf goed kent dan weet je precies wat ik bedoel. Chauffeurs die inderdaad niet ziek zijn maar toch thuis zitten. De kostprijs bepaald ook de vrachtprijs dus indirect heeft de chauffeur hier wel degelijk invloed op.

Ohhh dus als de chauffeurs wat salaris inleveren dan is het weer goed???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verhaal klopt niet helemaal. Van der Veen was al jaren (begin jaren 80) huisvervoerder van IJB. Van der Veen Garijp was de partij die onder de prijs ging maar het werk niet (volledig) kreeg. De marges binnen de transport zijn zo laag dat er maar één chauffeur langdurig ziek thuis zit dat die persoon de kleine "winst" doet verdwijnen. Pim heeft inderdaad geen goed beleid gegeven aan het bedrijf maar vergeet niet dat veel chauffeurs niet achter de keuze stonden dat Kees werd uitgekocht en daar ook naar gehandeld hebben. Door zich spontaan ziek te melden en de kantjes er vanaf te lopen. Ik praat Pim niet schoon want ik had zelf ook liever gezien dat Kees aan het roer was blijven staan. De zonen hebben ook een aandeel in hun beleid. Wel directeur spelen maar meewerken ho maar. Al met al erg jammer dat dit bedrijf naar de knoppen is gegaan. Maar als ze met de juiste chauffeurs en directeur doorgaan komt het goed!

 

En die heeft ook al eens het zelfde trukje uitgehaald.

 

Failliet gaan. Schuldeisers met hun rotzooi laten zitten, wat personeel er uit en daarna vrolijk verder gaan.

 

http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/29580-van-der-veen-transport-sumar-vraagt-faillissement-aan-2/?hl=garijp#entry526963

 

De laatste jaren reden beide Van der Venen voor IJB.. Op verzoek van dit bedrijf (meerdere vervoerders).

Van der Veen Garijp is o.a. failliet gegaan door dat ze dit werk van IJB kwijt zijn geraakt aan Van der Veen Burgum. Deze legde zonder overleg daar een veel lager tarief neer maar eiste dan het totale transport.

En dat was niet de eerste keer!

Om in deze zware tijd in de transport je personeel tevreden te houden en de kop boven water te houden is sowieso een topprestatie

Krijg de indruk dat de beste stuurlui hier aan wal staan!

Verder zou ik me eens verdiepen in deze wereld en de faillissementen, teddybeer! Niets is zo simpel als het lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als alleen de personeels B.V. Failliet is is er toch ook weer niet zoveel aan de had zolang alle chauffeurs door rijden kunnen de kosten in de andere B.V.'s gewoon betaald worden zo draaien de andere B.V.'s niet naar de kloten!! Die Pim zal hier wel heeeeeel blij mee zijn,loopt allemaal volgens het plannetje. Wakker worden Friesland!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden