[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Weigeren rit te doen door stoel als bijrijder


kokkie20

Vraag

  • Forumlid

Hallo ik zit even met een vraag.

Ik werk voor een niet te noemen bedrijf als leerling (bijrijder).

Wij hebben een 2 tal vrachtwagens waarbij de stoelen niet in te stellen zijn en ik en de andere leerling heel erg last krijgen van onze rug.

Ik heb dit aangegeven bij dr planning en die zou proberen er rekening mee te houden (had ik vorige week al aangegeven).

Maar gister werd ik gewoon weer ingepland op die vrachtwagen.

Heb hen maar gewoon gedaan, maar me rug begon al na 10 minuten tegen te stribbelen dat hij niet meer wilt zitten op die stoel.

Heb dit vanochtend aangegeven bij mijn begeleider maar die wilt er niet echt veel mee doen. Hij zou het nog een keer zeggen tegen de planner maar goed. Ik denk dat ik al weet waar het op uit komt en ik binnenkort gewoon weer op die wagen zit.

Terwijl er bij de andere leerling er gewoon een notitie van gemaakt is dat hij niet meer mee mag op die vrachtwagens.

Wat kan ik hieraan doen? Wil niet me leerplaats verliezen door werkweigering maar ik ga het niet lang volhouden zo met mijn rug. Heb er nu nog steeds last van.

Hopelijk hebben jullie enig advies wat ik kan doen hieraan. Heb het verder erg naar me zin bij het bedrijf alleen dit werkt gewoon niet langer zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoi,

 

Probeer nog een keer, met de begeleider van je school, eens te gaan praten met het bedrijf. Wellicht met de directie ?

Kijk of je eruit kan komen.

Misschien kun je iets oplossen met een kussentje meenemen ? (ik noem maar wat )

 

Van de andere kant denk ik dan ook.........je krijgt wel erg snel last van je rug.

Is deze wel helemaal oke ? Kun je niet op een sportschool wat rugspieren gaan trainen ?

En blijft altijd bedenken: je hebt maar 1 rug.

Daar moet je je hele leven nog mee doen dus ben er zuinig op !!!!

Als het niet gaat.....dan gaat het niet. Hoe jammer het ook is.

 

Succes !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zal binnenkort wel even inderdaad nog proberen een gesprek aan te gaan. Zal ook even kijken voor een kussentje of iets dergelijks, kijken hoe het dan gaat. Me rug is verder goed, de stoel zelf heeft bepaalde punten (zo noem ik het naar even) die drukken op bepaalde gedeeltes van me rug en als je dan lange ritten hebt gaat je rug het niet echt fijn vinden. Zit al op een sportschool en doe zowel krach als cardio om alles fit te houden.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het is inderdaad een MAN. Ik wacht het eerst wel af en zal eerst mocht ik weer op die wagen ingepland worden een kussentje bij de hand hebben om te kijken hoe het dan gaat. Mocht dat niet werken zal ik toch echter een laatste gesprek aangaan om te kijken wat verdere mogelijkheden zijn. Bedankt allemaal voor de adviezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarvoor doe je dit werk, als je niet tegen zitten kan ? (met alle respect !)

Dus als iemand niet op een stoel kan zitten omdat die stoel gewoonweg slecht/versleten/aan vernieuwing toe is, stel je hem deze vraag?? En dat noem jij met alle respect.

Voor hetzelfde geld komen de stalen frame delen nog net niet door de oude bekleding heen.

Als een stoel niet goed is, dient hij vervangen te worden. Einde discussie.

En als ik verhaal van TS lees heeft het niks met al bestaande rugproblemen te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Als een stoel niet goed is, dient hij vervangen te worden. 

Helemaal goed Corne 

Eigenlijk moet de stoel zitting na zo´n 500000 Km vervangen worden , want dan is de fut er wel uit , maar een bijrijders stoel die zo wat nooit gebruikt word  !!!!   , iversleten??

Als je werkgever een nieuwe wagen koopt is dat een normale stoel voor de rechter kant , waarom zou hij daar een lucht geveerde stoel laten plaatsen ?

Het is een optie in de aankoop , de meeste hier rijden alleen, dus als jij op de bijrijders stoel zit , sta je stil !

Je heb thuis toch ook geen lucht geveerde stoelen staan

Als je dubbel bemand rijdt dan is een geveerde stoel verplicht, volgens de ARBO

En ik moet zeggen dat ik wel eens met een alleen rijder meeging als dubbel bemant , ik er geen last van had , en het ook nog een trekker / oplegger combinatie was

dat stoot effe meer als (wat ik gewent was) een combi , en het was een DAF

maar als je nu al een zwakke rug hebt , ja dan vraag ik me ook af : doe ik er verstandig aan om chauffeur te worden , 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Helemaal goed Corne 

Eigenlijk moet de stoel zitting na zo´n 500000 Km vervangen worden , want dan is de fut er wel uit , maar een bijrijders stoel die zo wat nooit gebruikt word  !!!!   , iversleten??

Als je werkgever een nieuwe wagen koopt is dat een normale stoel voor de rechter kant , waarom zou hij daar een lucht geveerde stoel laten plaatsen ?

Het is een optie in de aankoop , de meeste hier rijden alleen, dus als jij op de bijrijders stoel zit , sta je stil !

Je heb thuis toch ook geen lucht geveerde stoelen staan

Als je dubbel bemand rijdt dan is een geveerde stoel verplicht, volgens de ARBO

En ik moet zeggen dat ik wel eens met een alleen rijder meeging als dubbel bemant , ik er geen last van had , en het ook nog een trekker / oplegger combinatie was

dat stoot effe meer als (wat ik gewent was) een combi , en het was een DAF

maar als je nu al een zwakke rug hebt , ja dan vraag ik me ook af : doe ik er verstandig aan om chauffeur te worden , 

In bericht 4 lees je dat er blijkbaar iets met die stoel is waardoor mensen die erop zitten snel last van hun rug krijgen. Dezelfde persoon schrijft daar dat hij niets mankeert aan zijn rug.

Maar toch meteen de conclusie trekken dat hij beter iets anders kan gaan doen dan chauffeuren, want blijkbaar is zitten op slechte stoelen de normaalste zaak van de wereld.

In mij  7 maanden oude Scania Streamline zit nu al de tweede bestuurdersstoel waarvan ook al een keer de zitting compleet vervangen is.

Conclusie garage/monteur en zelfs van de traffic afdeling van het bedrijf waar ik rij, Het nieuwe type stoel dat sinds kort door Scania geleverd word is bagger.

Maar hier word meteen de conclusie getrokken dat ts maar wat uit zijn teen loopt te zuigen, en dat hij beter zijn mond kan houden of misschien beter kan kiezen voor een ander beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

In post 4 schrijft TS dat zijn rug goed is. Daarna schrijft hij dat hij in de sportschool komt. Of dit voor algemene fitheid is of voor zijn rug is mij niet duidelijk. Ik denk her eerste.

Ik denk dat TS even door moet bijten. Als een leerling gaat zeuren over een bijrijdersstoel waar hij een paar keer op zit, die niet lekker zit zou ik dat ook niet serieus nemen. Als hij dan ook nog met een kussentje aan gaat komen, dan zou ik na het tranen uit mijn ogen vegen, neigen naar het vakje ongeschikt aan te kruisen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee hoor...als hij met een kussentje aankomt in plaats van zeuren dan zou ik denken: wouw.....die zet tenminste door en zoekt zelf oplossingen voor zijn probleem.

Die zou ik dan graag op de wagen hebben  :ja:

 

Zie je trouwens ook aan het feit dat hij al op een sportschool zit om alles fit te houden......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Spitzer, ik heb geen problemen met het zitten, maar wel in die 2 stoelen. @algemeen, ikheb verder geen rug klachten, het komt puur als ik in 1 van de 2 desbetreffende vrachtwagensheb gezeten. Met andere vrachtwagens heb ik geen enkel problemen met mijn rug. De fitness is inderdaad bedoeld voor algemene fitheid. Mijn rug is niet zwak, het komt puur doordat er iets met die 2 stoelen (htet zijn al erg oude wagens, vergeten erbij te melden sorry) niet goed zit in de rugleuning. Ik heb vandaag met andere chauffeurs gesprokenen er blijkt al voordat ik er kwam als leerling dat er voorheen meerdere mensen (uitzendkrachten) ook al geklaagd hebben over die stoel. Bedoel tuurlijk wij zijn maar leerlingen en uitzendkrachten, en snap ook wel dat ze alles niet serieus kunnen nemen. Maar ik klaag niet zomaar voor jan met de korte achternaam. Ga zoals eerder vermeld het gewoon eerst met een kleine kussen proberen om te kijken of dat helpt. Mocht dat niet baten ga ik een gesprek aanvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus als iemand niet op een stoel kan zitten omdat die stoel gewoonweg slecht/versleten/aan vernieuwing toe is, stel je hem deze vraag?? En dat noem jij met alle respect.

Voor hetzelfde geld komen de stalen frame delen nog net niet door de oude bekleding heen.

Als een stoel niet goed is, dient hij vervangen te worden. Einde discussie.

En als ik verhaal van TS lees heeft het niks met al bestaande rugproblemen te maken. 

 

Dus, als TS straks ergens aan de bak wil komen, gaat hij al eisen voor de nieuwe auto, want ja....die oude met die oude stoelen....da's niks. Gelukkig kun je bij genoeg bazen een dikke Schamia rijden, tegen een lagere loonschaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het maakt mij niets uit hoe oud de wagen is... het gaat mij om de stoel. Zou jij fijn kunnen werken door bijna de hele dag op een stoel te zitten die niet goed is voor je rug? Neem aan van niet... Wij hebben nog wel meerdere oude wagens rijden waarbij ik en andere bijrijders geen enkel probleem mee hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat een gezwam van sommige personen over die stoel, ik kan achter het stuur uren zitten zonder problemen, maar na 2 uur ben ik het ook al zat op de ongeveerde opklap stoel in de mercedesen die wij hebben, zitting is bijna ongebruikt maar staat zo ongelukkig dat je gewoonweg niet lekker kunt zitten.

Wat dat betreft kan ik het van TS dus begrijpen dat die last krijgt op die stoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het maakt mij niets uit hoe oud de wagen is... het gaat mij om de stoel. Zou jij fijn kunnen werken door bijna de hele dag op een stoel te zitten die niet goed is voor je rug? Neem aan van niet... Wij hebben nog wel meerdere oude wagens rijden waarbij ik en andere bijrijders geen enkel probleem mee hebben!

je moet sommige reacties niet zo spits nemen LOL

 

je moet de goede eruit halen ...en om de andere een beetje lachen 

 

alleen op deze manier heeft het forum zin...

 

anders wordt het alleen maar bekvechten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden