[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een ritje met een bus in Noorwegen....


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
8 uur geleden zei canadadry:

Freightliner heeft zijn eigen chassis en cabine

Sommigen hebben wel een Mercedes motor

Hier zijn ze er niet kapot van,liever een Detroit erin

Verder kun je ze samenstellen zoals je zelf wilt, zoals gebruikelijk in Noord amerika


Heb bijna 12 jaar voor Detroit Diesel Corp gewerkt. Toen het nog van Roger Penske was. Fijnste job die ik gehad heb. Toen het overgenomen werd door DaimlerChrysler ben ik na een half jaar weggegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei canadadry:

Freightliner heeft zijn eigen chassis en cabine

Sommigen hebben wel een Mercedes motor

Hier zijn ze er niet kapot van,liever een Detroit erin

Verder kun je ze samenstellen zoals je zelf wilt, zoals gebruikelijk in Noord amerika

Tegenwoordig is het zo dat de mercedesmotor in Europa Mercedesmotor heet, in Amerika Detroit Diesel. Maar het is dezelfde motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
31 minuten geleden zei Murphy:

Sta aan de ramp bij Felleskjøppet in Gardemoen. Morgenochtend 7u benk de eerste 🤭

16600761400438614341705094912613.jpg

Is dat in Zweden en Noorwegen gebruikelijk dat je s’avonds de auto tegen de ramp kan zetten? Bij Ikea in Helsingborg bleek dat jaren geleden ook zo te zijn. Papieren in de brievenbus en slapen voor een ramp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:
Op 7-8-2022 om 14:17 zei RobNiat:

Heel misschien tref ik ooit een fijne en probleemloze DAF. Ze schijnen te bestaan. 

 

Zeker wel! ;)

ech nie,waar ik mee mag rondscooteren doen allemaal ,🛎️🛎️🛎️ (dit is een bel geen tiet😇)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-8-2022 om 16:06 zei Eeweep:

Dat is nou het lot van de instructieboekjesschrijver (en vertaler, wat ik vroeger was): (..), en dan leest niemand je werk

 

Och, als je nog aan die van MAN (TGL, einde jaren '10) hebt gewerkt.. dan heb ik je werk afgelopen vrijdag nog gelezen. ;)

 

Zelfs een paar keer heen en weer moeten bladeren voor ik zocht wat ik wilde. Het probleem was helaas niet op te lossen.

 

Op 8-8-2022 om 17:14 zei edje:

alleen het wisselen van een koplamp wordt even met het boekje gedaan de eerste keer want dat kan wel een verrassing zijn. 

 

Ja, heb ik ook erbij gehad. Maar dat wat er geschreven werd, kon ik niet in de praktijk brengen..  Onderlangs eronder liggen en lopen pielen met het afdekkapje voor dimlicht gaat mij beter af, tot nu toe.

 

Toevallig afgelopen vrijdag bij de dealer even kunnen spieken hoe de beschreven methode uit het boekje.. nu in de praktijk gaat... Toch nog maar eens een keer proberen.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei jean3:

ech nie,waar ik mee mag rondscooteren doen allemaal ,🛎️🛎️🛎️ (dit is een bel geen tiet😇)

Een collega van ons heeft twee weken geleden een nieuwe Daf gehad. Die domoren in Eindhoven waren alleen vergeten om de motortjes van de elektrische ramen te monteren en zelfs bij de dealer was het hun niet opgevallen dat de ramen niet werkten, prutsers.

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 8-8-2022 om 16:06 zei Eeweep:

 

Dat is nou het lot van de instructieboekjesschrijver (en vertaler, wat ik vroeger was): je werkt de hele tijd tegen strakke deadlines aan, want zonder boekje in de juiste taal mag de wagen niet worden verkocht, en dan leest niemand je werk :(

Nou die Daf waar ik in okt 2020 nieuw mee aanreed had alleen boekjes in het Russisch😁
Was gauw bijgelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Durashift:

 

Die had dus nooit in NL als nieuw voertuig verkocht mogen worden..

Moet je dan maar ff bij Bakker in Barneveld gaan vertellen.
Toenmalige werkgever had 2 nieuwe nodig en de levertijd was lang, en zo als
ik begreep waren deze uit een order die geanuleert was.

Waren bladgeveerd op vooras terwijl die normaal luchtgeveerd besteld met brede banden
op vooras, en er lagen smalle banden op.
Sideskirts zaten er orgineel ook niet op maar die had hij wel laten monteren plus wat lampies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Vandaag veels te vroeg begonnen. Van de zaak naar Bergen, 2 tractoren laden voor Skei. Kleur, merk en type klopten, maar serie nr's en bestemming (Trondheim) klipten niet met de vrachtbrief. Dus bellen en wachten tot iemand de juiste info had. 07.45u eindelijk groen licht. De juiste tractoren, maar fouten op vrachtbrieven. Nu laat ik mij overvaren (Oppedal-Lavik) en hoop rond lunchtime in Skei leeg te zijn. Vrachtje kost zo'n beetje, omgerekent 350.000 euro, dus moest voorzichtig rijden 🤭

Voor de kenner: de voorste is een 6R 150  en achterop een 6R 185.

O, ja, de voorste stopte net toen ik 'm had staan. In Mannheim zeker te weinig diesel voorradig... 🤔

IMG_20220829_091833_HDR.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 29-8-2022 om 09:40 zei Murphy:

 

O, ja, de voorste stopte net toen ik 'm had staan. In Mannheim zeker te weinig diesel voorradig... 🤔

 

Dat is niet alleen in Mannheim. Het gros van de machines die we af fabriek laden in de haven staat tegenwoordig de brandstofmeter op bijna nul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-9-2022 om 18:52 zei Eesti:

Murphy ken jij deze firma? Ze is gevestigd in Oslo en vervoerd ADR in bulk, ik heb er een vrachtwagen van overgekocht en een zeecontainer opgezet. Schoon bakske om boodschappen te doen hé.

3A46A0BD-A4D2-4D0F-9DBC-673DBC3B9C8B_1_105_c.jpeg.aac0f7a5ece044c383956217e6e78e46.jpeg

 

 

Due kwamen in de jaren ´80 ook in Clerveaux bij de (oude) aluminium smelterij. Ook niet te benauwd met het totaal gewicht zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de zijkant in het rood, (die witte lettertjes) staat het mtm (max toegelaten massa) van 28 ton, dat is 2 ton meer dan toegelaten gewicht in België. Binnenkort moet hij naar de jaarlijkse keuring, laten we hopen dat hij goedgekeurd wordt, hij heeft nogal last van roestvorming op het chassis. Hij is van 2007. Wie mij tegenkomt mag altijd zwaai, zwaai doen en anders als men in de buurt is (N453 in Elsegem rechtsaf en aan de rechterkant staat hij op de oprit) de koffie staat altijd koud en de Bokma warm.

3A46A0BD-A4D2-4D0F-9DBC-673DBC3B9C8B_1_105_c.jpeg.aac0f7a5ece044c383956217e6e78e46.jpeg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vanmorgen weer eens ouderwets geschrokken. Terwijl de heftruck uit de oplegger reed is een luchtbalg ontploft. De security was gauw ter plaatse maar waren gauw gerust gesteld toen de oorzaak van die knal duidelijk was. Gelukkig op de liftas, dus vanavond op de zaak kunnen komen. Heb nog 10uur over van mijn 2 weekelijkse rijtijd en heb vriendelijk bedankt voor nog een rit vest-oost-vest. Nu gaat "de ouwe" morgen zelf nog een keer. 3x op en neer in 6 dagen kan wel, maar dan moet je geen adressen hebben. Met dat rond fladderen verbruik je gewoon je rij en dienst tijd. Nu morgen lossen in Bergen en op de zaak wat sleutelen. En dan donderdag middag naar huis tot... Zondag of maandag. Moet hoe dan ook mijn 45uur maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden