[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Een ritje met een bus in Noorwegen....


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Vandaag weer begonnen na een laaaang weekend vrij 😁

Vorige week 3X Bergen-Oslo gedaan. Zat vrijdag aardig aan mijn wekelijkse stuurvasthouden tijd.

Over de fjellovergangen is het goed winter. Normaal vlammen we met 85 erover, nu met zweet in de naad een km of 50/60 per uur. Er ligt sneeuw, ijs en het is er heel erg koud.... Vanmiddag -26 gemeten....

Sta nu in de buurt van Lillestrøm. Morgen 2 klantjes lossen en dan compleet laden in Moss voor omgeving Bergen 2 klantjes.

 

IMG_20221213_151544_HDR.jpg

  • Like 8
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Ben donderdag voor kerst thuis gekomen. Afgesproken dat ik vrij ben tot maandag in het nieuwe jaar. Tenzij er een spoedje op zou duiken....

Nu zit ik nog thuis want..... de wegen zijn dusdanig vaak afgesloten dat het geen doen is. Een ritje wat normaal 2 dagen duurt kan zo maar eens 5 dagen duren + een stuk omrijden.

Ik krijg een kleine vergoeding voor "stand-bye" staan. Hoef geen snipperdagen in te leveren.

Mijn huis is afbetaald, dus geen stress.

Als het goed is kan ik zondag weer gaan stuurvasthouden.

Heb ik er zin in? Nuh, niet echt.

Ben de laatste 14 jaar iedere avbond thuis gekomen van mijn werk, nu reeds een half jaar hele week van huis en ik mis toch het thuis zijn. Denk dat ik te oud ben voor die flauwekul......

Heb er bijna 40 jaar opzitten, de lol begint er wel van af te gaan.

Heb ik spijt van mijn beroepskeuze? Nee. Heb een verschrikkelijke mooie tijd gehad, heb veel van europa gezien maar ik denk dat je op een gegeven moment moet stoppen en zeggen dat er nog andere dingen in het leven zijn.

Helaas, na een bezoek aan mijn financieel adviseur bij de bank, te horen gekregen dat ik "nog niet binnen" ben.

Ben benieuwd hoe de week gaat verlopen, ivm opwarming van de aarde hebben we in een korte tijd knap wat koude dagen gehad en is er heel veel sneeuw gevallen.....

We gaan het wel meemaken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Is dat niet met ieder beroep zo dat het op een gegeven moment niets nieuws meer biedt en je het trucje alleen op ervaring doet.?  Het probleem is vaak dat je weinig mogelijkheden hebt om nog iets anders te beginnen . Je ziet het van hoog tot laag, b.v. voetballers die alleen kunnen voetballen en verder nooit iets gedaan hebben aan hun ¨skills¨.

Daarom is het zo belangrijk dat je in jezelf blijft investeren qua scholing & opleiding al is dat ook best wel moeilijk . Een collega chauffeur repareerde boormachines e.d. tijdens zijn ritten ( internationaal) en heeft later het stuur aan de wilgen gehangen en is een eigen bedrijfje begonnen. 

 

Bij mijn laatste werkgever was daar een uitgebreid programma voor en ook met het benodigde geld. Het doel was om een ander vak te kunnen leren met als achtergrond dat het bedrijf je er uit kon gooien als ze je niet meer nodig hadden en je dus zo in een ander vak kon  gaan beginnen. Er waren zelfs collega's die voor skileraar gingen studeren. 

 

Maar op jouw verhaal terug te komen. Thuis zijn lijkt leuk maar gaat ook vervelen op den duur hoor, je moet wat aan de gang blijven uiteindelijk. :ja:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei doemijnbest:

Daarom is het zo belangrijk dat je in jezelf blijft investeren qua scholing & opleiding al is dat ook best wel moeilijk .

 

Precies, probeer je te blijven scholen, al is het maar om niet "achter" te raken in je vak. Afwisseling is ook belangrijk, de langste tijd dat ik voor één bedrijf heb gewerkt was 14 jaar, toen ben ik gaan doen wat ik nu doe, en ik heb er nu spijt van dat ik die switch niet al een paar jaar eerder heb gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
11 minuten geleden zei doemijnbest:

...

Maar op jouw verhaal terug te komen. Thuis zijn lijkt leuk maar gaat ook vervelen op den duur hoor, je moet wat aan de gang blijven uiteindelijk. :ja:

 

 

Ik heb genoeg hobby's en daarnaast nog het vrijwilligerswerk bij het rode kruis, vervelen doe ik niet zo snel....

Edoch, "thuis zitten" levert voorlopig weinig op, dat is dus de drijfveer om nog te werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat het toch best moeite kost als ik helemaal eerlijk ben. Ik ben ook iemand die altijd bezig is en van alles doe en ook kan dat weet je wel. Het gaat om de drijvende kracht erachter en je noemt er al eentje, geld. Maar iedere kracht of stimulans of noem het motivatie ebt langzaam weg en zo ook met hobby's. Tenminste dat is mijn eigen ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Murphy:

Ben donderdag voor kerst thuis gekomen. Afgesproken dat ik vrij ben tot maandag in het nieuwe jaar. Tenzij er een spoedje op zou duiken....

Nu zit ik nog thuis want..... de wegen zijn dusdanig vaak afgesloten dat het geen doen is. Een ritje wat normaal 2 dagen duurt kan zo maar eens 5 dagen duren + een stuk omrijden.

Ik krijg een kleine vergoeding voor "stand-bye" staan. Hoef geen snipperdagen in te leveren.

Mijn huis is afbetaald, dus geen stress.

Als het goed is kan ik zondag weer gaan stuurvasthouden.

Heb ik er zin in? Nuh, niet echt.

Ben de laatste 14 jaar iedere avbond thuis gekomen van mijn werk, nu reeds een half jaar hele week van huis en ik mis toch het thuis zijn. Denk dat ik te oud ben voor die flauwekul......

Heb er bijna 40 jaar opzitten, de lol begint er wel van af te gaan.

Heb ik spijt van mijn beroepskeuze? Nee. Heb een verschrikkelijke mooie tijd gehad, heb veel van europa gezien maar ik denk dat je op een gegeven moment moet stoppen en zeggen dat er nog andere dingen in het leven zijn.

Helaas, na een bezoek aan mijn financieel adviseur bij de bank, te horen gekregen dat ik "nog niet binnen" ben.

Ben benieuwd hoe de week gaat verlopen, ivm opwarming van de aarde hebben we in een korte tijd knap wat koude dagen gehad en is er heel veel sneeuw gevallen.....

We gaan het wel meemaken.

 

 

Nou ben ik de laatste jaren best een sneeuw 'schijterd' geworden hoor, maar ik vind dat je er knap hard overheen denderd😉 

Ik ben nu net 64 geworden (wat was je vroeger dan oud he) en mag nog 3 jaar. Ik moet nu nog niet aan stoppen denken ondanks 39 jaar getrouwd en 3 schatten van kleinkinderen. Ik heb dan ook een super afwisselende baan en al helemaal geen tijdsdruk oid.

Maar het is maar net hoe je er zelf instaat én hoe de thuisleiding er over denkt.

 

Btw, ik ga maandag ook weer eens wat doen na 4 weken vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En toch kan ik Murphy wel begrijpen.......

Ik ben nu 61,5 jaar (en vanaf mijn 18e werkzaam in de transportsector)en ben het ook zat aan het worden langs de weg (ook al vindt het werk nog steeds fijn om te doen) met de vele files, en ben ik al blij dat ik geen buitenland werk meer hoef te doen en elke avond thuis aan de piepers zit.

Helaas is het door financiële tegenvallers in het verleden niet mogelijk om voorlopig eerder te stoppen met werken en met een automonteurs opleiding na meer dan 43 jaar ook niet meer te doen om nog de garage terug in te gaan.

Ik denk dat Murphy het beter had om op de bus te blijven rijden, net zoals ik op een kleine vrachtwagen.

Zwaar werk is het zeker niet, en de tijdsdruk is ook prima te doen.

Helaas is de mentaliteit van de mede bestuurders tegenwoordig ver beneden peil, wat het werk er niet meer aantrekkelijker op maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 7-1-2023 om 00:31 zei matthieu:

Nou ben ik de laatste jaren best een sneeuw 'schijterd' geworden hoor, maar ik vind dat je er knap hard overheen denderd

Met goed setje "echte" sneeuwbanden kan je best wel wat harder dan met een 4 seizoenenband die ook legaal is... 

En onderschat de temperatuur ook niet, met die net onder het vriespunt temperaturen hier is het ook rapper aanmodderen dan bij min 15 ofzo. 

En dan heb je nog de ervaring wat je erbij mag tellen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op 7-1-2023 om 06:03 zei sprinter 516:

 

Helaas is de mentaliteit van de mede bestuurders tegenwoordig ver beneden peil, wat het werk er niet meer aantrekkelijker op maakt.

Mentaliteit , tegenwoordig , ver beneden peil, dat zijn woorden van een wat ouder iemand maar een jonger iemand zal daar heel anders tegen aan kijken. Het is maar net wat je gewend bent. Ik denk ook dat het zeer moeilijk is om het werk aantrekkelijker te maken omdat het zeer persoonlijk is van hetgeen je trekt of juist niet trekt. Nu is transport in de brede zin een veel omvattend geheel en heel veel mensen kunnen dus zoeken naar hetgeen ze juist leuk vinden in deze sector en dat geldt lang niet voor alle sectoren. Maar geef me nu eens een lijstje wat het werken in transport leuker zou kunnen maken en dan niet alleen voor jou persoonlijk maar voor een ieder. Ik denk dat dat heel erg moeilijk is omdat het van veel factoren afhankelijk is. Maar ik daag je toch uit om zo'n lijstje te maken hier en over te kunnen discussiëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voorheen gooide je samen met andere chauffeurs pratendevoort ff een wagen vol wanneer een lading klaar was. Je had toch niet veel anders te doen.
Het was gezellig en je was eerder weg ook.

Tegenwoordig blijft men ik de cabine met de standkachel aan met de mobiel in deviante. Ja ook ik ga wat dat betreft met de tijd mee. Maar “vroeger” was het wel gezelliger en had je meer contact met je collega’s.

Dat vind ik wel eens jammer.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei doemijnbest:

Mentaliteit , tegenwoordig , ver beneden peil, dat zijn woorden van een wat ouder iemand maar een jonger iemand zal daar heel anders tegen aan kijken. Het is maar net wat je gewend bent. Ik denk ook dat het zeer moeilijk is om het werk aantrekkelijker te maken omdat het zeer persoonlijk is van hetgeen je trekt of juist niet trekt. Nu is transport in de brede zin een veel omvattend geheel en heel veel mensen kunnen dus zoeken naar hetgeen ze juist leuk vinden in deze sector en dat geldt lang niet voor alle sectoren. Maar geef me nu eens een lijstje wat het werken in transport leuker zou kunnen maken en dan niet alleen voor jou persoonlijk maar voor een ieder. Ik denk dat dat heel erg moeilijk is omdat het van veel factoren afhankelijk is. Maar ik daag je toch uit om zo'n lijstje te maken hier en over te kunnen discussiëren.

Waar ik op doel zijn de zaken als verkeershufterigheid, (niemand heeft meer begrip ervoor dat je aan het werk bent, en niet bezig ben om een ander te pesten langs de weg), de vele controle punten zoals de 28 dagen dat je achteraf nog bekeurd mag worden voor een Overtreding in een ander land, de rijtijdenwet, en meer van dit soort zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
15 minuten geleden zei sprinter 516:

Waar ik op doel zijn de zaken als verkeershufterigheid, (niemand heeft meer begrip ervoor dat je aan het werk bent, en niet bezig ben om een ander te pesten langs de weg), de vele controle punten zoals de 28 dagen dat je achteraf nog bekeurd mag worden voor een Overtreding in een ander land, de rijtijdenwet, en meer van dit soort zaken.

Ik snap je wel, je schreef ook dat dat de aantrekkelijkheid van het vak negatief beïnvloed en toen daagde ik je uit om en lijstje te maken van zaken die het vaak positief zouden kunnen beïnvloeden.  Ik denk dat veel bedrijven en organisaties blij zouden zijn met zo'n lijstje. Ik schreef ook dat de inhoud van zo'n lijstje leeftijdsgebonden kan zijn en dus als we van alle leeftijdsgroepen een lijstje zouden hebben zou je daar een algemene lijst van kunnen maken met punten die het chauffeurs vak aantrekkelijker zouden kunnen maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei lientje:

Voorheen gooide je samen met andere chauffeurs pratendevoort ff een wagen vol wanneer een lading klaar was. Je had toch niet veel anders te doen.
Het was gezellig en je was eerder weg ook.

Tegenwoordig blijft men ik de cabine met de standkachel aan met de mobiel in deviante. Ja ook ik ga wat dat betreft met de tijd mee. Maar “vroeger” was het wel gezelliger en had je meer contact met je collega’s.

Dat vind ik wel eens jammer.

 

 

Van sommigen zou ik weleens willen dat ze in de cabine bleven zitten......

Vorige week een oudere man (60?) stijf van de stress en begon meteen te schreeuwen dat ik de auto maar van het dock most rooten, want hij most laaiuh....zeker toen ie hoorde, dat mijn 1e klant pas over 1,5 uur klaar was.....dat mijn 7 andere klanten wel geladen konden worden, had ie geen boodschap/gehoor meer aan....ik most rotten.

Heb toen extra voorzichtig de boel gesorteerd (alles ging er aan de overkant op ons dock toch weer uit), geladen en vastgezet.... Wat een koekwaus was dat. Ikzelf ben te nieuwsgierig om in de cabine op de telefoon te blijven zitten staren. Altijd wat te beleven, altijd wat te ouwehoeren... LOL

 

 

Groet Ron

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ het was niet persoonlijk bedoeld, Eeweep.

Maar meer als in; op die leeftijd moet je toch niet meer lopen stressen over een paar kamerplanten die je moet laden, als een ander bloemen staat te laden....(ik ben bijna 46 en doe dat ook niet eens......zellfs niet eens als de koeien niet gemolken kunnen worden.....).

Kalmte kan je redden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ nou ja.. jij stond dus met een lege trailer aan het dok te wachten tot je kon laden zodat de eerste klant als laatste de trailer in kon?

 

Dat de veiling dat toestaat.. niksnutten aan het dok. ;)

 

Maar goed, als een kerel zo naar mij gaat blaffen, blaf ik terug hoor.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ nee, ik was voor het open dock gaan staan, waar de karren stonden (stond netjes op m'n papiertje).

Was binnen zoekende naar de handel en vroeg de chef daar, of waar ze waren. Op dat moment kwam de blaaskaak aanlopen en hoorde het bovenstaande....

Ik stond dus te laden.

 

En als detail, ik heb de handel, die wel klaar was, meegenomen, was dus na 20 minuten weer weg. Heb de handel aan de overkant gelost en ben met de volgende auto op pad gegaan. Een collega heeft 1,5 uur later de resterende handel wel opgehaald.....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Ron, je hebt wel eens dagen dat je krap in  je tijd zit. Zeker met die nieuwerwetse DC’s waar alles op bloktijden moet worden geleverd behalve als ze zelf storing hebben 🙄 Zie dan je dag maar weer rond te krijgen binnen je uren. Dan wil je door en niet zo’n ikhebgeenhaastwantalleurenwordenbetaald typje voor je hebben. 🙈


Dit zou misschien ook nog wel eens een reden kunnen zijn dat bedrijven in bepaalde sectoren al groter worden. Dan kun met je de vrachten schuiven binnen het wagenpark zodat je evengoed alles weg gereden krijgt.


Maar je bent toch netjes van het dock weg gegaan en niet weggelopen tot je rit helemaal klaar was 😄👍

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 6-1-2023 om 15:47 zei doemijnbest:

 

 

 Thuis zijn lijkt leuk maar gaat ook vervelen op den duur hoor, je moet wat aan de gang blijven uiteindelijk. :ja:

 

 

Als je ,zoals ik ,je hele leven op het buitenland hebt gereden heb je daarmee wel je huwelijk gered (als je onderweg bent kun je thuis geen ruzie maken ):D :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden